![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Enkele vragen aan mensen van de fameuze BUB.
1) Kunnen jullie een idee geven van het aantal leden dat jullie op dit moment hebben ? 2) Gaan jullie nu naar de verkiezingen of niet ? 3) Indien ja : waar ? In heel Belgie ? 4) En met hoeveel stemmen zijn jullie tevreden ? Graag eerlijke antwoorden zou ik zo zeggen ! |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1) 200.
2) Ja. 3) Voor de Kamer in de provincies Antwerpen, Brabant (Vl+Wal+Brussel), W-VL, O-VL, Limburg en Namen. Voor de Senaat nog niet. 4) Aangezien de bevolking ons nog niet echt kent, en onze campagne nog moet beginnen, is deze vraag (nog) niet te beantwoorden. |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Graag een top 5 van belangrijkste standpunten. iK ben namelijk geïnteresseerd in uw partij, ik heb ooit een artikel in de krant gelezen over de BUB en dat stond me wel aan.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Oh ja, mag men als minderjarige ook lid worden van de BUB?
|
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat mag u zeker. Hoe meer jongeren, hoe meer vreugd
![]() Ons programma is te vinden op http://www.belgischeunie.be/nederlands/programma.htm |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() @MicaBoss
Vooraleer voor een unitair Belgie te kiezen zou ik toch maar eens de communautaire discussies lezen!! Het is namelijk nogal onozel om puur uit gevoelsredenen op een partij als de BUB te stemmen, meer dan gevoelsredenen zijn er immers niet die een keuze voor de BUB verantwoorden! Dat zal u bij de communautaire topics wel merken. |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jong en naïef ??? ![]() ![]()
![]() |
#8 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het is trouwens niet omdat men pro-Belgie is dat men ook pro-BUB moet zijn veronderstel ik..... Ik volg de communautaire discussies trouwens op de voet ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Lees dit eens:
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zot, dat is veel te lang voor doorsnee belgischten.
nene zo doe je het : Vlaams blok = faschisten, oorlog. Koning albert= Lief, Vlaanderen= belgie, jij ook, wij zijn gelukkig. Zo, dit is de argumentatie van bub samengevat.
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds wanneer zijn Namen en Waals-Brabant 'Vlaams'?!
Worden ze nu ook al imperialistisch?! ![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Oeps, Namen niet zien staan. Maar het is toch vreemd dat jullie in alle Vlaamse provincies opkomen, en maar in 2 Waalse...
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, in de toekomst gaan we uiteraard in alle provincies opkomen, maar met de weinige tijd die ons nog rest voor de verkiezingen moeten we ons beperken tot het landsgedeelte waar het separatistisch gevaar het meest accuut is - Vlaanderen dus.
Maar wees gerust, in 2004 komen we op in álle provincies. |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als we een rondje belgiscten pesten doen, kunnen we ook de Vlaams-nationalisten aanpakken. Europa is al zo versnipperd, België is superklein, maar sommigen willen dan ook ineens Vlaanderen en Wallonië scheiden. Velen beschouwen de franstaligen ook als parasieten die de Vlaamschen welvaart zal aantasten. Ik wil hier ook niet uitsluitend zagen over de Vlamingen: de communistische maffia van de PS(niet de ganse partij) veroorzaakt ook veel problemen in België. Aan al die mensen die denken in die hokjes zou ik zeggen: Grow up!!
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat Vlaanderen nog kleiner is dan Belgie is dat een probleem? Wil jij absoluut behoren tot een supergroot land waar de mening van uw regio totaal niet gehoord wordt of wil je een beleid zien toegespitst op de eigen regio, je hebt de keuze. Voor mij is die keuze alleszins snel gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
#18 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Een republiek Vlaanderen, dé oplossing voor het probleem België!
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wij stellen dagelijks vast dat Belgie met 7 verschillende regeringen, een enorm aantal ministers (Wallonie heeft er 4 voor onderwijs!),... niet werkt. Vlaanderen en Wallonie groeien op economisch, sociaal, maatschappelijk en cultureel vlak steeds verder uit elkaar en hebben tegengestelde belangen. Omdat VL en WL zo verschillend zijn, vragen zij een aangepast en specifiek bestuur. Dat is toch de logica zelve? Enerzijds gaan er bij elke staatshervorming (en de volgende is op komst!) steeds meer bevoegdheden van Belgie naar de deelstaten Vlaanderen en Wallonie, en anderzijds neemt Europa steeds meer bevoegdheden af van Belgie: zo is monetair beleid al Europees. In de toekomst komen daar waarschijnlijk nog buitenlands beleid en defensie bij. Wat blijft er dan nog over voor Belgie????? Niks! Het Belgische bestuursniveau is compleet overbodig geworden! Zoals je ziet ligt het allemaal niet zo simpel. Je zou beter de communautaire discussies eens lezen ipv ons te komen beschuldigen van "hokjes denken". |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Burger
|
![]() Ik vind dat het argument van de BUB "we zijn één volk" niet de oorzaak van de problemen raakt.
In Vlaanderen kan men (gewoonlijk) alleen voor Vlaamse partijen kiezen en in Wallonië alleen voor Waalse partijen. De beste manier om herverkozen te worden is natuurlijk: tijdens de regeerperiode de kiezers verwennen. Vlaamse en Waalse partijen hebben verschilldende doelgroepen die ze willen verwennen, en daar botst het. |
![]() |