Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 4 maart 2003, 19:17   #1
MicaBoss
Vreemdeling

Standaard

Enkele vragen aan mensen van de fameuze BUB.

1) Kunnen jullie een idee geven van het aantal leden dat jullie op dit moment hebben ?
2) Gaan jullie nu naar de verkiezingen of niet ?
3) Indien ja : waar ? In heel Belgie ?
4) En met hoeveel stemmen zijn jullie tevreden ?

Graag eerlijke antwoorden zou ik zo zeggen !
MicaBoss is offline  
Oud 4 maart 2003, 20:28   #2
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

1) 200.
2) Ja.
3) Voor de Kamer in de provincies Antwerpen, Brabant (Vl+Wal+Brussel), W-VL, O-VL, Limburg en Namen. Voor de Senaat nog niet.
4) Aangezien de bevolking ons nog niet echt kent, en onze campagne nog moet beginnen, is deze vraag (nog) niet te beantwoorden.
Patriot! is offline  
Oud 4 maart 2003, 20:30   #3
Celebfin
Provinciaal Statenlid

Celebfin's schermafbeelding

Standaard

Graag een top 5 van belangrijkste standpunten. iK ben namelijk geïnteresseerd in uw partij, ik heb ooit een artikel in de krant gelezen over de BUB en dat stond me wel aan.
Celebfin is offline  
Oud 4 maart 2003, 20:34   #4
Celebfin
Provinciaal Statenlid

Standaard

Oh ja, mag men als minderjarige ook lid worden van de BUB?
Celebfin is offline  
Oud 4 maart 2003, 20:36   #5
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat mag u zeker. Hoe meer jongeren, hoe meer vreugd

Ons programma is te vinden op http://www.belgischeunie.be/nederlands/programma.htm
Patriot! is offline  
Oud 4 maart 2003, 21:12   #6
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

@MicaBoss

Vooraleer voor een unitair Belgie te kiezen zou ik toch maar eens de communautaire discussies lezen!! Het is namelijk nogal onozel om puur uit gevoelsredenen op een partij als de BUB te stemmen, meer dan gevoelsredenen zijn er immers niet die een keuze voor de BUB verantwoorden! Dat zal u bij de communautaire topics wel merken.
alpina is offline  
Oud 4 maart 2003, 21:17   #7
datri
Gouverneur

Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Celebfin
Graag een top 5 van belangrijkste standpunten. iK ben namelijk geïnteresseerd in uw partij, ik heb ooit een artikel in de krant gelezen over de BUB en dat stond me wel aan.

Jong en naïef ???
Oud 4 maart 2003, 21:39   #8
MicaBoss
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
@MicaBoss

Vooraleer voor een unitair Belgie te kiezen zou ik toch maar eens de communautaire discussies lezen!! Het is namelijk nogal onozel om puur uit gevoelsredenen op een partij als de BUB te stemmen, meer dan gevoelsredenen zijn er immers niet die een keuze voor de BUB verantwoorden! Dat zal u bij de communautaire topics wel merken.
Dat heb ik ook nergens geschreven beste Alpina.

Het is trouwens niet omdat men pro-Belgie is dat men ook pro-BUB moet zijn veronderstel ik.....
Ik volg de communautaire discussies trouwens op de voet !
MicaBoss is offline  
Oud 4 maart 2003, 21:48   #9
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Lees dit eens:

Citaat:
Voortbouwend op 45 jaar succesrijk Volksunie-werk, start de Nieuw-Vlaamse Alliantie met een hernieuwde, ambitieuze opdracht : in Vlaanderen vorm geven aan een humanitair nationalisme voor de 21ste eeuw. Geen verheerlijking van het eigen volk, geen voortdurend achteruitkijken, maar een klare visie op de uitdagingen van vandaag en morgen: de globalisering en haar gevolgen voor mens en maatschappij, de individualisering en de afname van de sociale verbondenheid, het democratisch deficit van België en de Europese eenwording, migratie en integratie, de (on)macht van de media, de werking van de parlementaire democratie,

Nieuw-Vlaamse thema’s,krijgen een antwoord vanuit een nieuw-Vlaams programma met duidelijke uitgangspunten: vrij en verantwoordelijk, complexloos Vlaams en open op de wereld, ongebonden en consequent.

In een ‘globale’ wereld die steeds complexer en drukker wordt en waarin steeds meer zekerheden sneuvelen, wenst de Nieuw-Vlaamse Alliantie elke Vlaming een warm nest te bieden. Daarom ijvert de NVA voor een echte en hechte samen-leving, een gemeenschap van vrije Vlamingen die verantwoordelijkheid opnemen voor het geheel: vrij en verantwoordelijk. Overal, van wijk tot wereld, werken we aan een nieuw burgerschap in samenhorigheid. Sleutels daartoe zijn respect voor de persoonlijke integriteit en vrijheid enerzijds, verantwoordelijkheid en gemeenschapszin anderzijds.

Als unieke ongebonden partij, los van drukkingsgroepen, zuilen of financiële machten, is de Nieuw-Vlaamse Alliantie het syndicaat van het algemeen Vlaams belang. Sociale, economische en ecologische vraagstukken worden beantwoord vanuit het gemeenschapsbelang, zónder vernauwende ‘linkse’ of ‘rechtse’ ideologische oogkleppen. Ronduit en rechtlijnig, zonder taboes.

In haar streven naar een beter bestuur en meer democratie, kiest de Nieuw-Vlaamse Alliantie logischerwijs voor een onafhankelijk Vlaanderen, lidstaat van een democratisch Europa. Ook dát is het algemeen Vlaams belang. Net zoals de versterking van de parlementaire democratie, de bestrijding van de onveiligheid, een actief werkgelegenheidsbeleid, de stimulering van creativiteit en ondernemingszin, Vlaamse welvaart in Vlaamse handen, de integratie van nieuwkomers, een toekomstgericht Vlaams onderwijs- en gezinsbeleid, solidariteit binnen en buiten Vlaanderen

Met haar programma doet de Nieuw-Vlaamse Alliantie een aanbod om ploeg te vormen, om een alliantie aan te gaan met iedereen die, net als de Nieuw-Vlaamse Alliantie, ongebonden is. Een aanbod gericht aan 6 miljoen Vlamingen om aan politiek te doen in functie van het algemeen Vlaams belang. Niet op basis van verpakking, holle retoriek of loze beloftes, maar op basis van inhoud en programma. De Nieuw-Vlaamse Alliantie is een aanbodpartij van en voor rechtlijnige mensen die doen wat ze zeggen, die woord houden.

Een partij van en voor zes miljoen Vlamingen.
Zeno! is offline  
Oud 4 maart 2003, 23:01   #10
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Zot, dat is veel te lang voor doorsnee belgischten.
nene zo doe je het : Vlaams blok = faschisten, oorlog. Koning albert= Lief, Vlaanderen= belgie, jij ook, wij zijn gelukkig.
Zo, dit is de argumentatie van bub samengevat.
Oud 5 maart 2003, 09:51   #11
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
3) Voor de Kamer in de provincies Antwerpen, Brabant (Vl+Wal+Brussel), W-VL, O-VL, Limburg en Namen. Voor de Senaat nog niet.
Pijnlijk om te zien hoe een partij die opkomt voor een echt België, door -op Waals-Brabant en Brussel na- enkel in Vlaanderen op te komen eigenlijk impliciet aangeeft hoezeer de taalgrens ook de grens is tussen 2 verschillende volkeren.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 5 maart 2003, 19:37   #12
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sinds wanneer zijn Namen en Waals-Brabant 'Vlaams'?!

Worden ze nu ook al imperialistisch?!
Patriot! is offline  
Oud 5 maart 2003, 19:42   #13
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Oeps, Namen niet zien staan. Maar het is toch vreemd dat jullie in alle Vlaamse provincies opkomen, en maar in 2 Waalse...
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 5 maart 2003, 19:52   #14
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja, in de toekomst gaan we uiteraard in alle provincies opkomen, maar met de weinige tijd die ons nog rest voor de verkiezingen moeten we ons beperken tot het landsgedeelte waar het separatistisch gevaar het meest accuut is - Vlaanderen dus.
Maar wees gerust, in 2004 komen we op in álle provincies.
Patriot! is offline  
Oud 5 maart 2003, 19:58   #15
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
maar met de weinige tijd die ons nog rest voor de verkiezingen moeten we ons beperken tot het landsgedeelte waar het separatistisch gevaar het meest accuut is - Vlaanderen dus.
Dank u voor het compliment. We zijn goed bezig dus!
Zeno! is offline  
Oud 5 maart 2003, 20:52   #16
Celebfin
Provinciaal Statenlid

Standaard

Als we een rondje belgiscten pesten doen, kunnen we ook de Vlaams-nationalisten aanpakken. Europa is al zo versnipperd, België is superklein, maar sommigen willen dan ook ineens Vlaanderen en Wallonië scheiden. Velen beschouwen de franstaligen ook als parasieten die de Vlaamschen welvaart zal aantasten. Ik wil hier ook niet uitsluitend zagen over de Vlamingen: de communistische maffia van de PS(niet de ganse partij) veroorzaakt ook veel problemen in België. Aan al die mensen die denken in die hokjes zou ik zeggen: Grow up!!
Celebfin is offline  
Oud 5 maart 2003, 20:57   #17
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we een rondje belgiscten pesten doen, kunnen we ook de Vlaams-nationalisten aanpakken. Europa is al zo versnipperd, België is superklein, maar sommigen willen dan ook ineens Vlaanderen en Wallonië scheiden. Velen beschouwen de franstaligen ook als parasieten die de Vlaamschen welvaart zal aantasten. Ik wil hier ook niet uitsluitend zagen over de Vlamingen: de communistische maffia van de PS(niet de ganse partij) veroorzaakt ook veel problemen in België. Aan al die mensen die denken in die hokjes zou ik zeggen: Grow up!!
Dat de Vlaamse welvaart hinder ondervindt van de Belgische constructie lijkt mij nogal duidelijk.
Dat Vlaanderen nog kleiner is dan Belgie is dat een probleem? Wil jij absoluut behoren tot een supergroot land waar de mening van uw regio totaal niet gehoord wordt of wil je een beleid zien toegespitst op de eigen regio, je hebt de keuze. Voor mij is die keuze alleszins snel gemaakt.
alpina is offline  
Oud 5 maart 2003, 21:12   #18
datri
Gouverneur

Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Dat de Vlaamse welvaart hinder ondervindt van de Belgische constructie lijkt mij nogal duidelijk.
Dat Vlaanderen nog kleiner is dan Belgie is dat een probleem? Wil jij absoluut behoren tot een supergroot land waar de mening van uw regio totaal niet gehoord wordt of wil je een beleid zien toegespitst op de eigen regio, je hebt de keuze. Voor mij is die keuze alleszins snel gemaakt.
Niet alleen voor jou Alpina

Een republiek Vlaanderen, dé oplossing voor het probleem België!
Oud 5 maart 2003, 21:57   #19
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als je ook maar een klein beetje de politiek volgt in Belgie, dan zou je wel anders spreken. Het gaat absoluut niet over "hokjes-denken"!

Wij stellen dagelijks vast dat Belgie met 7 verschillende regeringen, een enorm aantal ministers (Wallonie heeft er 4 voor onderwijs!),... niet werkt. Vlaanderen en Wallonie groeien op economisch, sociaal, maatschappelijk en cultureel vlak steeds verder uit elkaar en hebben tegengestelde belangen. Omdat VL en WL zo verschillend zijn, vragen zij een aangepast en specifiek bestuur. Dat is toch de logica zelve?

Enerzijds gaan er bij elke staatshervorming (en de volgende is op komst!) steeds meer bevoegdheden van Belgie naar de deelstaten Vlaanderen en Wallonie, en anderzijds neemt Europa steeds meer bevoegdheden af van Belgie: zo is monetair beleid al Europees. In de toekomst komen daar waarschijnlijk nog buitenlands beleid en defensie bij. Wat blijft er dan nog over voor Belgie????? Niks! Het Belgische bestuursniveau is compleet overbodig geworden!

Zoals je ziet ligt het allemaal niet zo simpel. Je zou beter de communautaire discussies eens lezen ipv ons te komen beschuldigen van "hokjes denken".
Zeno! is offline  
Oud 8 maart 2003, 13:08   #20
el flamon
Burger

Standaard

Ik vind dat het argument van de BUB "we zijn één volk" niet de oorzaak van de problemen raakt.

In Vlaanderen kan men (gewoonlijk) alleen voor Vlaamse partijen kiezen en in Wallonië alleen voor Waalse partijen. De beste manier om herverkozen te worden is natuurlijk: tijdens de regeerperiode de kiezers verwennen. Vlaamse en Waalse partijen hebben verschilldende doelgroepen die ze willen verwennen, en daar botst het.
el flamon is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be