Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2022, 09:12   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Een zeer gevaarlijke periode dient zich aan

Op huidig ogenblik is het wel meer dan duidelijk dat men de EU, NAVO & VS bij het oorlogsgeweld Rusland - Oekraïne wil betrekken.

Is dat het 'uiteindelijke' doel van Poetin om even verder door te kunnen rijden?

p.s.

Een oudere tekst 'leerde' al ...

‘Bij een nieuwe crisis tussen NAVO en Rusland dreigt gevaar voor ons allemaal’

Of het ook allemaal klopt wat er geschreven staat daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur steken.

Wat er nu bezig (Rusland vs. Oekraïne) is moet wel gezien worden als een groot gevaar.

p.s. extra de dato 24 februari 2022 gezien als partnerschap?

Heeft president Xi zich verslikt in zijn partnerschap met Poetin? De nadelen komen iets te snel bovendrijven

Als melomaan van dienst zet ik dit liedje op.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 maart 2022 om 09:19.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2022, 09:17   #2
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

De baseline blijft: geen enkel weldenkend leider overweegt nog maar om kernwapens als eerste in te zetten. Alleen: hoe weldenkend is Poetin nog?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2022, 09:21   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
De baseline blijft: geen enkel weldenkend leider overweegt nog maar om kernwapens als eerste in te zetten. Alleen: hoe weldenkend is Poetin nog?
Weldenkend in eigen voordeel?
Oud 26 maart 2022, 09:30   #4
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat we die en af te stappen van de idee dat de NATO niet betrokken is in deze oorlog. Meer dan China in ieder geval. Waar China blijft herhalen om te praten en het oorlogsgeweld te stoppen blijft de NATO de oorlogstrommels roffelen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2022, 09:31   #5
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoe staat het met de weldenkendheid van Joseph Robinette Biden Jr, zijn geopolitieke tegenstrever, die de strijd tegen Rusland tot de laatste Oekraïner lijkt te willen voeren?
Oud 26 maart 2022, 09:42   #6
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

De wereld gaat niet vergaan hoor.
De centrale plannerkes op Aarde, opperhoofden van de luiekwallen stam, hebben regelmatig een panieksfeer / crisis van doen, om de bezitters van geld en andere spaarproducten, tot beslissingen te drijven die hen daar het gewenste deel van doen verliezen, allez, de materialisatie van dat verlies, want het gespaarde als geld werd geleend door de leden van de luiekwallen stam, die ermee het geproduceerde van de werkende stam kochten.
Ze hanteerden 2 jaar geleden dat sars2 virus als uitleg voor hun saboteren van productie en handel, alzo de prijzen aldaar opdrijvende, maar het haalde niet hun beoogde verdamping van andermans spaargeld (mensen panikeerden onvoldoende, het was maar een flash crash en te kleine inflatie, dus nu voeren ze oorlog om alsnog dat doel te halen.

Het is dus een kwestie van cool te blijven, de eigen afhankelijkheden van derden te minimaliseren, op persoons- en bezitsvlak, en hun soap te laten waaien.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2022, 09:53   #7
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Weldenkend in eigen voordeel?
Als er kernwapens gebruikt worden bestaan er voor niemand geen voordelen meer.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2022, 10:00   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Hoe staat het met de weldenkendheid van Joseph Robinette Biden Jr, zijn geopolitieke tegenstrever, die de strijd tegen Rusland tot de laatste Oekraïner lijkt te willen voeren?
De weldenkendheid van Biden?

Ik denk dat die zich ver te pletter lacht dat Poetin aan de EU grens staat.

Biden, rijp voor het gewatteerde kamertje of zouden er mensen zijn die dat anders zien en Biden nog een kans zouden willen geven?

p.s.

De waanideeën van het Westen over deze oorlog: Poetin is NIET gek en de Russische invasie is NIET mislukt

Oorlog voeren is altijd een mislukking. (het is wel *kassa*kassa* voor sommigen)

Het is- en blijft voor sommigen natuurlijk een manier om er hun 'gelijk' met proberen te halen maar ten koste van wat?

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 maart 2022 om 10:01.
Oud 26 maart 2022, 10:03   #9
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op huidig ogenblik is het wel meer dan duidelijk dat men de EU, NAVO & VS bij het oorlogsgeweld Rusland - Oekraïne wil betrekken.

Is dat het 'uiteindelijke' doel van Poetin om even verder door te kunnen rijden?

p.s.

Een oudere tekst 'leerde' al ...

‘Bij een nieuwe crisis tussen NAVO en Rusland dreigt gevaar voor ons allemaal’

Of het ook allemaal klopt wat er geschreven staat daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur steken.

Wat er nu bezig (Rusland vs. Oekraïne) is moet wel gezien worden als een groot gevaar.

p.s. extra de dato 24 februari 2022 gezien als partnerschap?

Heeft president Xi zich verslikt in zijn partnerschap met Poetin? De nadelen komen iets te snel bovendrijven

Als melomaan van dienst zet ik dit liedje op.
Als het de Poet zou lukken om Oekraïne werkelijk onder de knoet te krijgen (wat ik eigenlijk niet zo vlug zie gebeuren) dan zal die schoft het daar niet bij laten. Het is niet zonder reden dat de NATO zijn defensie in snel tempo aan het versterken is in de Baltische staten en in Polen.
Oud 26 maart 2022, 10:10   #10
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
De weldenkendheid van Biden?

Ik denk dat die zich ver te pletter lacht dat Poetin aan de EU grens staat.

Biden, rijp voor het gewatteerde kamertje of zouden er mensen zijn die dat anders zien en Biden nog een kans zouden willen geven?

p.s.

De waanideeën van het Westen over deze oorlog: Poetin is NIET gek en de Russische invasie is NIET mislukt

Oorlog voeren is altijd een mislukking. (het is wel *kassa*kassa* voor sommigen)

Het is- en blijft voor sommigen natuurlijk een manier om er hun 'gelijk' met proberen te halen maar ten koste van wat?
uw antivaxxer bronnen zijn buitengewoon professioneel, misschien beter teruggaan naar uw 'lachmaarmetoudemensen' draad over biden, daar hoort deze quatsch thuis
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2022, 10:13   #11
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als het de Poet zou lukken om Oekraïne werkelijk onder de knoet te krijgen (wat ik eigenlijk niet zo vlug zie gebeuren) dan zal die schoft het daar niet bij laten. Het is niet zonder reden dat de NATO zijn defensie in snel tempo aan het versterken is in de Baltische staten en in Polen.
wat ontegensprekelijk bewezen is dat de dikke overgrote meerderheid van de Oekraïners de russen méér dan ooit haten, en dat duizenden russische bewoners met hun leven hebben betaald voor hun zogenaamde bevrijding
Oud 26 maart 2022, 10:14   #12
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn er echt bewijzen van Poetins 'waanzin'?
Hij is niet de enige autorotaire figuur in de geschiedenis die al dan niet aan landjepik doet.
Oud 26 maart 2022, 10:16   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel, gelijk heeft u, ik denk ook niet dat hij het daar zal bij laten daarom ook schreef ik dat het een enorm gevaarlijk iets i zelfs voor de EU.

p.s.

Op die pagina ziet men het dan weer zo.

Een kans die er best goed inzit denk ik ook wel.

Is er kans dat er een staatsgreep tegen Poetin komt of dat zijn eigen volk hem afzet?

Hij is al jaren aan zet Poetin maar met wat hij nu in leven geroepen heeft denk ik wel dat hij tegenstand gaat krijgen.

Die tegenstand is hij op alle mogelijke manieren al aan het proberen weg te werken met mensen de gevangenis in te duwen of bepaalde persorganen te sluiten.
Oud 26 maart 2022, 10:17   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Hij is niet de enige autorotaire figuur in de geschiedenis die al dan niet aan landjepik doet.
Is het waanzin of is het megalomanie in de zin van grootheidswaanzin dan wel, wie zal het zeggen?
Oud 26 maart 2022, 10:18   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
uw antivaxxer bronnen zijn buitengewoon professioneel, misschien beter teruggaan naar uw 'lachmaarmetoudemensen' draad over biden, daar hoort deze quatsch thuis
Het valt dus meer dan op dat ik géén fan ben van Biden wat niets te maken heeft met de man zijn leeftijd.

p.s.

Ik doe al jaren 'binnen mijn kunnen' een soort van mantelzorg voor mijn oude ouders zijnde 90 & 89 jaar.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 maart 2022 om 10:20.
Oud 26 maart 2022, 10:25   #16
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ik zeg niet dat de maan waanzinnig is (wie weet dat?) , ik stel alleen de vraag: hoever wil deze man gaan?

De hertog van Wellington zei ooit: "een goede generaal, is een generaal die weet wanneer hij zich moet terugtrekken".
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 26 maart 2022 om 10:28.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2022, 10:28   #17
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het valt dus meer dan op dat ik géén fan ben van Biden wat niets te maken heeft met de man zijn leeftijd.

p.s.

Ik doe al jaren 'binnen mijn kunnen' een soort van mantelzorg voor mijn oude ouders zijnde 90 & 89 jaar.
ge hebt die mensen toch niet gebrainwashed met uw antivax theorïen mag ik hopen

als de leeftijd van Biden geen rol speelt, dat zijn de mopjes over dementerend eens zo grof op de man spelen
Oud 26 maart 2022, 11:31   #18
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
ge hebt die mensen toch niet gebrainwashed met uw antivax theorïen mag ik hopen

als de leeftijd van Biden geen rol speelt, dat zijn de mopjes over dementerend eens zo grof op de man spelen

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2022, 12:12   #19
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik denk dat we die en af te stappen van de idee dat de NATO niet betrokken is in deze oorlog. Meer dan China in ieder geval. Waar China blijft herhalen om te praten en het oorlogsgeweld te stoppen blijft de NATO de oorlogstrommels roffelen.
Verschillende NAVO-lidstaten spreken met Rusland. In het bijzonder Turkije en Frankrijk.

Maar alleen maar praten zou een erg zwakke appeasmentpolitiek zijn die de facto de Russische agressie beloont.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2022, 12:12   #20
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

de links door hem geplaatst zijn 'social media' ontstaan vanuit de covid conspiracy theoriëen en die nu naadloos hun hersenloze stellingen projecteren op deze crisis
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be