![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook dat nog... dat spul was ik eigenlijk gans vergeten... die dure prijs van Adblue kent wel elke dieselrijder.
Maar die blijven hier muisstil op het forum, bashen op EVs en batterijen is hun belangrijker. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 13 september 2022 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Het tekort aan het noodzakelijke Adblue is ook een manier om (nieuwere) diesel rijden te "ontmoedigen"...dat hebben ze goed uitgekiend.
![]()
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och zo erg is dat niet.
Er in plassen is even goed.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ADAC bevestigt het nieuws dat SKW stil ligt en maakt zich toch wat ongerust, de voorraden slinken.
BASF loopt wel nog op volle toeren. https://www.adac.de/news/adblue-preis-gestiegen/ De prijs van Adblue zou in Duitsland minstens verdrievoudigd zijn, en nog geen einde in zicht. Dat wordt alvast doorgerekend aan de consument. Transportkosten. Want quasi alle zware dieselvoertuigen rijden ermee. Bij autos vanaf euro 6. ff ggl-vertalen: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 13 september 2022 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus adblue dient dus om de vervuilende uitstoot te verminderen. Wat gebeurt er dan als men rijdt zonder adblue? Meer uitstoot? Of rijdt die diesel dan helemaal niet meer? Waarom niet?
Want dan zijn het ook geen diesels meer op diesel brandstof maar adblue's op adblue brandstof? ![]()
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja, dan dreigt alvast een peperdure herstelling, want de emissierommel geraakt verstopt:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 13 september 2022 om 16:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan ook gewoon water toevoegen om de sensor te ‘bedriegen’. Vaar de rest gaat enkel de uitstoot van stikstofoxiden stijgen.
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men betaalt minder taksen met een euro 6, maar men rijdt met pakweg een euro 4. Bij vrachtwagens is er alvast mobiele controle, boete minimum 2500 €. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 13 september 2022 om 18:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Adbleu kan je ook uitschakelen of misleiden hoor.
Een paar euros lossen dat op. Al die rommel.
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Liegebeesten en volksverlakkers.
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ga ik nu moeten snuiven ?
![]()
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb nog een liter of 4 van dan spul staan ......als ik Michele zijn schrijven lees is dit heel veel geld waard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed zo. Diesel is enkel voor vrachtwagens en tractors geschikt.
Of om te stoken.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 14 september 2022 om 06:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() De voorraden zijn bijvoorbeeld ook nog nijpend in Australie, waar ze ook bijna volledig afhankelijk zijn van importen uit China.
Hier gaan geen tekorten ontstaan. De oplossing die men simpelweg gaat toepassen is meer bieden dan armere landen kunnen/willen geven. Eigen volk eerst principe net zoals recent met gasaankopen en covidmateriaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
TopGear schakelde met de Bovag en de RAI Vereniging om te kijken naar de nieuwverkoop van diesels, de tweedehandsmarkt en de cijfers van de import en export. En opvallend genoeg lijken niet alle kopers zich iets te trekken van de hoge dieselprijzen. Er blijven diesels geïmporteerd worden, de export blijft op hetzelfde niveau en de tweedehandsmarkt zakt maar ietsjes. https://topgear.nl/autonieuws/nederl...MtH0SJL00L9Wi4 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 september 2022 om 09:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() "Als ik volgend jaar 30% minder pensioen krijg daalt mijn pensioen maar ietsjes". ![]() De dieselverkoop (nieuwe) in Nederland is namelijk quasi ineengestort, en dus verwaarloosbaar geworden. Heeft slechts 1,9% aandeel qua brandstofsoort in 2022. Hier vind je de recente cijfers nieuwe inschrijvingen per jaar van 2018 (12,7% diesel) tot 2022 (1,9 % diesel), incl. diesel-hybride: https://www.kentekenradar.nl/brandstof/#2022 Blijkbaar ook de verkoop van occasie-dieselwagens. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 14 september 2022 om 10:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ADblue is 36% Ureum en de rest gedemineraliseerd water.
Misschien dat sommige merken een sensor ingebouwd hebben die nepperts kan herkennen, maar volgens mij blijft de wagen gewoon rijden als je de tank bijvult met demi water. En gaat die daar geen last van hebben. Het enige punt is dat er irritant veel meer NOx uitgestoten word. Maar als iemand de hint wil... Waterzuiveringsstations en gascentrales gebruiken meer geconcentreerd ureum. (de IBC's met 40% ureum, die mag ik regelmatig wisselen) Maar da's een probleem voor de leefomgeving, niet voor de klojo's die die truk willen gebruiken.