![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Deze week kreeg ik een blaadje in de bus, hier in Gent.
Daarop stond in het groot: "De Strop". Nu zijn Gentenaars stroppendragers tijdens de Gentse Feesten, dus ik denk: "die ga ik lezen". Dat ding heeft zo een aantal dagen op mijn toog gelegen, zonder dat ik eraan toekwam, totdat een vriend van me binnenstapte en vertelde dat dat geen informatie van de stad Gent was, maar een provocatieblaadje van het Vlaams Behang. Natuurlijk heb ik ze per direct verscheurd, maar dan nog. Ik mag dit soort misleiding niet, en al helemaal niet het misbruik van een in wezen goedmoedig symbool als "het stroppendragen" hier in Gent. "En eis dan ook een verontschuldiging". Maar goed, dan mag ik lang wachten zekers?
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() misleiding ??
omdat het boekje de naam "de strop" draagt. ![]() wat met blokkwatch ??
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Zoals ik reeds zei: compleet geschift!
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() OK. 3 VB'ers op een rij.
En ik blijf het misbruik, misleiding vinden. Gentse Stroppendragers als logo, als gemeenteblaadje voor het Vlaams behang? Terwijl wij bezig zijn met het organiseren van de Gentse Feesten? Hier, boventitel: "Eindelijk een blad dat zegt wat u denkt!" [size=1](wedden van niet?)[/size] [size=5]De Strop[/size] [size=1]"informatieblad van, voor en door Gentenaars"[/size] En dan vervolgens, in het groot: "een persoonlijke mening, mag dat nog?" Volgens het Vlaams Behang niet, getuige de reacties die ik krijg op mijn poster: Vlaams behang, cultuurfascisten Dus dan vind ik het érg misleidend dat ze de Strop (een Gents symbool) misbruiken voor propagandistische doeleinden. Dat is het zelfde als de Lonsdalers, die het merk Lonsdale kapot maken. Een merk dat is opgezet met altruïstische instelling, een merk dat was opgezet om de (zwarte) minderheden in Londen er hogerop te helpen. Pure discriminatie dus, een "white power movement". Dat zien we nu ook met de strop, want als ik nu een Gentse strop zie, denk ik automatisch aan het misbruik ervan door het VB. En ga ik de drager ervan bijna automatisch verketteren. Of eerst vragen of hij/zij misschien VB'er is. En dat is misbruik van het symbool "De Strop". Simpel maar doeltreffende propaganda. Ik hoop dat het VB erop wordt afgerekend bij de volgende verkiezingen. Stelletje schoften. (En ja, ik weet het, ik ben geschift. Ik hoor het liever van jullie dan van iemand die bij zijn volle verstand is). ![]()
![]() |
#6 |
Burgemeester
|
![]() Mephisto,
leg de symboliek van die Gentse strop eens uit als je wil. |
![]() |
![]() |
#7 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Sorry jongen, maar ik ben geen VB'er maar een pure Liberaal. Volgens jouw logica is wel iedereen die de linkse dogma's niet automatisch slikt een VB'er maar dit pleit enkel voor jouw domheid met een beperkte levensvisie en wereldbeeld.
|
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Neen, ik beweer dat het VB de strop misbruikt. Dat mensen links-ideologisch gedachtengoed niet appreciëren doet me weinig tot niets. Dat racisten nog steeds vrij hun politiek mogen bedrijven echter des te meer. Getuigt ook van het strafrechtelijk klimaat waarin we leven..
ps. De geschiedenis van de Strop ken ik zo niet van buiten, maar ze zal niets van doen hebben met het Vlaams Behang, gok ik. De Gentse Stroppendragers liepen vorig jaar hun 32e rondje; Flippo moest bij dat onstaan nog 'tot inkeer gebracht worden'.
Laatst gewijzigd door Mephisto : 14 april 2005 om 12:18. |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je maakt wel veel herrie om iets dat al een jaar of 7 bestaat. |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() In elk geval kan u uw heldendaad in het vervolg meer elan geven door eerst dit liedje te laten afspelen, tijdens het verscheuren van verderfelijke literatuur. Verhelderend om te lezen dat u er net dezelfde praktijken op nahoudt als de nazi's: zij verbrandden leesvoer omwille van de inhoud, jij verscheurt het omwille van de inhoud. Same story... Laatst gewijzigd door Guderian : 14 april 2005 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Mephisto verscheurde dat boekje louter voor zichzelf, uw vergelijking loopt dus wel enigszinds mank ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Burgemeester
|
![]() [size=5]De Strop[/size]
[size=1]"informatieblad van, voor en door Gentenaars" [size=2]Dat het een informatieblad wordt genoemd is enigszins misleidend. Dat het niet onmiddellijk duidelijk dat het partijpropaganda is, is ook misleidend. Is het schandalig? Bwaa, een beetje. Is het fatsoenlijk? Nee. [/size][/size]
#14 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als je maar kan zuipen op de Gentsche Fieste. ![]() Toen destijds de stad Gent, die altijd al rumoerig en opstandig was, weer in opstand was gekomen tegen Karel V is hij persoonlijk naar Gent (vanuit Spanje !) afgezakt om de herrieschoppers op te laten hangen. Ze moesten met de strop al rond hun nek door Gent trekken om zo vergiffenis te vragen voor hetgeen ze hadden uitgespookt. En een aantal zijn ook effectief opgehangen. Als teken van opstandigheid (fierheid) lopen nu nog bij sommige feesten Gentenaars rond met een strop om de hals. |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat is het probleem nu eigenlijk dat de gentse Belangers fier zijn op stad en bijnaam tja dat is iets dat je bij de nieuwe belgen niet vind dus moet het wel slecht zijn
|
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 |
Burger
|
![]() Zeg vriend. Het Vlaams Belang is er en zal er blijven. Jaja, ook in Gent. En als je daar niet mee kan leven moet je maar teruggaan naar vanwaar je komt.
Altijd hetzelfde. Dat komt hier aan, zet een grote muil op en gaat ons eens vertellen wat wij 'Vlaminkjes' moeten doen en laten.
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in hoe protest tegen die propaganda betekent dat 'de Vlaminkjes' verteld worden wat te doen en wat te laten. |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() De Nazi ideoligie heeft aan miljoenen mensen het leven gekost. Alles dat daar naar neigt mag verscheurd worden.
|
![]() |