![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
ik denk dat het aantal actieve en passieve vlaams nationalisten zich ergens tussen de 10 en 15% zal bevinden. 4% is gewoonweg belachelijk |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ken persoonlijk veel mensen die helemaal niet communautair ingesteld waren, maar in 2003 een stem voor de N-VA wel overwogen, omwille van hun (toenmalige) rechtlijnige stijl van politiek bedrijven. Voorbeeld daarvan is Jan Verheyen die helemaal geen Vlaams-nationalist is, maar Bourgeois wél in het parlement wou.
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
zoals ik reeds zei, de mensen kan het gewoon niet schelen of het belgie dan wel vlaanderen is |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Europees Commissaris
|
Muys heeft gelijk : "de mensen" zal het worst wezen of ze een ID kaart hebben met "Belg/Belgiër/Belge" op of "Vlaming" en/of "E.U. citoyen-citizen" diegenen die
een andere mening hierover hebben vergissen zich... Gratis gaat de zon op : het is aan de protagonisten van de een of andere staat om de brave burger duidelijk te maken dat er wel degelijk een verschil tussen deze 3 toestanden van gratie is en wat er voor de brave burger het voordeligst zou kunnen zijn. Maar het kan verkeren zei alreeds onze vriend Bredero - van zodra het de goede burger minder goed gaat zal hij de neiging vertonen enige verandering te wensen. Tot daar de gratis les in polulair - populisme...
|
|
|
#6 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Ik geef je wel gelijk hoor!
|
|
|
|
#8 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
de meeste mensen weten niet eens hoe onze staatsinrichting werkt en je gaat er hen hun mening over vragen, dat is gewoonweg belachelijk, dit is een zaak waar je de politiekers moet laten over beslissen |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Banneling
|
als men jaarlijks een overschrijvingsformulier opstuurt naar ALLE VLAMINGEN INDIVIDUEEL, waarin men 2000euro vraagt om te betalen tvv het ontwikkelingsgebied "WALLONIE", dan zulde snel zien hoe rap Belgie gesplitst is!!!
Maar neen, de huidige dictators willen het liever verdoken doen. Deze peiling is dan ook op leugens gebaseerd en niet op de volledige waarheid!!! |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#12 | |
|
Banneling
|
Citaat:
PS: Niet letterlijk te nemen..... |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Toen Franck Van Hecke hierover werd geinterviewd (jawel: aan de grootste partij van België werd ook af en toe eens iets gevraagd) verklaarde hij van verwondering bijna van zijn stoel te vallen daar hij nooit gedacht had aan 30% te komen. Fijntjes voegde hij er evenwel aan toe dat als de vraagstelling op een logische en/of eerlijke wijze worden gesteld hij zeker aan een 2/3e meerderheid zou komen. Hetgeen uiteraard dagelijks duidelijker wordt. Geef ons zes maanden een democratisch eerlijke input in de VRT of een ondemocratische zoals dat voor de sossen nu het geval is en het spel is op de wagen. Bye bye België en lang leve een vrij en welvarend Vlaanderen. Het gewest dat door dit proces het meest zijn voordeel zou doen is uiteraard Wallonië maar dat mag niet gezegd worden door de PS maffia.
|
|
|
|
#14 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als hiermee bedoeld wordt: "duidelijk en niet-wollig", dan is er toch geen probleem? Of moet ze al tendentieus zijn misschien? Ik stel anders voor: "hebt u ook genoeg van onze politici die voortdurend bezig zijn België af te breken?" Resultaat: 99%: JA ! Laatst gewijzigd door Hans1 : 25 maart 2005 om 23:49. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#18 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dm, 17/05/2003
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Banneling
|
Het aantal overtuigde Vlaams-nationalisten bedraagt inderdaad nu ongeveer een kleine 15%. Dat is al meer dan het dubbele van 20 jaar geleden. Maar wat nog belangrijker is, het is verkeerd te denken dat we over 51% overtuigde Vlaams-nationalisten moeten beschikken om Vlaanderen onafhankelijk te maken. Dit is manifest onwaar. Grote politieke veranderingen werden en worden altijd door een kleine, overtuigde groep doorgevoerd. Het komt erop aan dat die groep macht en invloed heeft of verwerft. En dat is nu aan het gebeuren met het Vlaams-nationale gedachtengoed. Het gewone volk is -door de natuurlijke ongelijkheid- grotendeels niet bezig met staatskundige kwesties. Het zijn de elites in een gegeven maatschappij die van tel zijn. Vlaanderen zal NIET onfahankelijk worden door het VB en NiVeA die samen meer dan 50% van de stemmen halen, maar wel door de financieel-economische wereld die te veel kosten heeft aan het verder bestaan van de belgische staat.
|
|
|
|