Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2004, 08:47   #1
VlomsBelang
Banneling

VlomsBelang's schermafbeelding

Standaard Telefacts - Racisme Enquete : uw mening

Wat mij gisteren opviel was weeral het beeld dat we te zien kregen.

De "sukkeltjes" migranten die geen kansen kregen.
Bijvoorbeeld met dat verhuren van Appartementen.
Het is toch niemeer dan logisch dat men eerst een AUTOCHTONE BEWONER verkiest boven een Moslim.

Ik stel voor dat men deze test eens uitvoert in Marokko.
Laat daar is een NIET-MOSLIM gaan horen voor een huis te huren, en een inwoner van Marokko zelf.
Wedden dat die verhuurder in Marokko die marokkaan zelf zou kiezen?
Dit is toch NORMAAL?!!!

En waarom moest telefacts zo nodig weer een moslim nemen?
Als ze die test hadden gedaan met een Spanjaard of een Italiaan, die ook hier geboren was, dan was er natuurlijk geen sensatie voor VTM.

Ik zou ook geen moslims in mijn huis willen als ik dat zou verhuren.
Die hebben een vreemde geur en spreken de taal niet of half zen gat.

En wat men ook niet EXPLICIET VERMELDDE was dat die vrouw van die marokkaan enkel BERBERS sprak (zogezegd), dus des te meer redenen om iemand die niet aangepast te weigeren.

Dit is gewoon logica en GEEN RACISME.
Elk land kiest toch zijn eigen mensen eerst???
VlomsBelang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 08:50   #2
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

Nee, men zal in Marocco ook liever een appartement verhuren aan een buitenlander. Die moet dan wel 5 keer meer huur betalen dan een autochtoon
Oud 21 december 2004, 08:57   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan
Nee, men zal in Marocco ook liever een appartement verhuren aan een buitenlander. Die moet dan wel 5 keer meer huur betalen dan een autochtoon
Daar magda idd.

Hier noemen ze dat 'discriminatie'.
Oud 21 december 2004, 09:06   #4
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Daar magda idd.

Daar is dat evengoed discriminatie, maar wij zijn gelukkig ondertussen al zover gevorderd dat we een wet hebben die dat strafbaar stelt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 21 december 2004 om 09:32.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 09:31   #5
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel dwaas om enerzijds andere landen van achterlijkheid te beschuldigen maar anderzijds tegelijk wel hun 'achterlijke' regels als maatstaf te willen gebruiken voor onze regels.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Daar magda idd.

Iemand meer laten betalen, enkel en alleen omdat ie buitenlander is, lijkt me toch wel discriminerend hoor; of dat nu in Belgie, Marokko of Timboektoe is, maakt daarbij weinig uit.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 09:34   #6
Artesia
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Heel dwaas om enerzijds andere landen van achterlijkheid te beschuldigen maar anderzijds tegelijk wel hun 'achterlijke' regels als maatstaf te willen gebruiken voor onze regels.

Iemand meer laten betalen, enkel en alleen omdat ie buitenlander is, lijkt me toch wel discriminerend hoor; of dat nu in Belgie, Marokko of Timboektoe is, maakt daarbij weinig uit.
Amai, dan word er in elk vakantieparadijs lustig gediscrimineerd!
Maar dan mag dat uiteraard.
Alleen Vlamingen zijn immers 'racisten'
Artesia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 09:36   #7
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

VTM maakt nu eenmaal debiele televisie. Wat had je anders verwacht ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 09:45   #8
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Telefictie zou telefictie niet zijn als er niet wat 'spectaculaire' cijfers/ beelden (hemeltergende racistische uitspraken van jan modaal die niet beter weet - geeuw- tuurlijk, Danny & Co) bij kwamen kijken. Vraag is wie zich ook maar iets aantrekt van deze tiktak voor volwassenen?
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 10:20   #9
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Artesia
Amai, dan word er in elk vakantieparadijs lustig gediscrimineerd!Maar dan mag dat uiteraard.
Slaat nergens op. Bij mijn weten betaalt een Marokkaan in een Marokkaans vakantieparadijs even veel als een buitenlander.

Citaat:
Alleen Vlamingen zijn immers 'racisten'
Niemand beweert zoiets dwaas (tenzij een gefrustreerde BUB'er ofzo ).
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 11:23   #10
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Indien men discriminatie dan toch persé wil bestrijden, zou men dit tenminste consequent op alle fronten tegelijk moeten doen. Indien bv. de autochtonen in bedrijven die zij bezitten een bepaalde verhoudingen allochtonen in dienst moeten nemen, dan zouden de allochtonen ook volgens dezelfde verhouding autochtonen in dienst moeten nemen in hun bedrijven; indien men gelijke verhoudingen wil inzake verhuring, dan ook gelijke verhouding inzake bezetting van gevangeniscellen, bezetting van sociale woningen, en bezetting van vrouwenvluchthuizen enz. Indien men door discriminatiebestrijding geen meta-discriminatie wil invoeren, door enkel de vormen van discriminatie te bestrijden die één 'bevolkingsgroep' treffen, moet men de zaak breed aanpakken. Alle maatschappelijke verschillen tussen de bevolkingsgroepen tegelijk en gecoördineerd bestrijden is de enige consequente handelswijze. En het zou tegelijk ook heel goed zijn voor de tewerkstelling in onze culpabiliseringsindustrie.
Oud 21 december 2004, 11:30   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In Italië is dat ook zo, ... zolang ge sollen op tafel kunt gooien no problemo, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 11:35   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Daar is het wel zo dat als ge als buitenlander daar toe komt men u bekijkt als halve godheid met een acuut financieel probleem, namelijk het bezitten van teveel geld... (ook al is dat meestal niet zo (men heeft nooit geld teveel
)

Mensen weten dat dan ook, en zien ook hun kans schoon om daar een graantje van mee te pikken, uiteindelijk kan je het ze zelf niet kwalijk nemen, want ik zou net hetzelfde doen, Trouwens bovendien geven ze je voor dat extra geld wel een meerwaarde door u te helpen, met allerlei zaken enz...
Oud 21 december 2004, 11:38   #13
kimbalé
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlomsBelang
Lijkt het jouw ook logisch dat een wergever een sollicitant met absoluut geen werkervaring die echter wel een Vlaams klinkende naam heeft verkiest boven een sollicitant met veel betere referenties die toevallig Mohammed Boukhari noemt?
Zo'n gedrag kan toch tot niets anders dan een enorme frustratie bij de allochtone gemeenschap leiden??
kimbalé is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 11:39   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Slaat nergens op. Bij mijn weten betaalt een Marokkaan in een Marokkaans vakantieparadijs even veel als een buitenlander.

Niemand beweert zoiets dwaas (tenzij een gefrustreerde BUB'er ofzo ).

Wat betaald een Euro ambtenaar hier in Brussel, ? ... Kijk eens op de immo sites wat je betaald voor een appartementjen of een huis in Tervuren, of de betere wijken van Brussel. Dan komde met een maandloon niet toe hé.

Wat betaalt ge een appartementje in Knokke, ? of in London,...

Men gaat ervan uit, ha ge komt daar wonen, goed dan heb je geld ook en als je geld hebt, dan kunde afspetten.
Oud 21 december 2004, 12:14   #15
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kimbalé
Lijkt het jouw ook logisch dat een wergever een sollicitant met absoluut geen werkervaring die echter wel een Vlaams klinkende naam heeft verkiest boven een sollicitant met veel betere referenties die toevallig Mohammed Boukhari noemt?
Zo'n gedrag kan toch tot niets anders dan een enorme frustratie bij de allochtone gemeenschap leiden??
Als IK een bedrijf heb, bepaal IK en niemand anders wie ik aanwerf, dat lijkt mij heel erg logisch. Voor verhuring van een woning idem dito. Wat Mohammed Boukhari of anderen er verder nog wensen bij te slepen (=racisme uiteraard of wat dacht je?) is hun zaak. Mohammed desondanks toch door de strot van bedrijven / verhuurders rammen zal hoedanook een aveRECHTS effekt hebben.
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 12:31   #16
MVB
Banneling

Standaard

Leukste vond ik een goed jaar geleden die Marrokaan die z'n eigen discotheek uitbaat hier in België. En marrokanen in z'n eigen zaak nie wilde binnenlaten
Z'n reden was dat de meeste vervelende arrogante gefrustreerde mannekes waren die juist maar de boel op stelten wilde zetten.
Ik ben goed geplaatst en mag dat zeggen zei hij omdat ik zelf half marrokaan ben.
Hij wilde een deftige en goed draaiende zaak, wist ook dat hij door zulke uitspraken te doen ging geviseerd worden natuurlijk, maar nam er dat graag bij.

ps:telefacts jammer genoeg gemist

Laatst gewijzigd door MVB : 21 december 2004 om 12:41.
MVB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 12:43   #17
kimbalé
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill
Als IK een bedrijf heb, bepaal IK en niemand anders wie ik aanwerf, dat lijkt mij heel erg logisch. Voor verhuring van een woning idem dito. Wat Mohammed Boukhari of anderen er verder nog wensen bij te slepen (=racisme uiteraard of wat dacht je?) is hun zaak. Mohammed desondanks toch door de strot van bedrijven / verhuurders rammen zal hoedanook een aveRECHTS effekt hebben.
Uiteraard bepaal JIJ zelf wie in JOUW bedrijf komt werken. Maar is het niet logisch dat JIJ voor JOUW bedrijf, in het belang van JE EIGEN bedrijf, op zoek gaat naar de beste werknemers, ongeacht ras? Of kan een Marrokaan niet werken misschien? We kunnen inderdaad van racisme spreken wanneer JIJ louter op basis van ras bepaalde werknemers niet te werk wenst te stellen. Jammer genoeg beschouwen steeds meer mensen in Vlaanderen de term Racist als een compliment...
kimbalé is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 12:48   #18
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Herent Punx!
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 12:49   #19
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlomsBelang
Wat mij gisteren opviel was weeral het beeld dat we te zien kregen.

De "sukkeltjes" migranten die geen kansen kregen.
Bijvoorbeeld met dat verhuren van Appartementen.
Het is toch niemeer dan logisch dat men eerst een AUTOCHTONE BEWONER verkiest boven een Moslim.

Ik stel voor dat men deze test eens uitvoert in Marokko.
Laat daar is een NIET-MOSLIM gaan horen voor een huis te huren, en een inwoner van Marokko zelf.
Wedden dat die verhuurder in Marokko die marokkaan zelf zou kiezen?
Dit is toch NORMAAL?!!!

En waarom moest telefacts zo nodig weer een moslim nemen?
Als ze die test hadden gedaan met een Spanjaard of een Italiaan, die ook hier geboren was, dan was er natuurlijk geen sensatie voor VTM.

Ik zou ook geen moslims in mijn huis willen als ik dat zou verhuren.
Die hebben een vreemde geur en spreken de taal niet of half zen gat.

En wat men ook niet EXPLICIET VERMELDDE was dat die vrouw van die marokkaan enkel BERBERS sprak (zogezegd), dus des te meer redenen om iemand die niet aangepast te weigeren.

Tuurlijk, dat is gewoon de meest natuurlijke reflex. En al wie het tegendeel beweert is gewoon hypocriet. Zie jij onze politiek correcte politici hun appartementen en huizen verhuren aan moslims? Natuurlijk niet.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 12:55   #20
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kimbalé
Uiteraard bepaal JIJ zelf wie in JOUW bedrijf komt werken. Maar is het niet logisch dat JIJ voor JOUW bedrijf, in het belang van JE EIGEN bedrijf, op zoek gaat naar de beste werknemers, ongeacht ras? Of kan een Marrokaan niet werken misschien? We kunnen inderdaad van racisme spreken wanneer JIJ louter op basis van ras bepaalde werknemers niet te werk wenst te stellen. Jammer genoeg beschouwen steeds meer mensen in Vlaanderen de term Racist als een compliment...
Het is niet op basis van het ras dat men bepaalde allochtonen weert, wel op basis van vooroordelen. Vooroordelen die vaak correct zijn en het resultaat zijn van de houding zelf van de betrokken groep. Ik heb het hier over respect voor de bedrijfscultuur. Uit ervaring weet ik dat bepaalde allochtonen daar moeite mee hebben. Ik denk bij vb aan het naleven van de arbeidstijden.
Verder kan ik er inkomen dat werkgevers moslims weren. Voor je het weet spannen ze een rechtszaak aan om hun hoofddoek te mogen dragen of andere religieus-gerelateerde eisen te stellen.
De term racist wordt keer op keer schaamteloos misbruikt.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be