![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Colruyt-winkel zonder personeel trekt naar platteland
De winkelketen OKay Direct opent in Lennik een tweede winkeltje zonder personeel. Winkelgroep Colruyt doet ook al ruim een jaar een test in het centrum van Gent. 'Er zullen nog filialen volgen.' Woensdagochtend gaan in de Vlaams-Brabantse gemeente Lennik de deuren open van een winkel van OKay Direct. In de winkel loopt geen personeel rond. Klanten kunnen er dag en nacht binnen door de QR-code van hun klantenkaart of -app te scannen. Sensoren registreren welke producten klanten uit het rek nemen. Afrekenen doen ze door aan de uitgang de QR-code opnieuw te scannen en te betalen. De winkel komt op de parking van een klassieke OKay-supermarkt. Het idee is dat mensen buiten de openingsuren van de klassieke winkel toch op de site terechtkunnen voor aankopen. Het winkelpersoneel zal het winkeltje - een soort van geavanceerde container - bevoorraden. De Okay Direct is 21 vierkante meter groot en telt zo'n 200 producten. Vooral verse producten als groenten en fruit, broodjes en koeken, kant-en-klare maaltijden, sushi, vis, vlees en charcuterie. Daarnaast zal ook een beperkte selectie dranken en droge voeding in de schappen staan. https://www.tijd.be/ondernemen/retai.../10443800.html Ik heb toch mijn bedenkingen bij dat systeem, zeker qua veiligheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Leuk en als uw bankkaart niet werkt geraak je ook niet meer buiten net zoals uw ID kaart niet wordt gelezen in containerpark.
Stel dat er brand uitbreekt of licht valt uit... Laatst gewijzigd door Deo : 31 januari 2023 om 11:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Winkels zonder personeel? Geen goed idee.
Wat mij betreft worden het winkels zonder klanten ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een winkel zonder kassierster. Neen, dank u.
Dan nog liever de Pakistaanse nachtwinkel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een non issue dit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, supermarkten vinden onvoldoende volk om en de kassa's te bemannen, en de bestellingen te doen en de rekken te vullen; dus het zal er toch ooit van komen. Teveel volk dat niet (meer) kan tellen, lezen of schrijven. Alles kaat koet. Wir schaffen daSS.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 31 januari 2023 om 18:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Winkelbediende wordt het zoveelste knelpuntberoep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel...
den Action (nota bene) heeft dat inmiddels al bijna twee jaar opgelost met excellent werkende zelfscankassas....den Decathlon ook.....het blijft me verbazen dat de "foodwinkels" daar al niet langer in gesprongen zijn(ik meen me de carrefour nog te herinneren maar weet ondertussen niet meer hoe zo een carrefour er langs binnen uitziet,en die eerste zelfscankassas waren toen een catastrofe... ![]() Als een "eurootjeswinkel" als den Action zich dat kan permitteren,dan toch een food-retailer ook???? Laatst gewijzigd door kelt : 31 januari 2023 om 20:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez zeg, dat zo iets nog een draad waard is.
Ik weet zo'n winkels/standplaatsen in mijn directe omgeving die - brood en taart verkopen - aardbeien, patatten, kersen, - snijbloemen (da's voor muilentrekkers van echtgenoten die een scheve schaats reden?) - benzine, diesel - godsdienstige verlichting (kaarskens aansteken op een bedevaartsplaats) --- vul maar aan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Geachte heren
Komt deze winkel in Kwintenslennik of Martenslennik? Dergelijke winkels liggen namelijk in het bestek 2020-2030 (de zoganaamde "Grote, betere wederopbouw") van de heer Klaas Dezwaef (Klaus Schwab). Durft u te beweren dat zijn gedacht slecht is? Citaat:
Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen de Colruyt daar heb ik dat nog niet gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
karton's sap en killo's appelen en peren. geld insteken, nummereke inkloppen en pak sap uit halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch volgens enkele van mijn kleinkinderen. Ze wisten zelfs te zeggen dat die voor homo's duurder zijn dan andere.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Limburg (Wellen) zie ik al eens op het voetpad van die frigo's staan met daarin bakjes aardbeien. Gewoon een bakje uitnemen en het geld in een doos poneren. Die hebben daar blijkbaar nogal veel vertrouwen in de mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bij ons staan die hier ook in de brousse, maar dat zijn toch altijd automaten, gewoon frigo's worden met frigo, fraisen en verlengkoord gepiekt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je nu nog bedenkingen?
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amazon food supermarkets gebruikt het systeem al een paar jaar. Met de smartphone gewoon een QR scannen bij het binnengaan. Alles wat men uit de rekken neemt wordt geregistreerd door camera's (legt men een artikel terug wordt het ook niet aangerekend). Tenslotte wandelt men gewoon buiten door een sas met groen lichten als de bankrekening wordt gedebiteerd. Er komt geen scan of kassa meer aan te pas. De informatica weet gewoon wat in uw caddy ligt.
Laatst gewijzigd door Gipsy : 1 februari 2023 om 18:02. |
![]() |
![]() |