Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2023, 20:26   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard De VS zitten achter de EU haat...

De VS zitten achter de EU-haat op Hongarije – bewijzen Wikileaks-documenten

Ik zou er niet van verschieten mocht het waar zijn.

Uit de ophefmakende tekst:

Citaat:
De Hongaarse journalist László Szentesi Zöldi doorzocht Wikileaks-documenten en is er van overtuigd: het VS-regime onder president Joe Biden dirigeert de Brusselse haatorgies tegen Hongarije. Daarmee zou ook het initiatief van liberale parlementariërs in het Europees Parlement verband houden om aan Hongarije het EU-voorzitterschap 2024 te onttrekken. Daarbij beriep Zöldi zich op e-mails van de Amerikaanse ambassadeur in Boedapest. Daarin zou beklaagd worden dat Hongarije de liberale Amerikaanse wereldorde niet mee zou dragen.
Zou men het zo kunnen zien dat het samengaan van vele EU landen, het Verenigde Europa, in bepaalde gevallen op zere tenen getrapt heeft?

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 juni 2023 om 20:31.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2023, 00:36   #2
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De VS zitten achter de EU-haat op Hongarije – bewijzen Wikileaks-documenten

Ik zou er niet van verschieten mocht het waar zijn.

Uit de ophefmakende tekst:

Zou men het zo kunnen zien dat het samengaan van vele EU landen, het Verenigde Europa, in bepaalde gevallen op zere tenen getrapt heeft?
Nou Hongarije mag echt ook wel naar zichzelf kijken. En een bepaalde vrij grote groep EU-lidstaten deelt natuurlijk ook de waarden van de VS, die Orbán niet allemaal deelt.

Dat de VS niet altijd blij is met een sterk verenigd Europa deel ik overigens wel. In mijn optiek was het een bestaand conflict binnen de EU, de VS heeft dit allicht versterkt, maar ook zonder VS was er een botsing gekomen.
Oud 6 juni 2023, 06:08   #3
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een journalist van Magyar Demokrata, een krant die zichzelf als rechts-conservatief omschrijft en door anderen als extreemrechts omschreven wordt. En die interpreteert dan documenten van WikiLeaks, een organisatie gelinkt aan de Russische overheid, die selectief documenten lekte en de inhoud dan trachtte uit te vergroten tot allerlei samenzweringstheorieën.

Ik veronderstel dat ik in een of andere populistische Waalse publicatie even overtuigend bewijs kan vinden over de zware dictatuur in Vlaanderen.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2023, 06:15   #4
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
door anderen als extreemrechts omschreven wordt
"Men verspreidt roddels over X, dus moeten we niets geloven van wat X zegt" is niet de logische conclusie die je denkt dat het is.
Oud 6 juni 2023, 06:18   #5
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
"Men verspreidt roddels over X, dus moeten we niets geloven van wat X zegt" is niet de logische conclusie die je denkt dat het is.
Dat is dan ook niet de conclusie die ik trek.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be