![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Sommigen zullen het niet kunnen geloeven (en kunnen daar alle redenen voor hebben), maar wij zijn de gleukkigste mensen van Europa...
Citaat:
Het is toch straf dat we een economische welvaart hebben, ondanks:
(*) In dezelfde krant staat vandaag nog het rapport over Paars: Citaat:
Citaat:
Mss dan toch onze ondernemers en hun werkslaven?[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 25 juni 2005 om 09:51. |
|||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Toch zijn er nog velen doodongelukkig.
Wonen in een krotje waar ze maandelijks tweederde van hun inkomen moeten aan spenderen. Sommigen krijgen wilde visioenen waarbij vampierachtige huisbazen een puntige paal in de borst krijgen gespiesd. Rijp voor het zothuis, mijn gedacht. Arm Belgie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 70 %? Ai toch...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan is het toch zeker beter ze te verenigen dan ze te proberen te scheiden, neen ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() In een andere krant staat dat Wallonië de hoogste jeugdwerkloosheid van heel Europa kent.
Een aantal weken geleden publiceerde een andere krant dat de Belg en masse (80%) massaal dik tegen zijn goesting zijn werk deed. In nog een andere krant stond dat de consumptie van antidepressiva en het misbruik van alcohol in ons land epidemische vormen heeft aangenomen. In nog een andere krant staat dat Belgie de hoogste zelfmoordratio ter wereld heeft. Als ik door de stad loop, zie ik veel kippen en hanen zonder kippebrein en zie ik veel gedrogeerde kippen en hanen. ... Moraal van dit verhaal: gazetten proberen gevoelens aan te praten, net zoals hersendoodmakers genaamd television dat doen. Oplossing: kranten en tv opstoken en erboven een roostertje om een goede bakharing erop te bakken. Nadien u een wuvve zoeken en uw tijd nuttig doorbrengen. En niet teveel nadenken. Is niet goed. Valt op ! ![]() 't is warm... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Diegenen die exportlicenties enzo moeten vastkrijgen en grijs haar krijgen van de manifeste onkunde van hetgeen hier in dit prutslandje rondloopt, die krijgen het serieus op hun heupen. Maar geen nood: de bedrijven die voor de vlaamsche welvaart hebben gezorgd, investeren al veel minder dan enkele jaren geleden, de investeringen lopen nog altijd terug trouwens. Laat de kippen zonder kop maar kakelen. ![]() Tijden veranderen, welvaart verminderd, zeker nu de eurodollar terug op rede lijkt gestoeld te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Het doet me goed om te lezen dat 70% van de belgen nog in iets geloven.Dit heeft een positief gevolg nl dat we een vrij bescheiden volk zijn,toch zeker tov van die Nederlanders.
We hebben nog altijd veel oog voor cultuur,traditie en moraal,das netjes!!!! Dus open houden die kerken,misschien lopen de gevangenissen toch nog een keer leeg en de kerken terug vol.
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
combinatie alcohol en hitte ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |||||||||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
The world is a subjectivity of your brain... Laatst gewijzigd door Edelweiß : 25 juni 2005 om 13:42. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er zullen ook wel "bescheiden" Nederlanders zijn,maar denk dat ze dun gezaaid zijn.Misschien aan de kanten van Friesland maar de kanten van Eindhoven,amai amai ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Ik voel me geen Belg.
Vandaar waarschijnlijk dat ik me ook niet gelukkig voel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
51% mensen die beweert gelukkig zijn, dat zouden er één op twee moeten zijn ... Die enquête lijkt me niet zo heel betrouwbaar. En ik denk zelfs dat ik weet waarom. Als we de 'gelukkigheid' van onze bevolking zouden afleiden van het aantal antidepressivia en slaapmiddelen dat er dagelijks geslikt wordt krijgen we volgens mij een heel ander beeld. En het nemen van die twee medicijnen is als je 't mij vraagt toch niet echt een teken van 'intens gelukkig' zijn... anders waren ze niet nodig. Ik heb zelf vroeger ook al eens zulke enquêtes moeten afnemen, van mensen waarvan ik weet dat ze helemaal niet gelukkig zijn. Toch vulden ze in dat ze dat zeker wel waren. Een vorm van zelfbedrog? Misschien ... maar wie vult nu graag ergens in dat hij/zij ongelukkig is? Dat maakt je net ongelukkig. + Hoeveel mensen denken na over als ze nu wel echt gelukkig zijn of niet (daar is nl. niet meer zoveel tijd voor om in onze cultuur lang bij deze vraag stil te staan tegenwoordig). Wanneer zo'n enquête dan wordt afgenomen en mensen worden geconfronteerd met die vraag, kijken ze waarschijnlijk om zich heen, vragen ze zich af wat ze hebben en concluderen dat ze eigenlijk wel gelukkig (zouden moeten) zijn... En vullen ze dat dus ook maar in. Terwijl ze zich eigenlijk toch niet zo gelukkig voelen ... maar hoe dat komt zoeken ze wel uit na de enquête. Maar dan nog ... eigenlijk is 50% nog niet zo'n gek hoog cijfer me dunkt ... (ook al is het werkelijke cijfer veel lager :-s). Volgens mij kon het een pak hoger liggen. Ze zouden daar eens onderzoek naar moeten doen ... wat zorgt ervoor dat zo'n cijfer hoger ligt?
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben blijkbaar niet de enige die die indruk heeft en die de 'gelukscijfers' van ons land van de antidepressiva verkoop en zelfmoordpogingen afleidt ... Oef, was al bijna een andere studierichting aan't zoeken omdat ik vreesde voor werkloosheid later. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() Vooral veel oog voor cultuur, vooral dan om de eigen cultuur een beetje op te blinken (=tegenovergestelde van bescheidenheid...) en die van anderen een beetje te kleineren (zie de VB stemmen en uw post hierboven met een 'knipoog' nr de Nederlanders)...
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Komkommertijd.
Zoals ene Alcazar zeide... Er wordt verondersteld, en meestal lukt het, dat we braaf geloven wat de media ons voorschotelen. |
![]() |
![]() |