Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2005, 11:53   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Het leven zoals het is... in Turkije

http://www.faithfreedom.org/Testimon...agmur50313.htm

Verder geen commentaar, ben effe misselijk. Zie de datum MAART 2005!

An Untold Love Story

By Yagmur Dursun

2005/03/13

My name is Yagmur (it means "rain"). I was born in rural Turkey, in a village. Generally Turkish women enjoy many freedoms, which our Arab sisters can’t even think of. Rural Turkey is a different story. Honour killings take place every day, women don’t have much say (if any) in household matters and female employment is out of question. However, much hard work is done by women because men don’t want to strain themselves; women are like cattle or slaves. If husband tells you to do something, you have to obey.

My mother was a fairly educated woman, she taught me at home and I even went to school. My hobby was reading books. Through them I learnt different languages and acquired a lot of knowledge.

(...)
My sister was rebellious. She “dated” that young man. Every night she would go to see him. They even kissed and actually their relationship went too far. She got pregnant. At first they planned to run away to a big city where they would be safe. They knew in villages, religion rules and they could be in trouble. [size=4]Authorities don’t care what’s going on in rural Turkey. Sometimes imams, mullahs and elders who try to practice Sharia and break the secular state law are punished but usually authorities are more interested in big cities full of tourists and turn a blind eye to what happens in villages[/size]

Alas, my sister had miscalculated my father’s love for her and his obsession with his religion. He became furious. Instead of letting the two young lovers marry and build their nest of love, he took her to the religious elders and they ruled that she had committed adultery. She was sentenced to death by stoning. They showed no mercy even for her unborn child. She had stained the “honour” of the family and the only way to remove that stain was to nip her life in the bud. Her unborn baby was a stain too and that little creature had to be destroyed as well, so my family could live honorably.

(...)
I still remember her black eyes; she stared at the sky while she was dug into the ground. She was wrapped in white sheets and her hands were tide to her body. She was buried up to her waist. The rabid mob circled her with stones in their hands and started throwing them at her while the roars of Allah-u-Akbar Allah-u-Akbar added to their frenzy. She twitched with pain as the stones hit her tender body and smashed her head. Blood gushed out from her face, cheeks, mouth, nose and eyes. All she could do was to bend to the left and to the right. Gradually the movements slowed down and finally she stopped moving even though the shower of the stones did not stop. Her head fell on her chest. Her bloodied face remained serene. All the pain had gone. The hysteric mob relented and the chant of Allah-u’Akbar stopped. Someone approached and with a big boulder in his hand smashed the scull of my sister to finish her off. There was no need for that; she was already dead. Her bright black eyes that beamed with life were shut. Her jovial laughter that filled the world around her was silenced. Her heart that beat with such a heavenly love for only a short time had stopped. Her unborn baby was not given a chance to breathe one breath of air. He (or she) accompanied his young mother in her solitary and cold tomb, or who knows, maybe to a better place where love reigns and pain and ignorance are not known. These two budding lives had to be nipped so my father could keep his honour.

[size=4]---------------[/size]

Lees het volledige artikel verder via de link, het is niet in zijn geheel copieerbaar op deze site.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 april 2005 om 11:57.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2005, 12:21   #2
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Geen verder commentaar nee.Hoe is het mogelijk............................

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2005, 17:50   #3
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Mijn eerste reaktie was walging, maar als ik het nog eens lees word ik toch sceptisch. Ik geloof het niet om eerlijk te zijn.

Maar het is genoeg dat ik weet dat die dingen wel nog steeds gebeuren, alleen spijtig dat iemand door zulke "testimonials" het hele vrouwenrechten debat dreigt te onkrachten.
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2005, 19:24   #4
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

http://www.faithfreedom.org/Testimon...agmur50313.htm

Laten we deze cultuur snel in de EU opnemen !
Terug naar de middeleeuwen, hoera !
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2005, 21:27   #5
sinan123
Banneling

Standaard

Een dorp in Turkije. 70% van de Turken wonen in steden.

Die Autoriteiten die zogenaamd niks doen hebben wel onlangs een wet aangenomen die eerwraak zwaarder straft.

En dit is waarschijnlijk een niet-gewone dorp, anders zou met het niet zo vermelden alsof het wereldschokkend nieuws is.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2005, 21:29   #6
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Een dorp in Turkije. 70% van de Turken wonen in steden.

Die Autoriteiten die zogenaamd niks doen hebben wel onlangs een wet aangenomen die eerwraak zwaarder straft.

En dit is waarschijnlijk een niet-gewone dorp, anders zou met het niet zo vermelden alsof het wereldschokkend nieuws is.
Zeg sinan, weet jij misschien waarom de Koerden in Europa steeds asiel zoeken in een kerk? Waarom doen ze dat nooit in een moskee? Geloven ze dan meer in de God van de christenen dan in Allah?
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2005, 21:37   #7
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Zeg sinan, weet jij misschien waarom de Koerden in Europa steeds asiel zoeken in een kerk? Waarom doen ze dat nooit in een moskee? Geloven ze dan meer in de God van de christenen dan in Allah?
Dé koerden of een paar Koerden.
Het grootste deel van de Koerden is nog steeds moslim hoor.
Iedereen mag geloven in wat hij/zij wil.
Oud 26 april 2005, 21:49   #8
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Dé koerden of een paar Koerden.
Het grootste deel van de Koerden is nog steeds moslim hoor.
Iedereen mag geloven in wat hij/zij wil.
Die Koerden in die kerken ook hoor, die houden zelfs hun hoofddoeken op terwijl ze zich liggen uit te mergelen voor de camera's.

http://www.dutchdisease.com/blog/index.php?p=1141

Waarom zoeken die geen moskee-asiel, vraag ik me dan af? Waarom bezetten ze bijvoorbeeld niet de grote moskee in het jubelpark? Lijkt me toch logischer voor een moslim-asielzoeker dan een kerk binnen te trekken?
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 15:27   #9
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Ik geloof niet al te veel van dat verhaal. Iedereen kan zo met een verhaal op de proppen komen. Ik ben nu al zo vaak in Turkije geweest, ook op het platte land en bij nomaden. Ik was in kleine dorpjes waar nog nooit een toerist geweest is, at en sliep bij de mensen. Ik heb heel veel gesproken met de turken, over politiek, over godsdienst etc. Dergelijke praktijken komen in Turkije niet voor.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 09:43   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Ik geloof niet al te veel van dat verhaal. Iedereen kan zo met een verhaal op de proppen komen. Ik ben nu al zo vaak in Turkije geweest, ook op het platte land en bij nomaden. Ik was in kleine dorpjes waar nog nooit een toerist geweest is, at en sliep bij de mensen. Ik heb heel veel gesproken met de turken, over politiek, over godsdienst etc. Dergelijke praktijken komen in Turkije niet voor.
Nee dat gebeurt dus enkel bij turken die hier in België of in Nederland wonen en die hun dochter eventjes meenemen naar het moederland om ze daar om zeep te laten helpen door een familielid zeker? Of lees jij geen kranten?

Wat had je trouwens gedacht? Dat ze je mee gingen nemen naar de plaatselijke steniging?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 mei 2005 om 09:49.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 21:04   #11
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Ik heb ook in Turkije rondgetrokken, ook in de oostelijke regio's (Van-meer bvb) en het gebeurt WEL. Maar dat is geen reden om inneens Turken te gaan diaboliseren, of moet ik eens een boekske opendoen over het binnenland van Spanje, Malta, Zuid-Italië of het zuiden van Nederland waar men in een bepaalde streek de Tour de France niet wilde laten passeren omdat men geen blote rennersbenen wou zien, die dochters zullen héééééééééééééééééél veel vrijheid hebben. Punt is : uitwassingen komen overal voor.
Oud 2 juni 2005, 18:09   #12
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Triestige zaak . Reden te meer om Turkije eruit te houden.
Oud 2 juni 2005, 20:46   #13
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Triestige zaak . Reden te meer om Turkije eruit te houden.
Wat een goede reden!
Oud 2 juni 2005, 22:23   #15
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Marmaris is zeker een aanrader

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be