![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.846
|
![]() De rangschikking volgens de meeste groei en dus ook afname in % van 31 landen.
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 25 september 2025 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.846
|
![]() ACEA geeft de specifieke percentages naargelang motorisatie/brandstof, YTD 8 maanden tov vorig jaar 8 maanden:
(van 31 Europese landen waarvan 27 EU-landen) - Rangschikking % per 8 maanden 2025, 31 landen Type: 8 m-2024 > 8 m-2025 Hybride: 30,3 % > 34,7 % Benzine: 34,8 % > 27,6 % BEV : 14,1 % > 17,7 % PHEV : 7,1 % > 9 % Diesel : 11,1 % > 8,3 % - de 6 landen waar de BEV het grootste marktaandeel haalt aan nieuwe inschrijvingen: Noorwegen 94,5 % Denemarken 64,8 % Zweden 35 % Finland 34,7 % Nederland 34,4 % Ijsland 31,9 % - nog 5 landen waar de BEVs meer dan 20% aandeel halen: België: 32,9 % Malta: 29,2 % Luxemburg: 24,9 % UK: 21,9 % Oostenrijk: 21,5 % Zwitserland: 20,5 % Portugal: 20,5 % - men ziet dat 4 landen met een grote bevolking er hierboven niet bij staan, die hebben volgend BEV-aandeel: Duitsland: 18 % Frankrijk: 17,7 % = het gemiddeld percentage van 31 landen Spanje: 8,1% Italië: 5,2 %
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 26 september 2025 om 19:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.846
|
![]() In Duitsland zijn de BEV-cijfers van september 2025 nu ook gekend, met 45.495 is dat een 31,9% stijging tov september 2024.
19,3% of bijna 1 op 5 nieuw ingeschreven personenwagens waren BEV. Dit kan men toch opmerkelijk noemen omdat Tesla in 2023 nog 12,1% marktaandeel had en in YTD 2025 nog maar 3,4%. De negativiteit voor Tesla/Musk - speciaal in D - is dus nog altijd aanwezig, desondanks kan 2025 beter worden dan recordjaar 2023. Algemeen 2024 was wel een serieuze dip (-27,4% tov 2023) omdat de vette e-premie volledig afgeschaft werd per 17 december 2023. Vele vervroegden hun E-aankoop naar vooral 3e kwartaal en ook 4e kwartaal 2023. Maar nu lijkt het erop dat 2025 "zonder subsidies" het recordjaar 2023 "met subsidies" significant gaat overtreffen, ondanks de zeer zwakke verkoop van Tesla. Ook ADAC heeft daar een artikel over: https://www.adac.de/news/neuzulassungen-kba/ Citaat:
Ik durf beweren dat landen zoals Noorwegen en Nederland er voorlopig geen probleem mee hebben. Nederland volgt dat nauwgezet op door een jaarlijkse rondvraag bij duizenden E-bestuurders, dus een gedetailleerd laadonderzoek: Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 oktober 2025 om 08:31. |
||
![]() |
![]() |