![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220912_95120578
Hasselt - De Hasseltse technologiecampus Corda Campus heeft weer een primeur te pakken. Maandag is er een park van 24 snelladers van zeven verschillende aanbieders geopend. ![]() Wereldspeler Tesla was er als de kippen bij om er meteen twaalf van zijn nieuwste type snelladers neer te zetten. Maar ook anders lokale en internationale spelers – zoals Isola Belgium, Orange Charging, Go-Blue, PowerGo, Patronale Solar en E+drive – leveren voor eigen rekening telkens twee laadpalen. In totaal dus 24 stuks, waar alle volledig elektrische wagens gebruik van kunnen maken. Het park is er niet alleen voor de duizenden werknemers op de campus, maar ook voor het grote publiek. In 20 minuten tijd kunnen auto’s er voor 90 procent opgeladen worden. Ik heb regelmatig (voor de N-VA vergaderingen) staan kijken naar de werken. Ik moet zeggen, indrukwekkend. Als ik dit zo lees, dan zie je dat er toch wel het één en ander komt kijken bij zo'n snellaadparken. In dit geval zelfs een eigen stroomcabine. En de investering is ook niet niks hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuk, "stadje Hasselt" richting Eindhoven (N74) heeft er ineens 24 snellaadpunten bij.
En de helft is van Tesla, plug and charge. Ze laten zich niet kennen. De andere 6 aanbieders zullen ook wel die laadstandaard hebben, en hopelijk ook *dezelfde kWh-prijs van Tesla. *ondertussen ook al opgelopen >50 cent/kWh naargelang land: https://www.anwb.nl/auto/nieuws/2022...er-flink-hoger Op de Tesla-laadkaart is de Corda Campus al vermeld, niet-Teslas kunnen daar ook laden (standaard CCS), is wel duurder voor hun. Algemeen Tesla-Europa: https://www.tesla.com/nl_be/findus?v...search=Belgium Laatst gewijzigd door Micele : 13 september 2022 om 08:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had er echt geen gedacht van hoe die voorzieningen er uit moesten zien. Jammer genoeg werden de werken afgeschermd door Herashekken met spandoeken, waardoor ik geen mooie foto's kon maken van de grondwerken en de kabels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tesla werkt met prefab en heeft maar 1 week nodig voor 12 Sucs an sich: https://electrek.co/2022/03/01/tesla...icated-system/ Grondwerken zijn dan al achter de rug. Laatst gewijzigd door Micele : 13 september 2022 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De aasgieren ruiken groot geld voor het EV opladen door kiesvee.
![]()
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn (ultra)snellaadpunten in een stad het domste wat je kunt doen. EV's die langdurig parkeren in een stad of stadsrand moeten altijd traag laden (indien behoefte), want die mensen willen daar consumeren en hun tijd verbrengen in de stad (shoppen, terrasje, eten). Het ziet er eerder naar uit dat warmtepompen wat meer electriciteit gaan afnemen dan electrische wagens, toch in de toekomst. Had jij geen warmtepomp? Er zijn alvast dorpen en steden waar het stroomvoorziening te zwaar was met de teloorgegane zwaar stroom verbruikende industrie. Of hou jij daar helemaal geen rekening mee? Corda Campus ligt toch op de voormalige Philipssite? Het stroomnet moet vooral eerst slimmer worden. Laatst gewijzigd door Micele : 13 september 2022 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vast niet als ze een 1944-ske gaan doen want dat zit al in de nazi/eu pijpleiding:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ook deze barones schijnt haar eigen bevoegdheden helemaal niet te kennen...zij/eu kan immers helemaal niks verplichten, enkel richtlijnen geven. ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Dan is je probleem over snel laden en zelfs het hele EV verhaal meteen van de baan. ![]()
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Interessant - maar niets bijzonders - is dit off-grid traag laadpunt (5 kW), monteerbaar op 4 uur door 2 personen.
Gevoed met "zonnedak". Ook met grote batterij voor tussenopslag. Ook 2 laadpunten mogelijk. Kan men eventueel ook aansluiten aan het net (indien er een aansluiting ligt) specs directe link, met video van montage (2 personen) https://www.pairedpower.com/ https://www.pairedpower.com/_files/u...4abf02be8b.pdf Commentaar via electrek.co: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 14 september 2022 om 16:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Eindelijk eens een degelijk artikel van autoblog: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 17 september 2022 om 09:42. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kijk tevreden naar al die speerpunt-berichtjes.
Maar de brede uitrol, daar wacht ik voorlopig op. Herhaling: momenteel, mocht ik mijn oude diesel echt moeten vervangen, dan zou het nog een hybride-benzine worden. Ik hoop het te kunnen trekken met die oude auto (en dat ziet er wel goed uit, die diesel is nog best ok op alle vlakken behalve belastingen), om van de eerste keer een full elektric te kunnen kopen. Wie weet wordt dat dan de laatste auto die ik in mijn leven koop ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |