Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2005, 17:28   #1
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard Partner versus echtgenoot-echtgenote

Ik heb iets heel belachelijks opgevangen vandaag via via. Blijkbaar brengt de nieuwe wetgeving rond homohuwelijken een aantal juridische problemen met zich mee.
Het komt erop neer dat iedereen die geen homo is en een huwelijkscontract heeft, het huwelijkscontract zou moeten vernieuwen (via notaris) om te voldoen aan de nieuwe wetgeving. In het huwelijkscontract mag er niet meer gesproken worden van echtgenoot-echtgenote, maar simpelweg over partners.
Met andere woorden, als men strikt juridisch een correct huwelijkscontract wenst te hebben moeten alle huwelijkscontracten aangepast worden.
Ik vergelijk het met de statutenverandering die verplicht was voor alle bedrijven in België na de invoering van de Euro. Elke onderneming diende zijn statuten aan te passen aan de nieuwe wetgeving.
Gevolg: notariskosten.

Dit grenst aan het ongelofelijke! Ik moet wel zeggen dat deze informatie me bereikt heeft via een niet sterk te vertrouwen bron. Kan iemand me er meer over vertellen?
oz457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 19:17   #2
Postmoderne Flikker
Lokaal Raadslid

Standaard

Bron? Aangezien je dit via via hebt opgevangen en het me bullshit lijkt, staat dit momenteel genoteerd als een "urban legend"
Postmoderne Flikker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 19:38   #3
Jampie
Minister

Standaard

En ik heb van de vriend van een tante van mijn vrouw haar neef gehoord dat ook de huwelijksmis moet worden overgedaan en 's avonds het feest. Iedereen die aanwezig was op het feest moet getuigen dat het koppel wel degelijk was gehuwd.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 03:27   #4
Postmoderne Flikker
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
En ik heb van de vriend van een tante van mijn vrouw haar neef gehoord dat ook de huwelijksmis moet worden overgedaan en 's avonds het feest. Iedereen die aanwezig was op het feest moet getuigen dat het koppel wel degelijk was gehuwd.
...waarbij één van de honderd genodigden twijfelde en ze daarom nu dus niet meer gehuwd zijn , waarop de vrouw een andere vrouw heeft leren kennen en de man een andere man en ze nu allemaal samen aan homohuwelijk doen
Postmoderne Flikker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 06:42   #5
Artesia
Vreemdeling

Standaard

Informeer hier eens :

www.belcomelegal.com
Die zullen dat zeker en vast weten.
Artesia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be