![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: wat betekent Europa nog, mits Turkse toetreding? | |||
een waardeloos begrip |
![]() ![]() ![]() |
32 | 64,00% |
maakt niet uit / het geeft zelfs een meerwaarde |
![]() ![]() ![]() |
14 | 28,00% |
ik hou mij buiten deze discussie |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,00% |
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() even een peiling: Vindt u 'Europa' nog relevant, in de vorm van EU, of eender welke andere vorm, als Turkije zal toetreden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Aangezien je zo'n beperkte keuzes geeft, is deze peiling zinloos. Ik heb toch maar op de middelste optie gestemd, hoewel ik een fervent voorstander ben van Turkije's toetreding. Zonder Turkije is Europa een waardeloos begrip.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() [QUOTE Zonder Turkije is Europa een waardeloos begrip.[/quote]
?????? noem mij de toegevoegde waarde aan europa als turkije zou toetreden a.u.b. want ik vind er GEEN EEN ! (het heeft geen zin om toerist plaatsen/reservaten in het islamland als waardevermeerdering en gegronde reden voor toetreding te vermelden vermits dit allemaal fake is en gewoon in scene is gezet voor toeristen. geen enkele echte islam turk komt/mag komen op die plaatsen)
the path of superstition leads to the crossroads of insanity ! ...religion is the opium for poor minded people...science is the healthfood for atheists ! http://users.pandora.be/diaboloxxx/d...e_of_islam.wmv |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
![]() Een Europees Rijk zonder Turkije en zonder de zionistische vazalstaat Groot-Britannië moet er komen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 7 oktober 2005 om 08:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Is Groot-Brittannië niet arisch genoeg ofzo?
![]()
![]() |
#7 | ||
|
![]() GB probeert constant een sterk Europa tegen te werken en trekt zich hoegenaamd niets aan van de andere Europese landen. Bovendien zijn de anti-europese regimes in GB (sinds de jaren 1940, zowel de (neo)conservatieven als Labour) de beste maatjes met de JewSA, die wil de Europese cultuur en beschaving helemaal kapot krijgen om zo meer macht op wereldvlak te krijgen.
Het feit dat EU voorzitter GB en Amerika kost wat kost Turkije willen binnenhalen in de EU zegt genoeg. Ook Karel Van Miert had het door in Ter Zake. Hij zei dat de Engelsen baat hebben bij een onbestuurbare en onsamenhangende Europese Unie. Want eens Turkije is toegetreden willen Marokko en allerlei sojetrepublieken ook wel toetreden. En Europa zal geen redenen hebben om ze te weigeren, eens Turkije is toegetreden. Bovendien zal de islamisering van Europa nog veel meer in een stroomversnelling komen. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 7 oktober 2005 om 08:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De kans dat Marokko erbij zal komen is zeer nihil, maar de sovjetrepublieken (waaronder ik oa. Wit-Rusland versta) kunnen inderdaad wel zich kandidaat stellen voor een eventuele toetreding. Turkije zal in mijn ogen een grote misstap zijn voor de EU. Men denkt alleen aan de economische voordelen, terwijl een grote migratie naar West-Europa niet te overzien zal zijn. De neveneffecten van de toetreding zullen veel zwaarder doorwegen, maar de burgerlijke elite denkt blijkbaar alleen maar aan hun portomonnee. Het wordt tijd dat er een gezamenlijke Europese geest zal opstaan opdat Europa de bemoeienis van de VS niet nodig heeft en een halt toeroept aan de McDonnaldisering van onze maatschappij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Met Turkije , tja iets zielloos, iets naamloos want de E kan je al weglaten. deze unie zal niet meer dan een filiaal van de al corrupte en inefficiente VN zijn
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij is europa waardeloos, met of zonder Turkije.
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
De huidige EU is een zielloze economische machine, die niets met identiteit te maken (wil?) hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Gisterenavond was er op Ned 3 een uitzending over de revolutionaire jaren in Colombia. Op een gegeven ogenblik ontmoette er een journalist een Europese Delegatie die een bezoek bracht aan een "gedemilitarizeerde zone" en wat later reisde iemand aarover de reportage ging door Europa. Voor deze (en ook andere in de Wereld, kijk maar naar Ceuta en Mellilla) is Europa het lichtend voorbeeld in de Wereld hoe een grote groep uiteenlopende volkeren, met uiteenlopende godsdiensten en met economieën in diverse toestanden op een vreedzame wijze gedurende langer dan een halve eeuw kunnen samenwerken en vooruitgang kunnen boeken. In een wereld vol epidemieën, honger, oorlogen en discriminatie
is dit geen geringe prestatie. Garanderen van gelijke rechten voor iedereen.. instellen van sociale zekerheidssystemen, milieubescherming, vrij verkeer van personen en goederen.. voor ons vanzelfsprekend, voor de meeste van de overige 5,5 miljard mensen een droom... Europa .. waardeloos ? Ik zou zeggen emigreer eens naar Colombia...
![]() |
#14 |
|
![]() De toetreding van Turkije tot de Europese Unie zou in mijn ogen een enorme meerwaarde geven aan de E.U.
Voor degenen die door de bomen het bos niet meer zien: een niet te onderschatten voordeel vind ik al dat de E.U. door Turkije toelating te geven laat zien dat ze een ethisch correcte weg wil inslaan, dat ze deontoligische en menselijke waarden belangrijker vindt dan puur materiële en financiële waarden. Dat ze in staat is tot lange termijn denken in plaats van vastgeroest te geraken in het denken aan het eigenbelang op korte termijn. Dit zou een psychologisch heel belangrijk signaal naar de wereld toe zijn.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Dat iedereen dat van de Turken in vraag stelt is voldoende.
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() een poll is pas betrouwbaar als er een pak meer dan 28 mensen stemmen, en dit niet alleen op een forum waarop extremen elkaar ontmoeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn anders genoeg politici die een heus referendum 'onbetrouwbaar' vinden als plots blijkt dat het volk een andere mening heeft.
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voorstander van Turkije, en ja zelfs alle landen rond de middellandse zee, en uit het oostblok erbij te pakken.
Hoe groter de luchtbel "Europa" word, des te harder en sneller ze uiteen knalt. En da's wat ik met graagte zie gebeuren. Europa, zoals het nu is ,is een postjesmachine, een gat waar geld in gegooid blijft worden.