Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2005, 17:03   #1
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard België roept Iran op het matje

Citaat:
De leiders van de Europese Unie veroor-
delen de uitspraak van de Iraanse
president Ahmadinejad tegen Israël.

Die had in een toespraak gezegd dat
Israël van de kaart moet worden
geveegd.

De Europese leiders zijn samen in Lon-
den voor een informele top. De oproep
van Ahmadinejad vindt ook geen genade
in Moskou. Onze minister van Buiten-
landse Zaken Karel De Gucht (VLD) roept
de Iraanse ambassadeur op het matje.

De Gucht zegt dat hij dat soort
"haatdragend taalgebruik" niet kan
aanvaarden en dat Iran daarmee zijn in-
ternationale positie schade berokkent.
Volgende Binnenland Politiek Economie
Wat een ongeloofelijke grap. In Iran gaan ze eens goed lachen, net zoals alle moslims ter wereld trouwens.

Wat denkt het Westen te doen tegen de Islamitische theocratie?

-> Daar ook oorlogje spelen? De amerikaanse troepen zijn nu al over te grote gebieden verspreid. En Europa als militaire macht drink nog maar een pintje, beste toekomstige soldaat van het Blank-Christelijke Europa

-> Sancties opleggen? Iran hoeft maar de olieproductie met 1% te verminderen, en de prijzen aan de pomp stijgen met 100% . Bedenk maar eens als ze nog verder gaan 10%, 50%? Het westen stort gewoon in elkaar.

Dat belgië nog eens het touw moet gaan trekken en de Iraanse diplomaat op het matje roept is het toppunt. Iran zou moeten eisen dat het autochtone Belgische volk massaal op hun knieën moeten gaan zitten om hun verontschuldigingen, voor het oog van de wereld, aan te bieden aan Allah en het Iraanse volk voor deze flappante vorm van gebrekkig respect.

België, en vooral degucht, beseft niet dat hij absoluut geen enkele partij is om enig welke eis te stellen aan Iran. Zijn woorden hebben totaal geen machtswaarde... geen machtswaarde wat dan ook.
Oud 27 oktober 2005, 17:07   #2
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Een aanval op zionistische staat Israël is onvermijdelijk en terecht!

Ik vind de uitspraken van Ahmedinecad wel onverstandig. Heeft hij het gedaan om zijn achterban onder de knoet te houden? Om aandacht te trekken? Om de Israëliërs te waarschuwen, zodat ze als ‘vergeldingsactie’ meer en meer Palestijnse burgers doodschieten. (ahja, ze worden bedreigd door Iran), … Of heeft hij zulke uitspraken gemaakt voor Israël? Welk Westers land zou zoiets officieel goedkeuren? Met welke middelen gaat hij Israël aanvallen? Russische technologie is niet voldoende, hoor. Ik, als een burger kan zulke uitspraken maken, maar hij mag dat niet doen (ook al is hij van plan om Israël te aanvallen!).

Ik wil herhalen, een aanval op de zionistische staat Israël is een plicht voor de moslims.

Naar het nieuws kijken, is voor mij veel harder dan honderd keer pompen zonder pauze. Een gebied, met overgrote moslimmeerderheid, laat zijn broeders zomaar afknallen.

We moeten ervoor zorgen dat moslims één front vormen. Het zal héél veel voordelen met zich brengen (ik ben geen fundamentalist). De moslims zijn elkaars broeders, ze moeten elkaar onvoorwaardelijk steunen. Welke problemen zullen dan verdwijnen:

 Turks nationalisme: Er zijn echt veel Turkse nationalisten die 100% aan de kant van Israël staan. Hun argumenten zijn, “Arabieren hebben ons in de rug aangevallen”, “de Uygur Turken worden vernederd in Xinxang, daar kraait geen Arabier naar”, “ze kennen hun plaats niet. Ze hebben het Frans Christelijke dominantie eeuwenlang geaccepteerd, maar kunnen de Turks Islamitische niet accepteren”.

Trouwens, ik vind dat de Israëliërs véél meer doen voor hun land, dan de Arabieren. Ze verdienen eigenlijk om daar te wonen. De beelden die we zagen tijdens de ontruiming van Gaza, hoe ze elkaar helpen na bomaanslagen, dat er Turkse joden jaarlijks gratis werken in Israël, terwijl ze op zijn minst 10 keer meer geld op zak hebben een dan een Islamtische Turk, zegt véél over de situatie, hoor.

 Probleem tussen Soennieten en Sji’ieten: Ze vermoorden elkaar. Waarom gebruiken ze hun energie niet voor andere einddoelen? Ze geloven in dezelfde profeten,God,.. Dankzij een aanval op een racistische staat, kunnen ze terug dikke vrienden met elkaar worden.

 assertiviteit: Je hebt sommige mensen, ze hebben een harde nederlaag nodig om wakker te worden. Luxe vormt een probleem voor hen. Eens ze het goed hebben, vergeten ze alles terug. Een aanval op zionisten kan dat terug doen veranderen. In oorlogstijden zullen ze weer hard werken, zoals hun voorouders het deden.

Aanval op zionistische staat moet gesteund worden door IEDER MOSLIM. Men moet goede propaganda maken. In eerste instantie kan men traditioneel anti-Semitische bronnen gebruiken. Het zal een groot deel van de bevolking overtuigen.
Degene die er niet in vallen; moet men doen overtuigen dat het voortleven van de staat Israël afhankelijk is van de Palestijnse bloed. Zolang de racistische staat bestaat, en zolang Israël heel goede banden heeft met Amerika, zullen ze ons aanvallen, zullen ze ons olie afpakken, zullen ze ons vernederen in ons gebied. Je hebt ook de religieuzen, men moet hen vertellen dat de aanval op de zionisten, de wereld zal redden van de racisten. Ook nazisme, .. moeten we aanvallen, aangezien zionisme zich afspeelt in onze gebieden, moeten we eerst afhandelen met de zionisten. Een aanval zal volgens de Islamitische tradities gebeuren. We zullen hen eerst vragen om zich over te geven. En zullen hen garanderen dat we aan hen eigendommen,kuisheid, .. niet zullen raken. Aan de kinderen,vrouwen,bejaarden (alsof we met zwaard zullen aanvallen , zullen we ook niet raken).We zullen ook ons best doen om anti-zionistische joden te redden. Natuurlijk zijn de joden volkeren van het boek, wij kunnen onmogelijk gelovige mensen aanvallen. Iedereen moet tevreden zijn bij een aanval, that’s the point.

Wishful thinking, maar de moslims hebben niets te verliezen. Ze hebben het zo slecht, dat ze zullen barsten. Ze worden verkracht door de Amerikanen, Israëliërs en Britten.

Ik ben beschaamd van wat er zich allemaal in het Midden-Oosten afspeelt, daarom ben ik zo gefrustreerd. Straf hé, ik woon nog niet eens in het Midden-Oosten ...
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 17:13   #3
Diether
Lokaal Raadslid

Diether's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO

Ik vind de uitspraken van Ahmedinecad wel onverstandig. Heeft hij het gedaan om zijn achterban onder de knoet te houden? Om aandacht te trekken? Om de Israëliërs te waarschuwen, zodat ze als ‘vergeldingsactie’ meer en meer Palestijnse burgers doodschieten. (ahja, ze worden bedreigd door Iran), … Of heeft hij zulke uitspraken gemaakt voor Israël? Welk Westers land zou zoiets officieel goedkeuren? Met welke middelen gaat hij Israël aanvallen? Russische technologie is niet voldoende, hoor. Ik, als een burger kan zulke uitspraken maken, maar hij mag dat niet doen (ook al is hij van plan om Israël te aanvallen!).

Ik wil herhalen, een aanval op de zionistische staat Israël is een plicht voor de moslims.

Naar het nieuws kijken, is voor mij veel harder dan honderd keer pompen zonder pauze. Een gebied, met overgrote moslimmeerderheid, laat zijn broeders zomaar afknallen.

We moeten ervoor zorgen dat moslims één front vormen. Het zal héél veel voordelen met zich brengen (ik ben geen fundamentalist). De moslims zijn elkaars broeders, ze moeten elkaar onvoorwaardelijk steunen. Welke problemen zullen dan verdwijnen:

 Turks nationalisme: Er zijn echt veel Turkse nationalisten die 100% aan de kant van Israël staan. Hun argumenten zijn, “Arabieren hebben ons in de rug aangevallen”, “de Uygur Turken worden vernederd in Xinxang, daar kraait geen Arabier naar”, “ze kennen hun plaats niet. Ze hebben het Frans Christelijke dominantie eeuwenlang geaccepteerd, maar kunnen de Turks Islamitische niet accepteren”.

Trouwens, ik vind dat de Israëliërs véél meer doen voor hun land, dan de Arabieren. Ze verdienen eigenlijk om daar te wonen. De beelden die we zagen tijdens de ontruiming van Gaza, hoe ze elkaar helpen na bomaanslagen, dat er Turkse joden jaarlijks gratis werken in Israël, terwijl ze op zijn minst 10 keer meer geld op zak hebben een dan een Islamtische Turk, zegt véél over de situatie, hoor.

 Probleem tussen Soennieten en Sji’ieten: Ze vermoorden elkaar. Waarom gebruiken ze hun energie niet voor andere einddoelen? Ze geloven in dezelfde profeten,God,.. Dankzij een aanval op een racistische staat, kunnen ze terug dikke vrienden met elkaar worden.

 assertiviteit: Je hebt sommige mensen, ze hebben een harde nederlaag nodig om wakker te worden. Luxe vormt een probleem voor hen. Eens ze het goed hebben, vergeten ze alles terug. Een aanval op zionisten kan dat terug doen veranderen. In oorlogstijden zullen ze weer hard werken, zoals hun voorouders het deden.

Aanval op zionistische staat moet gesteund worden door IEDER MOSLIM. Men moet goede propaganda maken. In eerste instantie kan men traditioneel anti-Semitische bronnen gebruiken. Het zal een groot deel van de bevolking overtuigen.
Degene die er niet in vallen; moet men doen overtuigen dat het voortleven van de staat Israël afhankelijk is van de Palestijnse bloed. Zolang de racistische staat bestaat, en zolang Israël heel goede banden heeft met Amerika, zullen ze ons aanvallen, zullen ze ons olie afpakken, zullen ze ons vernederen in ons gebied. Je hebt ook de religieuzen, men moet hen vertellen dat de aanval op de zionisten, de wereld zal redden van de racisten. Ook nazisme, .. moeten we aanvallen, aangezien zionisme zich afspeelt in onze gebieden, moeten we eerst afhandelen met de zionisten. Een aanval zal volgens de Islamitische tradities gebeuren. We zullen hen eerst vragen om zich over te geven. En zullen hen garanderen dat we aan hen eigendommen,kuisheid, .. niet zullen raken. Aan de kinderen,vrouwen,bejaarden (alsof we met zwaard zullen aanvallen , zullen we ook niet raken).We zullen ook ons best doen om anti-zionistische joden te redden. Natuurlijk zijn de joden volkeren van het boek, wij kunnen onmogelijk gelovige mensen aanvallen. Iedereen moet tevreden zijn bij een aanval, that’s the point.

Wishful thinking, maar de moslims hebben niets te verliezen. Ze hebben het zo slecht, dat ze zullen barsten. Ze worden verkracht door de Amerikanen, Israëliërs en Britten.

Ik ben beschaamd van wat er zich allemaal in het Midden-Oosten afspeelt, daarom ben ik zo gefrustreerd. Straf hé, ik woon nog niet eens in het Midden-Oosten ...
U vindt het toch ook zo jammer dat ze die kampen in der tijd ontdekt hebben he...
Diether is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 17:16   #4
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diether
U vindt het toch ook zo jammer dat ze die kampen in der tijd ontdekt hebben he...
Maar waarom zou ik dat jammer vinden?

hallo, niet alle joden zijn zionistisch, ... Ik heb alleen 'iets' (iets groots) tegen de zionisten.

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 27 oktober 2005 om 17:17.
Oud 27 oktober 2005, 17:21   #5
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een aanval zal volgens de Islamitische tradities gebeuren. We zullen hen eerst vragen om zich over te geven. En zullen hen garanderen dat we aan hen eigendommen,kuisheid, .. niet zullen raken. Aan de kinderen,vrouwen,bejaarden (alsof we met zwaard zullen aanvallen , zullen we ook niet raken).We zullen ook ons best doen om anti-zionistische joden te redden. Natuurlijk zijn de joden volkeren van het boek, wij kunnen onmogelijk gelovige mensen aanvallen. Iedereen moet tevreden zijn bij een aanval, that’s the point.

Het Israëlische volk heeft de Islamitische geschriften allang verworpen. In Israël is iedereen per definitie soldaat. Iedere inwoner van Israêl is een zongenaamde reservist die opgeroepen kan worden. Genade is dus niet aan de orde.

Niets weerhoudt de totale vernietiging van de Zionisten staat. En daarna, haar turkse bondgenoot en het westen.
Oud 27 oktober 2005, 17:24   #6
Breydel
Banneling

Breydel's schermafbeelding

Standaard

Men zou beter de zionistische bezettingsstaat ter verantwoording roepen.
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 17:48   #7
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
-> Sancties opleggen? Iran hoeft maar de olieproductie met 1% te verminderen, en de prijzen aan de pomp stijgen met 100% . Bedenk maar eens als ze nog verder gaan 10%, 50%? Het westen stort gewoon in elkaar.
Door sancties vermoorden we burgers.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 18:10   #8
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

amai, zo een post verdient een permamente forumban imho..

nice going el turkje

ben blij dat je je vernederd voelt dat uw soort door een klein staatje volledig gemanipuleerd en vernietigd wordt

eat this sucker!
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 18:24   #9
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar waarom zou ik dat jammer vinden?

hallo, niet alle joden zijn zionistisch, ... Ik heb alleen 'iets' (iets groots) tegen de zionisten.
En je hebt iets tegen het land Israel gezien je vindt dat het terecht moet aangevallen worden. Op zich ben ik daar ook voor maar dan alleen omdat de Israeli's en de Amerikanen dan voor eens en altijd korte metten maken met de arabieren.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 18:25   #10
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
amai, zo een post verdient een permamente forumban imho..
Het woord imho maakt het terug goed

Citaat:
nice going el turkje
Meisjes/vrouwen mogen mij Turkje noemen, Rus.

Citaat:
ben blij dat je je vernederd voelt dat uw soort door een klein staatje volledig gemanipuleerd en vernietigd wordt
Tja, we worden vernederd. Maar ik durft het tenminste onder ogen zien. Ik weet dat jij ook op een Turkse beurt wacht, maar de zionisten krijgen voorrang.

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 27 oktober 2005 om 18:27.
Oud 27 oktober 2005, 18:27   #11
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
En je hebt iets tegen het land Israel gezien je vindt dat het terecht moet aangevallen worden. Op zich ben ik daar ook voor maar dan alleen omdat de Israeli's en de Amerikanen dan voor eens en altijd korte metten maken met de arabieren.
Ik heb op het forum duidelijk gezegd. De staat Israël mag bestaan. Ik ben niet tegen de niet-zionistische joden, maar tegen het Israëlische imperialisme!

Israël is afhankelijk van de vs, Israël moet dus oorlog lokken, men beste ...
Oud 27 oktober 2005, 18:31   #12
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Niets weerhoudt de totale vernietiging van de Zionisten staat. En daarna, haar turkse bondgenoot en het westen.
Jullie willen dus Turkije vernietigen? De Arabieren weten nooit wie ze moeten steunen. De Fransen hebben miljoenen Algerijnen afgeslacht, de Britten hebben de Arabieren als pion gebruikt, wat heb je tegen de Turken??

Ik snap de Arabieren niet, maar kom, ik geef om de Palestijnse kinderen, niet om barbaarse Arabieren.
Oud 27 oktober 2005, 18:34   #13
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel
Men zou beter de zionistische bezettingsstaat ter verantwoording roepen.
Of beide tegelijk. Dan hadden we misschien nog een robbertje vechten kunnen zien in De Klucht zijn bureau!

Afijn, eens te meer moet De Klucht tonen aan wiens handje hij loopt: dat van de illegale joodse bezettingsstaat en dus van de VSA.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 19:01   #14
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat een ongeloofelijke grap. In Iran gaan ze eens goed lachen, net zoals alle moslims ter wereld trouwens.

Wat denkt het Westen te doen tegen de Islamitische theocratie?

-> Daar ook oorlogje spelen? De amerikaanse troepen zijn nu al over te grote gebieden verspreid. En Europa als militaire macht drink nog maar een pintje, beste toekomstige soldaat van het Blank-Christelijke Europa

Dat belgië nog eens het touw moet gaan trekken en de Iraanse diplomaat op het matje roept is het toppunt. Iran zou moeten eisen dat het autochtone Belgische volk massaal op hun knieën moeten gaan zitten om hun verontschuldigingen, voor het oog van de wereld, aan te bieden aan Allah en het Iraanse volk voor deze flappante vorm van gebrekkig respect.

België, en vooral degucht, beseft niet dat hij absoluut geen enkele partij is om enig welke eis te stellen aan Iran. Zijn woorden hebben totaal geen machtswaarde... geen machtswaarde wat dan ook.
Versta jij eigenlijk iets van diplomatie en internationale politiek Raven ? Ik neem aan van niet ,anders had je wel meteen begrepen dat deze Europese 'actie' niet meer dan een pro forma diplomatieke manier is om te zeggen dat het Westen (lees : EU) niet akkoord kan gaan met de inhoud van de speech van de President. En de ambassadeur ontbinden is de normale manier waarop dit gebeurt. Dat je dat doortrekt naar oorlog en sancties doet niet terzake en is niet aan de orde.
Oud 27 oktober 2005, 20:11   #15
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Israëlische volk heeft de Islamitische geschriften allang verworpen. In Israël is iedereen per definitie soldaat. Iedere inwoner van Israêl is een zongenaamde reservist die opgeroepen kan worden. Genade is dus niet aan de orde.

Dit bewijst nog maar eens wat het ware gelaat van de islam is. Een oorlogszuchtige sekte die op wereldheerschappij is. Wanneer Iran één vinger uitsteekt naar Israël of het Westen moet de Islam gewoon de totale oorlog verklaard worden. Het uiteindelijke doel hiervan moet de totale vernietiging van dit geloof en al zijn volgelingen zijn. Geen genade, dood aan de vijanden van de beschaafde wereld!

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 20:57   #16
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moslimmaskers af...
Misschien zullen de PC-denkenden in het Westen uiteindelijk de waarheid ivm islam beginnen in te zien.
Zolang islam bestaat is wereldvrede uitgesloten.
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 21:30   #17
Judge
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Dit is puur anti-semitisme.
Oud 27 oktober 2005, 21:33   #18
Judge
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik heb op het forum duidelijk gezegd. De staat Israël mag bestaan. Ik ben niet tegen de niet-zionistische joden, maar tegen het Israëlische imperialisme!

Israël is afhankelijk van de vs, Israël moet dus oorlog lokken, men beste ...
De waarheid is dat de Israëlische staat niet meer zou bestaan mocht ze niet ondersteunt worden door het Westen (waaronder ook de Amerikanen).
Oud 27 oktober 2005, 21:41   #19
Judge
Burgemeester

Standaard

[SIZE=2][SIZE=4]EU[/SIZE] veroordeelt uitspraken president Iran[/SIZE]

[SIZE=2]do 27/10/05 - De leiders van de Europese Unie veroordelen de uitspraak van de Iraanse president Ahmadinejad tegen Israël. Die had in een toespraak gezegd dat "Israël van de kaart moet worden geveegd".[/SIZE]

De Europese leiders zijn samen in Londen voor een informele top.

Een van de eerste punten op de [SIZE=4]agenda[/SIZE] waren de uitspraken van de Iraanse president. Die werden meteen streng veroordeeld.
In een mededeling klonk het dat "oproepen tot geweld en het vernietigen van een staat in tegenspraak zijn met de aanspraak dat men een volwassen en verantwoordelijk lid van de internationale gemeenschap is".
De oproep van de Iraanse president vindt ook geen genade in [SIZE=4]Moskou[/SIZE].
Onze minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht (VLD) is van plan om de Iraanse ambassadeur op het matje te roepen.

De Gucht zegt dat hij dat soort "haatdragend taalgebruik" niet kan aanvaarden en dat Iran daarmee zijn internationale positie ernstige schade berokkent.
De minister herinnert eraan dat het bestaansrecht van Israël door de Verenigde Naties herhaaldelijk bevestigd is.
[SIZE=4]Ook in[/SIZE] [SIZE=4]Nederland en Duitsland[/SIZE] worden de ambassadeurs op het matje gesommeerd.(bron vrtnieuws.net)

Hoe schaadt België zijn positie als ze gekaderd is in een veroordeling door een groot stuk van de Internationale gemeenschap.

Laatst gewijzigd door Judge : 27 oktober 2005 om 21:42.
Judge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 22:15   #20
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judge
Dit is puur anti-semitisme.
Neen, dit is anti-zionisme.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be