![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Deze middag een gesprek gehad met de leidinggevende van het zorgcentrum rozenboom in Deurne.
Vanaf nu MOETEN de vrijwilligers de kassa doen. De vrijwilligers krijgen 0 euro vergoeding. Ze zijn wel verantwoordelijk voor de inkomsten. Ze hebben geen degelijke opleiding betreft kassasysteem gekregen. Ze hebben geen persoonlijk paswoord. Wat bij kassa tekort? Wie is eindverantwoordelijke? Graag een juridisch correct antwoord. Dank u |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan kunnen de vrijwilligers toch prima stemmen met hun voeten?
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat staat in hun overeenkomst?
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals in alle andere instellingen van de stad cash betalen verbieden ? Eigenlijk zou het niet mogen, is het niet wettelijk, maar het gebeurd in de zwembaden, de musea, aan de districtsloketten, ... dus waarom niet bij het zorgbedrijf ? De grondwet is een vod.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrijwilligers MOETEN nooit iets zou ik denken. Zoniet zijn het geen vrijwilligers. Het lijkt mij dus logisch dat vrijwilligers niet zo onnozel zijn om zoiets te doen ; en die die wel zo onnozel zijn, die moeten maar op de blaren zitten he. Maar het kan ook zijn dat het andersom is, en dat "vrijwilligers" nooit verantwoordelijk kunnen zijn voor de kassa ; als de kassa dus niet klopt hebben zij daar niks mee te maken. Als DAT waar zou zijn, dan zou ik als vrijwilliger mij goed bedienen van de kassa inhoud ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 18 februari 2023 om 08:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat verstaat u niet onder "vrijwilligers"? In dit geval, mensen die ongedwongen een bepaalde, zelfgekozen taak uitvoeren. De locatie, en de verantwoordelijken daar, die kunnen alleen vriendelijk vragen dat die vrijwilligers een andere taak bij/opnemen, eentje met bijkomende plichten en verantwoordelijkheden. En vrijwilligers hebben de vrije keuze ja of neen te zeggen. En dan is het de keuze vand e verantwoordelijken verder de samenwerking met die "neen, dank u" vrijwilligers verder te zetten op de oude voet, of de samenwerking stop te zetten en de taken op een andere manier in te vullen. Wat wettelijk niet kan is een vrijwilliger verplichten (en zelfs een werknemer kan op zijn strepen staan en naar het kontrakt verwijzen, waarin de hoofdtaken beschreven moeten staan)
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U wordt immers niet betaald in functie van geleverde arbeid, maar desondanks zijn er natuurlijk taakafspraken. Daar mag u uitleg over vragen en taken weigeren die nadelig kunnen zijn zoals een tekort in een kassa die niet beveiligd is tijden de momenten waarop u verantwoordelijk zou zijn. Mogelijk kunt u dan als vrijwilliger niet meer terecht, maar dan zou ik niet treuren. Andere mogelijkheden genoeg om gratis te werken . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch heel wat jaren geleden had ik daar positieve onderbouwde reacties. Hoe het nu zit weet ik niet, maar het is het proberen waard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het engagement, en wat uiteindelijk wordt afgesproken, op papier liefst, daar gaat het om. Een kastekort insinueert altijd een mogelijke diefstal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() een slimme vrijwilliger zal die job niet aanvaarden want als er geld tekort is zal de vrijwilliger daar voor opdraaien
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als ze er niet voor opdraaien zal er wel geld weg zijn.
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() ik heb het meegemaakt : in een ziekenhuis was 50 euro tekort
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is er toch niet voor vrijwilligerswerk?
Dus kan er ook geen sprake zijn van enige aansprakelijkheid...
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vrijwilligers worden niet betaald voor hun hulp/werk, ze zijn niet gebonden door een rechtsgeldige arbeidsovereenkomst en dragen dus nul verantwoordelijkheid, ze kunnen niet aansprakelijk gesteld worden en ze mogen zelf bepalen of en welke vrijwillige hulp ze bieden. Maw: ze hoeven de kassa helemaal niet te doen als ze dat niet willen.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() seingevers hebben nu een verzekering , door mij
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zorgbedrijf :
Artikel 2 : de vrijwilliger vrijwaart het zorgbedrijf tegen alle aansprakelijkheidsvorderingen uit hoofde van de niet-uitvoering of slecht uitvoering van de taken door de vrijwilliger. De vrijwilliger zal zich voor haar eventuele aansprakelijkheid laten verzekeren bij een erkende verzekeringsmaatschappij. Dit staat letterlijk in het contract van het zorgbedrijf Antwerpen als je vrijwilliger will worden. Maw ge moet gratis voor hun werken en ge moet nog een verzekering afsluiten moest er iets fout lopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is duidelijk waarom ze vrijwilligers de kassa willen laten doen: dat is het lastigste werk.
Vriendelijk moeten zijn tegen klanten, boze klanten blij maken, wachtrijen klanten voor je hebben, vragen van klanten moeten beantwoorden, maken dat het ticket just is, en dat de kassa klopt. Links werkschuw tuig heeft liever een "jobke" ergens lekker verscholen waar ze met rust worden gelaten en kunnen kiezen wat en wanneer ze wat doen. ![]() Ik vraag me soms af hoe vrijwillig die vrijwilligers zijn.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 7 mei 2023 om 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |