![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Chinezen die meer en meer betrokken raken bij het reilen en zeilen van de rest van de wereld. Een wakker wordende democratie? Of een tirannieke machomaatschappij? Ik weet het niet. Jullie? In elk geval is China nou niet bepaald de braafste van de klas geweest, de afgelopen 100 jaar, als het gaat om moord & doodslag.. ps. Als je het hele verhaal leest, dan lees je een genocide, een massamoord van een omvang die we hier op het forum al vaker ontkend hebben zien worden.. 300.000 mensen in Nanjing, 'butchered'. Goed, dat zijn er dan wel geen 1 miljoen+, maar toch..
Laatst gewijzigd door Mephisto : 12 april 2005 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() De chinezen hebben wel een punt. Hoe zou Israël of lobbygroepen voor homo's, zigeuners of communisten reageren mochten de misdaden van de nazi's geminimaliseerd worden in geschiedenisboeken. Dit is trouwens ook al jaren een hekel punt tussen Zuid-Korea en Japan. Japan heeft eigelijk nooit volledig een mea culpa geslagen en integendeel meer de rol van slachtoffer toegeëist omwille van de twee atoombommen. Wat wreedheid betreft, moesten zij zeker niet onderdoen voor de nazi's.
Anderzijds duidt dit weer de hypocrisie aan van de Chinese overheid. Protesten die hen goed uitkomen worden toegelaten, andere worden uiteengedreven. Hoe dan ook, het wordt nog "interessant" in die gebieden. Ik betwijfel of ze hun economisch wonder in gevaar zullen brengen met een oorlog (tegen Taiwan bv), maar ooit moet het eens ophouden en in tijden van economische crisis is er toch één belangrijk afleidingsmaneuver.
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Mee eens, Gauss. In die zin hebben ze gelijk. Alleen betwijfel ik, of China Bejing zal gaan toegeven (1989), bijvoorbeeld. Laat staan de vele miljoenen doden door de 'hervormingen' van wijlen -hoe-heet-ie-die-grote-rode-paus-.
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zat een zekere manipulatie aan die "volkswoede" in China.Laat ons wel wezen,het is toch ongepast dat land a zich heden ten dage nog dient te bemoeien wat land b in hun schoolboekjes zet,en wat hebben Chinezen jonger dan 50 jaar te maken met Japanse oorlogsmisdaden terwijl de grootste "home-grown" slachter,Mao, op een reusachtige kleurfoto te bezichtigen valt aan het "plein der hemelse vrede".
Vergeten we niet dat het Chinese "economisch wonder" op lemen voeten staat.Het is voor de Communistische regering niet lang meer vol te houden dat de economische vooruitgang uiteindelijk bij iedere Chinees zal terechtkomen. En dan zit je daar als regering met je massas Amerikaanse export-dollars en schatkist-certificaten.....papieren van dubieuze betrouwbaarheid inmiddels.... Er is een zekere onwil of onbekwaamheid om een economie "in de diepte" uit te bouwen,een egalitairder maatschappij, zoals in West-Europa,eigenlijk zijn wij veel "communistischer" dat de communisten in China ![]() De klok tikt voor de Chinese maatschappij,er zijn wat bliksem-afleiders nodig in het buitenland....Taiwan,Japan......anders komt er misschien in China wel weer een "communistische" revolutie...... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Hé Kelt, goed zichtspunt dit!
Zet me aan het denken.. Interessant! En natuurlijk, de stress-afleiders zijn er. Legio. Nodig ook, om de overwerkte, oververzadigde Chinees, in zijn/haar nieuwe auto in een nieuw winkelpark, tevreden te stellen. Het gevoel te geven dat China op wereldnivo belangrijk is. Echter: voordat die 'slapende draak' goed en wel wakker werd, waren we 30 jaar verder. Over 10 jaar pas, heb je een reus, een gigantische economische molen die is dolgedraaid. Wat dan? Als die economie doldraait? Waarop zal de woede zich richten? Uitbreiding? Of stress-afleiding via de USA? Of andere wegen bewandelen?
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() Ik vind dit compleet belachelijk ! Wij weten ook wel dat wij een zeer kritieke rol hebben gespeeld in Wereldoorlog 2, maar dit vind ik te overdreven ! Wij hebben al meermaals onze oprechte excuses aangeboden en we hebben er echt spijt van, maar what's done is done... En dat die Chinezen opeens anti- Japanse marsen en betogingen uitvoeren toont aan dat de Chinezen ook niet onschuldig zijn. De Chinese geschiedenis is ook niet compleet zuiver; zij hebben vele landen onderdrukt, zoals Nepal en Tibet.
Wij kunnen niets meer doen dan deze fout erkennen en toe te geven. Maar als deze niet geaccepteerd wordt dan is dat onze fout niet...