![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Auteur: Sharona Asghari
Bron: Frontaal Naakt, 19 maart 2005 URL: www.peterbreedveld.com/archives/00000060.html Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn zij dus, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. uit De Heilige Koran, Sura 5:34 “Schandalig en beledigend”, was mijn eerste reactie na het zien van de film Submission van Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh. Ik had mezelf altijd beschouwd als een geëmancipeerde moslimvrouw en verzette me tegen de boodschap van de film. Toen ik echter begon met het herlezen van de Koran en andere islamitische geschriften kwam ik er tot mijn grote teleurstelling achter dat ik geen goede en gelovige moslima ben. Ik blijk tot nu toe duizenden keren de regels van zowel de Koran als de Sharia te hebben overtreden. Mij wordt aanbevolen om de emancipatie en de universele rechten van de mens te vergeten en me aan de woorden van de heilige bronnen te houden. Sindsdien ben ik mijn rust kwijt. Ik vraag me af of het wel zo is dat de discriminatie van vrouwen alleen maar op de persoonlijke (mis)interpretaties van de Koran berust, zoals ik altijd had gedacht. Was ik niet aan het ontkennen dat de Islam, in zijn meest zuivere vorm, discriminatie van vrouwen toelaatbaar en soms noodzakelijk (Sura 2:227-232, 236-237, 241; 65:1) verklaart? Hoe verklaren moslims; die beweren dat discriminatoire behandeling van vrouwen een kwestie is van mannelijke interpretatie van de Islam, de ongelijke plichten en rechten wat betreft “erfrecht” of “echtscheiding” of “getuigenverklaring” in de Koran? Moslims geloven immers dat de Koran heilig is en bestemd voor alle mensen in alle tijden? In dit betoog probeer ik uit te leggen dat de ongelijkwaardige behandeling van vrouwen die door de Islam acceptabel is verklaard, in tegenspraak is met de universele rechten van de mens en het Nederlandse wetboek. Als eerste punt noem ik het recht van polygamie. Mannen mogen met maximaal vier vrouwen trouwen. Dit is helaas geen interpretatie maar een helder recht dat door de Koran aan mannen wordt gegund. Dit recht wordt door de Sharia nog uitgebreid. Daarin wordt gesteld dat er geen toestemming nodig is van een meisje (of een minderjarige); die voor de eerste keer gaat trouwen. Voor het uithuwelijken is de toestemming van haar voogd, vooral haar vader, genoeg. Deze twee zaken, namelijk uithuwelijken en polygamie, worden niet onderschreven door de Nederlandse wet. Mijn tweede argument is de rol van vrouwen als getuigen. Vrouwen mogen om te beginnen niet getuigen in rechtszaken met betrekking tot overspel. In sommige zaken waarin ze wel mogen getuigen, wordt hun getuigenis beschouwd als minder waard dan dat van mannen. Eigenlijk staat de getuigenis van een man gelijk aan de getuigenis van twee vrouwen. Dit gaat tegen de Nederlandse grondwet in, aangezien die een gelijke behandeling van mannen en vrouwen voorschrijft. Sommigen verklaren die achterstelling van vrouwen met de bewering dat vrouwen vergeetachtig en emotioneel zijn, en sneller dan mannen worden beïnvloed. Maar zoals we tegenwoordig zien kunnen vrouwelijke rechters of politici wel als gelijken van mannen toezicht houden en gezag uitoefenen. Het is wel raar dat vrouwen in de ene functie wel en in de andere niet volwaardig worden gevonden. Als laatste argument wil ik de bewering aan de kaak stellen van sommige moslimauteurs die zeggen dat vrouwen “gelijkwaardige” rechten hebben, ook al lijken hun rechten niet op die van mannen. Hun argument daarvoor is dat, omdat vrouwen anders zijn dan mannen, daarom ook anders dan mannen moeten worden beschouwd en behandeld. Ik ben dat volledig met hen eens, maar vraag me af waarom het zo is dat die “andere” behandeling op een discriminerende en onderdrukkende manier verklaard en uitgeoefend moeten worden. Waarom heeft Allah aanbevolen dat vrouwen mannen moeten gehoorzamen? Als het de bedoeling was dat vrouwen dezelfde rechten moeten hebben, waarom heeft Hij niet gezegd dat niemand enig voorrecht geniet boven een ander? ( Koran, vers 5:34)? Zouden mannen het nog tolereren als polyandrie voor vrouwen of de hijab voor mannen bestemd was? Iedereen weet dat de moeder degene is die negen maanden haar kind met zich meedraagt. Is het een “gelijk” recht als vrouwen het hoederecht over hun kinderen na een echtscheiding moeten opgeven totdat ze kunnen hertrouwen, terwijl mannen dit recht kunnen behouden zelfs na de hertrouw? Het is in mijn woordenboek “discriminatie” en helemaal ontoelaatbaar. Dit is allemaal geen kwestie van persoonlijke interpretatie. De Koranregels zijn glasheldere aanbevelingen die door zowel vrouwen als mannen moeten worden nageleefd. Moslims geloven dat de Koran en de Sharia eeuwig en voor alle tijden zijn. De stelling dat sommige regels niet meer van toepassing zijn, gaat niet op. Dan wordt de Islam namelijk als geheel kwetsbaar, omdat dan alles een kwestie is van menselijke interpretatie. Hier kom ik tot de conclusie dat de Islam, en wel in zijn zuivere zin, de reden is waarom vrouwen al eeuwen, dag in dag uit, werden en nog worden onderdrukt en voor hun kleinste rechten moeten vechten. Moslims geloven dat Allah de allerhoogste is die weet heeft van alles, zelfs van onze ongedane daden. Als dat zo is, waarom heeft Allah dan de ongelijke rechten en plichten ingesteld? Hij wist immers dat mannen de Koran en de Sharia zouden gebruiken als middel tot vrouwenonderdrukking? Het is de hoogste tijd om de Islam te bekritiseren en toe te geven dat vrouwen in de Islam niet gelijkwaardig zijn aan mannen en dat dit in tegenspraak is met de Universele Rechten van de Mens en met de Nederlandse wet. Sharona Asghari, die politicologie studeert aan de Amsterdamse Vrije Universiteit, dreigt binnenkort te worden uitgezet naar Iran. Daar wordt ze door de autoriteiten gezocht wegens het ontplooien van 'ongewenste politieke activiteiten'. Ze heeft al eens mogen proeven van het volle Iraanse gevangenisleven en laat deze keer liever verstek gaan.
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Samengevat : wat de islam als acceptabel verklaart, is in tegenspraak met de universele rechten van de mens.
Maar in Europa schiet men liever op de boodschapper. Benieuwd evenwel hoe lang men die strategie gaat proberen vol te houden : tot de kritische massa aan Molenbeken overschreden wordt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
"Het is duidelijk dat die hoer zich inlaat met verwerpelijke regels opgesteld door ongelovige honden! Haar denken is in de ban van de decadente Westerse wereld! Zij moet gestenigd worden!...Alzo geschiede de wil van Allah! Allah is groot! En vrede zij met U!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() fuck de koran
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Kom eens langs onze straatjes een roept dat maar eens , dan ben je pas de man , maar zolang je zo bezig houdt achter de muurtjes dan ben je maar een mietje die niet eens durft zijn mening voluit te zeggen !!
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 1 april 2005 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Je moet altijd rekening houden met mijn ingebakken sarcasme... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Mja, om u te beantwoorden over je vraag moet je eerst goed lezen , Ik heb duidelijk gezegd dat ik op uw niveau zal antwoorden ,groot verschil he !!!
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 1 april 2005 om 23:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Schepen
|
![]() Lieve koranhaters,
Hebben jullie nog nooit de bijbel gelezen? Begin dan eens met de twee brieven van Paulus (je weet wel, de man die op zijn kop gevallen was en dan het christendom stichtte) aan Timótheus!!! De bijbel druipt van bloed en sperma en de onderdrukking van de vrouwen!!! Veel plezier ermee, maar lees hem na het eten, vooral als het gaat over het openrijten van zwangere vrouwen en het te pletter slaan van kindjes tegen de rotsen, anders zal je misschien braken. Groetjes, BLESS GOT YOU!!! ![]() Gerard Golsteyn.
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en van waar haalt gij het da ik een voorstander zen van de bijbel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door sinan123 : 2 april 2005 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Immers, wat beters om Islamitische supremacy te bewijzen dan een overwinning tegen een moderne kruistocht. Nu is er ook wel een (omgekeerde) kruistocht in het westen door moslims, maar van een heel andere aard ![]()
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 2 april 2005 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
2:227-232,236-237,241 --> deze verzen gaan uit van het traditionele gezinsbeeld met de man als kostwinner en verhinderen dat de man, die ook eigenaar van het huis is, zijn machtspositie misbruikt door de vrouw het huis uit te schoppen en haar aan haar lot over te laten. Verder is een afkoelingsperiode van drie maanden verplicht en wordt er aangestuurd op een herstel van het huwelijk tijdens deze afkoelingsperiode. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Paracletos, en waarom zou enkel de man "eigenaar" moeten zijn van het huis? Zijn de huishoudelijke taken die de vrouw uitvoert dan gewoonweg gratis?
Als je 20 jaar lang voor huishouden en kinderen hebt gezorgd, dan mag je gewoon op straat worden gezet (na drie maanden afkoeling etc. etc. etc.) omdat je ongehoorzaam bent? Zou jij aanvaarden dat je patroon je zo behandeld (kost en inwoon en buiten als je niet luister!).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei, DEZE verzen gaan dus uit van een dergelijke rolverdeling. De Koran verzet zich in principe niet tegen een andere rolverdeling, mits het in goed overleg is: Sura 42. De Consultatie 37.Voor degenen die de zwaarste zonden en gruweldaden vermijden en die wanneer zij vertoornd zijn, vergeven; 38. En voor degenen die naar hun Heer luisteren en hun gebeden houden en wier manier van handelen een zaak van wederzijds overleg is en voor degenen die geven van hetgeen waarmee Wij hen hebben voorzien; Bovenstaande is een opsomming van wat zoal een goed moslim hoort te doen. Als men dus als man en vrouw met elkaar afgesproken hebben dat er sprake is van gemeenschap van goederen, dan kan dat gewoon en dan heeft de man sowieso geen recht om zijn vrouw bij een scheiding uit te zetten. Bovenstaande verzen gelden in het voor de vrouw meest ongunstige geval(geheel afhankelijk van de man), opdat zelfs in die situatie de vrouw bescherming geniet. Een ander voorbeeld in de Koran van flexibiliteit, is het erfrecht; Ervan uitgaande dat de man zijn vrouw en de broer zijn zuster MOET verzorgen, is het niet onlogisch dat de man meer krijgt dan de vrouw. Echter, ook hier kan van worden afgeweken, al naar gelang de omstandigheden: Sura 2. Al-Baqarah 180. Het is u voorgeschreven, dat wanneer de dood tot één uwer komt, en hij een vermogen nalaat, hij een testament opmake voor ouders en naaste familieleden, billijkerwijze. Dit is een verplichting voor de godvruchtigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Bedek uw genitalieën
Een vrouw in een burqa of een ander volledig bedekkend islamitisch gewaad denkt dat ze 100 % vagina is. Welke boodschap wil deze vrouw laten overkomen? Ze wil aanduiden dat elke vierkante centimeter van haar lichaam een privaat deel is, elke vierkante centimeter ervan kan je "heet" maken. Daarom, zegt ze, is mijn volledige lichaam een' awrat (lett. pudendum, genitalieën) en ben ik van kop tot teen een sexobject. Mensen bedekken hun private delen. Deze vrouw denkt dat haar volledige lichaam een privaat deel is. Verdient dit uw respect? Enkel een persoon die met zijn genitalieën denkt vindt zulke redenering normaal. Vrouwen met sluier, lang gewaad en hidjaab. Deze vrouwen denken dat ze 96% vagina zijn en 4% mensen. Ze gaan ervan uit dat hun volledige lichaam, behalve hun aangezicht, uitbreidingen van hun genitalieën zijn, het hoofdhaar inbegrepen. Omdat ze met hun genitalieën denken kunnen ze geen verschil maken tussen hun hoofdhaar en hun schaamhaar. Voor hen zijn beiden beschamend en moeten dus bedekt worden. Omdat ze denken met hun genitalieën vechten deze wandelende vagina's voor het recht vernederd, geslagen en als sexobjecten behandeld te worden. Volgende keer dat je naar buiten gaat, bedenk dan eerst welke delen van je lichaam genitaliëën zijn. Bedek ze dan en ga dan naar buiten. Verspreid dit bericht en reproduceer het in je site. Laat alle moslima's weten dat de wereld hen ziet zoals zij zichzelf zien en Mohamed hen beschreef, als 'awrat, pudenda, iets beschamends dat bedekt dient te worden en dat ontoereikend is op intellectueel gebied. Deze moslima's zien zichzelf als niets dan één grote vagina. Feitelijk betekent het woord 'awrat in het Urdu "vrouw". In Iran wordt ze zaifeh (zwak) genoemd. Ze wordt zowel mentaal als fysisch zwak beschouwd. Moslima's streven ernaar behandeld te worden als 'awrat, een wandelende en sprekende vagina. Waarom zouden wij hen dan als iets anders beschouwen? Bestrijd dwaasheid met vernedering.
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
![]() |
![]() |