![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Albanees gezin uit Beringen dat na zes jaar land moet verlaten
Dat beloofd voor al de Oekraïners die naar hier gekomen zijn en zullen komen. Wanneer gaan mensen eens beseffen dat er regels zijn, dat wij al obvervol zitten? Ieder stadje, dorpje of gehuchtje kent wel zo perfect geïntegreerden die het land moeten verlaten of het land uitgezet worden. De familie Mita is zes jaar geleden gevlucht vanuit Albanië met de bedoeling om hier een nieuw leven op te bouwen. Maar nu dreigen de vader, mama Ermonela (32), dochter Eralda (15) en zoon Djonis (10) het land te worden uitgezet. De precieze omstandigheden van de uitwijzing zijn niet bekend. Mama Ermonela beleeft slapeloze nachten. “We begrijpen niet wat ons is overkomen. De kinderen willen hier blijven bij hun vrienden en hun school. Terugkeren naar Albanië is voor ons geen optie. Mijn kinderen spreken heel goed Nederlands en hebben hier hun leven opgebouwd. Waarom krijgen zij die kans niet?” Zolang de familie niet beschikt over de juiste verblijfsdocumenten, ervaren ze problemen op verschillende vlakken. “Ik wil mijn kinderen een goede toekomst geven”, zegt mama Ermonela. “Maar dat lukt niet zoals het moet. Elke dag moet ik samen met mijn kinderen kilometers wandelen om hen op school af te zetten, omdat ik geen rijbewijs kan halen. Maar ook werken mag ik hier niet en een fatsoenlijke woning kopen voor de kinderen zit er niet in. Sinds we het nieuws kregen dat we het land moeten verlaten, leven we in angst. Telkens wanneer er iemand aanklopt, hebben we schrik dat ze ons komen halen. Maar we blijven positief en we zijn zo dankbaar voor de warme steun van de school, de buurt en de mensen die ons omarmen.” En de wereldvreemde leerkrachten doen daar aan mee. Zijn die niet in staat om het hele plaatje te overzien? https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220325_96154455 Laatst gewijzigd door reservespeler : 27 maart 2022 om 07:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, de oorlog in Albania is al een tijdje gedaan he.
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De VN troepen zijn huiswaarts gekeerd in augustus 1997.
Is er daarna nog iets gebeurd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als de wet zegt dat ze terug naar Albania moeten gaan dan moeten ze terug.
Ik moet mij ook aan de wet houden en als ik dat niet doe dan word ik gestraft. Laatst gewijzigd door Patrick M : 27 maart 2022 om 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de lange jaren dat ik op dit forum kom is dat het zoveelste geval (overigens ook IRL in mijn gemeente een paar keer gebeurd) dat hogere overheden aan de INGANG van Belgie niet duidelijk en ferm afgesproken hebben hoe het nu zit met verblijf en zo.....
En dan,als die mensen feitelijk zijn gaan behoren tot de gemeente (want het is niet aan de lokale overheden om mensen uit te wijzen hé,maar wel om nieuwe mensen te "integreren") en de kinderen kleine Vlamingkjes geworden zijn "ontdekt" zo een hoogverheven pilaarbijter uit Brussel plotseling dat ze "illegaal" zijn....... ![]() Hopelijk kan de burgemeester daar een voetje voor steken... Nog eens het is aan de INGANG dat duidelijk opgetreden moet worden,niet in de gemeentes waar een groot aantal mensen,ongeacht hoe ordentelijk hun papieren zijn,gewoon "geintegreerde medeburgers" geworden zijn. Ik had bvb liever gehad dat men die "hongerstakers" daar in het Brusselse,,SAMEN met hun advokaten desnoods, aan het buitenzetten zou zijn(want hun administratieve situatie is kompleet duidelijk blijkbaar,zelfs al verschillende keren een weigering ontvangen blijkbaar),fysiek desnoods,in plaats van brave burgers lastig te vallen.....Maar die laatste slaan niet terug hé... Laatst gewijzigd door kelt : 27 maart 2022 om 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zou je zelf zijn. Laatst gewijzigd door Rudy : 27 maart 2022 om 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Albanezen...raar volkje. Als criminelen zijn ze niet te onderschatten.
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Kijk naar de realiteit en stel vast dat het tegendeel waar is. Ze worden hier bedolven onder de solidariteit, krijgen een fortuin en zouden dan teruggaan naar een land waar steden compleet in puin zijn geschoten? Yeah right.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet getreurd, die mensen gaan binnenkort gewoon een papierke krijgen: "gelieve het land te verlaten".
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een pvda advocaat gaat de zaak nodeloos lang rekken , beroep op beroep intussen wordt hij/zij betaald door de belze staat (prodeo)
Dan op de dag des oordeels die eigelijk 24 uur na aankomst in deze negorij reeds had moeten vallen maar dus nodeloos gerokken, ... krijgen ze te horen dat ze moeten oprotten, ... maar ja de kindjes, ... en het opgebouwde leven ,.... Ja terug naar de heimat, |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom moet dat eigenlijk 6 jaar duren.
De staat zou toch wat korter op de bal mogen spelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Om linkse groeperingen zonder scrupules op allerhande manieren blijven procederen opdat de betrokkenen in het land zouden kunnen blijven. Als dat dan lang genoeg duurt, dan kunnen ze vervolgens opwerpen dat ze ondertussen hun leven hier hebben opgebouwd en verankerd zijn.
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, die "dubbelkoppige adelaars" zijn geen simpele.