Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2004, 14:21   #1
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard Knieval voor shari'a in Verenigd Koninkrijk

LONDEN - De Britse fiscus overweegt veelwijverij (polygynie) bij bepaalde religies te erkennen. De nalatenschap van een echtgenoot kan dan belastingvrij onder al zijn vrouwen worden verdeeld.

De bestaande wetgeving staat toe dat slechts één echtgenote geen belasting over de erfenis hoeft te betalen, meldde de Britse krant The Sunday Times zondag. Volgens het blad bestempelen moslimleiders de mogelijke verandering als een doorbraak. Zij pleiten er al jaren voor om de islamitische wetgeving (sharia) in de Britse wetten te verankeren. Volgens de sharia mag een man met vier vrouwen zijn getrouwd.

De Telegraaf

In de Sunday Times staat onder andere het volgende te lezen:
Citaat:
Ahmad Thomson, of the Association of Muslim Lawyers, said: “Wives and immediate children should be exempt from inheritance tax. If the government is family friendly they should change a tax which is unfairly hitting minority religious values.”

(...)

Sadiq Khan, a leading Muslim politician, said: “I am pleased to see the Inland Revenue applying common sense to the application of Islamic law on uncontroversial matters such as inheritance.

“There are some other uncontroversial areas of Islam law which could easily be applied to the legal system we have in the UK".

Het gaat 'goed' in het Verenigd Koninkrijk: in nog geen drie weken tijd komt er eerst een wetsvoorstel om kritiek op de islam met 7 jaar cel te bestraffen, daarna wordt Nick Griffin, leider van de BNP, gearresteerd in een poging de enige echte oppositie tegen de islamisering van Groot-Brittannië te intimideren. En nu dit. Het heeft er alle schijn van dat men aan de andere kant van het Kanaal nog verder heen is dan bij ons.

En wederom proberen de moslimfascisten misbruik van wetten te maken, die nooit zo bedoeld waren, om geleidelijk de shari'a in te voeren. En wederom wordt er een knieval aan diezelfde moslimfascisten gedaan. Wanneer houdt men op met toegeven aan deze veroveraars? Met angst en beven kijk ik nu naar Brussel en Straatsburg en denk aan al die wetten die in Europa op elkaar afgestemd dienen te zijn.

Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 14:37   #2
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar
LONDEN - De Britse fiscus overweegt veelwijverij (polygynie) bij bepaalde religies te erkennen. De nalatenschap van een echtgenoot kan dan belastingvrij onder al zijn vrouwen worden verdeeld.

De bestaande wetgeving staat toe dat slechts één echtgenote geen belasting over de erfenis hoeft te betalen, meldde de Britse krant The Sunday Times zondag. Volgens het blad bestempelen moslimleiders de mogelijke verandering als een doorbraak. Zij pleiten er al jaren voor om de islamitische wetgeving (sharia) in de Britse wetten te verankeren. Volgens de sharia mag een man met vier vrouwen zijn getrouwd.

De Telegraaf

In de Sunday Times staat onder andere het volgende te lezen:

Het gaat 'goed' in het Verenigd Koninkrijk: in nog geen drie weken tijd komt er eerst een wetsvoorstel om kritiek op de islam met 7 jaar cel te bestraffen, daarna wordt Nick Griffin, leider van de BNP, gearresteerd in een poging de enige echte oppositie tegen de islamisering van Groot-Brittannië te intimideren. En nu dit. Het heeft er alle schijn van dat men aan de andere kant van het Kanaal nog verder heen is dan bij ons.

En wederom proberen de moslimfascisten misbruik van wetten te maken, die nooit zo bedoeld waren, om geleidelijk de shari'a in te voeren. En wederom wordt er een knieval aan diezelfde moslimfascisten gedaan. Wanneer houdt men op met toegeven aan deze veroveraars? Met angst en beven kijk ik nu naar Brussel en Straatsburg en denk aan al die wetten die in Europa op elkaar afgestemd dienen te zijn.

Als dat allemaal waar is, zijn ze ginder goed zot geworden.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 14:40   #3
Jampie
Minister

Standaard

Ja dan is't bij ons veel eerlijker. Alleen de wettige echtgenote krijgt een erfenis, de maîtresses krijgen niks.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 14:40   #4
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Als dat allemaal waar is, zijn ze ginder goed zot geworden.
Het duurt wel wat voor dat je inzicht krijgt
Oud 26 december 2004, 14:58   #5
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Het duurt wel wat voor dat je inzicht krijgt
Voor dat inzicht heb ik u niet nodig! Uw inzicht daarentegen....
Oud 26 december 2004, 15:12   #6
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Voor dat inzicht heb ik u niet nodig! Uw inzicht daarentegen....
kan je moeilijk weerleggen, maar dat wisten we al langer dan vandaag
Oud 26 december 2004, 15:16   #7
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
kan je moeilijk weerleggen, maar dat wisten we al langer dan vandaag
nadine, ge zaagt.
Oud 26 december 2004, 15:22   #8
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
nadine, ge zaagt.
Sommige bomen moeten ook langer gezaagd worden, zelfs als schijnen ze nog groen! van buiten te zijn
Oud 26 december 2004, 15:27   #9
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Monogamie (in het huwelijk toch) is een fundamenteel gegeven in de wetgeving omtrent familie en patrimonium.Zo werden de zaken beperkt tot twee,geregistreerde,partijen en hun nageslacht,en waren er geen clan-oorlogen meer nodig......

Gezien de grote scheidingspercentages,ook in de UK, is er een "defacto" situatie ontstaan waarbij erfenissen,gezinspatrimonia en wat dies meer zij, over verschillende partijen(bvb erfgenamen uit verschillend samengestelde gezinnen) moeten verdeeld worden....al dien niet via aanvechtingen,gerechterlijke procedures.....

Is dit feitelijk aanvaarden van polygamie geen logische voortzetting hiervan?

Zo ver komt het dus,de wet wordt misschien aangepast aan "speelvogelarij",nu er een religieus manteltje voor gevonden is....

Dit zou voor mij allemaal perfect verteerbaar zijn moest dan in diezelfde wet ook uitdrukkelijk "veelmannerij" in het huwelijk toegestaan zijn.....!!! (zoals bij de oude kelten naar het schijnt 8) )

Eens zien hoe verdraagzaam het dan wordt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 15:59   #10
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Dit zou voor mij allemaal perfect verteerbaar zijn moest dan in diezelfde wet ook uitdrukkelijk "veelmannerij" in het huwelijk toegestaan zijn.....!!! (zoals bij de oude kelten naar het schijnt 8) )

Eens zien hoe verdraagzaam het dan wordt.
Juist, gelijke rechten voor man en vrouw! en in dat geval zullen alle kinderen wel van dezelfde vrouw zijn, wat erfenis toch al een pak eenvoudiger maakt

Laatst gewijzigd door nadine : 26 december 2004 om 16:00.
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 18:13   #11
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist, gelijke rechten voor man en vrouw! en in dat geval zullen alle kinderen wel van dezelfde vrouw zijn, wat erfenis toch al een pak eenvoudiger maakt
tiens...maarrr.....das geniaal zeg datte
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 20:06   #12
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Je moet goed gek zijn om méér dan een vrouw in huis te halen.

't wordt daar inderdaad te gek, als elke godsdienst zo zijn eigen wetten mag gaan toepassen zijn we ver van huis. Ik begin dan mijn eigen godsdienst met alleen maar wetten waar ik me goed bij voel, en de regering zal er wel voor zorgen dat ik buiten de bestaande wetgeving val, omdat ik die van mijzelf al heb.

't is ook idioot omdat je voor bigamie nog steeds gestraft kan worden, maar als je sterft is alles mooi geregeld.
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 21:52   #13
Stefanie
Minister-President

Standaard

Dit is schandalig en een grove discriminatie van de vrouw! 'n Man mag dus vier vrouwen hebben, maar 'n vrouw mag maar 1 man hebben. Da's onrechtvaardig. Die Engelsen voeren ongelijkheid en discriminatie in. Bovendien is veelwijverij achterlijk.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 23:13   #14
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

een nieuwe schandvlek in de geschiedenis van Europa!

wie emigreert moet zich aanpassen naar de wetten en gebruiken van het land waar hij heen gaat!

bovendien gaat het hier om tweevoudige wettelijke discriminatie: mannen mogen meerdere vrouwen, maar niet omgekeerd, en moslims mogen meerdere vrouwen hebben, maar anderen niet. schandalig gewoon!
Oud 27 december 2004, 00:11   #15
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Ten tijde van de oorlog in Irak.schreeuwde we moord en brand omdat Amerika zomaar irak binnenviel.En toen waren we pro moslim omdat amerika buiten haar eigen belangen ook een dictator uit de weg heeft geruimd en er een democraties wilt bouwen om zo de amerikaanse oliebelangen te dienen.

Maar nu alles een beetje tegenvalt voor de amerikanen en dichter bij huis de spanningen stijgen tussen de moslimvolkeren en de rest van de bevolking zijn we volop anti-moslims.En in alles zien wij complotten van een hoog niveau.

Maar we vergeten soms wel eens dat de meerderheid van de moslims zich vrij goed hebben aangepast aan onze democratie en vrijheden.
Het enige wat we verkeerd doen is altijd de moslims als slachtoffer in beeld brengen en hierdoor hen te bevoordelen inzake racisme en andere wetten.
En als je constant laat zien dat moslims er mooi vanaf komen of hun religie nog beter in de wet kunnen inwerken en langs de andere kant zet je dik in de verf hoe mensen die zich bezondigd hebben aan racisme tegenover moslims en hiervoor zwaar gestraft worden.
Natuurlijk zorg je er dan voor dat er spanningen ontstaan tussen de volkeren onderling.Dit samen met de internationale ontwikkelingen is de ideale mix om fascisme aan beide kampen te voeden.

Wat die wet betreft vind ik het jammer dat men nu een slecht signaal geeft en de spanningen weer verhoogt voor iets waar in andere tijden geen mens naar gekeken zou hebben.Dat een man meer dan één vrouw wilt hebben vind ik op zich al iets achterlijk en getuigt van een terugkeer in evolutie naar de tijd dat de mens meer dier was dan mens en waar de mannetjes leider van de groep ieder wijfje mag bevruchten. Maar als een beschaafd land als de UK deze wet wilt invoeren dan is dit hun zaak en twijfel ik eigenlijk aan de bekwaamheid van de britse overheid.

In deze wereld heerst er een gevaarlijk klimaat.Of te wel ben je pro moslim en dus links en de zogenaamde correcten of te wel ben je anti moslim en ben je racist en fascist.
Awel ik beschouw mezelf als geen van beiden.
Wat ik wel wens is meer gelijkheid in de wereld en dit niet enkel voor mannen en vrouwen alsook voor alle volkeren onderling maar niet te min voor alle beroepen in deze wereld onderling.
Ook wens ik meer gerechtvaardigheid in de wereld en zware straffen voor zware feiten en de herinvoering van de doodstraf in bepaalde gevallen.
Maar ook pleit ik voor het aan banden leggen van de vrij handel en het kapitalisme want die dingen veroorzaken serieuse problemen in de wereld.
Het kan niet dat sommige mensen miljarden dollars hebben en dat andere op een stort moeten leven.
Of dat een multi national zomaar kan beslissen "ah daar is het nu te duur,breek de fabriek daar af en bouw hem ergens anders weer op" zonder dat hij moet instaan voor de sociale en economische gevolgen in de streek waar hij zijn bedrijf weg haalt.
Ik pleit ook voor eerlijke concurrentie op wereldvlak maar dit kan enkel als een afrikaanse arbeider evenveel krijgt als een belgische arbeider.
En is dus een utopie
En samenwerking in plaats van tegen mekander te strijden lijkt mij beter voor de technologische vooruit gang.
Maar wie ben ik hé.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 17:52   #16
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Sommige bomen moeten ook langer gezaagd worden, zelfs als schijnen ze nog groen! van buiten te zijn
Bomen zagen? Misschien nog een schone job voor u. Wel onthouden dat een groene kleur aan de buitenkant niks met de ouderdom te maken heeft.
Oud 27 december 2004, 17:58   #17
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
Maar als een beschaafd land als de UK deze wet wilt invoeren dan is dit hun zaak en twijfel ik eigenlijk aan de bekwaamheid van de britse overheid.

In deze wereld heerst er een gevaarlijk klimaat.Of te wel ben je pro moslim en dus links en de zogenaamde correcten of te wel ben je anti moslim en ben je racist en fascist.
Awel ik beschouw mezelf als geen van beiden.
Wat ik wel wens is meer gelijkheid in de wereld en dit niet enkel voor mannen en vrouwen alsook voor alle volkeren onderling maar niet te min voor alle beroepen in deze wereld onderling.

En samenwerking in plaats van tegen mekander te strijden lijkt mij beter voor de technologische vooruit gang.
Maar wie ben ik hé.
Als ge er problemen mee hebt dat volgens u veel mensen óf een te positief beeld van de islam óf een te negatief beeld van de islam hebben, is er niks dat u verbiedt van moslims en niet-moslims op gelijke voet te behandelen. Iedereen gelijk voor de wet, ongeacht de godsdienst. Vrij logisch toch? En vanuit dat principe is het direct duidelijk dat bovenstaand wetsvoorstel niet door de beugel kan.
Oud 27 december 2004, 18:22   #18
Stefanie
Minister-President

Standaard

Nu is het wel zo dat sommige moslima's de veelwijverij van hunen man steunen en goedkeuren. Ik heb nog nooit gehoord over vrouwen in de moslimwereld die tegen veelwijverij protesteren, betogen, actie voeren of er moeilijk over doen. Nu ja, ik baseer mij nu wel op de media en zo'n redacteur moet altijd kiezen welk onderwerp er in 't nieuws komt en welk niet.
Oud 27 december 2004, 18:26   #19
Stefanie
Minister-President

Standaard

Eén keer heb ik op T.V. wel een moslima gezien die reklameerde omdat hare man zonder haar medeweten met een tweede vrouw getrouwd was, maar ze zei dat ze aanvankelijk niets van die tweede vrouw afwist.
Oud 27 december 2004, 18:47   #20
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Nu is het wel zo dat sommige moslima's de veelwijverij van hunen man steunen en goedkeuren. Ik heb nog nooit gehoord over vrouwen in de moslimwereld die tegen veelwijverij protesteren, betogen, actie voeren of er moeilijk over doen. Nu ja, ik baseer mij nu wel op de media en zo'n redacteur moet altijd kiezen welk onderwerp er in 't nieuws komt en welk niet.
Misschien komt het weinig of niet in het nieuws omdat het bij ons gewoon bijna onbestaande is?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be