![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Geen geld Geen werk Geen doel
![]() Het aantal jongeren dat moet rondkomen met een leefloon, steeg sinds 2004 met liefst 91 procent in 13 belangrijke steden en gemeenten. Die jongeren komen terecht in een doodlopend straatje van werkloosheid en armoede. De Vlaamse regering wil daar wat aan doen met een plan dat de harde kern van de jeugdwerkloosheid moet aanpakken. Die harde kern bestaat uit laaggeschoolde jongeren, jongeren uit een arm gezin, of die al in contact zijn gekomen met het gerecht. Voor 13 gemeenten met een jeugdwerkloosheid van boven de twintig procent ( Antwerpen, Genk, Gent, Ronse, Beringen, Maasmechelen, Mechelen, Heusden-Zolder, Oostende, Houthalen-Helcheteren, Leuven, Hasselt en Aalst ) komt er een plan om die bijna 11.000 jongeren te helpen met intensieve begeleiding en jobaanbiedingen. Dat kost drie miljoen euro. Daarnaast trekken de Vlaamse ministers Frank Vandenbroucke en Kathleen Van Brempt nog eens 4,5 miljoen euro uit voor 900 nieuwe jobs. Er komen ook pilootprojecten om de moeilijkste jongeren te bereiken. Steden en gemeenten met veel werklozen kunnen ook aankloppen bij de bedrijven op nun grondgebied. De Vereniging van Vlaamse Steden en gemeenten steunt het initiatief. Tegen december moeten de betrokken gemeenten convenanten afsluiten met de Vlaamse regering. (WWI) ------------------------------------------------ niet moeilijk, na 10.000 schorsingen door de RVA. en dan de ouderen maar langer aan het werk houden... gaat de regering dan eindelijk structurele maatregelen nemen ipv enkel te straffen?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mitgard : 15 oktober 2005 om 11:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Houthalen-Helcheteren, Genk, Beringen, mechelen, Antwerpen....
Dat daar de werkloosheid enorm stijgt kan ik echt niet begrijpen ![]()
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ook allemaal migranten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Best wel logisch aangezien ze vooral eentalig tamazight zijn, of met een beetje geluk, slecht nederlands met haar op. Dat maakt gewoon geen kans in het reguliere onderwijs. Maar weet je, niemand vind dat erg. Ook al leeft men op een uitkering, men heeft het pakken beter dan in het thuisland waar het merendeel nog woont in kleine kotjes van 5m². Velen zien dus geen reden om te gaan werken. Ziekenhuis kosten, eten, electriciteit wordt toch door de Belgische overheid betaalt.
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() gepensioneerden afschieten en hun huizen inpalmen !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zijn dat niet allemaal steden waar een SP.a burgemeester aan de macht is. Zou het toeval zijn dat net daar er veel werklozen zijn ? Of is het gewoon weer een trukje om federale gelden te versluizen naar hun baronniën zoals men dat genoegzaam in de walen noemt ?
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Aan al die jongeren:
Een beetje volhouden op de schoolbanken en een opleiding afmaken had uw leven er helemaal anders laten uitzien. Niet klagen, maar werk zoeken... ipv u te wentelen in zelfmedelijden. Als je echt zoekt vind je ook werk. Al was het maar om PMD-afval te sorteren, maar daar vinden ze zich te schoon voor. En ik kan het weten, ik heb 3 jaar in een uitzendkantoor gewerkt. Wil je nu medelijden met die kerels? Want dan ben je bij de werkende burger aan het verkeerde adres hoor!
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
T'is in dat geval een catch-22 éh. Als jij komt uit "echte" armoede (daarmee bedoel ik nauwelijks per dag een fles water voor het hele gezin, hard werken op droge boerderijen gewoon om te overleven), en je krijgt hier een Westerse armoede aangeboden (ocwm, subsidies, ...) zonder te moeten werken... dan waan je jezelf al in't paradijs. Enkel verwaande vlamingen klagen en zagen over te laag leefloon, endergerlijke. Voor goede jobs moet je hooggeschoold zijn. Dus hier vallen de meeste al uit de boot. Dus rest er low-level shit jobkes zoals vuilnisman, ofdergerlijke, maar voor zo'n kamel loontje blijven de meeste liever thuis en klussen ze in't zwart wel wat bij bij een fruitboer. En, misschien is dit wat cru, ik krijg zo een bewijs van sollicatie, omdat ze weten dat ik anders een klacht indien van discriminatie op basis van huidskleur. Ik geef deze raad ook aan al m'n kennissen van noord-Afrikaanse origine opdat ze dit achterdeurtje goed kunnen gebruiken en niet van de dop kan worden gesmeten. T'is iets dat ik 'ge-integreerd' heb van Belgen ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Nu eerlijk gezegt vindt ik het ook raar dat er zoveel jongeren werkloos zijn nu kan ik wel begrijpen dat het moeilijk is een vaste job te vinden maar interim werk is er toch genoeg nu nie in de vakantiemaanden maar voor de rest wel .
Natuurlijk begrijp ik ook dat werken via interim niet steeds een kans geeft tot een vaste job en dat dat frustrerend kan zijn . Maar het is al een beging en wie weet heb je geluk en krijg je dan toch een vaste job aangeboden. Ik vindt nu ook wel dat er een controle mag uitgevoerd worden op de interims en de werkgevers want in sommige gevallen werken mensen tot 3 of 4 jaar via interim bij hetzelfde bedrijf . Ik vindt zeker en vast dat ze maar een bepaalde tijd via interim er mogen werken en de baas dan verplicht is om de persoon vast aan te nemen . Natuurlijk kunnen ze dan vanalles nog uitvinden zoals de persoon een paar dagen laten doppen of een andere interim vragen . Maar dan kunnen ze ook zien dat er een interim voor die job niet meer moet komen omdat de job niet meer gedaan moet worden ze dan voor een bepaalde tijd niemand die job nog mogen laten doen. De komst van de interims zijn volgens mij niet echt het beste voor de arbeiders geweest want nu krijgen ze allemaal meestal maar een week contract terwijl ervoor de mensen minstens een 3 maanden contract kregen . Maar ja ze zijn er nu wel . |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
creveren op een leefloon, en dan nog zijn het 'profiteurs' volgens de burgerij. maar de gezapige belegger die z'n schaapjes al lang op het droge heeft (huisje-tuintje-auto), en nu ocharme 15 procentjes belastingen moet betalen op z'n obligatiefondsen, daar hebben ze wel meedelijden mee. en wat een zelfmedelijden dat die hebben. ze zijn totaal in paniek. ja, in lange files staan ze aan te schuiven bij de banken. 'wat moet ik doen, wat moet ik doen, mijnheer de adviseur!' heel het land op z'n kop voor 15 procentjes. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mitgard : 15 oktober 2005 om 19:14. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er is hoop. Ze ligt in de clich met de VLD-leiding, dus hopelijk kan ze geen kandidaat-burgemeester meer worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens, zitten ze met de handen in het haar nu ze geschorst zijn?
Kan dat begrijpen, heb ook al veel gezocht achter mensen om eens te komen werken en geen gezien, zit dan ook met de handen in het haar! Nu ze geschorst zijn zouden ze ineens wel komen? Dat ze maar ginder blijven! Hoog of laaggeschoold, mijn reet ja...er komt geen één van de twee! Uitleggen en peten tekenen!
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken een meisje, 18 jaar en niet van de snuggerste. Heeft zelfs zo een speciaal nr gekregen daarom.
Verleden week achter werk gezocht. 1 dag later vast binnen in de hogeschool. In de onderhoud maar voor dat meiske is dat het allerbeste dat ze mocht verwachten ooit. Zij blij, één keer gesolliciteerd! Is thuis bij alle schoolvakantie's voor de rest van haar leven. Over enkele maanden een andere vrouw, moest werk hebben! Zij bij mij of ik die brief wilde schrijven. Voor aan de stad te werken, ze had het adres mee zelfs. Een week later vast contract aan de stad. 1 keer gesolliciteerd! Diploms beide; zero. Opleiding beide; zero Leeftijd; 1 van 18 en 1 van 37 Ze klagen niet.
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tis maar hoe je het bekijkt natuurlijk... Er zijn mensen die aan een job geraken, maar er zijn er meer die er één verliezen en die geen job vinden.
![]() |
![]() |
#16 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
De vrouw in kwestie vertelde mij dat er helemaal geen 50.000 vacatures vacant zijn, laat staan dat ze niet ingevuld geraken. Dat zou een liedje zijn dat door politici graag wordt gespeeld om de realiteit naar hun hand te zetten. Blijkbaar zouder er maar 10.000 vacatures vacant zijn, juist omdat volgens haar vele vacatures tot in viervoud verschijnen in hun database, juist owv het feit dat verschillende interimkantoren dezelfde job ook aldaar posten. Met een heleboel 'valse' jobaanbiedingen ( ja, reclame ... het gaat goed in ons bedrijf, wij werven aan ) en ronduit 'vervallen' jobaanbiedingen. Hun DBase stinkt geweldig, aldus deze toch wel verstandige ( ja hoor, ze bestaan ) ende aantrekkelijke veedeeaabee - ster. Tja ... Hoe zit het nu met de blaaskaken ? Wat zich nu afspeelt bij jongeren is nog maar kattepis bij wat er aan zit te komen: hoog of laaggeschoold: iedereen zal ervan hebben. O ja, was ik nog vergeten zeggen dat 9 op de 10 jobs die er de laatste jaren in Vlaanderenland bijgekomen zijn, ambtenaren of semi-ambtenaren jobs zijn geweest: Zorgsector, federale en vlaamsche en waalsche overheid, provincies, gemeenten, intercommunales, openbare 'bedrijven', ziekenhuizen ... yup ... allemaal geldopslokkers, creëren geen welvaart. heb dat ooit op een feestje tegen 1 van de hoogste CDenV'ers in dit landje gezegd en die persoon keek mij aan met een glazige blik: ik hoorde hem denken: doe toch niet zo moeilijk man, zet uw verstand op nul gelijk de rest van het gepeupel hier, polletiek is er om de dwazen te dienen, niet om ze te helpen. Etc... Die avond moest ik ( zoals zo dikwijls ) mijn kots inhouden en dit niet parkeren in de binnenzak van de man in kwestie, kwestie van elementaire beleefdheid. O ja, zonder connecties geraakt je niet zomaar op vele postjes, zou het dan ook kunnen dat jongeren uit armere gezinnen daarom zo massaal uitgesloten worden, zelfs met diploma op zak ( zie maar naar hooggeschoolde migranten - en ja hoor, hooggeschoold, velen kunnen in tegenstelling tot 30 % van de 'rasechte' Vlaamsche bevolking wel het Nederlands deftig op papier zetten ) ? Niet verbaasd zijn indien die jongeren door voortdurende uitsluiting ergens Bacillus Anthracis, zeolietpoeder, een fermentor en chemostaat, helium gas en nog wat spullen omvormen tot iets alqaediaans. Maar gelukkig zitten er weinig mensen tussen die dit soort praktische toepassingen kunnen bedenken.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door /\|cazar : 15 oktober 2005 om 23:04. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb ik al eens gezegd dat het ondertussen te laat is? 600'000 werklozen: 50'000 jobs = 12 man/job....en zie je iemand aanschuiven tegenwoordig? Ik weet niet goed of er ook maar iemand is die beseft dat moest die 50'000 jobs al eens ingevuld geraken, er meteen weer 50'000 nieuwe bijkomen en zo verder. Maar ja, als die eerste leeg blijven komen er geen tweede natuurlijk. Niet allen tegelijk éh? Hollen zou ik zeggen!
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar een wil is, komt men na 30 keer evengoed aan de beurt. Trouwens 30 keer wat is dat? Niks! Als ik prospecteer doe ik soms 100 bedrijven voor slechts 3 of 4 keer een ja te krijgen. En zo doen we verder, altijd verder. Er zijn veel bedrijven, kijk maar hoe dik de gouden gids is!
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Illegalen die niet eens de taal spreken daarentegen slagen er dan weer wel in een job te bemachtigen Bovendien gaan we nu ook de bruggepensioneerden langer aan het werk houden omdat hun jobs niet ingevuld geraken.. |
|
![]() |
![]() |