![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ik durf het bijna niet te wagen hierover iets te schrijven, ik heb maar heel weinig gevangeniservaring.
Ik heb echter de indruk, als ik de krant lees en zo, dat het vaak gaat om het bestraffen en te weinig om het voorkomen van evt strafbaar gedrag. Mensen zouden m.i. meer moeten worden geholpen en minder gestraft. Ik weet nauwelijks hoe het is in een gevangenis. Maar, denk ik, ik vind dat mensen meer in de gelegenheid zouden moeten zijn om dat wat ze doen te kunnen formuleren met tekst, en dat vind ik helaas te weinig terug bij wat ik lees in dit verband. ![]() |
|
|
|
|
|
#2 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
het is idd het schuldoordelend denken dat nog steeds net zoals in de middleeuwen eenzijdig wordt gehanteerd in de justitie. Het probleemoplossend denken moet vrouwe justitia eens dringend terug uitvinden[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 juli 2005 om 08:25. |
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
We leven in een land waar de misdadigers als koningen worden behandeld. En jij komt hier eventjes doodleuk vertellen dat we ze nog meer in de watten moeten gaan leggen.
Misdaad bestraffen is preventie. Zo schrik je andere kandidaatmisdadigers af. |
|
|
|
|
|
#4 | ||
|
|
ach man je zit gewoon vast in dat schuldoordelende denken dat er van jongsaf aan werd ingelepeld. De taak van justitie zou moeten zijn problemen oplossen niet louter bestraffen en problemen groter maken.
In landen waar de doodstraf nog in voegen is gebeuren trouwens procentueel het meeste moorden - repressie heeft dus geen preventief effect. Preventie kan alleen maar voortvloeien uit een poging delinquente situaties te doorgronden - te begrijpen en vanuit dit inzicht in de mechanismen die erachter steken gelijkaardige misdaden in de toekomst te voorkomen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 juli 2005 om 08:54. |
||
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
Citaat:
Als de doodstraf in deze landen nog in voege is, komt dit omdat dit nodig is en NIET zoals jij denkt is dat er veel misdaad is omdat de doodstraf er bestaat. De trend is trouwens onomkeerbaar : in de toekomst zullen deze linkse waanbeelden dat er niet mag gestrafd worden volledig in lucht oplossen. Een onmisbaar onderdeel van misdaadbestrijding zal er in bestaan om (zeer) harde straffen uit te voeren. Links heeft deze trend trouwens volledig aan zichzelf te danken : de zwakke aanpak van misdaad leidt trouwens tot zware schade aan het electoraal kiesvee van links. Als je eens in contact gekomen bent met misdaad vanuit slachtofferkant, weet je maar al te goed wie er goed behandeld wordt en wie niet. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |||
|
|
in een land als de VS waar de meeste mensen nog primitief en dus rechts zijn leent de staat zich eigenlijk als geinstitutionaliseerd wraakapparaat.
Denk je dat het helpt in je verwerkingsproces om als slachtoffer de moordenaar van je verwanten of zo te mogen komen zien sterven zoals bij onze primitieve dognouttetende vrienden aan de andere kant van de oceaan ?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 juli 2005 om 09:06. |
|||
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
of ik kan het ook anders stellen
als ik jouw op je oog zou slaan zou je dan die pijn aan jouw oog kunnen wegnemen of zelfs maar kunnen verminderen door op mijn oog te slaan ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |||||
|
|
Citaat:
-je beseft denk ik niet hoe erg 'vrijheidsberoving' is. Om elke scheet die ge wilt laten toestemming te moeten vragen. Kunnen gaan en staan waar ge wilt is een ongelooflijk goed. -Het is onzin om straf als preventie voor te stellen. Veel misdaden gebeuren net in een ongecontrolleerde impuls (vb, realtiegeweld), daar gaat net geen logische redenering aan te pas. En voor veel andere misdaden (diefstal, bv) zal de kandidaatmisdadiger het alleen plegen op moment dat hij zich onaantastbaar waant. Strengere straffen hebben nul de botten preventief effect. Tijdens de Middeleeuwen waren de executies zelfs openbaar. Heeft dat de misdaad doen uitsterven? NOt.[edit] [size=1]Edit:[/size]
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 15 juli 2005 om 10:28. |
|||||
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
in de 19de eeuw kenden de Belgische gevangenissen een enorm streng regime, gaande van het dragen van een kap tot een absolute regel van stilte. Ook geen TV, geen lectuur (enkel de Bijbel), in de praktijk geen bezoek, geen vervroegde invrijheidstelling, enz. Laten we dus zeggen, ongeveer wat ge voorstelt. Dit dus... ![]() Resultaat : een recidivegraad die geraamd werd op 60 �* 70 %. Het is oa op basis hiervan dat men het regime beetje bij beetje is gaan versoepelen.
|
|
|
|
#12 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Het is een illusie die door links in stand wordt gehouden, dat misdaadbestrijding zonder straffen kan. Je moet maar naar Dutroux kijken om te weten tot wat niet-straffen leidt. Citaat:
btw, bij ons schrijven ze nog altijd kandidaat met een t |
|||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
|
Citaat:
Als de rest behoort tot de linkse droom dat misdaadbestrijding zonder straffen kan. Deze droom wordt door steeds minder mensen geloofd. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |||||||||||||||||
|
|
Citaat:
Citaat:
of maw hoe zit het nu ? evolueren we stillaan maar zeker naar een meer pragmatische en minder repressieve justitie volgens jouw ? of is het omgekeerd ? [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 juli 2005 om 11:21. |
|||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#15 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |||||
|
|
Citaat:
Het humanisme was maar een tijdelijke rage - een zotte bevlieging die beter weer zo snel mogelijk verdwijnt ?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 juli 2005 om 11:31. |
|||||
|
|
|
|
|
#17 | |||||
|
Banneling
|
Citaat:
Zoutmijnen, doodstraffen en noem maar op...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 15 juli 2005 om 11:38. |
|||||
|
|
|
|
|
#18 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu ja, het is dankzij de wet lejeune dat er veel minder recidive is beginnen komen en rust in de gevangenissen. Sommigen zijn daar tegen, maar ze kennen er dan ook niks van. oplossing; steek ze er eens een maand of drie in en dan weten ze er van mee te klappen! Zo vanachter in die cachotten zonder kleren waar ze om de 15 minuten eens op de tralies komen rammelen om u te kloten. Of pak het strafregime eens, dan wordt ge naakt vastgebonden op een stenen bed en komen ze alle uren eens kijken of ge nog leeft. Als ge niet meer leeft is het ook goed hoor, daar liggen ze ginder niet wakker van. Of doe de wandeling eens enkele weken in de leeuwenkuil? Plezant hoor. Wat ook plezant is dat is kaka doen op de pot of bij veel geluk op een wc waar al de anderen rondom u staan, er is geen deurtje tussen hé! Nog slechter zijn de internee's, daar kunnen ze al gans hun goesting mee doen zoals constant platspuiten en pillekes geven tot ze als zombie's doodvallen in de gangen. Plastieken bodybag er rondom en hup weg er mee, al dat afval. Allee, al wie daar een natte droom van krijgt weet waar naartoe hé! Pietje bloot is daar een veel voorkomende gewoonte. Na bezoek bv eens in uw reet laten kijken dat doen ze daar graag, hopelijk hebt u het ook graag?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mambo : 15 juli 2005 om 11:55. |
|||||
|
|
|
|
|
#19 | |
|
|
Citaat:
Dutroux is het beste bewijs dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is geen kwestie om "niet te straffen", of om "soepel te zijn", het is een kwestie van hoe ge met een gedetineerde omgaat tijdens zijn detentie. Om een extreem voorbeeld te geven: is er een wezenlijk verschil tussen doodstraf door injectie, of doodstraf door steniging ? Blijft het in beide gevallen geen "doodstraf"?
|
|