Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2005, 08:28   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Bedreigd Nederlands kamerlid Wilders in de cel.

Terwijl in Belgie criminelen die zes maanden gevangenisstraf opgelegd krijgen, vrij naar huis mogen, moet het bedreigde Nederlandse kamerlid Geert Wilders zijn nachten in de cel doorbrengen "als veiligheidsbescherming".

Het moet niet gekker worden!

[size=3]Bedreigd Kamerlid overnacht in cel[/size]

Wilders 'woont' in gevangenis Zeist

Door onze redacteuren René Moerland en Frank Vermeulen

DEN HAAG, 18 FEBR. Het met de dood bedreigde Tweede-Kamerlid Geert Wilders is uit veiligheidsoverwegingen al maanden ondergebracht in de gevangenis Kamp Zeist. Hij overnacht in een cel. Het eveneens bedreigde Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) verblijft op het zwaar bewaakte marineterrein in Amsterdam.

Dit brengt Hirsi Ali vandaag zelf in de openbaarheid. Zij wil daarmee protesteren tegen de omstandigheden waaronder zij en Wilders in het geheim zijn gehuisvest. Wilders wil niet reageren.

Hirsi Ali maakt deze geheime locaties bekend ,,uit angst dat het door anderen ontdekt wordt. Ik wil wonen op een plek waarvan iedereen weet: daar woont een bedreigd Kamerlid en daar is hij of zij veilig. Zo gaat het ook in landen als de VS en Israël, maar ook in Italië en Spanje.''

Hirsi Ali ervaart het als ,,zeer onrechtvaardig en heel aangrijpend'' op geheime locaties te moeten leven. Volgens haar is ,,het grondrecht om vrij politiek te bedrijven'' in het geding door de veiligheidsfilosofie die minister Donner en de Nationaal Coördinator Bewaking en Beveiliging (NCBB) hanteren. In de woorden van Hirsi Ali is die filosofie ,,dat degene die bedreigd wordt, weggestopt moet worden''.

Volgens Hirsi Ali werkt de overheid daarmee ,,onbedoeld in de hand dat mijn tegenstanders alles op alles zetten om mij dwars te zitten: van bedreiging tot concrete moordplannen.''

De bedreigde Kamerleden worden overigens zelf niet geïnformeerd over de aard en ernst van de bedreigingen. Hirsi Ali onderstreept dat de situatie al lang niet meer tijdelijk is. Zij moest al in september 2002 haar eigen huis verlaten wegens bedreigingen.

Ook Kamervoorzitter Weisglas protesteert tegen het ontbreken van vaste woonruimte voor Hirsi Ali en Wilders. ,,We weten al vier maanden, sinds november, dat dit waarschijnlijk lang gaat duren. De minister had meer haast moeten maken met het vinden van een acceptabele langetermijnoplossing.'' Weisglas onderstreept overigens ,,geen enkele mededeling'' te doen over de verblijfplaatsen van Hirsi Ali en Wilders.

Hirsi Ali bevestigt dat het haar niet lukt met de NCBB tot overeenstemming te komen over een vaste woonplaats. ,,Hun uitgangpunt is dat het een geheim adres moet zijn, zonder uitzicht, een huis waarin niemand je ziet. Dan heb je dus altijd het risico dat je weer weg moet als het ontdekt wordt.''

Het Kamerlid Wilders is voorgehouden dat hij tot september in de gevangenis in Zeist moet wonen voordat hij eigen woonruimte kan krijgen. Vijf jaar geleden diende deze gevangenis als huis van bewaring voor de twee Libische verdachten van de aanslag op een vliegtuig boven het Schotse plaatsje Lockerbie. Na de Lockerbie-processen is het voormalige militaire kamp-Zeist omgebouwd tot gevangenis. In eerste instantie diende deze als detentie-inrichting voor op Schiphol opgepakte drugskoeriers en bolletjesslikkers. Inmiddels zitten er ook aangehouden vreemdelingen, en arrestanten.

Kamervoorzitter Weisglas noemde het vorige maand in deze krant een ,,plicht van de overheid'' ervoor te zorgen dat Kamerleden een normaal leven kunnen leiden. ,,Als je elke avond naar een andere plek gebracht wordt waar je niet thuis bent, komt dat je werk als parlementariër niet ten goede'', zei hij toen.

Hirsi Ali bevestigt dat haar werk onder druk staat. ,,Kamerlid zijn is een stressvol bestaan. En ik heb niet als andere Kamerleden dat je in het weekeinde thuiskomt en kan zeggen: even wat anders. Ik ben bereid veel te investeren in het publieke leven, maar dit is niet proportioneel. Ik heb geen vrijheid.''

NRC, 18 februari 2005

-----------

Is dit de nieuwe Orde? Criminelen vrij op straat en kamerleden in gevangenissen of kazernes?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 09:17   #2
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Terwijl in Belgie criminelen die zes maanden gevangenisstraf opgelegd krijgen, vrij naar huis mogen, moet het bedreigde Nederlandse kamerlid Geert Wilders zijn nachten in de cel doorbrengen "als veiligheidsbescherming".

DEN HAAG, 18 FEBR. Het met de dood bedreigde Tweede-Kamerlid Geert Wilders is uit veiligheidsoverwegingen al maanden ondergebracht in de gevangenis Kamp Zeist. Hij overnacht in een cel. Het eveneens bedreigde Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) verblijft op het zwaar bewaakte marineterrein in Amsterdam.

Dit brengt Hirsi Ali vandaag zelf in de openbaarheid. Zij wil daarmee protesteren tegen de omstandigheden waaronder zij en Wilders in het geheim zijn gehuisvest. Wilders wil niet reageren.

Hirsi Ali maakt deze geheime locaties bekend ,,uit angst dat het door anderen ontdekt wordt. Ik wil wonen op een plek waarvan iedereen weet: daar woont een bedreigd Kamerlid en daar is hij of zij veilig. Zo gaat het ook in landen als de VS en Israël, maar ook in Italië en Spanje.''

Hirsi Ali ervaart het als ,,zeer onrechtvaardig en heel aangrijpend'' op geheime locaties te moeten leven. Volgens haar is ,,het grondrecht om vrij politiek te bedrijven'' in het geding door de veiligheidsfilosofie die minister Donner en de Nationaal Coördinator Bewaking en Beveiliging (NCBB) hanteren. In de woorden van Hirsi Ali is die filosofie ,,dat degene die bedreigd wordt, weggestopt moet worden''.

Volgens Hirsi Ali werkt de overheid daarmee ,,onbedoeld in de hand dat mijn tegenstanders alles op alles zetten om mij dwars te zitten: van bedreiging tot concrete moordplannen.''

De bedreigde Kamerleden worden overigens zelf niet geïnformeerd over de aard en ernst van de bedreigingen. Hirsi Ali onderstreept dat de situatie al lang niet meer tijdelijk is. Zij moest al in september 2002 haar eigen huis verlaten wegens bedreigingen.

Ook Kamervoorzitter Weisglas protesteert tegen het ontbreken van vaste woonruimte voor Hirsi Ali en Wilders. ,,We weten al vier maanden, sinds november, dat dit waarschijnlijk lang gaat duren. De minister had meer haast moeten maken met het vinden van een acceptabele langetermijnoplossing.'' Weisglas onderstreept overigens ,,geen enkele mededeling'' te doen over de verblijfplaatsen van Hirsi Ali en Wilders.

Hirsi Ali bevestigt dat het haar niet lukt met de NCBB tot overeenstemming te komen over een vaste woonplaats. ,,Hun uitgangpunt is dat het een geheim adres moet zijn, zonder uitzicht, een huis waarin niemand je ziet. Dan heb je dus altijd het risico dat je weer weg moet als het ontdekt wordt.''

Het Kamerlid Wilders is voorgehouden dat hij tot september in de gevangenis in Zeist moet wonen voordat hij eigen woonruimte kan krijgen. Vijf jaar geleden diende deze gevangenis als huis van bewaring voor de twee Libische verdachten van de aanslag op een vliegtuig boven het Schotse plaatsje Lockerbie. Na de Lockerbie-processen is het voormalige militaire kamp-Zeist omgebouwd tot gevangenis. In eerste instantie diende deze als detentie-inrichting voor op Schiphol opgepakte drugskoeriers en bolletjesslikkers. Inmiddels zitten er ook aangehouden vreemdelingen, en arrestanten.

Kamervoorzitter Weisglas noemde het vorige maand in deze krant een ,,plicht van de overheid'' ervoor te zorgen dat Kamerleden een normaal leven kunnen leiden. ,,Als je elke avond naar een andere plek gebracht wordt waar je niet thuis bent, komt dat je werk als parlementariër niet ten goede'', zei hij toen.

Hirsi Ali bevestigt dat haar werk onder druk staat. ,,Kamerlid zijn is een stressvol bestaan. En ik heb niet als andere Kamerleden dat je in het weekeinde thuiskomt en kan zeggen: even wat anders. Ik ben bereid veel te investeren in het publieke leven, maar dit is niet proportioneel. Ik heb geen vrijheid.''

NRC, 18 februari 2005

-----------
Is dit de nieuwe Orde? Criminelen vrij op straat en kamerleden in gevangenissen of kazernes?
Dat komt ervan ls men te vedraagzaam is. In België is Onkeldinges de gevangenissen aan het moderizeren en laat de boefjes buiten. Misschien ook om plaats te maken voor bedreigde volksvertegewoordigers?
Oud 19 februari 2005, 09:44   #3
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Dat ze dan ook maar snel een cel klaarmaken voor de nederlandse minister voor integratie en vreemdelingenbeleid Verdonk,want die wint er ook geen doekjes om.Waar gaat dit naartoe?
maar ja,we mogen niet te fel klagen hé, amai amai
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 09:53   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af hoe de PC-gemeenschap zou reageren moesten ze Remmery en zijn hoofddoekwerkneemster ook gelijk in een cel stoppen ter beveiliging?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 09:56   #5
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af hoe de PC-gemeenschap zou reageren moesten ze Remmery en zijn hoofddoekwerkneemster ook gelijk in een cel stoppen ter beveiliging?
circe,misschien domme vraag maar heb gezien dat u de term"pc-gemeenschap"frequent gebruikt,wat bedoeld u daarmee?
Oud 19 februari 2005, 10:06   #6
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
circe,misschien domme vraag maar heb gezien dat u de term"pc-gemeenschap"frequent gebruikt,wat bedoeld u daarmee?
PC=politically correct...

Dat staat vooral voor de SPa, Groen!, NGO's die er een "pret �* penser" op nahouden zoals de anderen moeten denken. Het gaat dus om de "vrije meningsuiting" in een eng kader.

Zo is het PC te zeggen dat VBers allen nazaten zijn van Nazi's
maar het is niet PC te vertellen dat de Islamlanden tegen de herdenking van de Shoah gestemd hebben in de VN.

Voor de PC is de katholieke kerk ook achterlijk en de Islam zeer progressief....
Er zijn ellenlange voorbeelden wat PC is en niet is.

Niet PC zijn de VBers en ook de meeste VLDers. De CD&V wordt aanvaard als ze de SPa bijtreden bvb.

PC zijn is ook urinoirstickers met Bush maken. Niet-PC is dat kritikeren, daarom dat PPSS uit H er geen kritiek mocht op hebben...
Oud 19 februari 2005, 10:10   #7
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
PC=politically correct...

Dat staat vooral voor de SPa, Groen!, NGO's die er een "pret �* penser" op nahouden zoals de anderen moeten denken. Het gaat dus om de "vrije meningsuiting" in een eng kader.

Zo is het PC te zeggen dat VBers allen nazaten zijn van Nazi's
maar het is niet PC te vertellen dat de Islamlanden tegen de herdenking van de Shoah gestemd hebben in de VN.

Voor de PC is de katholieke kerk ook achterlijk en de Islam zeer progressief....
Er zijn ellenlange voorbeelden wat PC is en niet is.

Niet PC zijn de VBers en ook de meeste VLDers. De CD&V wordt aanvaard als ze de SPa bijtreden bvb.

PC zijn is ook urinoirstickers met Bush maken. Niet-PC is dat kritikeren, daarom dat PPSS uit H er geen kritiek mocht op hebben...
Dus ik ben een "nazaat nazi" volgens de pc-denkers?
Oud 19 februari 2005, 10:25   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor hen zal er wel een kamer vrij zijn op het paleis zeker.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 10:36   #9
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Dus ik ben een "nazaat nazi" volgens de pc-denkers?
Volgens de PC's ben je misschien ook al medeplichtig aan de Shoah...zo las ik het toch op een PC forum door een PC geschreven. Toen ik de echte historische waarheid dierf aan het licht brengen (deportatie vooral geholpen door de toenmalige belgische administratie en veel minder door de collabo's dat de PC's beweren) ben ik u zelf het summum van anti-PC geworden. Tegen de schrijver van het boek dat ik daarbij citeerde, een der belangrijkste joodse historici van de Shoah hier in België, zal misschien ook een fatwa worden verspreid door de PC's

Er zijn wel gradaties van PC's. De hoogste graad is IMHO toegekend aan ecolo's die vroeger een lidkaart van de vorige PC (parti communiste) op zak hadden; dan volgen de vlamingen uit hetzelfde schuitje, enz...
Oud 19 februari 2005, 11:31   #10
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

DEN HAAG, 18 FEBR. Het met de dood bedreigde Tweede-Kamerlid Geert Wilders is ...
-----------

Bwah, zolang ze hun kamertje zelf mogen inrichten, schilderen en behangen is het toch in orde. Het zou pas echt een ramp zijn moesten ze ook onderhevig zijn aan het gevangenisregime.
Persoonlijk vind ik dat niemand moet bedreigd worden omwille van zijn gedachten en uitspraken. Jammer genoeg is zo iets utopisch. Hirsi en Geert moeten dus niet janken.
Oud 19 februari 2005, 12:58   #11
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Bwah, zolang ze hun kamertje zelf mogen inrichten, schilderen en behangen is het toch in orde. Het zou pas echt een ramp zijn moesten ze ook onderhevig zijn aan het gevangenisregime.
Persoonlijk vind ik dat niemand moet bedreigd worden omwille van zijn gedachten en uitspraken. Jammer genoeg is zo iets utopisch. Hirsi en Geert moeten dus niet janken.
Dat de moslims er nog niet aan gedacht hebben van die twee personen urinoir-stickers te maken...

Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 13:15   #12
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Pff, wat een sissies. 'Oh nee, ik word bedreigd! Mama!'

Moet dat dan onze cultuur beschermen?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 14:23   #13
Cm0ike
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar Cm0ike
Standaard

Ochaarme vooral voor Hirsi ze wou vrijheid en nu is het met de politiek volledig ontnomen..Ethiopie of was't Soudan was toch ni zo slecht :d
Cm0ike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 14:35   #14
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Tot die achterlijke geitenneukers hier kwamen, was het min of meer die utopie. Theo had ook verschrikkelijke dingen gezegd over joden en christenen, en toch vreesde niemand dat hij door hun vermoord zou worden. Bij islamieten is die angst er wel altijd geweest, en terecht zoals nu blijkt.

En de zogenaamd 'gematigde' moslims zoals jij vinden maar dat ze niet moeten janken, en zo ben jij ook schuldig aan het huidige klimaat.

Waar is die fucking verrijking van mijn cultuur die mij beloofd was?

Het is trouwens opvallend dat mensen zoals de winter, en Le Pen niet hoeven onderduiken. Maar volgens mij komt dat omdat zij zich richten tegen buitenlanders in het algemeen. Wilders en Ayaan hebben direct de islam als doel.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 19 februari 2005 om 14:36.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 14:37   #15
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza
Tot die achterlijke geitenneukers hier kwamen, was het min of meer die utopie.
Denk je dit echt? Dan weten we al waar het probleem is, denk ik.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 14:41   #16
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Denk je dit echt? Dan weten we al waar het probleem is, denk ik.
Niet een utopie in het algemeen, maar wat betreft vrijheid van meningsuiting betreft wel ja. Er waren natuurlijk wel incidenten, maar er werd niemand vermoord om zijn mening.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 19 februari 2005 om 14:42.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 15:18   #17
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:

NRC, 18 februari 2005

-----------

Hij stopt zichzelf in de cel , Blijkbaar heeft hij begrepen dat hij iets mis deed
Oud 19 februari 2005, 17:11   #18
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot die achterlijke geitenneukers hier kwamen, was het min of meer die utopie.
Min of meer een utopie? Ofwel is het een utopie ofwel is het geen. Tussenin bestaat niet. Ik vind wel dat men mag streven naar een utopie.

Citaat:
Theo had ook verschrikkelijke dingen gezegd over joden en christenen, en toch vreesde niemand dat hij door hun vermoord zou worden. Bij islamieten is die angst er wel altijd geweest, en terecht zoals nu blijkt.
Hoge bomen vangen veel wind. Dat zijn nu eenmaal de regels van het spel. Er zijn wel meer mensen vermoord, opgesloten, ten gronde gericht en bedreigd omwille van hun mening. Je hoeft het niet eens te vernauwen tot religie of de Islam zoals jij het doet. Martin L. King, Julien Lahaut, Rabin, Ghandi,... De lijst is ellenlang.
De moord op Van Gogh heb ik expleciet veroordeeld op dit forum. Ik ben een voorstander van vrije meningsuiting. Hoe dom en idioot die meningen ook zijn. Als je dan ook nog eens dom genoeg bent om de gevolgen van je meningsuiting niet in te schatten, verdien je niet beter. Weet je wel wat de consequenties zijn, moet je inderdaad niet beginnen te janken. Mandela jankte ook niet tijdens zijn bijna 30-jarige gevangenschap.

Citaat:
En de zogenaamd 'gematigde' moslims zoals jij vinden maar dat ze niet moeten janken, en zo ben jij ook schuldig aan het huidige klimaat..
Waar je het haalt dat ik een moslim zou zijn is me ook een raadsel. Ik vind het aanhangen van een ideologie of geloof verstikkend. Voor mij hoeft het niet.

Citaat:
Waar is die fucking verrijking van mijn cultuur die mij beloofd was?
Misschien moet je beter rond je kijken.

Citaat:
Het is trouwens opvallend dat mensen zoals de winter, en Le Pen niet hoeven onderduiken. Maar volgens mij komt dat omdat zij zich richten tegen buitenlanders in het algemeen. Wilders en Ayaan hebben direct de islam als doel.
Ik kan mij niet voorstellen dat De Winter en Le Pen nooit bedreigd geweest zijn.
Oud 19 februari 2005, 18:38   #19
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
En de zogenaamd 'gematigde' moslims zoals jij vinden maar dat ze niet moeten janken, en zo ben jij ook schuldig aan het huidige klimaat..
Wat een gezever, gematigde moslims zeggen dat sommige mensen alles overdrijven en dat 1 miljard mensen over één kam worden geschoren worden. Vele niet moslims zullen het met mij eens zijn.

Niet alleen moslims denken dat moslims met extremisten over één kam geschoren worden, Spinoza?

Citaat:
Theo had ook verschrikkelijke dingen gezegd over joden en christenen, en toch vreesde niemand dat hij door hun vermoord zou worden.
Dat zegt helemaal niks, Pim werd vermoord door een millieu-activist, dus alle mensen die Greenpeace geld doneren zijn fundi's?? Ik begrijp je niet.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 19 februari 2005 om 18:39.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 18:41   #20
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Dat zegt helemaal niks, Pim werd vermoord door een millieu-activist, dus alle mensen die Greenpeace geld doneren zijn fundi's?? Ik begrijp je niet.
die lid was van een extreem linkse milieuorganisatie, dat vertel je er natuurlijk niet bij. Jammer dat je onverdraagzamen hebt die andere mensen vermoorden, louter omwille van hun gedachtengoed. Dat krijg je wanneer men constant demoniseert. Blokwatch doet dat ook ivm het Vlaams Belang.
Vrije meningsuiting akkoord maar iemand vermoorden gaat toch net te ver.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be