Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 19 september 2005, 10:36   #1
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard Hef de Welkomgroep op aub!

Eerst een inleidende tekst op basis van een krantenbericht:

[size=4]Ondanks het VB-gesjacher met mandaten en postjes hapten tot nu toe opvallend weinig N-VA'ers toe[size=2]
[/size]
[/size](19/09/05 - De Morgen)

Met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2006 voert het Vlaams Belang zijn campagne op om N-VA'ers uit hun eigen partij los te weken. Informele gesprekken, mails, telefoontjes en brieven, het Vlaams Belang laat geen techniek ongebruikt om N-VA'ers te bestoken. De 'postjes' worden daarbij als wortel voor de neus van potentiële overlopers gehangen.

"Ik kreeg de voorbije weken heel veel getuigenissen van partijleden die aangesproken of gebeld worden door het Vlaams Belang om over te lopen", zegt N-VA-voorzitter Bart De Wever. "Dikwijls zijn het parlementsleden van het VB die hen aanspreken met de vraag om bij de komende gemeenteraadsverkiezingen over te lopen. Dat schaamteloos gehengel in onze rangen is al een tijdje aan de gang, en het wordt er niet beter op. Er is het Vlaams Belang blijkbaar veel aan gelegen om de indruk te wekken dat de N-VA zowat op scheuren staat. Als we Philip Dewinter moeten geloven, dan zou onze voltallige achterban klaarstaan om over te stappen. Het is een klassieke werkwijze van Dewinter. Hij past de 'cultuur van de spanning' al jaren toe: wie gaat er wanneer overlopen? Hij doet dat ook in Antwerpen, waar hij om de zoveel tijd aankondigt dat hij met zowat iedereen praat en met gemeenschappelijke lijsten naar de kiezer wil. Alleen, het gebeurt nooit."
Ook het aantal N-VA'ers dat daadwerkelijk overstapt, blijft beperkt, ondanks de intensieve VB-campagne. Marie-Rose Morel was de moeder van alle overlopers. Na aftastende gesprekken, ook met de VLD, koos ze uiteindelijk voor het VB en richtte er vervolgens de Welkomgroep op, waarin ex-N-VA'ers zetelen die de opvang van de overlopers binnen het VB voor hun rekening nemen. Met de regelmaat van de klok krijgen alle N-VA'ers een brief in de bus waarin de Welkomgroep van Morel uitlegt waarom overlopen de beste optie is. Pittig detail: de eerste brieven van de Welkomgroep werden 'portvrij', op kosten van de Vlaamse overheid, verstuurd van op het adres van fractievoorzitter Philip Dewinter.
Naast de acties van de Welkomgroep leurt het VB bij lokale N-VA'ers ook met extrapolaties van eerdere verkiezingsuitslagen. In gemeenten waar het VB nog geen lijst heeft (maar ook in andere gemeenten), wordt N-VA'ers met de cijfers in de hand uitgelegd dat het VB er een stemmenpotentieel van X procent heeft. Alleen heeft de partij niet het juiste politiek personeel om een lijst te starten of verder uit te bouwen. Een euvel dat verholpen kan worden indien de aangezochte N-VA'ers gewoon VB'ers worden. Iedereen is dan tevreden: het VB heeft een lijst die scoort en de N-VA'ers zijn gegarandeerd verkozen.

Ondanks het gesjacher met mandaten en postjes hapten tot nu toe opvallend weinig N-VA'ers toe. Een blik op de site van de Welkomgroep leert dat die naast Morel zelf nog tien leden telt. Een al bij al magere oogst voor een partij die de mandaten maar voor het uitdelen heeft. Maar het VB is er alles aan gelegen om het beeld van de grote uittocht uit de N-VA in stand te houden. Als er een overstap is, dan wordt die meteen met de nodige bombarie op een persconferentie aangekondigd. Loopt het mis, dan stokt de propagandamachine, zo leert de situatie van Patrick Deboever. Het partijraadslid en arrondissementsvoorzitter in Aalst-Oudenaarde is wellicht de grootste 'vis' die het VB uit de N-VA weghaalde. Deboever stapte over naar het VB met als doel het 'democratisch karakter' van die partij te vergroten. Dat Deboever intussen de deur van het VB alweer achter zich dicht heeft getrokken, is minder bekend....
Tom Cochez

--------------------------------------------------------------------------------
Het feit dat de laatste zin wel marakant eigenlijk is, trek ik mij hier nu even liever niet aan.
Wat ik hier met deze post -nogmaals- eis, is de onvoorwaardelijke opheffing van de Welkomgroep. Deze Welkomgroep staat elke toekomstige samenwerking in de weg.
Voor mij wil het VB dan ook echt samenwerken als ze besluit deze praktijken af te zweren en naar de prullenmand te verwijzen.

Met Vlaams-nationale groet,

Jong N-VA'er.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Jong N-VA'er on 19-09-2005 at 11:37
Reason:
--------------------------------

[size=4]Ondanks het VB-gesjacher met mandaten en postjes hapten tot nu toe opvallend weinig N-VA'ers toe[size=2]
[/size]

Met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2006 voert het Vlaams Belang zijn campagne op om N-VA'ers uit hun eigen partij los te weken. Informele gesprekken, mails, telefoontjes en brieven, het Vlaams Belang laat geen techniek ongebruikt om N-VA'ers te bestoken. De 'postjes' worden daarbij als wortel voor de neus van potentiële overlopers gehangen.

"Ik kreeg de voorbije weken heel veel getuigenissen van partijleden die aangesproken of gebeld worden door het Vlaams Belang om over te lopen", zegt N-VA-voorzitter Bart De Wever. "Dikwijls zijn het parlementsleden van het VB die hen aanspreken met de vraag om bij de komende gemeenteraadsverkiezingen over te lopen. Dat schaamteloos gehengel in onze rangen is al een tijdje aan de gang, en het wordt er niet beter op. Er is het Vlaams Belang blijkbaar veel aan gelegen om de indruk te wekken dat de N-VA zowat op scheuren staat. Als we Philip Dewinter moeten geloven, dan zou onze voltallige achterban klaarstaan om over te stappen. Het is een klassieke werkwijze van Dewinter. Hij past de 'cultuur van de spanning' al jaren toe: wie gaat er wanneer overlopen? Hij doet dat ook in Antwerpen, waar hij om de zoveel tijd aankondigt dat hij met zowat iedereen praat en met gemeenschappelijke lijsten naar de kiezer wil. Alleen, het gebeurt nooit."
Ook het aantal N-VA'ers dat daadwerkelijk overstapt, blijft beperkt, ondanks de intensieve VB-campagne. Marie-Rose Morel was de moeder van alle overlopers. Na aftastende gesprekken, ook met de VLD, koos ze uiteindelijk voor het VB en richtte er vervolgens de Welkomgroep op, waarin ex-N-VA'ers zetelen die de opvang van de overlopers binnen het VB voor hun rekening nemen. Met de regelmaat van de klok krijgen alle N-VA'ers een brief in de bus waarin de Welkomgroep van Morel uitlegt waarom overlopen de beste optie is. Pittig detail: de eerste brieven van de Welkomgroep werden 'portvrij', op kosten van de Vlaamse overheid, verstuurd van op het adres van fractievoorzitter Philip Dewinter.
Naast de acties van de Welkomgroep leurt het VB bij lokale N-VA'ers ook met extrapolaties van eerdere verkiezingsuitslagen. In gemeenten waar het VB nog geen lijst heeft (maar ook in andere gemeenten), wordt N-VA'ers met de cijfers in de hand uitgelegd dat het VB er een stemmenpotentieel van X procent heeft. Alleen heeft de partij niet het juiste politiek personeel om een lijst te starten of verder uit te bouwen. Een euvel dat verholpen kan worden indien de aangezochte N-VA'ers gewoon VB'ers worden. Iedereen is dan tevreden: het VB heeft een lijst die scoort en de N-VA'ers zijn gegarandeerd verkozen.

Ondanks het gesjacher met mandaten en postjes hapten tot nu toe opvallend weinig N-VA'ers toe. Een blik op de site van de Welkomgroep leert dat die naast Morel zelf nog tien leden telt. Een al bij al magere oogst voor een partij die de mandaten maar voor het uitdelen heeft. Maar het VB is er alles aan gelegen om het beeld van de grote uittocht uit de N-VA in stand te houden. Als er een overstap is, dan wordt die meteen met de nodige bombarie op een persconferentie aangekondigd. Loopt het mis, dan stokt de propagandamachine, zo leert de situatie van Patrick Deboever. Het partijraadslid en arrondissementsvoorzitter in Aalst-Oudenaarde is wellicht de grootste 'vis' die het VB uit de N-VA weghaalde. Deboever stapte over naar het VB met als doel het 'democratisch karakter' van die partij te vergroten. Dat Deboever intussen de deur van het VB alweer achter zich dicht heeft getrokken, is minder bekend....
Tom Cochez

--------------------------------------------------------------------------------
Het feit dat de laatste zin wel marakant eigenlijk is, trek ik mij hier nu even liever niet aan.
Wat ik hier met deze post -nogmaals- eis, is de onvoorwaardelijke opheffing van de Welkomgroep. Deze Welkomgroep staat elke toekomstige samenwerking in de weg.
Voor mij wil het VB dan ook echt samenwerken als ze besluit deze praktijken af te zweren en naar de prullenmand te verwijzen.

Met Vlaams-nationale groet,

Jong N-VA'er.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

[/size]

Tom Cochez

Met Vlaams-nationalie groet,

Jong N-VA'er.
[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 19 september 2005 om 10:37.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 19 september 2005, 10:51   #2
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Manmanman toch.
Als jij steun moet gaan zoeken bij De Morgen, dan is het erg gesteld.
Maar ergens heb je wel gelijk, natuurlijk.
Als n-va zijn kartel met de tsjeven opgeeft, als BDW niet elk toenaderingsinitiatief tussen n-va en vb bij voorbaat zou torpederen, dan zou de welkomgroep geen of minder zin hebben.
Het spijt mij , maar de bal ligt wel echt in jullie kamp, hoor.
Even wachten wat het charter gaat geven.
Indien het tot een wederzijdse verstandhouding tussen al was het maar jongeren komt, (maar wel gedragen door voldoend bekende personaliteiten en gesteund door de top van beide partijen) dan mag het Morel initiatief wmb op non-actief geplaatst worden of zelfs compleet verdwijnen.
Maar vergeet niet: dit was slechts een reactie op jullie kartel met - of all people - de tsjeven.[edit]
[size=1]After edit by stab on 19-09-2005 at 12:05
Reason:

Manmanman toch.
Als n-va zijn kartel met de tsjeven opgeeft, als BDW niet elk toenaderingsinitiatief tussen n-va en vb bij voorbaat zou torpederen, dan zou de welkomgroep geen of minder zin hebben.
Indien het tot een wederzijdse verstandhouding tussen al was het maar jongeren komt, (maar wel gedragen door voldoend bekende personaliteiten en gesteund door de top van beide partijen) dan mag het Morel initiatief wmb op non-actief geplaatst worden of zelfs compleet verdwijnen.
Maar vergeet niet: dit was slechts een reactie op jullie kartel met - of all people - de tsjeven.[/size]

[size=1]After edit by stab on 19-09-2005 at 11:52
Reason:

Manmanman toch.
Als n-va zijn kartel met de tsjeven opgeeft, als BDW niet elk toenaderingsinitiatief tussen n-va en vb bij voorbaat zou torpoderen, dan zou de welkomgroep geen of minder zin hebben.
Maar vergeet niet: dit was slechts een reactie op jullie kartel met - of all people - de tsjeven.[/size]

Manmanman toch.
Als n-va zijn kartel met de tsjeven opgeeft, als BDW niet elk toenaderingsinitiatief tussen n-va en vb bij voorbaat zou torpoderen, dan zou de welkomgroep geen of minder zin hebben.
Indien het tot een wederzijdse verstandhouding tussen al was het maar jongeren komt, (maar wel gedragen door voldoend bekende personaliteiten en gesteund door de top van beide partijen) dan mag het Morel initiatief wmb op non-actief geplaatst worden.
[/edit]

Laatst gewijzigd door stab : 19 september 2005 om 11:05.
stab is offline  
Oud 19 september 2005, 11:02   #3
ilfalco
Minister-President

Standaard

De n-va , de morgen , b-plus, BUB.... blijkbaar een front. De welkomsgroep groupeert trouwens niet enkel ex-n-va'ers . Maar ook nogal wat ex-vu'ers. Zoals Linda Vissers en een ex vu senator en oud vld schepen etc. Het VB is de enige vlaams-nationalistische partij die niet aan lijstverbinding doet met Bub, dat géén kartel vormt met een royalistsiche partij, die niet regeert et spa , die geen uitnodigingen doet aan di rupo, die géén b-plusser als lijsttrekker heeft, die geen medevlamingen als hoer of mesthoop uitscheldt etc etc. Wie rechts en vlaams is heeft maar één consequente keuze. En frustré dewever mag morel nog zoveel uitschelden als hij wil... hij krijgt er enkel in linkse en extreem linkse en belgische hoek applaus voor. Denk daar maar eens over na.
ilfalco is offline  
Oud 19 september 2005, 11:11   #4
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Giftige VB reacties... Waaromda?
Oud 19 september 2005, 11:12   #5
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ja, waarom? Op zo'n onzin past enkel een minachtend zwijgen.
jan hyoens is offline  
Oud 19 september 2005, 11:24   #6
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
lees: ingehouden woede
Oud 19 september 2005, 11:37   #7
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Waar lees jij hier giftige vb reacties?
Oud 19 september 2005, 11:42   #8
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Op de inhoud wordt niet gereageerd. Enkel de bron wordt wat belachelijk gemaakt, maar wat er staat zijn onweerlegbare feiten, ook al komt het van de Morgen.
Juan is offline  
Oud 19 september 2005, 11:44   #9
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Waar lees jij hier giftige vb reacties?
Citaat:
Maar vergeet niet: dit was slechts een reactie op jullie kartel met - of all people - de tsjeven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
De n-va , de morgen , b-plus, BUB.... blijkbaar een front.

Citaat:
Oud 19 september 2005, 12:20   #10
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Dat van dat minachtend zwijgen is er mss over.
Voor de rest normale reacties...
Trouwens, je had ook dit kunnen citeren...
Citaat:
Niet bepaald giftig, wel kritisch en behoedzaam aftastend.
Oud 19 september 2005, 12:48   #11
ilfalco
Minister-President

Standaard

blijkbaar is de n-va zo hopeloos en opportunistsich dat ze de steun van De morgen( tiens , waarom zouden die de n-va zoveel steunen wohaha) maar al te graag meenemen. Bub, B-plus, De morgen , di rupo ... één strijd.
ilfalco is offline  
Oud 19 september 2005, 12:53   #12
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

hihi, overlopers aantrekken.... 't lijkt de VLD wel!
Djiezes is offline  
Oud 19 september 2005, 12:53   #13
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
blijkbaar is de n-va zo hopeloos en opportunistsich dat ze de steun van De morgen( tiens , waarom zouden die de n-va zoveel steunen wohaha) maar al te graag meenemen. Bub, B-plus, De morgen , di rupo ... één strijd.
Blijkbaar zijn er buiten de BUB nog zwakzinnigen die het complotdenken omarmd hebben...
zorroaster is offline  
Oud 19 september 2005, 12:56   #14
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Blijkbaar zijn er buiten de BUB nog zwakzinnigen die het complotdenken omarmd hebben...
Dit is een giftige reactie, Tantist!
jan hyoens is offline  
Oud 19 september 2005, 12:58   #15
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Kom, kom.
Dat is er ver over, zelle.
In de leer geweest bij BDW?
Oud 19 september 2005, 13:04   #16
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Dit is een giftige reactie, Tantist!
Grappig, de menselijke adder gaat ook eens zijn beklag doen...
zorroaster is offline  
Oud 19 september 2005, 13:05   #17
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kom, kom.
Dat is er ver over, zelle.
In de leer geweest bij BDW?
Mensen die serieus schrijven dat "De Morgen, B-Plus, Di Rupo en de N-VA één strijd" voeren noem ik zwakzinnig. En ik zal zeker niet de enige zijn die dat denk...
zorroaster is offline  
Oud 19 september 2005, 22:03   #18
luc broes

Standaard

Niet erg vruchtbare discussie!
luc broes is offline  
Oud 20 september 2005, 08:03   #19
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Wat wil je met mensen die als argument hun tegenstanders voor "zwakzinnig" en "giftige adder" uitmaken? Ze zijn duidelijk aan het einde van hun latijn!
jan hyoens is offline  
Oud 20 september 2005, 08:29   #20
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vruchtbare discussie is voor luc g*tlikkend zijn baasje plezier doen. In mest zitten veel voedzame bestanddelen en groeistoffen, dat is wat ons aller lucske wil zeggen. Naar zijn mondje praten dus, hij heeft het trouwens ook nodig om met zijn zieltje in het reine te komen... [edit]
[size=1]After edit by Brugge Veilig en Leefbaar on 20-09-2005 at 09:30
Reason:

Citaat:
Vruchtbare discussie is voor luc g*tlikkend zijn baasje plezier doen. In mest zitten veel voedzame bestanddelen en groeistoffen, dat is wat ons aller lucske wil zeggen. Naar zijn mondje praten dus, hij heeft het trouwens ook nodig om met zijn zieltje in het reine te komen... [/size]

Citaat:
Vruchtbare discussie is voor luc g*tlikkend zijn baasje plezier doen. In mest zitten veel voedzame bestanddelen en groeistoffen, dat is wat ons aller lucske wil zeggen. Naar zijn mondje praten dus... [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 20 september 2005 om 08:30.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be