Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2013, 09:56   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Leren lachen misschien?

Zou men die mensen eens niet leren lachen eigenlijk want ik kan mij niet van de indruk ontmaken dat ze dat niet echt lukt.

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...utm_medium=RSS

Er staan zoveel cartoons op het net en nemen ze wel elk geloof/persoon/situatie op de korrel.
Als je dat alles aux serieux gaat nemen ja dan ben je volgens mij niet echt goed bezig of je zoekt gewoon een reden om te beginnen zeveren en zagen.

Oud 11 januari 2013, 10:25   #2
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Ach ja, elk excuus is goed om herrie te schoppen. Zoveel zijn we hier al gewoon in Borgerhout.
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 10:51   #3
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Als de politie nu eens aankondigt dat ze iedereen die komt betogen zijn auto gaan controleren (en vooral dan de manier waarop hij gefinancierd werd).
Zou dat geen voldoende afschrikkingsmiddel zijn ?
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 11:31   #4
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zou men die mensen eens niet leren lachen eigenlijk want ik kan mij niet van de indruk ontmaken dat ze dat niet echt lukt.

Er staan zoveel cartoons op het net en nemen ze wel elk geloof/persoon/situatie op de korrel.
Als je dat alles aux serieux gaat nemen ja dan ben je volgens mij niet echt goed bezig of je zoekt gewoon een reden om te beginnen zeveren en zagen.

Doe het, Bart.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 11:34   #5
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Volledig akkoord !
Eens relativeren en goed lachen, er zijn er hier op deze site ook nogal wat die moeilijk kunnen lachen...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 11:48   #6
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

ik probeer maar te helpen om de humor ervan te promoten

Laatst gewijzigd door Travis66 : 11 januari 2013 om 11:50.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 11:56   #7
Shweta
Banneling

Stuur een bericht via MSN naar Shweta
Standaard

Tja, jij komt toch ook in protest in tegen jouw pesters (cfr. die facebook-pagina toestanden met niet-moslims). Waarom zouden moslims dat niet mogen doen?
Shweta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 12:04   #8
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shweta Bekijk bericht
Tja, jij komt toch ook in protest in tegen jouw pesters (cfr. die facebook-pagina toestanden met niet-moslims). Waarom zouden moslims dat niet mogen doen?
Lachen met religie is niet pesten. Het komt zelfs niet in de buurt. Er worden genoeg cartoons gemaakt die spotten met het Christelijke geloof, maar daarvoor gaan de christenen niet gaan rellen in andere landen. De schuld ligt hier enkel en alleen bij religioten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 11 januari 2013 om 12:05.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 12:06   #9
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Lachen met een levend persoon kan je niet vergelijken met lachen met een geschiedkundig of fictief persoon.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 11 januari 2013 om 12:06.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 12:21   #10
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Overal waar moslims zijn is er heibel. Eén van de vele zekerheden in het leven.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 12:29   #11
Shweta
Banneling

Stuur een bericht via MSN naar Shweta
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Lachen met religie is niet pesten. Het komt zelfs niet in de buurt. Er worden genoeg cartoons gemaakt die spotten met het Christelijke geloof, maar daarvoor gaan de christenen niet gaan rellen in andere landen. De schuld ligt hier enkel en alleen bij religioten.
Lachen met een individu kan soms pesten zijn (het gaat over Mohamed, niet de islam). Zeker als hopen mensen zich identificeren met een persoon en zelfs dezelfde naam dragen. Je moet begrijpen dat zoiets ook gevoelig ligt, hoor. Het is niet helemaal hetzelfde als het rechtstreeks pesten van een individu, maar onrechtstreeks kan een moslim, een Mohamed, zich op deze manier dus wel geraakt voelen.
Shweta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 12:40   #12
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Lachen met een individu kan soms pesten zijn (het gaat over Mohamed, niet de islam). Zeker als hopen mensen zich identificeren met een persoon en zelfs dezelfde naam dragen. Je moet begrijpen dat zoiets ook gevoelig ligt, hoor. Het is niet helemaal hetzelfde als het rechtstreeks pesten van een individu, maar onrechtstreeks kan een moslim, een Mohamed, zich op deze manier dus wel geraakt voelen.
dan moet Mohamed die je noemt maar klacht neerleggen op basis van bestaande wetgeving ivm laster en eerroof en dergelijke

of zijn volgelingen moeten de geleden schade en het oorzakelijk verband bewijzen en dan kunnen zelfs zij naar de rechter stappen

mensen met moord bedreigen, afdreigen, of andere fatwa's uitspreken zijn echter gewoon doodsbedreigingen, en daar bestaat ook reeds wetten voor
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 12:45   #13
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik besef dat dat gevoelig ligt, maar heb daar niet in het minst begrip voor.

Mijn naam is Frank. Mijn vader liet me een paar decennia terug eens een krant zien waar in koeien van letters opstond: "Frank staat weer zwak" of zoiets in die stijl. Ik was daar niet door beledigd. Niet in het minst.

Je wil niet weten hoeveel voornamen een tweede betekenis hebben. Als dat de norm moet zijn, dan moet je humor afschaffen.

Beledigd zijn is een keuze. Als iemand ervoor kiest beledigd te zijn, dan is dat zijn probleem, niet het mijne.
Oud 11 januari 2013, 12:46   #14
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als we de vrije hand moeten geven aan elk individu of elke groepering die zich op één of andere manier misschien wel eens onrechtstreeks zou kunnen beledigd voelen, kunnen we meteen de boeken van onze samenleving sluiten.

Laatst gewijzigd door Wimpeus : 11 januari 2013 om 12:47.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 12:57   #15
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Of even logisch nadenken voor gelovigen misschien...

Ik ben nu aan mijn vierde versie van de koran bezig en ik stel vast dat er kleine verschillen in de vertaling uit het Arabisch in zitten maar je wel een paar logische gevolgtrekkingen moet maken (indien je de fabeltjes in het boek gelooft) bij het lezen van Koran, Sharia en de erkende geschriften over beide.

1 De Mo was, en niet alleen naar onze normen, een zelferkend massamoordenaar.
Kijk enkel en alleen maar naar de tientallen executies die hij eigenhandig zou uitgevoerd hebben.
2 De Mo was, en niet alleen naar onze normen, een terrorist.
Kijk maar naar de manier waarop hij de islam verspreidde en welke middelen hij daar toe aanbeveelt.
3 De Mo was, en niet alleen naar onze normen, een zelferkend pedofiel.
Naar onze normen sowieso maar blijkbaar naar de mening van de vader van zijn slachtoffer in die tijd ook al blijkbaar. Jammer genoeg had die man niet de macht om zich te verzetten tegen het monster dat hij zelf mee aan de macht hielp...
4 De Mo was, en niet alleen naar onze normen, een groot leugenaar.
Hij vindt van zichzelf dat hij de enige ware profeet is van de onfeilbare Allah.
Maar hij verandert tijdens zijn loopbaan van profeet nogal eens van mening. Zo vaak zelfs dat de gelovigen, om dit kleine euvel in te dekken, er maar van uitgaan dat de meest recente meningen van de Mo dan maar de correcte moeten zijn.
Hij liegt dus ofwel over het feit dat hij de enige ware profeet is of over de onfeilbaarheid van Allah...
Je kiest zelf maar ...

Nu, ik persoonlijk zou een pedofiele, terorristische massamoordenaar en pedofiel niet als mijn lichtende voorbeeld kiezen maar wie dat wel doet moet er maar tegen kunnen dat hij daar op aangewezen wordt...
2
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be