![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 186
|
![]() Sorry copy-pasten mislukt steeds ik gooi het over een andere boeg:
[font=Verdana]Het is al langer bekend, het Vlaams Belang is een poujadistische/populistische partij. Net daarom is ze zo moeilijk te bestrijden. Vandaag werd mijn nieuwsgierigheid opnieuw opgewekt door het project van de Lange Wapper. Een overzicht van het staalharde en eenduidige partijstandpunt van het VB. Oppergod Filip Dewinter spreekt:[/font] [font=Verdana]http://www.filipdewinter.org/page.php?linkID=86[/font] [font=Verdana][font=Verdana]Filip Dewinter Fractieleider van het Vlaams Belang in de Antwerpse Gemeenteraad en het Vlaams Parlement[/font][/font] [font=Verdana][font=Verdana][/font][/font] [font=Verdana][font=Verdana][font=Verdana]Tot u spreekt Bruno Stevenheydens:[/font][/font][/font] [font=Verdana]http://www.vlaamsbelangbeveren.be/ar...?id=199&cat=17[/font] Bruno Stevenheydens Fractievoorzitter/gemeenteraadslid Beveren Fractievoorzitter/Provincieraadslid Oost-Vlaanderen Blijkbaar is het water (de Schelde) toch diep tussen het VB-Antwerpen en VB-Beveren Laatst gewijzigd door Broz : 12 april 2005 om 19:57. |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 186
|
![]() Sorry Jongens/Meisjes hopelijk heb ik jullie niet teveel in spanning laten wachten. Maar het was dikke shit, blijkbaar is copy-pasten nog niet zo eenvoudig
![]() Laatst gewijzigd door Broz : 12 april 2005 om 20:04. |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
|
![]() Het bewijsmateriaal is overweldigend...
![]()
__________________
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.745
|
![]() Ze hebben zich dan ook nog NOOIT moeten bewijzen...
|
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Broz had overtuigend bewijsmateriaal voor het tegendeel, maar blijkbaar heeft hij dat net weer geknipt
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 186
|
![]() [size=2]Het is al langer bekend, het Vlaams Belang is een poujadistische/populistische partij. Net daarom is ze zo moeilijk te bestrijden. Vandaag werd mijn nieuwsgierigheid opnieuw opgewekt door het project van de Lange Wapper.
Een overzicht van het staalharde en eenduidige partijstandpunt van het VB. Oppergod Filip Dewinter spreekt: Vlaams Belang heeft haalbare alternatieven - 25/02/05 Vlaams Belang vraagt referendum over viaduct Geen democratische legitimatie Vooreerst moet vastgesteld worden dat zowel het concept als de uitvoering van de sluiting van de Kleine Ring elke democratische legitimatie missen. Het idee voor Lange Wapper komt immers uit de wazige "Staten Generaal", een club van ambtenaren, voorgezeten door Gouverneur Camille Paulus (vandaar dat de viaduct destijds de spotnaam "Sint Paulusbrug" had meegekregen) en maakte nooit het voorwerp uit van een voldragen politiek debat in Parlement of Gemeenteraad. De uitvoering is in handen van de BAM, Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel, een instelling die door het Rekenhof meer dan kritisch beoordeeld wordt. Lange Wapper is te duur Lange Wapper zelf is daarenboven te duur. Aanvankelijk werd hij op 500 miljoen euro geraamd, een bedrag dat intussen is verdrievoudigd. De constructie hypothekeert door haar omvang elke verdere ontwikkeling van nieuw in te richten stadsdelen zoals Antwerpen-Noord en vooral het Eilandje. Ze scheert rakelings langs een Seveso-bedrijf en wordt ook door transporteurs voor bijzonder onveilig gehouden. Ze tast daarenboven het natuurgebied Blokkersdijk aan, zorgt voor onvrede in de oostelijke bewonerskernen van Zwijndrecht, zou geen aansluiting geven op het wegennet van Linkeroever en zou via tol door voornamelijk de Antwerpenaren en hun klanten gefinancierd worden. Vlaams Belang alternatieven Als alternatieven, die slechts een fractie van de huidige vooropgestelde bedragen zouden kosten, stelde het Vlaams Belang destijds voor om vooreerst de Liefkenshoektunnel rechtsreeks aan te sluiten op de E 17 en de Singel uit te bouwen tot een volwaardige Noord-Zuid verbinding, hetzij via ondertunneling of overbrugging van de huidige kruispunten, hetzij door overbrenging van de Singel in de zate van de Kleine Ring. De stellingen van het Vlaams Belang die destijds door de meerderheid werden weggelachen, worden nu blijkbaar ook ernstig door haar onderzocht. Nu fysisch duidelijk wordt wat Lange Wapper werkelijk inhoudt en de bevolking haar onvrede daaromtrent tot uitdrukking brengt, beginnen de traditionele partijen stilaan een bocht te nemen. Voor het Vlaams Belang mag het verdere debat over de verkeersontsluiting van Antwerpen, dat nu eindelijk in Parlement en Gemeenteraad zal gevoerd moeten worden, niet vrijblijvend zijn. Het Vlaams Belang stelt dan ook voor om met kennis van zaken een referendum over de viaduct en zijn alternatieven aan de bevolking voor te leggen. De fracties in de Antwerpse Gemeenteraad en het Vlaams Parlement zullen hiertoe de nodige politieke initiatieven nemen. Filip Dewinter Fractieleider van het Vlaams Belang in de Antwerpse Gemeenteraad en het Vlaams Parlement Bron:http://www.filipdewinter.org/page.php?linkID=86 Tot u spreekt : Bruno Stevenheydens De rechtstreekse verbinding tussen de Liefkenshoektunnel en de E17 over Beveren is geen alternatief voor de Lange Wapperbrug! [/size][size=2]Sluiting kleine ring is oplossing voor fileprobleem op Antwerpse ring Over de sluiting van de ring rond Antwerpen wordt al maar dan 20 jaar gediscussieerd. Momenteel is de ring slechts een driekwart-lus waardoor het autoverkeer zich op het meest bereden gedeelte van deze lus ter hoogte van Berchem en Borgerhout dagelijks ophoopt tot files. Door de ring te sluiten zal het verkeer beter verdeeld worden zodat de zone van Merksem tot aan de Kennedytunnel flink kan worden ontlast. Door de ring rond Antwerpen met een tunnel en/of brug rond te maken kan een volledig gesloten ring haar cruciale rol van "verdeeldoos" spelen van de verschillende snelwegen die op de ring in Antwerpen uit komen. [/size][size=2]Maar omwille van de hoge kostprijs en de ingreep op de omgeving zijn er alternatieven voor het Oosterweelproject die niet alleen goedkoper zijn, maar veel dringender! [/size][size=2] Liefkenshoektunnel ligt te noordelijk voor het interne Antwerpse verkeer De Liefkenshoektunnel ligt te noordelijk voor het verkeer dat in de onmiddellijke nabijheid van Antwerpen of in Antwerpen zelf moet zijn. Twee decennia geleden werd het debat aangesneden om een grote ring rond Antwerpen aan te leggen. Vertrekkend van de aansluiting van de Liefkenshoektunnel op de Expresweg dacht men er toen aan om een nieuwe snelweg rond Antwerpen aan te leggen die doorheen Beveren, Kruibeke, onder de Schelde, doorheen Hoboken, Edegem, Mortsel, en tal van andere gemeenten ten zuiden van Antwerpen zou lopen om uiteindelijk aansluiting te vinden op de E313 en de E19. Over deze grote ring wordt nauwelijks nog gesproken; enkel het eerste deel ervan, de verbinding van Liefkenshoektunnel tot aan de E17 over het grondgebied van Beveren wordt regelmatig opgerakeld. Tolvrije Liefkenshoektunnel zou Antwerpse ring wel kunnen ontlasten …. Een tolvrije Liefkenshoektunnel zou de Antwerpse ring wel kunnen ontlasten van het verkeer dat niet in Antwerpen of de onmiddellijke nabijheid van Antwerpen moet zijn. Door de hoge tol (momenteel voor autoverkeer reeds 5 euro voor een enkele rit en 15 euro voor vrachtverkeer; via teletol respectievelijk 2.85 en 11.35 euro) wordt de tunnel niet ten volle gebruikt. Het spreekt voor zich dat heel wat automobilisten in Vlaanderen er nog liever voor kiezen om in de file te staan dan tol te betalen. Dit argument wordt nog versterkt omdat de Liefkenshoektunnel zowat de enige tolovergang in Vlaanderen is. Het tolvrij maken bij grote mobiliteitsproblemen brengt te weinig op; men creëert immers pas een oplossing nadat er zich reeds een probleem voorgedaan heeft. Nochtans zou een tolvrije Liefkenshoektunnel de Antwerpse ring kunnen ontlasten voor het verkeer dat afkomstig is vanuit Nederland en op weg is richting Gent of Noord-Frankrijk. Ook het verbeteren van de verbindingen naar de Westerscheldetunnel zou een deel van het verkeer doorheen het Waasland en langs Antwerpen wegnemen. [/size][size=2]Rechtstreekse verbinding Liefkenshoektunnel – E17 is geen alternatief voor Lange Wapper [/size][size=2] [/size][size=2]1. Het verkeer dat vanuit Limburg via de E34/E313 of vanuit Nederland naar Gent wil rijden kan bij een file voor de Kennedytunnel uitwijken naar de Liefkenshoektunnel en probleemloos kiezen voor de Expresweg (N49) richting Gent. Enige hinderpaal is het laatste verkeerslicht op de Expresweg voor Gent aan Moerbeke. Ook de aansluiting van de N49 naar de E17 via de R4 kan optimaler worden gemaakt via het verkeerslichtvrij maken van de R4. 2. Het verkeer dat afkomstig is vanuit Gent en richting Nederland kan best reeds van in Gent via de aansluiting van de R4 kiezen voor de Expresweg. De Expresweg wordt veel minder bereden dan de E17; maar het laatste stuk voor Antwerpen is aan herstelling toe! 3. Het verkeer dat vanuit Oost-Vlaanderen via de E17 de Antwerpse ring wil bereiken staat vaak voor de Kennedytunnel in de file. Deze verkeersstroom dient opgedeeld te worden. [/size][font=Symbol][size=2]· [/size][/font][size=2][font=Times New Roman]Diegenen die richting Brabant moeten kunnen de Liefkenshoektunnel uiteraard niet gebruiken. Voor hen is de ontdubbeling van de brug in Temse een oplossing. [/font] [/size][font=Symbol][size=2]· [/size][/font][size=2][font=Times New Roman]Diegenen die richting Limburg (E313) of Eindhoven (E34) rijden zijn weinig gebaat met de Liefkenshoektunnel. Voor hen is het sluiten van de kleine ring de oplossing! [/font] [/size][font=Symbol][size=2]· [/size][/font][size=2][font=Times New Roman]Diegenen die naar Nederland rijden (via de A12 naar Bergen Op Zoom of via de E19 richting Rotterdam) kunnen bij de file voor de Kennedytunnel gebruik maken van de voorsorteerstrook op de E17 en zo naar de Expresweg rijden. Waarschijnlijk omwille van het hoge tolgeld kiezen heel wat bestuurders die richting Nederland rijden ervoor om liever op de Antwerpse ring in de file te staan dan tolgeld te betalen.[/font] [/size][size=2]Haasdonk is niet het middelpunt van de wereld Het blijft onbegrijpelijk waarom men blijft pleiten voor de rechtstreekse verbinding van de Liefkenshoektunnel op de E17 over Beveren. Haasdonk –deelgemeente van Beveren waar deze nieuwe weg zou moeten aansluiten op de E17 -is immers niet het middelpunt van de wereld, Vlaanderen of zelfs het Waasland. In vergelijking met de bestaande verbinding via de Expresweg en de E17 (linkeroever tot Haasdonk) is er nauwelijks tijdswinst (tegen een snelheid van 100 km/u amper 10 minuten). Als men vanuit de Liefkenshoektunnel komt en men moet richting E17 dan zijn er nauwelijks verkeersopstoppingen op de Expresweg. Andersom zorgen de fileproblemen aan de Kennedytunnel ervoor dat het verkeer op de E17 richting Liefkenshoektunnel mee in de file staat. Hiervoor moet er geen nieuwe rechtstreekse verbinding tussen E17 en Liefkenshoektunnel worden aangelegd. Er is momenteel van aan Kruibeke reeds een voorziene strook die voorbehouden is voor het verkeer dat wil afslaan naar de Expresweg en Liefkenshoektunnel. [/size][size=2]Van een rechtstreekse verbinding tussen de Liefkenshoektunnel en de E17 kan geen sprake zijn. Wel dient er werk gemaakt te worden van volgende prioriteiten: [/size][font=Arial Unicode MS][size=2]·[/size][/font][size=2][font=Times New Roman]snel aanleggen van de Liefkenshoekspoortunnel (zonder tolheffing);[/font] onmiddellijk afschaffen van de tolheffing aan de Liefkenshoektunnel (veel automobilisten nemen liever de 'gok' van de file ipv 5 euro aan enkel tolgeld te betalen of 15 euro voor vrachtwagens (11.35 euro via Teletol); beter aansluiten van de Expressweg op de E17 door verkeerslichtvrij maken van kruispunt in Moerbeke en de R4 te Gent. [/size][size=2] Bruno Stevenheydens [/size][size=2]Fractievoorzitter/gemeenteraadslid Vlaams Belang Beveren Fractievoorzitter/provincieraadslid Vlaams Belang Oost-Vlaanderen http://www.vlaamsbelangbeveren.be/ar...?id=199&cat=17 Blijkbaar is het water (de schelde) toch diep tussen VB-Antwerpen en VB-Beveren [/size] |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
|
![]() Bruno Stevenheydens pleit toch nergens VOOR Lange Wapper ??
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Europees Commissaris
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
|
![]() Citaat:
Bovendien bent u blijkbaar voorstander van een soort éénheidsworst die desnoods gehandhaafd mag worden dmv het fnuiken van de vrije menignsuiting? Moet elke mandataris dan als een kip zonder kop het partijstandpunt volgen onder druk van de partij? U bent maw voorstander van een particratie, en tegen democratie. =>conclusie: u bent een ordinaire VB-basher die zaagt dat het VB niet consistent, maar anderzijds ook de eerste zal zijn om te reklameren over de "dictatoriale partij" wanneer er wél hetzelfde gezegd wordt....
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#9 | |
Burger
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 124
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
"De publieke mening is voor velen slechts een uitvlucht om geen eigen mening erop na te houden." - Thornton Wilder |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Burger
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 186
|
![]() Citaat:
Ten tweede vind ik het ook hoogst eigenaardig dat het Vlaams Belang zich opwerpt als DE verdediger van de vrije meningsuiting. Het hangt er natuurlijk vanaf welke mening je verkondigt. Ten derde is het de normaalste zaak dat politici, dus ook die van het Vlaams Belang, wijzen op eigenaardigheden, tegen elkaar ingaande standpunten van een partij, zowel tussen mandatarissen of tussen standpunten in de loop van de tijd. Daarbij komt het dat het Vlaams Belang steeds vraagt om een éénduidige zwart/wit stelling, hoewel ik ook wel besef dat de meeste politieke problemen niet eenvoudig op te lossen zijn met kant en klare antwoorden. Maar is het niet meestal het Vlaams Belang die daarvoor eist en die compromissen redelijk verderfelijk vindt. Tenslotte val ik hier niet zozeer het standpunt van den Bruno aan, ik kan hem zelf heel ver volgen. Waarom het draait dat Filip Dewinter eerst zit te neuten dat de R1 nog steeds niet voltooid is en een groot voorstander is van het vervolmaken van de kleine ring, desnoods met een viaduct, zich aansluitend bij het deel van de publieke opinie dat per se voor de voltooiing is. Dan komen ze met een politieke oplossing, weliswaar een kostelijke en geen gemakkelijk oplossing. Het is tenslotte een politiek dossier dat al lang aansleept en moest de oplossing eenvoudig zijn dan zou de ring al lang af zijn. Nu staat men in het stadium dat men bereid is een oplossing door te drukken en er geld voor vrij te maken. Dewinter zou dus in feite tevreden moeten zijn, maar neen er komt wat tegenwind vanuit een deel van de antwerpse publieke opinie en Filip Dewinter keert zijn kar en gaat in tegen zijn oude standpunten, puur uit politiek gewin. Dat is nu net wat ik, en ik niet alleen, poujadistisch noem. Het Vlaams Belang en ook Filip Dewinter, zijn windhanen. Ze zeggen enkel tegen de publieke opinie wat ze graag willen horen. Dus als een deel van de publieke opinie A zegt,zeggen ze ook A. Als een ander deel van de publieke deel B zegt zeggen zij tergelijkertijd ook B. Het is dat wat ik wou schetsen en het is niet de eerste keer. Dit is nu gewoon een voorbeeld waarmee ik het kan staven. Het gaat hier niet om een pleidooi voor eenheidsworst. Laatst gewijzigd door Broz : 13 april 2005 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Burger
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 186
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |