Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2005, 14:50   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard VB vindt 4 procent flaminganten nog veel!

Citaat:
Nog volgens de peiling zou slechts 13 procent van de Vlamingen voorstander zijn van een onafhankelijk Vlaanderen. Dat lijkt ons, gezien de secce vraagstelling, nog behoorlijk veel.
't Is wel 4 procent, maar goed, als we door de Vlaams-nationale leugens lezen zien we dat ook het VB onder de indruk is van het enorme potentieel - 4 procent - van de Vlaamse Beweging!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 14:53   #2
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
't Is wel 4 procent, maar goed, als we door de Vlaams-nationale leugens lezen zien we dat ook het VB onder de indruk is van het enorme potentieel - 4 procent - van de Vlaamse Beweging!
jij weet even goed als ik dat dat cijfer niet klopt. ik kan mij bijvoorbeeld moeilijk voorstellen dat iemand die niet vlaams nationalistisch ingesteld is op de n-va zou stemmen en die halen op zich al meer dan 4%

ik denk dat het aantal actieve en passieve vlaams nationalisten zich ergens tussen de 10 en 15% zal bevinden. 4% is gewoonweg belachelijk
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 14:56   #3
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ken persoonlijk veel mensen die helemaal niet communautair ingesteld waren, maar in 2003 een stem voor de N-VA wel overwogen, omwille van hun (toenmalige) rechtlijnige stijl van politiek bedrijven. Voorbeeld daarvan is Jan Verheyen die helemaal geen Vlaams-nationalist is, maar Bourgeois wél in het parlement wou.
Oud 22 maart 2005, 15:03   #4
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken persoonlijk veel mensen die helemaal niet communautair ingesteld waren, maar in 2003 een stem voor de N-VA wel overwogen, omwille van hun (toenmalige) rechtlijnige stijl van politiek bedrijven. Voorbeeld daarvan is Jan Verheyen die helemaal geen Vlaams-nationalist is, maar Bourgeois wél in het parlement wou.
het is dan toch een fijt dat jan verheyen er dan ook geen breekpunt van maakte dat nva vlaams nationalistisch is. een goede belg zou daar immers nooit voor stemmen.

zoals ik reeds zei, de mensen kan het gewoon niet schelen of het belgie dan wel vlaanderen is
Oud 22 maart 2005, 15:12   #5
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Muys heeft gelijk : "de mensen" zal het worst wezen of ze een ID kaart hebben met "Belg/Belgiër/Belge" op of "Vlaming" en/of "E.U. citoyen-citizen" diegenen die
een andere mening hierover hebben vergissen zich...

Gratis gaat de zon op : het is aan de protagonisten van de een of andere staat om
de brave burger duidelijk te maken dat er wel degelijk een verschil tussen deze
3 toestanden van gratie is en wat er voor de brave burger het voordeligst zou kunnen
zijn.

Maar het kan verkeren zei alreeds onze vriend Bredero - van zodra het de goede burger minder goed gaat zal hij de neiging vertonen enige verandering te wensen.

Tot daar de gratis les in polulair - populisme...
Oud 22 maart 2005, 15:21   #6
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
het is dan toch een fijt dat jan verheyen er dan ook geen breekpunt van maakte dat nva vlaams nationalistisch is. een goede belg zou daar immers nooit voor stemmen.

zoals ik reeds zei, de mensen kan het gewoon niet schelen of het belgie dan wel vlaanderen is
Zozo? Waar komt die 87 procent dan vandaan? Het was mogelijk te zeggen dat het je niet kon schelen, en 9 procent deed dat ook.
Oud 22 maart 2005, 15:32   #7
Willem
Provinciaal Statenlid

Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Muys heeft gelijk : "de mensen" zal het worst wezen of ze een ID kaart hebben met "Belg/Belgiër/Belge" op of "Vlaming" en/of "E.U. citoyen-citizen" diegenen die
een andere mening hierover hebben vergissen zich...

Gratis gaat de zon op : het is aan de protagonisten van de een of andere staat om
de brave burger duidelijk te maken dat er wel degelijk een verschil tussen deze
3 toestanden van gratie is en wat er voor de brave burger het voordeligst zou kunnen
zijn.

Maar het kan verkeren zei alreeds onze vriend Bredero - van zodra het de goede burger minder goed gaat zal hij de neiging vertonen enige verandering te wensen.

Tot daar de gratis les in polulair - populisme...
Lijkt me eerder een les in paradigmashifts

Ik geef je wel gelijk hoor!
Oud 22 maart 2005, 16:00   #8
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zozo? Waar komt die 87 procent dan vandaan? Het was mogelijk te zeggen dat het je niet kon schelen, en 9 procent deed dat ook.
leef nog wat verder in uw unitaire dromen, het zal mij worst wezen

de meeste mensen weten niet eens hoe onze staatsinrichting werkt en je gaat er hen hun mening over vragen, dat is gewoonweg belachelijk, dit is een zaak waar je de politiekers moet laten over beslissen
Oud 25 maart 2005, 07:51   #9
VlomsBelang
Banneling

VlomsBelang's schermafbeelding

Standaard

als men jaarlijks een overschrijvingsformulier opstuurt naar ALLE VLAMINGEN INDIVIDUEEL, waarin men 2000euro vraagt om te betalen tvv het ontwikkelingsgebied "WALLONIE", dan zulde snel zien hoe rap Belgie gesplitst is!!!

Maar neen, de huidige dictators willen het liever verdoken doen.

Deze peiling is dan ook op leugens gebaseerd en niet op de volledige waarheid!!!
VlomsBelang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 07:54   #10
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

de meeste mensen weten niet eens hoe onze staatsinrichting werkt
muys,met alle respect,maar een staat waar corruptie en vriendjespolitiek schering en inslag is kun je geen "staat" noemen hoor.Misschien is de term "kleuteropvang" beter geschikt.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 09:25   #11
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
muys,met alle respect,maar een staat waar corruptie en vriendjespolitiek schering en inslag is kun je geen "staat" noemen hoor.Misschien is de term "kleuteropvang" beter geschikt.
Leuke ava
Oud 25 maart 2005, 15:47   #12
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlomsBelang
als men jaarlijks een overschrijvingsformulier opstuurt naar ALLE VLAMINGEN INDIVIDUEEL, waarin men 2000euro vraagt om te betalen tvv het ontwikkelingsgebied "WALLONIE", dan zulde snel zien hoe rap Belgie gesplitst is!!!

Maar neen, de huidige dictators willen het liever verdoken doen.

Deze peiling is dan ook op leugens gebaseerd en niet op de volledige waarheid!!!
Dan moeten we maar meteen een systeem invoeren zonder solidariteit, want ik wil ook niet meebetalen voor alle werkloze, bejaarde, gehandicapte enz...vlamingen. Tzijn toch maar parasieten, die vlaamse boerkes.

PS: Niet letterlijk te nemen.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 16:48   #13
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij weet even goed als ik dat dat cijfer niet klopt. ik kan mij bijvoorbeeld moeilijk voorstellen dat iemand die niet vlaams nationalistisch ingesteld is op de n-va zou stemmen en die halen op zich al meer dan 4%

ik denk dat het aantal actieve en passieve vlaams nationalisten zich ergens tussen de 10 en 15% zal bevinden. 4% is gewoonweg belachelijk
Volgens de "peilingen" die vorig jaar ten tijde van de klassieke grote mediafraude van de VRT ivm de verkiezingen (...hoe noemde dat programma nu alweer...met Bracke en die witte en de linkiewinkieprof De Schauwer: swoit) werden gehouden kwam het aantal mensen die Vlaanderen onafhankelijk wilden op 30%.
Toen Franck Van Hecke hierover werd geinterviewd (jawel: aan de grootste partij van België werd ook af en toe eens iets gevraagd) verklaarde hij van verwondering bijna van zijn stoel te vallen daar hij nooit gedacht had aan 30% te komen.

Fijntjes voegde hij er evenwel aan toe dat als de vraagstelling op een logische en/of eerlijke wijze worden gesteld hij zeker aan een 2/3e meerderheid zou komen.
Hetgeen uiteraard dagelijks duidelijker wordt.

Geef ons zes maanden een democratisch eerlijke input in de VRT of een ondemocratische zoals dat voor de sossen nu het geval is en het spel is op de wagen.
Bye bye België en lang leve een vrij en welvarend Vlaanderen.

Het gewest dat door dit proces het meest zijn voordeel zou doen is uiteraard Wallonië maar dat mag niet gezegd worden door de PS maffia.
Oud 25 maart 2005, 23:48   #14
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Secce vraagstelling". Wat is "secce", VB? Is dit Nederlands?

Als hiermee bedoeld wordt: "duidelijk en niet-wollig", dan is er toch geen probleem?

Of moet ze al tendentieus zijn misschien?

Ik stel anders voor: "hebt u ook genoeg van onze politici die voortdurend bezig zijn België af te breken?"

Resultaat: 99%: JA !

Laatst gewijzigd door Hans1 : 25 maart 2005 om 23:49.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 12:50   #15
stanislaus
Banneling

stanislaus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
leef nog wat verder in uw unitaire dromen, het zal mij worst wezen

de meeste mensen weten niet eens hoe onze staatsinrichting werkt en je gaat er hen hun mening over vragen, dat is gewoonweg belachelijk, dit is een zaak waar je de politiekers moet laten over beslissen
Ah ja, we hebben al 600 parlementairen... waarom dan nog verkiezingen
stanislaus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 13:57   #16
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stanislaus
Ah ja, we hebben al 600 parlementairen... waarom dan nog verkiezingen
??
Oud 28 maart 2005, 23:48   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Dan moeten we maar meteen een systeem invoeren zonder solidariteit, want ik wil ook niet meebetalen voor alle werkloze, bejaarde, gehandicapte enz...vlamingen. Tzijn toch maar parasieten, die vlaamse boerkes.

PS: Niet letterlijk te nemen.....
Die Vlaamse boerkes hoeven het anders geen eurocent in Wallonië te gaan halen om in Vlaanderen te kunnen parasiteren.
Oud 29 maart 2005, 01:09   #18
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?
Iwein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 09:37   #19
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dm, 17/05/2003
Oud 30 maart 2005, 09:45   #20
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Het aantal overtuigde Vlaams-nationalisten bedraagt inderdaad nu ongeveer een kleine 15%. Dat is al meer dan het dubbele van 20 jaar geleden. Maar wat nog belangrijker is, het is verkeerd te denken dat we over 51% overtuigde Vlaams-nationalisten moeten beschikken om Vlaanderen onafhankelijk te maken. Dit is manifest onwaar. Grote politieke veranderingen werden en worden altijd door een kleine, overtuigde groep doorgevoerd. Het komt erop aan dat die groep macht en invloed heeft of verwerft. En dat is nu aan het gebeuren met het Vlaams-nationale gedachtengoed. Het gewone volk is -door de natuurlijke ongelijkheid- grotendeels niet bezig met staatskundige kwesties. Het zijn de elites in een gegeven maatschappij die van tel zijn. Vlaanderen zal NIET onfahankelijk worden door het VB en NiVeA die samen meer dan 50% van de stemmen halen, maar wel door de financieel-economische wereld die te veel kosten heeft aan het verder bestaan van de belgische staat.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be