![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Shit, weer gepakt. Ik reed 41 i.p.v. 30 met als gevolg 50 euro. Op een plaats waar helemaal geen gevaar meer was voor schoolgaande kinderen en op een uur dat de schoolkinderen reeds lang thuis zijn. Zowat driekwart van Gent en omstreken zijn ondertussen zone 30 geworden. Is mijn insziens zelfs gevaarlijk want die dertig is zo overschreden. Men moet dus voortdurend de snelheidsmeter in de gaten houden in plaats van de baan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daar zou de doodstraf op moeten staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doodrijder weet je wel hoeveel mensen er sterven door jou roekeloos rijgedrag?
Moordenaar, ze moesten je opsluiten!8)
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is gezonde agressie!
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Rare jongens, die romeinen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
[SIZE=5][/SIZE] Laatst gewijzigd door armoede : 22 oktober 2005 om 00:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb het dus wel over de snelheidscontroles buiten die regio, niet de uren dat jonge mensen de school verlaten. Dertig per uur is geen realistische snelheid, integendeel, men moet zoals ik eerder reeds aangaf constant op de snelheidsmeter kijken om te zien of men er niet over zit. Onze auto's zijn hier niet meer op gemaakt, onze wegen zijn hier niet meer op aangepast. En trouwens begrijp ik niet wat een politiewagen zich in een godvergeten straat staat te parkeren om snelheden op te nemen terwijl er in heel Gent (om het eventjes over eigen regio te hebben) verkeersopstoppingen voordoet omdat men op vijftien plaatsen tegelijk op het zelfde moment begint met wegenwerken. Laatst gewijzigd door Karma : 22 oktober 2005 om 00:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Het is tegenwoordig een verschrikking om met de auto te rijden.Op een afstand van 5KM heb je misschien 7 verschillende snelheden.Het is idd meer op de snelheidsmeter kijken dan op de weg.
Autorijden is een hel geworden,daarom neem ik vaak de scooter.Heerlijk,hoeft niet op de snelheid te letten en je kunt overal langs af scheuren.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gent heeft er alle baat het de auto zo moeilijk mogelijk te maken... En voor het regionale verkeer is er altijd de bus(had je die maar gepakt voor die ene euro hé).
De voskenslaan bijvoorbeeld, had geen zone 30 mogen zijn, maar gewoon helemaal afgesloten voor het verkeer. Er is niet voor niets geinvesteerd in een uitbreid tramnetwerk.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt er nu al eentje nodig aan het st pieterstation trouwens! Dank u o gentse verkeersgoden! In het spitsuur valt de boordcomputer nu al uit, gemiddelde snelheid in gent is dan minder dan 7 km/uur. (Dan zeggen ze dat er teveel verkeer is!)
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En wat de snelheid aan de scholen betreft, waarom flitsen en geen gepaste drempels leggen bijvoorbeeld ? Dan is er automatisch een aanpassing van de snelheid. Maar dat brengt natuurlijk minder op en dan moeten de flikken rondrijden om boefkes te pakken ipv langs de kant stilstaan en ondertussen hun krant lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Troost U,het is maar een tijdelijk gegeven die zottigheid......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf woon in een gemeente (Ledegem) waar het tot voor kort stikte van de paaltjes,drempels,versmallingen....enfin.......ver keersveiligheid tot in het zotte. Ondertussen is bijna alles weer weg.......er is dus geluisterd naar de mensen.... Ook op het hogere niveau,waar ze die zone 30 "bij nacht en ontij" uitgevonden hebben zal men moeten luisteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sommige schepenen komen zelfs zogezegd met de fiets alle dagen. ZE LATEN ZICH WEL EERST AFZETTEN DOOR HUN CHAUFFEUR OP 1 KILOMETER VAN WAAR ZE MOETEN ZIJN EN HALEN HUN FIETS UIT DE KOFFER. |
|
![]() |
![]() |