![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Van op de BUB site!!!
![]() Citaat:
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb dat hier al eens gepost. Vooral het punt over het feit dat Belgie een voorbeeld moet zijn voor het toekomstige Europa is grappig.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Het Europa der regio’s is trouwens een waanbeeld"
België is ook maar een regio. Checoslowakije zijn ook uit elkaar gegaan, hoewel het verschil daar nog kleiner was dan hier in België. "Bovendien is de macht van de Koning quasi onbestaande, maar kan hij wel, gezien zijn ervaring, zijn invloed en zijn politieke ongebondenheid, België vertegenwoordigen, de politici adviseren en het initiatief tot regeringsvorming nemen." Ongebondenheid? De ene helft van de familie is ultrakatholiek met zelfs sympathisanten van Opus Dei en consoorten, de andere heeft banden met de loges. "Bovendien is de macht van de Koning quasi onbestaande" ik moet spontaan denken aan banken en vliegtuigmaatschappijen en dergelijke.
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Vanaf dat ik BUB zie moet ik al lachen!
|
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat een zielige vertoning! Uit gebrek aan inspiratie quotes van de B.U.B. site halen, maar degelijke tegenargumenten geven, nee dat kunnen ze niet?
![]() En Alphina, is onafhankelijk Vlaanderen dan een wèl een voorbeeld voor Europa? Egoîsme, discriminatie, racisme en bekrompenheid horen niet thuis in een dergelijke Unie. En dan durven ze de leeuwenvlag nog van een Europese te vergezellen ![]() Vlaams-nationalisten hebben geen politiek, maar een persoonlijk probleem. ![]()
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Staat een onafhankelijk Vlaanderen misschien voor egoisme, discriminatie, racisme en bekrompenheid?? Een verklaring astublieft. Vergeet vooral niet dat het VlaamsBlok niet de volledige vertegenwoordiging is van het Vlaamsnationalisme maar slechts een partij die er voor strijd. Ik vind het belachelijk dat Belgie een voorbeeld zal zijn voor het Europa van morgen want jullie willen van Belgie een unitaire staat maken en als Europa daarin moet volgen zal het ook unitair worden. Wil nu net dat er in een Unitair Europa geen plaats meer is voor Belgie of andere deelstaten. Dat is dus een redelijk belachelijk statement. |
|
![]() |
![]() |
#7 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat niet over denken dat er Franstaligen Vlaams gebied veroveren, wat een belachelijk woord, er komen ook meer en meer Franstaligen in Vlaanderen wonen. Daar is op zich niets mis mee maar ze moeten dan wel het Nederlands leren, de enige officiele taal in Vlaanderen. Ik denk dat het best is om eens het woord racisme op te zoeken want dat heeft niets te maken met hetgeen je daar schrijft. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En wat bedoel je met geldverspilling? Mag ik nu ook uitleg vragen? Het klassieke stokpaardje... Er is een tijd geweest dat het anders was hoor Alpina. Ik vind ook dat elke Belg minstens tweetalig moet zijn. Maar het probleem is dat het Frans nu eenmaal in de top zes van de wereldtalen staat, en het Nederlands komt pas voorbij de dertigste plaats! Maar is elke Vlaming dan perfect tweetalig? Kijk naar Steve Stevaert, en dat is dan een politieker!
![]() |
#11 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die andere tijd: u heeft het over de Vlamingen die gingen werken in de steenkoolmijnen en de staalindustrie zeker. Dus niet zoals sommige Belgicisten beweren de miljardenstroom van Wallonië naar Vlaanderen. Of Frans nu een wereldtaal is doet hier niet echt ter zake. In België spreekt de meerderheid van de bevolking Nederlands, dus is het ook maar normaal dat de Walen + de Oostkantonners Nederlands leren. Niet elke Vlaming is 'perfect' tweetalig, maar kan wel een woordje Frans spreken. Indien u naar Wallonië gaat en u spreekt in het Nederlands, verstaan ze er helemaal niets van. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @ Vlaamse Leeuw: Hoe dat heeft er niks mee te maken? Dat heeft er toch veel mee te maken.
Citaat:
@ Alpina: ja, er komt een Unitair Europa van Staten, en niet van regio's. En Blair is wel echt een goed voorbeeld om uw beweringen te staven. ![]()
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Al dat gekap op B.U.B. altijd... Wees eens lief voor elkaar! 8)
Het enige grappige vind ik de overeenkomst met de "Vooroordelen tegenover het Vlaams Blok", ze weten wel waar ze hun mosterd moeten halen... ![]()
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is dan ook niet dat soort volk waar je verdraagzaamheid van moet verwachten hè...
![]()
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alwéér wordt meer Vlaanderen gekoppeld aan egoïsme, discriminatie, ja zelfs RACISME en bekrompenheid... Dit vraagt om een reactie. De BUB spreekt zelf over "te vermijden haatcampagnes" maar ze zijn ZELF bezig met een ongeloofelijke nooit-geziene lasterlijke HAATCAMPAGNE tegen alles wat zich Vlaams noemt. Hypocrisie éérste klas! Yann, informeer u misschien eens een beetje, alvorens dergelijke nonsens te komen verkopen op dit forum. Ik zie dat de BUB-propaganda en brainwash-machine haar werk goed gedaan heeft... Flaminganten streven naar meer Vlaamse bevoegdheden om zo te komen tot een degelijk bestuur met homogene bevoegdheidspakketten. Ook Wallonie zal hier beter van worden, zelfs internationale organisaties zoals de OESO en het IMF zeggen dit. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat de rol van het Belgische bestuursniveau compeet is uitgespeeld. Nu mag JIJ mij eens vertellen wat daar egoïstisch en racistisch aan is! Aan u het woord! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien zeggen de woorden "Vlaams Blok" u wel iets...
#20 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat: