Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2005, 09:14   #1
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard Belgacom weigert 30.000 sociale abonnees

Belgacom weigert 30.000 sociale abonnees
31/01/2005 08:22
(Belga) Belgacom laat sinds oktober 2003 tienduizenden telefoonabonnees die recht hebben op een sociaal tarief, de volle pot betalen. Dat heeft federaal minister van Overheidsbedrijven Johan Vande Lanotte (sp.a) toegegeven in een antwoord op een parlementaire vraag van VLD-senator Luc Willems. Dat melden De Standaard, Het Nieuwsblad en Het Volk maandag. De minister heeft het Belgisch Instituut voor Post en Telecommunicatie (BIPT) opdracht gegeven om een steekproef uit te voeren bij 800 uitgesloten abonnees. Daaruit moet volgende maand blijken of Belgacom die naar schatting 30.000 abonnees terecht of onterecht een sociaal tarief weigert. De regeling van de sociale telefoontarieven sleept al bijna twee jaar aan. De heisa begon toen Belgacom in 2003 bij haar 365.000 sociale abonnees naging of ze nog recht hadden op een verlaagd tarief. Volgens Belgacom was dat voor 90.000 abonnees niet het geval. Hen werd gevraagd het tegendeel te bewijzen. Dat zou in een onbegrijpelijke brief gebeurd zijn. Vele tienduizenden reageerden niet. De woordvoerder van Belgacom, Jan Margot, ontkent maandag in de VUM-kranten dat het bedrijf de sociale abonnees gijzelt. Hij belooft evenwel dat Belgacom iedere sociale abonnee die onterecht werd geschrapt, alle extra kosten met terugwerkende kracht terug zal betalen.

Spuit de gaatoren uit met deze Regering weeral word de kleine man hier getroffen! Ga niet ontkennen dat er misschien wel fraudeurs tussen zitten maar ik stel mij toch wel wat vragen bij het aantal geschrapten!
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 09:39   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Zulks heet capitalisme.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 10:03   #3
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Wel een opmerkelijk bericht met grote getallen enzo. Het is natuurlijk niet juist voor diegene die daar recht op hebben én nood aan hebben.
Want ik bijvoorbeeld, ben ook één van die mensen dat recht heeft op zo'n sociaal tarief. Als ik dan al een Belgacomlijn zou aanschaffen zal ik nog geen aanvraag indienen denk ik. En er zijn duizenden mensen zoals ik die wel recht hebben op zo'n tarief maar er helemaal geen nood aan hebben.
Het is toch niet omdat als je een wees bent dat je daarom opeens overal korting moet krijgen. Het systeem van de toekenning is niet goed. Maar dan zouden ze een systeem moeten gaan gebruiken waarbij men iedereen individueel gaat controleren of men al dan niet nood heeft aan zon' tarief. Het is natuurlijk niet aan Belgacom om dit te bepalen, maar zo geven ze tenminste een signaal dat het systeem slecht is.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 11:47   #4
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen-
Wel een opmerkelijk bericht met grote getallen enzo. Het is natuurlijk niet juist voor diegene die daar recht op hebben én nood aan hebben.
Want ik bijvoorbeeld, ben ook één van die mensen dat recht heeft op zo'n sociaal tarief. Als ik dan al een Belgacomlijn zou aanschaffen zal ik nog geen aanvraag indienen denk ik. En er zijn duizenden mensen zoals ik die wel recht hebben op zo'n tarief maar er helemaal geen nood aan hebben.
Het is toch niet omdat als je een wees bent dat je daarom opeens overal korting moet krijgen. Het systeem van de toekenning is niet goed. Maar dan zouden ze een systeem moeten gaan gebruiken waarbij men iedereen individueel gaat controleren of men al dan niet nood heeft aan zon' tarief. Het is natuurlijk niet aan Belgacom om dit te bepalen, maar zo geven ze tenminste een signaal dat het systeem slecht is.
Ik kan je wel volgen met je uitleg!
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 12:24   #5
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

dat Belgacom eens kuist in de sociale abbos is te begrijpen maar niet echt koosjer . Natuurlijk moet onderzocht worden door de overheid of deze abbos nog wel recht hebben op hun voordeel tarief.

Maar men mag niet vergeten dat Belgacom als historisch monopolist zulke dingen moet aanbieden zo ook de verlieslatende telefooncel op het dorpsplein. Vaak moet Belgacom deze dingen blijven doen zonder daarvoor degelijk vergoed te worden terwijl andere operatoren ( telenet , worldcom ,bt ) deze verplichting niet hebben
Oud 31 januari 2005, 12:54   #6
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Zulks heet capitalisme.
Als men de telefoniemarkt sneller vrij had gemaakt betaalden al die sociale abonnees minder dan nu. Dat heet dan kapitalisme.

Laatst gewijzigd door boer_bavo : 31 januari 2005 om 12:55.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 12:58   #7
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Maar men mag niet vergeten dat Belgacom als historisch monopolist zulke dingen moet aanbieden zo ook de verlieslatende telefooncel op het dorpsplein. Vaak moet Belgacom deze dingen blijven doen zonder daarvoor degelijk vergoed te worden terwijl andere operatoren ( telenet , worldcom ,bt ) deze verplichting niet hebben
Dat gaat via het fonds voor universele dienstverlening. Daar betaalt elke maatschappij voor mee.
Oud 31 januari 2005, 13:02   #8
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

De vakbonden zijn trouwens tegenstander van een sociaal tarief voor GSM-gesprekken, omdat dat jobs kan kosten bij Belgacom (een vaste aansluiting leggen kost vaak meer). Wie denkt dat ik dit verzin moet maar eens de voorstellen van resolutie van 11 juni 2004 nalezen.
Oud 1 februari 2005, 22:35   #9
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Dat gaat via het fonds voor universele dienstverlening. Daar betaalt elke maatschappij voor mee.
ah is dat er eindelijk gekomen ik had de situatie daaromtrent uit het oog verloren.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be