Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 augustus 2005, 08:37   #1
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard concurrentie maakt vliegen onveiliger

concurrentie maakt vliegen onveiliger



Piloten waarschuwen na vierde crash in één maand

,,De economische druk op gezagsvoerders om bij kleine mankementen aan het vliegtuig toch op te stijgen, is de jongste tijd enorm toegenomen'', zeggen Belgische piloten in een reactie op de trieste reeks vliegtuigcrashes. Gisterochtend nog kwamen daarbij in Venezuela 161 mensen om. Die crash is al de vierde in één maand.

De directie van de Cypriotische chartermaatschappij Helios gaf gistermiddag toe dat er al een tijdje problemen waren met de luchtdrukregeling in het zondag neergestorte vliegtuig. De gezagvoerder zou daarvan op de hoogte zijn geweest maar besloot toch op te stijgen. Het zogezegd kleine euvel bleek uiteindelijk dramatische gevolgen te hebben.

Volgens Belgische piloten zijn dergelijke toestanden tegenwoordig schering en inslag. ,,De commerciële druk op de schouders van de gezagsvoerders is enorm toegenomen'', zegt ex-Sabenapiloot Filip Van Rossum. Hij bevestigt daarmee de uitlatingen van zijn collega's die uit vrees voor sancties anoniem wensen te blijven. ,,De winstmarges in de luchtvaartsector zijn flinterdun, de concurrentie moordend en ook de luchtvaart is niet ongevoelig voor de stijgende olieprijzen. Een toestel aan de grond houden, kost handenvol geld en dus verlangen de luchtvaartbazen van hun piloten dat ze hun vliegtuigen zo lang mogelijk laten vliegen. Gezagsvoerders die daartoe niet bereid zijn, mogen problemen verwachten'', getuigden ze gisteren.

De piloten benadrukken wel dat ze alleen kleine mankementen door de vingers zien. ,,Maar vroeger zouden we wegens diezelfde gebreken niet zomaar zijn opgestegen. Toen werd er zonder discussie op veiligheid gespeeld en had de gezagvoerder het laatste woord.''

Dat volgens de statistieken van de internationale luchtvaartassociatie IATA het luchtverkeer daarentegen steeds veiliger wordt, doen de piloten af als ,,statistisch geneuzel''. Zij schrijven die dalende cijfers vooral toe aan de technische evolutie van de toestellen.blz. 2


-----------------------------------------------------


winst is belangrijker dan mensenlevens.
leve 't kapitalisme... [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mitgard on 17-08-2005 at 09:37
Reason:
--------------------------------

concurrentie maakt vliegen onveiliger



Piloten waarschuwen na vierde crash in één maand

,,De economische druk op gezagsvoerders om bij kleine mankementen aan het vliegtuig toch op te stijgen, is de jongste tijd enorm toegenomen'', zeggen Belgische piloten in een reactie op de trieste reeks vliegtuigcrashes. Gisterochtend nog kwamen daarbij in Venezuela 161 mensen om. Die crash is al de vierde in één maand.

De directie van de Cypriotische chartermaatschappij Helios gaf gistermiddag toe dat er al een tijdje problemen waren met de luchtdrukregeling in het zondag neergestorte vliegtuig. De gezagvoerder zou daarvan op de hoogte zijn geweest maar besloot toch op te stijgen. Het zogezegd kleine euvel bleek uiteindelijk dramatische gevolgen te hebben.

Volgens Belgische piloten zijn dergelijke toestanden tegenwoordig schering en inslag. ,,De commerciële druk op de schouders van de gezagsvoerders is enorm toegenomen'', zegt ex-Sabenapiloot Filip Van Rossum. Hij bevestigt daarmee de uitlatingen van zijn collega's die uit vrees voor sancties anoniem wensen te blijven. ,,De winstmarges in de luchtvaartsector zijn flinterdun, de concurrentie moordend en ook de luchtvaart is niet ongevoelig voor de stijgende olieprijzen. Een toestel aan de grond houden, kost handenvol geld en dus verlangen de luchtvaartbazen van hun piloten dat ze hun vliegtuigen zo lang mogelijk laten vliegen. Gezagsvoerders die daartoe niet bereid zijn, mogen problemen verwachten'', getuigden ze gisteren.

De piloten benadrukken wel dat ze alleen kleine mankementen door de vingers zien. ,,Maar vroeger zouden we wegens diezelfde gebreken niet zomaar zijn opgestegen. Toen werd er zonder discussie op veiligheid gespeeld en had de gezagvoerder het laatste woord.''

Dat volgens de statistieken van de internationale luchtvaartassociatie IATA het luchtverkeer daarentegen steeds veiliger wordt, doen de piloten af als ,,statistisch geneuzel''. Zij schrijven die dalende cijfers vooral toe aan de technische evolutie van de toestellen.blz. 2


-----------------------------------------------------


winst is belangrijker dan mensenlevens.
leve 't kapitalisme... [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

concurrentie maakt vliegen onveiliger



Piloten waarschuwen na vierde crash in één maand
,,De economische druk op gezagsvoerders om bij kleine mankementen aan het vliegtuig toch op te stijgen, is de jongste tijd enorm toegenomen'', zeggen Belgische piloten in een reactie op de trieste reeks vliegtuigcrashes. Gisterochtend nog kwamen daarbij in Venezuela 161 mensen om. Die crash is al de vierde in één maand.

De directie van de Cypriotische chartermaatschappij Helios gaf gistermiddag toe dat er al een tijdje problemen waren met de luchtdrukregeling in het zondag neergestorte vliegtuig. De gezagvoerder zou daarvan op de hoogte zijn geweest maar besloot toch op te stijgen. Het zogezegd kleine euvel bleek uiteindelijk dramatische gevolgen te hebben.

Volgens Belgische piloten zijn dergelijke toestanden tegenwoordig schering en inslag. ,,De commerciële druk op de schouders van de gezagsvoerders is enorm toegenomen'', zegt ex-Sabenapiloot Filip Van Rossum. Hij bevestigt daarmee de uitlatingen van zijn collega's die uit vrees voor sancties anoniem wensen te blijven. ,,De winstmarges in de luchtvaartsector zijn flinterdun, de concurrentie moordend en ook de luchtvaart is niet ongevoelig voor de stijgende olieprijzen. Een toestel aan de grond houden, kost handenvol geld en dus verlangen de luchtvaartbazen van hun piloten dat ze hun vliegtuigen zo lang mogelijk laten vliegen. Gezagsvoerders die daartoe niet bereid zijn, mogen problemen verwachten'', getuigden ze gisteren.

De piloten benadrukken wel dat ze alleen kleine mankementen door de vingers zien. ,,Maar vroeger zouden we wegens diezelfde gebreken niet zomaar zijn opgestegen. Toen werd er zonder discussie op veiligheid gespeeld en had de gezagvoerder het laatste woord.''

Dat volgens de statistieken van de internationale luchtvaartassociatie IATA het luchtverkeer daarentegen steeds veiliger wordt, doen de piloten af als ,,statistisch geneuzel''. Zij schrijven die dalende cijfers vooral toe aan de technische evolutie van de toestellen.blz. 2


-----------------------------------------------------


winst is belangrijker dan mensenlevens.
leve 't kapitalisme... [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mitgard : 17 augustus 2005 om 08:37.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 08:45   #2
de limburgse leeuw
Europees Commissaris
 
de limburgse leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: limburg
Berichten: 7.552
Standaard

Als dat de werkelijkheid is, zou je nog niet meer in een vliegtuig durven stappen. Gelukkig zijn we dit jaar uit geldgebrek maar wat gaan kamperen en zo.
Een mooi voorbeeld van hoe kapitalisme even moordend kan zijn als moslimterroristen.
Wie zei er weer: als God gewild had dat wij vlogen, had Hij ons vleugels gegeven ?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by de limburgse leeuw on 17-08-2005 at 09:45
Reason:
--------------------------------

Als dat de werkelijkheid is, zou je nog niet meer in een vliegtuig durven stappen. Gelukkig zijn we dit jaar uit geldgebrek maar wat gaan kamperen en zo.
Een mooi voorbeeld van hoe kapitalisme even moordend kan zijn als moslimterroristen.
Wie zei er weer: als God gewild had dat wij vlogen, had Hij ons vleugels gegeven ?[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Als dat de werkelijkheid is, zou je nog niet meer in een vliegtuig durven stappen. Gelukkig zijn we dit jaar uit geldgebrek maar wat gaan kamperen en zo.
Een mooi voorbeeld van hoe kapitalisme even moordend kan zijn als moslimterroristen.
Die zei er weer: als God gewild had dat wij vlogen, had Hij ons vleugels gegeven ?[/size]
[/edit]
__________________
http://www.socialisme.be/lsp/

Laatst gewijzigd door de limburgse leeuw : 17 augustus 2005 om 08:45.
de limburgse leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 08:47   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.735
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Gewoon niet vliegen. Opgelost.

Ik vlieg gewoon niet, omdat ik geen drang voel om 2 weken op een of ander "exotisch" strand naar de nodige vetkwabben of exibitionistische tieten te gaan kijken.

De dingen die ik wil doen in mijn leven, die zal ik wel doen met eigen transport.Misschien statistisch onveiliger, duurder en tijdrovender en lastiger. Maar wel iets dat volledig in eigen handen ligt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 08:53   #4
de limburgse leeuw
Europees Commissaris
 
de limburgse leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: limburg
Berichten: 7.552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Gewoon niet vliegen. Opgelost.

Ik vlieg gewoon niet, omdat ik geen drang voel om 2 weken op een of ander "exotisch" strand naar de nodige vetkwabben of exibitionistische tieten te gaan kijken.

De dingen die ik wil doen in mijn leven, die zal ik wel doen met eigen transport.Misschien statistisch onveiliger, duurder en tijdrovender en lastiger. Maar wel iets dat volledig in eigen handen ligt.
Ik heb ook nog maar één keer in een vliegtuig gezeten (alléé, twee keer dan, de terugreis ook nog). Ik heb ontdekt dat kamperen en met vrienden samen een kampvuurtje maken, worstjes eten en discussiëren veel prettiger is dan ergens naar een of andere massatoeristische streek te gaan.
__________________
http://www.socialisme.be/lsp/
de limburgse leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 09:06   #5
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Als dat de werkelijkheid is, zou je nog niet meer in een vliegtuig durven stappen. Gelukkig zijn we dit jaar uit geldgebrek maar wat gaan kamperen en zo.
Een mooi voorbeeld van hoe kapitalisme even moordend kan zijn als moslimterroristen.
Wie zei er weer: als God gewild had dat wij vlogen, had Hij ons vleugels gegeven ?
Als God gewild had dat we met een fiets reden, had Hij ons wielen gegeven...
(Willy Claes is volgens mij de enige mens die wielen meegekregen heeft van God... Maar die hangen dan wel tegen zijn hoofd... Dus rijden kan hij er ook niet mee... )

Ja, inderdaad de laatste maand zijn er wereldwijd bijna zoveel 'vliegtuigdoden gevallen' als in ons landje in een kwartaal...

Ja, het moslimterrorisme is natuurlijk maar een lachertje... Wie maakt zich daar nu nog druk om... Tja, waarom zouden we... Moslims zijn immers geen vuile kapitalisten...

Enkele weken geleden werd er in o.a. Nederland vliegtuigen van een Turkse Mij niet toegelaten wegens grote gebreken...
Vele linksen vonden dit onterecht (ook ons landje vond het niet nodig een verbod in te stellen)... Die krakende kasten waren immers niet kapitalistisch... en dus niet gevaarlijk...

Vanzelfsprekend zullen er nu strengere veiligheidsmaatregelen getroffen worden (spijtig genoeg, zoals meestal, te laat).[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 17-08-2005 at 10:10
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Als dat de werkelijkheid is, zou je nog niet meer in een vliegtuig durven stappen. Gelukkig zijn we dit jaar uit geldgebrek maar wat gaan kamperen en zo.
Een mooi voorbeeld van hoe kapitalisme even moordend kan zijn als moslimterroristen.
Wie zei er weer: als God gewild had dat wij vlogen, had Hij ons vleugels gegeven ?
Als God gewild had dat we met een fiets reden, had Hij ons wielen gegeven...
(Willy Claes is volgens mij de enige mens die wielen meegekregen heeft van God... Maar die hangen dan wel tegen zijn hoofd... Dus rijden kan hij er ook niet mee... )

Ja, inderdaad de laatste maand zijn er wereldwijd bijna zoveel 'vliegtuigdoden gevallen' als in ons landje in een kwartaal...

Ja, het moslimterrorisme is natuurlijk maar een lachertje... Wie maakt zich daar nu nog druk om... Tja, waarom zouden we... Moslims zijn immers geen vuile kapitalisten...

Enkele weken geleden werd er in o.a. Nederland vliegtuigen van een Turkse Mij niet toegelaten wegens grote gebreken...
Vele linksen vonden dit onterecht (ook ons landje vond het niet nodig een verbod in te stellen)... Die krakende kasten waren immers niet kapitalistisch... en dus niet gevaarlijk...

Vanzelfsprekend zullen er nu strengere veiligheidsmaatregelen getroffen worden (spijtig genoeg, zoals meestal, te laat).[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 17-08-2005 at 10:08
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Als dat de werkelijkheid is, zou je nog niet meer in een vliegtuig durven stappen. Gelukkig zijn we dit jaar uit geldgebrek maar wat gaan kamperen en zo.
Een mooi voorbeeld van hoe kapitalisme even moordend kan zijn als moslimterroristen.
Wie zei er weer: als God gewild had dat wij vlogen, had Hij ons vleugels gegeven ?
Als God gewild had dat we met een fiets reden, had Hij ons wielen gegeven...
(Willy Claes is volgens mij de enige mens die wielen meegekregen heeft van God... Maar die hangen dan wel tegen zijn hoofd... Dus rijden kan hij er ook niet mee... )

Ja, inderdaad de laatste maand zijn er wereldwijd bijna zoveel 'vliegtuigdoden gevallen' als in ons landje in een kwartaal...

Ja, het moslimterrorisme is natuurlijk maar een lachertje... Wie maakt zich daar nu nog druk om... Tja, waarom zouden we... Moslims zijn immers geen vuile kapitalisten...

Enkele weken geleden werd er in o.a. Nederland vliegtuigen van een Turkse Mij niet toegelaten wegens grote gebreken...
Vele linksen vonden dit onterecht (ook ons landje vond het niet nodig een verbod in te stellen)... Die krakende kasten waren immers niet kapitalistisch... en dus niet gevaarlijk...

Vanzelfsprekend zullen er nu strengere veiligheidsmaatregelen getroffen worden (spijtig genoeg, zoals meestal, te laat).[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 17-08-2005 at 10:07
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Als dat de werkelijkheid is, zou je nog niet meer in een vliegtuig durven stappen. Gelukkig zijn we dit jaar uit geldgebrek maar wat gaan kamperen en zo.
Een mooi voorbeeld van hoe kapitalisme even moordend kan zijn als moslimterroristen.
Wie zei er weer: als God gewild had dat wij vlogen, had Hij ons vleugels gegeven ?
Als God gewild had dat we met een fiets reden, had Hij ons wielen gegeven...

Ja, inderdaad de laatste maand zijn er wereldwijd bijna zoveel 'vliegtuigdoden gevallen' als in ons landje in een kwartaal...

Ja, het moslimterrorisme is natuurlijk maar een lachertje... Wie maakt zich daar nu nog druk om... Tja, waarom zouden we... Moslims zijn immers geen vuile kapitalisten...

Enkele weken geleden werd er in o.a. Nederland vliegtuigen van een Turkse Mij niet toegelaten wegens grote gebreken...
Vele linksen vonden dit onterecht (ook ons landje vond het niet nodig een verbod in te stellen)... Die krakende kasten waren immers niet kapitalistisch... en dus niet gevaarlijk...

Vanzelfsprekend zullen er nu strengere veiligheidsmaatregelen getroffen worden (spijtig genoeg, zoals meestal, te laat).[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 17-08-2005 at 10:07
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Als dat de werkelijkheid is, zou je nog niet meer in een vliegtuig durven stappen. Gelukkig zijn we dit jaar uit geldgebrek maar wat gaan kamperen en zo.
Een mooi voorbeeld van hoe kapitalisme even moordend kan zijn als moslimterroristen.
Wie zei er weer: als God gewild had dat wij vlogen, had Hij ons vleugels gegeven ?
Als God gewild had dat we met een fiets reden, had Hij ons wielen gegeven...

Ja, inderdaad de laatste maand zijn er wereldwijd bijna zoveel 'vliegtuigdoden gevallen' als in ons landje in een kwartaal...

Ja, het moslimterrorisme is natuurlijk maar een lachertje... Wie maakt zich daar nu nog druk om... Tja, waarom zouden we... Moslims zijn immers geen vuile kapitalisten...

Enkele weken geleden werd er in oi.a. Nederland vliegtuigen van een Turkse Mij niet toegelaten wegens grote gebreken...
Vele linksen vonden dit onterecht (ook ons landje vond het niet nodig een verbod in te stellen)... Die krakende kasten waren immers niet kapitalistisch... en dus niet gevaarlijk...

Vanzelfsprekend zullen er nu strengere veiligheidsmaatregelen getroffen worden (spijtig genoeg, zoals meestal, te laat).[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 17-08-2005 at 10:07
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Als dat de werkelijkheid is, zou je nog niet meer in een vliegtuig durven stappen. Gelukkig zijn we dit jaar uit geldgebrek maar wat gaan kamperen en zo.
Een mooi voorbeeld van hoe kapitalisme even moordend kan zijn als moslimterroristen.
Wie zei er weer: als God gewild had dat wij vlogen, had Hij ons vleugels gegeven ?
Als God gewilld had dat we met een fiets reden, had Hij ons wielen gegeven...

Ja, inderdaad de laatste maand zijn er wereldwijd bijna zoveel 'vliegtuigdoden gevallen' als in ons landje in een kwartaal...

Ja, het moslimterrorisme is natuurlijk maar een lachertje... Wie maakt zich daar nu nog druk om... Tja, waarom zouden we... Moslims zijn immers geen vuile kapitalisten...

Enkele weken geleden werd er in oi.a. Nederland vliegtuigen van een Turkse Mij niet toegelaten wegens grote gebreken...
Vele linksen vonden dit onterecht (ook ons landje vond het niet nodig een verbod in te stellen)... Die krakende kasten waren immers niet kapitalistisch... en dus niet gevaarlijk...

Vanzelfsprekend zullen er nu strengere veiligheidsmaatregelen getroffen worden (spijtig genoeg, zoals meestal, te laat).[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Als dat de werkelijkheid is, zou je nog niet meer in een vliegtuig durven stappen. Gelukkig zijn we dit jaar uit geldgebrek maar wat gaan kamperen en zo.
Een mooi voorbeeld van hoe kapitalisme even moordend kan zijn als moslimterroristen.
Wie zei er weer: als God gewild had dat wij vlogen, had Hij ons vleugels gegeven ?
Als God geild hadden dat we met een fiets reden, had hij ons wielen gegeven...

Ja, inderdaad de laatste maand zijn er wereldwijd bijna zoveel 'vliegtuigdoden gevallen' als in ons landje in een kwartaal...

Ja, het moslimterrorisme is natuurlijk maar een lachertje... Wie maakt zich daar nu nog druk om... Tja, waarom zouden we... Moslims zijn immers geen vuile kapitalisten...

Enkele weken geleden werd er in oi.a. Nederland vliegtuigen van een Turkse Mij niet toegelaten wegens grote gebreken...
Vele linksen vonden dit onterecht (ook ons landje vond het niet nodig een verbod in te stellen)... Die krakende kasten waren immers niet kapitalistisch... en dus niet gevaarlijk...

Vanzelfsprekend zullen er nu strengere veiligheidsmaatregelen getroffen worden (spijtig genoeg, zoals meestal, te laat).[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 17 augustus 2005 om 09:10.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 09:08   #6
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Ik heb ook nog maar één keer in een vliegtuig gezeten (alléé, twee keer dan, de terugreis ook nog). Ik heb ontdekt dat kamperen en met vrienden samen een kampvuurtje maken, worstjes eten en discussiëren veel prettiger is dan ergens naar een of andere massatoeristische streek te gaan.
Waarom associeert u vliegen met massatoerisme ? Je kan ook het vliegtuig nemen naar bijvoorbeeld scandinavie, het is daar wondermooi. Of naar de parken in de VS. Grand Canyon enzo....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 09:12   #7
de limburgse leeuw
Europees Commissaris
 
de limburgse leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: limburg
Berichten: 7.552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Waarom associeert u vliegen met massatoerisme ? Je kan ook het vliegtuig nemen naar bijvoorbeeld scandinavie, het is daar wondermooi. Of naar de parken in de VS. Grand Canyon enzo....
Ik associeer het er persoonlijk niet aan, Tavek, maar dat neemt niet weg dat de meeste mensen (de massa) alleen het vliegtuig nemen om op vakantie te gaan.
Een andere grote groep zijn mensen die vliegen voor hun beroep of omwille van zaken.

Ik zou wel eens naar Scandinavië willen, maar het schijnt dat het niet te betalen is. Ook in eigen land zijn er mooie plekjes genoeg, gelukkig maar.
__________________
http://www.socialisme.be/lsp/
de limburgse leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 09:16   #8
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Ik associeer het er persoonlijk niet aan, Tavek, maar dat neemt niet weg dat de meeste mensen (de massa) alleen het vliegtuig nemen om op vakantie te gaan.
Een andere grote groep zijn mensen die vliegen voor hun beroep of omwille van zaken.

Ik zou wel eens naar Scandinavië willen, maar het schijnt dat het niet te betalen is. Ook in eigen land zijn er mooie plekjes genoeg, gelukkig maar.
Charters, inderdaad. Dat is massatoerisme. Extreem lage seat pitch, onmenselijke vertrektijden om de kosten te drukken.

Mij krijgt ge persoonlijk niet in een charter. Ik heb nu een ticket geboekt op Lufthansa (heb er wel een maand voor moeten werken btw ) aangezien ze een vrij goede reputatie hebben op lange afstandsvluchten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 09:17   #9
de limburgse leeuw
Europees Commissaris
 
de limburgse leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: limburg
Berichten: 7.552
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Als God gewild had dat we met een fiets reden, had Hij ons wielen gegeven...
(Willy Claes is volgens mij de enige mens die wielen meegekregen heeft van God... Maar die hangen dan wel tegen zijn hoofd... Dus rijden kan hij er ook niet mee... )
hahaha

Citaat:
Ja, inderdaad de laatste maand zijn er wereldwijd bijna zoveel 'vliegtuigdoden gevallen' als in ons landje in een kwartaal...

Ja, het moslimterrorisme is natuurlijk maar een lachertje... Wie maakt zich daar nu nog druk om... Tja, waarom zouden we... Moslims zijn immers geen vuile kapitalisten...
Ik zeg nergens dat ik het goedkeur, integendeel. Ik zeg alleen maar dat het winstbejag als we niet oppassen belangrijker wordt dan mensenlevens, en dat het in dat opzicht even moordend is.

Citaat:
Enkele weken geleden werd er in o.a. Nederland vliegtuigen van een Turkse Mij niet toegelaten wegens grote gebreken...
Vele linksen vonden dit onterecht (ook ons landje vond het niet nodig een verbod in te stellen)... Die krakende kasten waren immers niet kapitalistisch... en dus niet gevaarlijk...
Turkije, is dat volgens U een socialistisch land ?

Citaat:
Vanzelfsprekend zullen er nu strengere veiligheidsmaatregelen getroffen worden (spijtig genoeg, zoals meestal, te laat).
Laat het ons hopen voor de mensen die in het vliegtuig stappen, dat men al het mogelijke zal doen om hun veiligheid te garanderen, en niet dat men er een loopje mee neemt om op kosten uit te sparen. Met het bekende gevolg
__________________
http://www.socialisme.be/lsp/
de limburgse leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 09:21   #10
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw


Laat het ons hopen voor de mensen die in het vliegtuig stappen, dat men al het mogelijke zal doen om hun veiligheid te garanderen, en niet dat men er een loopje mee neemt om op kosten uit te sparen. Met het bekende gevolg
Daar hebben we de FAA (Federal Aviation Authorithy) en de EASA (http://www.easa.eu.int/) voor. Ze zijn vrij streng, en voor ieder vliegtuig zijn er bergen papier nodig om te zien of ze voldoen aan de eisen (FAR en JAR).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 09:33   #11
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Geef mij maar het "statistisch geneuzel" als ik uitspraken wil doen over de veiligheid van vliegtuigen. Trouwens, de enige die het laatste woord heeft over het opstijgen van een vliegtuig is de gezagvoerder: als zij mensenlevens minder belangrijk vinden dan een slecht rapport van de baas, zegt dat ook veel over hen...
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 09:36   #12
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Dat volgens de statistieken van de internationale luchtvaartassociatie IATA het luchtverkeer daarentegen steeds veiliger wordt
Ach, dat zal toch wel niet het gevolg zijn van kapitalisme zeker? Want een bedrijf zal natuurlijk nooit proberen om een veilig vliegtuig te ontwerpen hé? A neen, alles voor de winst.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 16:27   #13
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
concurrentie maakt vliegen onveiliger



Piloten waarschuwen na vierde crash in één maand

,,De economische druk op gezagsvoerders om bij kleine mankementen aan het vliegtuig toch op te stijgen, is de jongste tijd enorm toegenomen'', zeggen Belgische piloten in een reactie op de trieste reeks vliegtuigcrashes. Gisterochtend nog kwamen daarbij in Venezuela 161 mensen om. Die crash is al de vierde in één maand.

De directie van de Cypriotische chartermaatschappij Helios gaf gistermiddag toe dat er al een tijdje problemen waren met de luchtdrukregeling in het zondag neergestorte vliegtuig. De gezagvoerder zou daarvan op de hoogte zijn geweest maar besloot toch op te stijgen. Het zogezegd kleine euvel bleek uiteindelijk dramatische gevolgen te hebben.

Volgens Belgische piloten zijn dergelijke toestanden tegenwoordig schering en inslag. ,,De commerciële druk op de schouders van de gezagsvoerders is enorm toegenomen'', zegt ex-Sabenapiloot Filip Van Rossum. Hij bevestigt daarmee de uitlatingen van zijn collega's die uit vrees voor sancties anoniem wensen te blijven. ,,De winstmarges in de luchtvaartsector zijn flinterdun, de concurrentie moordend en ook de luchtvaart is niet ongevoelig voor de stijgende olieprijzen. Een toestel aan de grond houden, kost handenvol geld en dus verlangen de luchtvaartbazen van hun piloten dat ze hun vliegtuigen zo lang mogelijk laten vliegen. Gezagsvoerders die daartoe niet bereid zijn, mogen problemen verwachten'', getuigden ze gisteren.

De piloten benadrukken wel dat ze alleen kleine mankementen door de vingers zien. ,,Maar vroeger zouden we wegens diezelfde gebreken niet zomaar zijn opgestegen. Toen werd er zonder discussie op veiligheid gespeeld en had de gezagvoerder het laatste woord.''

Dat volgens de statistieken van de internationale luchtvaartassociatie IATA het luchtverkeer daarentegen steeds veiliger wordt, doen de piloten af als ,,statistisch geneuzel''. Zij schrijven die dalende cijfers vooral toe aan de technische evolutie van de toestellen.blz. 2


-----------------------------------------------------


winst is belangrijker dan mensenlevens.
leve 't kapitalisme...


Wat iedereen al wist / voor vreesde maar wat niemand hardop durfde zeggen... blijkt nu dus toch waarheid te zijn.


Goed dat die Belgische piloten uit de biecht geklapt zijn.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 16:30   #14
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Ik heb ook nog maar één keer in een vliegtuig gezeten (alléé, twee keer dan, de terugreis ook nog). Ik heb ontdekt dat kamperen en met vrienden samen een kampvuurtje maken, worstjes eten en discussiëren veel prettiger is dan ergens naar een of andere massatoeristische streek te gaan.
Ik heb ook nog maar één keer gevlogen, en vermijd daarbij de massatoeristische streken... Het is wel ver rijden van de luchthaven, maar ze zijn er nog ...

Maar toen we terugkwamen zei ik dat het toch wel eventjes zou duren voor ik weer in zo'n tuig zou stappen ...
Ik vroeg me namelijk toen al af dat als er een kleinigheidje aan het toestel haperde wie dan de beslissing moest maken om het vertrek uit te stellen of niet op te stijgen ... En bedacht daarbij dat die laatste twee opties waarschijnlijk een pak duurder waren dan gewoon doorgaan.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 16:32   #15
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Als God gewild had dat we met een fiets reden, had Hij ons wielen gegeven...
(Willy Claes is volgens mij de enige mens die wielen meegekregen heeft van God... Maar die hangen dan wel tegen zijn hoofd... Dus rijden kan hij er ook niet mee... )

Ja, inderdaad de laatste maand zijn er wereldwijd bijna zoveel 'vliegtuigdoden gevallen' als in ons landje in een kwartaal...

Ja, het moslimterrorisme is natuurlijk maar een lachertje... Wie maakt zich daar nu nog druk om... Tja, waarom zouden we... Moslims zijn immers geen vuile kapitalisten...

Enkele weken geleden werd er in o.a. Nederland vliegtuigen van een Turkse Mij niet toegelaten wegens grote gebreken...
Vele linksen vonden dit onterecht (ook ons landje vond het niet nodig een verbod in te stellen)... Die krakende kasten waren immers niet kapitalistisch... en dus niet gevaarlijk...

Vanzelfsprekend zullen er nu strengere veiligheidsmaatregelen getroffen worden (spijtig genoeg, zoals meestal, te laat).

Ik weet niet als ik hierin geloof. Uiteindelijk zullen toch enkele, of misschien zelfs één persoon, de keuze moeten maken: doorgaan, of niet ... en ja, door wat wordt zo één menselijke keuze wel allemaal niet beïvloed?
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 17:42   #16
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik weet niet als ik hierin geloof. Uiteindelijk zullen toch enkele, of misschien zelfs één persoon, de keuze moeten maken: doorgaan, of niet ... en ja, door wat wordt zo één menselijke keuze wel allemaal niet beïvloed?
Ik heb reeds minstens honderdmaal gevlogen... en ik zit daar liever in als in een auto... Kalm en vertrouwend op de boordgod... (ik heb nochtans reeds diverse malen 'zware' vluchten meegemaakt).
Ik denk altijd,- positief zoals ik ingesteld ben :... 'Als het niet veilig is dan zal die piloot wel niet vertrekken, want die zal toch met zijn leven niet spelen?!'...

[size=1](Enkel in communistische landen zou ik schrik hebben, want daar moeten die piloten toch, in het beste geval, de lucht in. Ik heb enkele jaren geleden n Oostende eens een Russische duikboot zien landen... brrrrrr).[/size][edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 17-08-2005 at 18:43
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik weet niet als ik hierin geloof. Uiteindelijk zullen toch enkele, of misschien zelfs één persoon, de keuze moeten maken: doorgaan, of niet ... en ja, door wat wordt zo één menselijke keuze wel allemaal niet beïvloed?
Ik heb reeds minstens honderdmaal gevlogen... en ik zit daar liever in als in een auto... Kalm en vertrouwend op de boordgod... (ik heb nochtans reeds diverse malen 'zware' vluchten meegemaakt).
Ik denk altijd,- positief zoals ik ingesteld ben :... 'Als het niet veilig is dan zal die piloot wel niet vertrekken, want die zal toch met zijn leven niet spelen?!'...

[size=1](Enkel in communistische landen zou ik schrik hebben, want daar moeten die piloten toch, in het beste geval, de lucht in. Ik heb enkele jaren geleden n Oostende eens een Russische duikboot zien landen... brrrrrr).[/size][/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 17-08-2005 at 18:42
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik weet niet als ik hierin geloof. Uiteindelijk zullen toch enkele, of misschien zelfs één persoon, de keuze moeten maken: doorgaan, of niet ... en ja, door wat wordt zo één menselijke keuze wel allemaal niet beïvloed?
Ik heb reeds minstens honderdmaal gevlogen... en ik zit daar liever in als in een auto... Kalm en vertrouwend op de boordgod... (ik heb nochtans reeds diverse malen 'zware' vluchten meegemaakt).
Ik denk altijd - positief zoals ik ingesteld ben - ... als het niet veilig is dan zal die piloot wel niet vertrekken, want die zal toch met zijn leven niet spelen?!...
[size=1](Enkel in communistische landen zou ik schrik hebben, want daar moeten die piloten toch, in het beste geval, de lucht in. Ik heb enkele jaren geleden n Oostende eens een Russische duikboot zien landen... brrrrrr).[/size][/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik weet niet als ik hierin geloof. Uiteindelijk zullen toch enkele, of misschien zelfs één persoon, de keuze moeten maken: doorgaan, of niet ... en ja, door wat wordt zo één menselijke keuze wel allemaal niet beïvloed?
Ik reeds minstens honderdmaal gevlogen... en ik zit daar liever in als in een auto... Kalm en vertrouwend op de boordgod... (ik heb nochtans reeds diverse malen 'zware' vluchten meegemaakt).
Ik denk altijd - positief zoals ik ingesteld ben - ... als het niet veilig is dan zal die piloot wel niet vertrekken, want die zal toch met zijn leven niet spelen?!...
[size=1](Enkel in communistische landen zou ik schrik hebben, want daar moeten die piloten toch, in het beste geval, de lucht in. Ik heb enkele jaren geleden n Oostende eens een Russische duikboot zien landen... brrrrrr).[/size][/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 17 augustus 2005 om 17:43.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 17:57   #17
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

stel dat dit nu zo verder gaat en dat piloten onder druk van het concurrentiemodel dat we kapitalisme noemen steeds grotere en grotere risico s moeten nemen met ook meer en meer ongelukken tot gevolg ... Zijn piloten die er dan voor kiezen om liever uitgelachen te worden voor pamperdrager en onder die omstandigheden ( zonodig langdurig ) weigeren te werken dan profiteurs ? Of ligt de oorzaak van het feit dat ze werkloos zijn dan bij de plutomane bedrijfsleiders, aandeelhouders en ander krapuleus gespuis; die vinden dat hun centen belangrijker zijn dan mensenlevens ?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 17-08-2005 at 19:05
Reason:
--------------------------------

stel dat dit nu zo verder gaat en dat piloten onder druk van het concurrentiemodel dat we kapitalisme noemen steeds grotere en grotere risico s moeten nemen met ook meer en meer ongelukken tot gevolg ... Zijn piloten die er dan voor kiezen om liever uitgelachen te worden voor pamperdrager en onder die omstandigheden ( zonodig langdurig ) weigeren te werken dan profiteurs ? Of ligt de oorzaak van het feit dat ze werkloos zijn dan bij de plutomane bedrijfsleiders, aandeelhouders en ander krapuleus gespuis; die vinden dat hun centen belangrijker zijn dan mensenlevens ?[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 17-08-2005 at 18:59
Reason:
--------------------------------

stel dat dit nu zo verder gaat en dat piloten onder druk van het concurrentiemodel dat we kapitalisme noemen steeds grotere en grotere risico s moeten nemen met ook meer en meer ongelukken tot gevolg ... Zijn piloten die er dan voor kiezen om liever uitgelachen te worden voor pamperdrager en onder die omstandigheden ( zonodig langdurig ) weigeren te werken dan profiteurs ? Of ligt de oorzaak van het feit dat ze werkloos zijn bij de plutomane bedrijfsleiders, aandeelhouders en ander krapuleus gespuis; die vinden dat hun centen belangrijker zijn dan mensenlevens ?[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 17-08-2005 at 18:58
Reason:
--------------------------------

stel dat dit nu zo verder gaat en dat piloten onder druk van het concurrentiemodel dat we kapitalisme noemen steeds grotere en grotere risico s moeten nemen met ook meer en meer ongelukken tot gevolg ... Zijn piloten die er dan voor kiezen om liever uitgelachen te worden voor pamperdrager en onder die omstandigheden zonodig langdurig weigeren te werken dan profiteurs ? Of ligt de oorzaak van het feit dat ze werkloos zijn bij de plutomane bedrijfsleiders, aandeelhouders en ander krapuleus gespuis; die vinden dat hun centen belangrijker zijn dan mensenlevens ?[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

stel dat dit nu zo verder gaat en dat piloten onder druk van het concurrentiemodel dat we kapitalisme noemen steeds grotere en grotere risico s moeten nemen met ook meer en meer ongelukken tot gevolg ... Zijn piloten die er dan voor kiezen om liever uitgelachen te worden voor pamperdrager en onder die omstandigheden zonodig langdurig weigeren te werken dan profiteurs ? Of ligt de oorzaak van het feit dat ze werkloos zijn bij de plutomane bedrijfsleiders, aandeelhouders en ander krapuul die vinden dat hun centen belangrijker zijn dan mensenlevens ?[/size]
[/edit]
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 augustus 2005 om 18:05.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 22:27   #18
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Ik heb reeds minstens honderdmaal gevlogen... en ik zit daar liever in als in een auto... Kalm en vertrouwend op de boordgod... (ik heb nochtans reeds diverse malen 'zware' vluchten meegemaakt).
Ik denk altijd,- positief zoals ik ingesteld ben :... 'Als het niet veilig is dan zal die piloot wel niet vertrekken, want die zal toch met zijn leven niet spelen?!'...

[size=1](Enkel in communistische landen zou ik schrik hebben, want daar moeten die piloten toch, in het beste geval, de lucht in. Ik heb enkele jaren geleden n Oostende eens een Russische duikboot zien landen... brrrrrr).[/size]
Amai! Dat is wel heel veel!

Ik moet wel toegeven ... dat het wel iets heeft, zo vliegen. Toen het ene keer op de juiste hoogte vloog en stabiel was, en ik mezelf kon wijsmaken dat we als een trein op de wolken reden... had echt wel iets, rustgevend ... Ik zat daar echt zo van 'oké ...Is het dit? Nice... ' En dan zo de ochtendzon die binnenschijnt.
Ik ben niet altijd positief ingesteld en denk niet zo over alles, maar die laatste zin ga ik zeker onthouden voor als ik nog eens ooit op zo'n 'metalen vogel' stap.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 22:31   #19
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Ik heb reeds minstens honderdmaal gevlogen... en ik zit daar liever in als in een auto... Kalm en vertrouwend op de boordgod... (ik heb nochtans reeds diverse malen 'zware' vluchten meegemaakt).
Ik denk altijd,- positief zoals ik ingesteld ben :... 'Als het niet veilig is dan zal die piloot wel niet vertrekken, want die zal toch met zijn leven niet spelen?!'...

[size=1](Enkel in communistische landen zou ik schrik hebben, want daar moeten die piloten toch, in het beste geval, de lucht in. Ik heb enkele jaren geleden n Oostende eens een Russische duikboot zien landen... brrrrrr).[/size]
Doet er mij aan denken ... Ik heb een vriendin in Rusland en die is 9 uur naar Turkije gevlogen ... en 'the plane was really shaking a lot" zei ze ... :-s Ahum.
Maar de laatste jaren hoor je toch bijna niets over Russische vliegtuigen die neerstorten?
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 22:38   #20
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Doet er mij aan denken ... Ik heb een vriendin in Rusland en die is 9 uur naar Turkije gevlogen ... en 'the plane was really shaking a lot" zei ze ... :-s Ahum.
Maar de laatste jaren hoor je toch bijna niets over Russische vliegtuigen die neerstorten?
Rusland is ook niet meer communstisch en heeft wss niet veel meer dat nog vliegt... Ze zijn vermoedelijk sterker in 'duikboten' enz. ... en dan zitten die meestal nog 'verstrikt'...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 17-08-2005 at 23:40
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Doet er mij aan denken ... Ik heb een vriendin in Rusland en die is 9 uur naar Turkije gevlogen ... en 'the plane was really shaking a lot" zei ze ... :-s Ahum.
Maar de laatste jaren hoor je toch bijna niets over Russische vliegtuigen die neerstorten?
Rusland is ook niet meer communstisch en heeft wss niet veel meer dat nog vliegt... Ze zijn vermoedelijk sterker in 'duikboten' enz. ... en dan zitten die meestal nog 'verstrikt'...[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 17-08-2005 at 23:39
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Doet er mij aan denken ... Ik heb een vriendin in Rusland en die is 9 uur naar Turkije gevlogen ... en 'the plane was really shaking a lot" zei ze ... :-s Ahum.
Maar de laatste jaren hoor je toch bijna niets over Russische vliegtuigen die neerstorten?
Rusland is ook niet meer communstisch en heeft wss niet veel meer dat nog vliegt... Ze zijn vermoedelijk sterker in 'duikbotenr' enz. ... en dan zitten die meestal nog 'verstrikt'...[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Doet er mij aan denken ... Ik heb een vriendin in Rusland en die is 9 uur naar Turkije gevlogen ... en 'the plane was really shaking a lot" zei ze ... :-s Ahum.
Maar de laatste jaren hoor je toch bijna niets over Russische vliegtuigen die neerstorten?
Rusland is ook niet meer communstisch en heeft wss niet veel meer dat nog vliegt... Ze zijn vermoedelijk sterker in 'onderzeeboeder' enz. ... en dan zitten die meestal nog 'verstrikt'...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 17 augustus 2005 om 22:40.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be