![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hbvl.be/cnt/dmf20221009_..._BT=7016336938
Poetin roept Russische veiligheidsraad bijeen na ontploffing op Krimbrug De Russische president Vladimir Poetin roept de nationale veiligheidsraad bijeen. Dit naar aanleiding van explosie die de Krimbrug gedeeltelijk vernield heeft. blg Bron: BELGA Vandaag om 16:05 Aan de vergadering maandag doen de belangrijkste ministers, politici, veiligheidsdiensten en het leger mee, maakte het Kremlin bekend. Poetin zal de bijeenkomst leiden. De veiligheidsraad komt regelmatig bijeen, ook sinds de Russische invasie in Oekraïne ruim zeven maanden geleden. De nieuwe vergadering volgt op de zware explosie op de Krimbrug, een verbinding tussen Rusland en het Oekraïense schiereiland de Krim, die de Russen ruim acht jaar geleden innamen. De brug werd daarna gebouwd en geldt in Oekraïne als symbool van de Russische agressie. Oei, waar gaat dit naartoe leiden? Hij kan niet doen alsof het hem niets aangaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Krimbrug is doormiddel van raket opgeblazen.
Zie video https://twitter.com/koen_verhagen/st...IxKCrQVNA&s=19 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() No problem. Bestemmelingen zijn 't Roeskie Vulgaris soort.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de russen willen weten wat daar ontploft is, dat kan ik me best voorstellen.
Ik vraag het me ook af, compleet brugdek weg, Die camion moet vol springstof gezeten hebben. De vuurbal was dan ook vrij omvangrijk. Er moet voldoende energie over geweest zijn om het brugdek onder die vrachtwagen door te snijden. Als we kijken naar wat die HIMARS raketten hebben aangericht op een andere brug zijn dat verschillende gaten in de baan, maar geen ontploffing die krachtig genoeg was om in een keer die brug in elkaar te laten klappen. Ik denk eerlijk gezegd dat die camion per ongeluk is ontploft. Foutje bij het laden of zo, wetende dat de ruski'\s meestal zat zijn als ze iets doen is die kans niet onbestaande. Of de Oekraieners hebben die camion met een raket geraakt, en zat er iets in wat ze niet verwachten. Munitie voor het een of ander. In elk geval geweldige klap,voor het moreel, ... positief langs de ene, negatief aan de andere kant en Poetin die steeds wanhopiger moet worden. Wat het risico op "rare" reacties alleen maar groter maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De russische reactie is duidelijk ,bombardementen op verscheidene Oekraïense steden .... Er is dus eigenlijk niets veranderd aan russische zijde aangezien ze dat al van in het begin van de oorlog deden ... Het wordt nu tijd om de Vladimir zijn prestige projectje helemaal naar de bodem van de zee te blazen... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 10 oktober 2022 om 08:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 10 oktober 2022 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de volgende zwaarbeladen trein klapt dat geteisterde stuk misschien dan wel van zichzelf in elkaar ..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem is de klunzige manier waarop die russen alles maar doen.
Ik ben niet overtuigd dat dit een aanslag was, (want dan had ik die brug voor de scheepvaart opgeblazen een paar honderd meter verder) Je ziet het gewoon in alles wat ze doen en wat er verkeerd loopt. Ze hebben een heel groot drankprobleem onder hun troepen. Zomaar gaan lopen, rap rap nen tank verlaten en die achter laten zonder hem op te blazen (meest modern stuk dan nog) kom allemaal van die kleine dingen waarvan je denkt, prutsers ! Wel ik denk dat je hier ook gaat moeten zeggen, prutsers ! Dan hoop ik echt nog dat de rest van die brug blijft staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het blijft een gevaarlijke optie... ook voor de EU.
Daar is hij zie... ![]() Daaaaaaaag Rusland? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 10 oktober 2022 om 08:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cfr: ons misplaatst respect voor hun gebrek aan militaire efficiëntie dat reeds jaren gedocumenteerd werd/wordt op o.a. Youtube. Kwaliteit van Westerse Inlichtingendiensten is blijkbaar ook niet je-dat, uiteindelijk. Voorbeeldje...
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Israeli's zijn eigeniljk de enige die mogen zeggen dat ze een degelijk werkende geheime dienst hebben. Al de rest zijn bureaucraten of amateurs. |
|
![]() |
![]() |