![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Eerst een inleidende tekst op basis van een krantenbericht:
[size=4]Ondanks het VB-gesjacher met mandaten en postjes hapten tot nu toe opvallend weinig N-VA'ers toe[size=2] [/size][/size](19/09/05 - De Morgen) ![]() ![]() Ook het aantal N-VA'ers dat daadwerkelijk overstapt, blijft beperkt, ondanks de intensieve VB-campagne. Marie-Rose Morel was de moeder van alle overlopers. Na aftastende gesprekken, ook met de VLD, koos ze uiteindelijk voor het VB en richtte er vervolgens de Welkomgroep op, waarin ex-N-VA'ers zetelen die de opvang van de overlopers binnen het VB voor hun rekening nemen. Met de regelmaat van de klok krijgen alle N-VA'ers een brief in de bus waarin de Welkomgroep van Morel uitlegt waarom overlopen de beste optie is. Pittig detail: de eerste brieven van de Welkomgroep werden 'portvrij', op kosten van de Vlaamse overheid, verstuurd van op het adres van fractievoorzitter Philip Dewinter. Naast de acties van de Welkomgroep leurt het VB bij lokale N-VA'ers ook met extrapolaties van eerdere verkiezingsuitslagen. In gemeenten waar het VB nog geen lijst heeft (maar ook in andere gemeenten), wordt N-VA'ers met de cijfers in de hand uitgelegd dat het VB er een stemmenpotentieel van X procent heeft. Alleen heeft de partij niet het juiste politiek personeel om een lijst te starten of verder uit te bouwen. Een euvel dat verholpen kan worden indien de aangezochte N-VA'ers gewoon VB'ers worden. Iedereen is dan tevreden: het VB heeft een lijst die scoort en de N-VA'ers zijn gegarandeerd verkozen. Ondanks het gesjacher met mandaten en postjes hapten tot nu toe opvallend weinig N-VA'ers toe. Een blik op de site van de Welkomgroep leert dat die naast Morel zelf nog tien leden telt. Een al bij al magere oogst voor een partij die de mandaten maar voor het uitdelen heeft. Maar het VB is er alles aan gelegen om het beeld van de grote uittocht uit de N-VA in stand te houden. Als er een overstap is, dan wordt die meteen met de nodige bombarie op een persconferentie aangekondigd. Loopt het mis, dan stokt de propagandamachine, zo leert de situatie van Patrick Deboever. Het partijraadslid en arrondissementsvoorzitter in Aalst-Oudenaarde is wellicht de grootste 'vis' die het VB uit de N-VA weghaalde. Deboever stapte over naar het VB met als doel het 'democratisch karakter' van die partij te vergroten. Dat Deboever intussen de deur van het VB alweer achter zich dicht heeft getrokken, is minder bekend.... ![]() Tom Cochez -------------------------------------------------------------------------------- Het feit dat de laatste zin wel marakant eigenlijk is, trek ik mij hier nu even liever niet aan. Wat ik hier met deze post -nogmaals- eis, is de onvoorwaardelijke opheffing van de Welkomgroep. Deze Welkomgroep staat elke toekomstige samenwerking in de weg. Voor mij wil het VB dan ook echt samenwerken als ze besluit deze praktijken af te zweren en naar de prullenmand te verwijzen. Met Vlaams-nationale groet, Jong N-VA'er.[edit] [size=1]Edit:[/size]
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 19 september 2005 om 10:37. |
||
![]() |
![]() |
#2 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Manmanman toch.
Als jij steun moet gaan zoeken bij De Morgen, dan is het erg gesteld. Maar ergens heb je wel gelijk, natuurlijk. Als n-va zijn kartel met de tsjeven opgeeft, als BDW niet elk toenaderingsinitiatief tussen n-va en vb bij voorbaat zou torpederen, dan zou de welkomgroep geen of minder zin hebben. Het spijt mij , maar de bal ligt wel echt in jullie kamp, hoor. Even wachten wat het charter gaat geven. Indien het tot een wederzijdse verstandhouding tussen al was het maar jongeren komt, (maar wel gedragen door voldoend bekende personaliteiten en gesteund door de top van beide partijen) dan mag het Morel initiatief wmb op non-actief geplaatst worden of zelfs compleet verdwijnen. Maar vergeet niet: dit was slechts een reactie op jullie kartel met - of all people - de tsjeven.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 19 september 2005 om 11:05. |
|||
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() De n-va , de morgen , b-plus, BUB.... blijkbaar een front. De welkomsgroep groupeert trouwens niet enkel ex-n-va'ers . Maar ook nogal wat ex-vu'ers. Zoals Linda Vissers en een ex vu senator en oud vld schepen etc. Het VB is de enige vlaams-nationalistische partij die niet aan lijstverbinding doet met Bub, dat géén kartel vormt met een royalistsiche partij, die niet regeert et spa , die geen uitnodigingen doet aan di rupo, die géén b-plusser als lijsttrekker heeft, die geen medevlamingen als hoer of mesthoop uitscheldt etc etc. Wie rechts en vlaams is heeft maar één consequente keuze. En frustré dewever mag morel nog zoveel uitschelden als hij wil... hij krijgt er enkel in linkse en extreem linkse en belgische hoek applaus voor. Denk daar maar eens over na.
|
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Giftige VB reacties... Waaromda?
#5 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Op de inhoud wordt niet gereageerd. Enkel de bron wordt wat belachelijk gemaakt, maar wat er staat zijn onweerlegbare feiten, ook al komt het van de Morgen.
|
![]() |
![]() |
#9 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#10 | |
|
![]() Dat van dat minachtend zwijgen is er mss over.
Voor de rest normale reacties... Trouwens, je had ook dit kunnen citeren... Citaat:
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() blijkbaar is de n-va zo hopeloos en opportunistsich dat ze de steun van De morgen( tiens , waarom zouden die de n-va zoveel steunen wohaha) maar al te graag meenemen. Bub, B-plus, De morgen , di rupo ... één strijd.
|
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() hihi, overlopers aantrekken.... 't lijkt de VLD wel!
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Dat is er ver over, zelle. In de leer geweest bij BDW?
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Niet erg vruchtbare discussie!
|
![]() |