Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 23 augustus 2005, 16:41   #1
An VdS
Lokaal Raadslid

Standaard Misbruik vertrouwen

Andy Vermaut is journalist bij Het Laatste Nieuws en heeft zijn perskaart misbruikt op IJzerwake binnen te geraken!
An VdS is offline  
Oud 23 augustus 2005, 16:45   #2
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An VdS
Andy Vermaut is journalist bij Het Laatste Nieuws en heeft zijn perskaart misbruikt op IJzerwake binnen te geraken!
Onzin, Philippe Leclercq is geen journalist en is ook binnengeraakt. Ze hebben netjes betaald, zoals iedereen.
Kim is offline  
Oud 23 augustus 2005, 16:46   #3
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om Al-Qaeda binnen te geraken mag alles zeker?
Bhairav is offline  
Oud 23 augustus 2005, 16:50   #4
An VdS
Lokaal Raadslid

Standaard

Gegevens, gewoon even HIER klikken en ctrl + F en zoeken op Andy. U zal zien dat deze persoon journalist is!
An VdS is offline  
Oud 23 augustus 2005, 16:53   #5
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gegevens, gewoon even HIER klikken en ctrl + F en zoeken op Andy. U zal zien dat deze persoon journalist is!
Ja, hij is journalist maar heeft geen misbruik van zijn perskaart gemaakt. Dat werd later door de politie bevestigd. Zijn perskaart lag gewoon in de wagen.
Kim is offline  
Oud 23 augustus 2005, 16:54   #6
An VdS
Lokaal Raadslid

Standaard

En doe ook HIER even Ctrl + F en zoeken op Andy. U zal merken wie de persoon is!

Wist u dat hij ooit zijn haar heeft afgeschoren en als teken van directe democratie aan de voorzitter van Spirit (Geert Lambert) heeft geschonken! Rare kwiet!
An VdS is offline  
Oud 23 augustus 2005, 16:55   #7
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En doe ook HIER even Ctrl + F en zoeken op Andy. U zal merken wie de persoon is!

Wist u dat hij ooit zijn haar heeft afgeschoren en als teken van directe democratie aan de voorzitter van Spirit (Geert Lambert) heeft geschonken! Rare kwiet!
Mens, wat is nu eigenlijk uw punt ipv hier rond te spammen? Ik denk dat ik Andy Vermaut een pak beter ken dan u.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Kim on 23-08-2005 at 17:55
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Mens, wat is nu eigenlijk uw punt ipv hier rond te spammen? Ik denk dat ik Andy Vermaut een pak beter ken dan u.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Mens, wat is nu eigenlijk uw punt ipv hier rond te spammen?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kim : 23 augustus 2005 om 16:55.
Kim is offline  
Oud 23 augustus 2005, 16:59   #8
An VdS
Lokaal Raadslid

Standaard

Kim, Andy heeft zijn functie misbruikt. Ik vind dat hij recht heeft om zijn mening te brengen, net zoals jou en net zoals mij. Maar uit respect doe je dat toch niet op een herdenking van mensen die gestorven zijn. Stel u voor dat uw vader begraven wordt en dat er enkele flamiganten actie komen voeren! U zou razend - terecht - zijn! Hun actie was misplaatst! En hij heeft zijn perskaart misbruikt.
An VdS is offline  
Oud 23 augustus 2005, 17:04   #9
An VdS
Lokaal Raadslid

Standaard

Lachen !!!

En HIER gaat hij zelf in de politiek!

Ik citeer:
De heer Andy Vermaut.- De heer Delruelle zegt dat anti-semitisme en xenofobie vanuit democratisch oogpunt niet kunnen worden verdedigd. Als remedie ziet hij de uitbouw van het institutioneel pluralisme. Ik vraag mij af hoe je dat doet.

Wat denkt Staf Nimmegeers van de invoering van het vak wereldburgerschap als bijdrage aan de uitbouw van dat institutioneel pluralisme?

Zouden de aanwezigen over die vraag misschien ook kunnen stemmen zodat we weten of men al dan niet voor dat project gewonnen is.

Hoe kan pluralisme worden verdedigd vanuit de christelijke dimensie waarin de Messias door een volk niet werd erkend? Zit de discriminatie ook niet in dat geloof vervat? Welke oplossing ziet hij voor dat probleem in het licht van de samenstelling van ons onderwijs?

De media hebben volgens de heer Delruelle niet te maken met burgers, maar wel met consumenten. Daarbij wil ik dan de bedenking maken dat ook de politiek uiteindelijk met consumenten heeft te maken.

Verder vraag ik mij af wat de politiek zou zijn zonder de media. De heer Delruelle is mijns inziens iets te weinig genuanceerd, want mensen als Yves Desmet en redacteurs van De Standaard en Canvas willen er wel voor zorgen dat de media deftig werken en deftige artikels produceren.

In de analyse van Marc Hooghe ontbreekt één element met name de vraag welke invloed de kranten en de persbureaus hebben op de televisie. Meestal zijn kranten en persbureaus de databanken waaruit de televisie put. Dat was mijn inziens een serieuze lacune in zijn uiteenzetting.

Soaps als ‘Thuis’ en ‘Familie’ voeden inderdaad niet op tot transnationaal burgerschap; mensen van diverse origine komen er niet dichter tot elkaar. Hoe komt dat? Zijn de media bereid om daar iets aan te doen?

Ik heb de indruk dat de heer Jean-Jacques Jespers beweert dat er geen persvrijheid meer bestaat. Ik vind dat vrij ongenuanceerd. Hij heeft misschien een uitgesproken mening, maar bij de meeste kranten bestaat er een commerciële dienst die losstaat van de redactie. Beide diensten werken onafhankelijk van elkaar. Ik vraag me dan ook af of overheidsinmenging in de media wel een goede zaak is voor de onafhankelijkheid van die media.
Grappig ... Ik vraag me dan ook af of overheidsinmenging in de media wel een goede zaak is voor de onafhankelijkheid van die media ... en dat zegt de persoon die zijn perskaart gebruikt (misbruikt) om zijn mening te brengen![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by An VdS on 23-08-2005 at 18:05
Reason:

Lachen !!!

Ik citeer:
De heer Andy Vermaut.- De heer Delruelle zegt dat anti-semitisme en xenofobie vanuit democratisch oogpunt niet kunnen worden verdedigd. Als remedie ziet hij de uitbouw van het institutioneel pluralisme. Ik vraag mij af hoe je dat doet.

Wat denkt Staf Nimmegeers van de invoering van het vak wereldburgerschap als bijdrage aan de uitbouw van dat institutioneel pluralisme?

Zouden de aanwezigen over die vraag misschien ook kunnen stemmen zodat we weten of men al dan niet voor dat project gewonnen is.

Hoe kan pluralisme worden verdedigd vanuit de christelijke dimensie waarin de Messias door een volk niet werd erkend? Zit de discriminatie ook niet in dat geloof vervat? Welke oplossing ziet hij voor dat probleem in het licht van de samenstelling van ons onderwijs?

De media hebben volgens de heer Delruelle niet te maken met burgers, maar wel met consumenten. Daarbij wil ik dan de bedenking maken dat ook de politiek uiteindelijk met consumenten heeft te maken.

Verder vraag ik mij af wat de politiek zou zijn zonder de media. De heer Delruelle is mijns inziens iets te weinig genuanceerd, want mensen als Yves Desmet en redacteurs van De Standaard en Canvas willen er wel voor zorgen dat de media deftig werken en deftige artikels produceren.

In de analyse van Marc Hooghe ontbreekt één element met name de vraag welke invloed de kranten en de persbureaus hebben op de televisie. Meestal zijn kranten en persbureaus de databanken waaruit de televisie put. Dat was mijn inziens een serieuze lacune in zijn uiteenzetting.

Soaps als ‘Thuis’ en ‘Familie’ voeden inderdaad niet op tot transnationaal burgerschap; mensen van diverse origine komen er niet dichter tot elkaar. Hoe komt dat? Zijn de media bereid om daar iets aan te doen?

Ik heb de indruk dat de heer Jean-Jacques Jespers beweert dat er geen persvrijheid meer bestaat. Ik vind dat vrij ongenuanceerd. Hij heeft misschien een uitgesproken mening, maar bij de meeste kranten bestaat er een commerciële dienst die losstaat van de redactie. Beide diensten werken onafhankelijk van elkaar. Ik vraag me dan ook af of overheidsinmenging in de media wel een goede zaak is voor de onafhankelijkheid van die media.
Grappig ... Ik vraag me dan ook af of overheidsinmenging in de media wel een goede zaak is voor de onafhankelijkheid van die media ... en dat zegt de persoon die zijn perskaart gebruikt (misbruikt) om zijn mening te brengen![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Lachen !!!

Ik citeer:

Grappig ... Ik vraag me dan ook af of overheidsinmenging in de media wel een goede zaak is voor de onafhankelijkheid van die media ... en dat zegt de persoon die zijn perskaart gebruikt (misbruikt) om zijn mening te brengen![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door An VdS : 23 augustus 2005 om 17:05.
An VdS is offline  
Oud 23 augustus 2005, 17:14   #10
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Hij heeft nog wat meer op z'n kerfstok: illegale boomplantactie, doping?
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline  
Oud 23 augustus 2005, 17:19   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Hij heeft nog wat meer op z'n kerfstok: illegale boomplantactie, doping?
Zoals al eerder gezegd is Vermaut een excentrieke idioot waar heel Koekelare eigenlijk mee lacht (of: men lacht hem gewoon uit). Hij is mediageil en doet de meest rare bokkensprongen om toch maar het nieuws te halen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 23 augustus 2005, 17:29   #12
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Zoals al eerder gezegd is Vermaut een excentrieke idioot waar heel Koekelare eigenlijk mee lacht (of: men lacht hem gewoon uit). Hij is mediageil en doet de meest rare bokkensprongen om toch maar het nieuws te halen.
Hij zal het met andere woorden nog ver brengen in de politiek.
solidarnosc is offline  
Oud 23 augustus 2005, 17:32   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Hij zal het met andere woorden nog ver brengen in de politiek.
Vooral bij de SP.a. Misschien zijn ze daar al op zoek naar een nieuwe "teletubbie" in verwarring van SS.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 23 augustus 2005, 18:15   #14
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kim, Andy heeft zijn functie misbruikt. Ik vind dat hij recht heeft om zijn mening te brengen, net zoals jou en net zoals mij. Maar uit respect doe je dat toch niet op een herdenking van mensen die gestorven zijn. Stel u voor dat uw vader begraven wordt en dat er enkele flamiganten actie komen voeren! U zou razend - terecht - zijn! Hun actie was misplaatst! En hij heeft zijn perskaart misbruikt.
Was dit dan een begrafenis? Die van het Vlaams-nationalisme?
Hans1 is offline  
Oud 23 augustus 2005, 18:16   #15
Jeroen

Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=39074
Jeroen is offline  
Discussie gesloten

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be