Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2005, 16:42   #1
de mestkever
Partijlid

de mestkever's schermafbeelding

Standaard Weer van 't zelfde: 4 Armeniërs slaan autochtoon in mekaar.

Jup, 't is weer eens zover. Vandaag wist iemand mij te vertellen dat er iemand voor z'n ogen in mekaar werd geslagen door een bekende groep allochtonen. Vier Armeniërs hadden het gemunt op een autochtoon iemand waarbij deze zwaar werd toegetakeld. Zijn hoofd zou volgens hem vele keren beschopt zijn geweest, hij zou zeer ruw tegen een muur zijn terechtgekomen, ...

Het probleem is dat deze allochtonen ofwel vrij rondlopen daar de politie niets DURFT doen, of het probleem kan zijn dat de politie die gasten een nachtje laat brommen, en ze dan weer op vrije voeten laat. Er zijn weinigen die tegen dat schorem willen getuigen uit angst voor wraak, en het slachtoffer zal geen klacht indienen.
Eén ding is zeker: moest ik getuige zijn van zoiets, zou ik met plezier willen getuigen tegen dat krapuul. Ik weet dat het riskant is, maar het is de gerechtigheid die moet zegevieren, en niet het krapuul.

Dit alles gebeurde tijdens de Eerste Toog te Geraardsbergen.
de mestkever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 16:54   #2
alexi
Burger

Standaard

ja, als je hoort dat dutroux ontsnapte omdat de agenten geen kogels hadden in hun speelgoedpistool, zullen de flikken wel bang zijn van de vreemdelingen, die wel geladen geweren hebben.
alexi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 22:34   #3
Najim
Partijlid

Najim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mestkever
Jup, 't is weer eens zover. Vandaag wist iemand mij te vertellen dat er iemand voor z'n ogen in mekaar werd geslagen door een bekende groep allochtonen. Vier Armeniërs hadden het gemunt op een autochtoon iemand waarbij deze zwaar werd toegetakeld. Zijn hoofd zou volgens hem vele keren beschopt zijn geweest, hij zou zeer ruw tegen een muur zijn terechtgekomen, ...
Hij heeft geluk gehad dat hij geen autochtonen tegenkwam, want dan was hij dood.

bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={41FB36B9-2515-4873-AC48-F25E8C5CEB73}

In Luik is een man opgepakt die verdacht wordt van doodslag op zijn ex-vriend in de rue Sainte Marguerite.

Maandagochtend werd op de binnenplaats van het gebouw in de straat het lichaam gevonden van de 28-jarige Sébastien Mangot. Hij zou zijn doodgestoken door zijn ex-vriend, de 52-jarige Nicolas Schaffrath.

Sébastien Mangot was vrijdagavond naar Nicolas Schaffrath gegaan om een punt te zetten achter hun homoseksuele relatie. Daarop zou Schaffrath besloten hebben zijn vriend te doden. Hij stak Sébastien zes maal met een mes in de borstkas. Het slachtoffer overleed ter plekke.

De dader sleepte het lichaam van zijn dode vriend daarop naar de binnenplaats en bedekte het met een deken. Maandagochtend belde Schaffrath naar de eigenaar van het gebouw met de mededeling dat er een lijk lag op de binnenkoer. De eigenaar verwittigde daarop de politie. In de loop van diezelfde avond ging Nicolas Schaffrath over tot bekentenissen.

Laatst gewijzigd door Najim : 8 maart 2005 om 22:35.
Najim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 22:38   #4
Najim
Partijlid

Najim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alexi
ja, als je hoort dat dutroux ontsnapte omdat de agenten geen kogels hadden in hun speelgoedpistool, zullen de flikken wel bang zijn van de vreemdelingen, die wel geladen geweren hebben.
Die hebben belangrijkere zaken te doen...

bron: http://www.gva.be/nieuws/Antwerpen/default.asp?art={653CC279-06DC-404D-A0F4-6BD67485D971}

Vier politie-inspecteurs van de zone Rupel zijn dinsdag opgepakt op verdenking van drugshandel, verduistering, diefstal, bendevorming en schending van het beroepsgeheim.

Het viertal zal vermoedelijk vrijdag voor de raadkamer verschijnen. Dat heeft het parket van Antwerpen dinsdag laten weten. De inspecteurs, allen tussen de 24 en de 30 jaar oud, zouden jarenlang tientallen criminele feiten hebben gepleegd. Ze werden dinsdag opgepakt in een commissiariaat in Boom.

In de loop van de dag voerden de speurders ook huiszoekingen uit bij de verdachten thuis en op het commissariaat van Boom, waar de vier werkzaam zijn bij de afdeling interventie. "Het gaat hier om verregaande normvervaging en ernstig strafbare feiten. De arrestaties zijn het gevolg van een gerechtelijk onderzoek dat in november vorig jaar werd opgestart", aldus Jan Poels. "De inspecteurs worden van tientallen feiten verdacht, die gespreid zijn over meerdere jaren. Zo zouden ze ondermeer in beslag genomen goederen hebben gestolen en drugs, waaronder xtc, hebben verhandeld." Eén van de inspecteurs was al zeven jaar in dienst, de anderen tussen de drie en de vier jaar.
Oud 8 maart 2005, 22:40   #5
Najim
Partijlid

Najim's schermafbeelding

Standaard

Over één kam scheren is leuk...
Oud 9 maart 2005, 00:37   #6
de mestkever
Partijlid

de mestkever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najim
Waar zou ik dat doen? Want ik veronderstel dat jij hiermee naar mijn bericht refereert.

Nergens scheer ik iemand over dezelfde kam. Ik kan alleen maar zeggen wat ik weet. Twee weken geleden werd een 13-jarig meisje door een groepje allochtonen in mekaar geslagen. Dat zijn de feiten, geen veralgemeningen.
de mestkever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 08:43   #7
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik ben ook is bijn a ineen geslagen maar die idioten hadden dat geprobeert voor het politiekantoor.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 10:13   #8
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najim
In Nederland is men alvast tot de conclusie gekomen dat het helemaal niet over één kam scheren is, en dat allochtonen (en dan specifiek Turken, Marrokanen en Antillanen) veelvuldig oververtegenwoordigt zijn in de criminaliteitsstatistieken.

In België mogen die criminaliteitscijfers van allochtonen niet bekend worden gemaakt... Dat doen ze niet voor niets
Oud 9 maart 2005, 12:40   #9
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

moesten die armeniërs, of andere bruine drek, weten dat als ze een poot uitsteken naar een vlaming, er bloederige wraakacties zouden volgen, ze zouden wel even nadenken voor ze het proberen.

maar nu hebben ze geen reden om dat te denken, dus waarom zouden ze hun dominantie ook niet laten gelden?

het is au fond erg simpel en logisch.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 13:01   #10
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

ik zal u de andere kant van de medaille ook tonen:

politie - diefstal - vrijspraak

Hartje Kempen...

Een jaar of tien-vijftien geleden wordt er een politieagent betrapt op diefstal in een winkelketen (geen grote diefstal, maar toch diefstal)(daarvoor werd hij door zijn collega's ook al verdacht van diefstal van persoonlijke zaken uit het commisariaat), het gemeentebestuur ontslaat de agent op staande voet.

Rarara... agent tekent beroep aan tegen zijn "onmiddellijk" ontslag en nu... na al die jaren en een job met VOORBEELDFUNCTIE (ik bedoel hoe laag kan je vallen dat je als agent diefstal pleegt, hoe zwaar is dan zwaar genoeg van straf?)...
...agent wordt door rechter in zijn gelijk gesteld (door procedurefout van het gemeetebestuur), krijgt zijn achterstallig loon (komt ongeveer overeen met €250.000, te betalen uit de gemeentekas, die ledig is) en indien gewenst krijgt hij zijn job bij de politie terug.

Rechtvaardige rechters? LOL, is dit RECHTSPRAAK?? Procedurefouten mijn gat ja!!!

DUS... WAAROM BETALEN WIJ NOG VOOR DINGEN ALS ZELFS DE RECHTER EEN PIKKENDE AGENT AL IN ZIJN GELIJK STELT?

(vandaag stond in GvA, Agenten opgepakt voor verkoop inbeslaggenomen drugs, eens benieuwd wat de rechter deze keer te zeggen heeft)
Oud 9 maart 2005, 14:33   #11
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN
ik zal u de andere kant van de medaille ook tonen:

politie - diefstal - vrijspraak

Hartje Kempen...

Een jaar of tien-vijftien geleden wordt er een politieagent betrapt op diefstal in een winkelketen (geen grote diefstal, maar toch diefstal)(daarvoor werd hij door zijn collega's ook al verdacht van diefstal van persoonlijke zaken uit het commisariaat), het gemeentebestuur ontslaat de agent op staande voet.

Rarara... agent tekent beroep aan tegen zijn "onmiddellijk" ontslag en nu... na al die jaren en een job met VOORBEELDFUNCTIE (ik bedoel hoe laag kan je vallen dat je als agent diefstal pleegt, hoe zwaar is dan zwaar genoeg van straf?)...
...agent wordt door rechter in zijn gelijk gesteld (door procedurefout van het gemeetebestuur), krijgt zijn achterstallig loon (komt ongeveer overeen met €250.000, te betalen uit de gemeentekas, die ledig is) en indien gewenst krijgt hij zijn job bij de politie terug.

Rechtvaardige rechters? LOL, is dit RECHTSPRAAK?? Procedurefouten mijn gat ja!!!

DUS... WAAROM BETALEN WIJ NOG VOOR DINGEN ALS ZELFS DE RECHTER EEN PIKKENDE AGENT AL IN ZIJN GELIJK STELT?

(vandaag stond in GvA, Agenten opgepakt voor verkoop inbeslaggenomen drugs, eens benieuwd wat de rechter deze keer te zeggen heeft)
Dat was bij ons in herentals dat voorval was toen mijn grootvader nog daar in de gemeenteraad zat.
Oud 9 maart 2005, 16:43   #12
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Dat was bij ons in herentals dat voorval was toen mijn grootvader nog daar in de gemeenteraad zat.
Hallo Politici maak er een toffe dag van
De burger zal het wel betalen of bekopen
Oud 9 maart 2005, 17:49   #13
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN
Hallo Politici maak er een toffe dag van
De burger zal het wel betalen of bekopen
Op wat slaagt dat nu.
Oud 9 maart 2005, 18:32   #14
yvesC
Vreemdeling

Standaard

de regering moet stoppen met de criminaliteitscijfers van allochtonen te verbergen. Ze liggen hoger dan die van de autochtonen.

Ik ben geen racist, maar feiten zijn feiten

-> de integratie dat de regering wil is een utopie: de islamcultuur* en de westerse kunnen nooit naast elkaar leven, ze liggen daarvoor te sterk uit elkaar.

*islamcultuur, tgaat toch over allochtonen?
--> Ik betrek hierbij alleen de Islamcultuur, omdat het hier in vlaanderen het enige probleem is ivm allochtonen. Negers uit Zwart-Afrika en aziaten kunnen zich namelijk perfect integreren

Laatst gewijzigd door yvesC : 9 maart 2005 om 18:32.
yvesC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 18:39   #15
sinan123
Banneling

Standaard

Waren die Armeniërs toevallig moslim?
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 20:45   #16
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mestkever
Het probleem is dat deze allochtonen ofwel vrij rondlopen daar de politie niets DURFT doen, of het probleem kan zijn dat de politie die gasten een nachtje laat brommen, en ze dan weer op vrije voeten laat.
De politie kan gewoon niets doen, een nachtje slapen in gevang en ze gaan de volgende dag hun praktijken weer voort zettten. Ik ken genoeg politieverhaaltjes nu. Geen plaats in gevang enje kunt ze niet beboeten omdat ze niets (legaal) hebben. Ik heb de indruk dat de politie stillaan een grote VB-klant aan't worden is. Hun verhalen over onze geliefde allochtonen zijn verre van mooi te noemen.
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 20:49   #17
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
In Nederland is men alvast tot de conclusie gekomen dat het helemaal niet over één kam scheren is, en dat allochtonen (en dan specifiek Turken, Marrokanen en Antillanen) veelvuldig oververtegenwoordigt zijn in de criminaliteitsstatistieken.

In België mogen die criminaliteitscijfers van allochtonen niet bekend worden gemaakt... Dat doen ze niet voor niets
Idd. Het zou op stemmenwinst voor het VB draaien. Tegenwoordig draait alles rond het VB. Resoluties, weten, rechtsspraak, statistieken, ... alles gebruiken ze om het VB te kelderen. Het wordt tijd dat de mensen hun ogen eens gaan opendoen...
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
Oud 9 maart 2005, 20:55   #18
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Waren die Armeniërs toevallig moslim?
Ik denk niet dat armeniers moslims zijn ...
Oud 9 maart 2005, 20:56   #19
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yvesC
Ik ben geen racist, maar feiten zijn feiten
Door die feiten aan te halen zet je aan tot rasisme en ben je dus rasist. Zie het VB-arrest .

Laatst gewijzigd door lustige lezer : 9 maart 2005 om 20:57.
Oud 10 maart 2005, 00:36   #20
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Ik denk niet dat armeniers moslims zijn ...
Het was ook geen serieuze vraag.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be