![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat denkt u van de staatsomvang? | |||
Het overheidsbeslag moet omlaag, vnl via inkrimping van het staatsapparaat. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 85,71% |
Het overheidsbeslag moet omlaag, vnl via een vermindering van de sociale uitgaven. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Het huidige overheidsbeslag is gebalanceerd en rechtvaardig. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,14% |
Het overheidsbeslag moet omhoog, vln via een vermeerdering van de sociale uitgaven. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Het overheidsbeslag moet omhoog, voornamelijk via een uitbreiding van het staatsapparaat. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,14% |
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
"Freedom comprises of more than the abscence of boundaries en burden, because one feels still imprisonned when one doesn't percieve options and possibilities. Therefore, freedom is often the opposite of being unattached." "Matter doesn't matter, only interactions matter" Me & my autism Laatst gewijzigd door Vrijheid : 21 januari 2006 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb optie 1 gekozen.
Ik denk dat een verschuiving van de lasten op arbeid naar heffingen op milieugebruik en hogere BTW en een vereenvoudiging van het fiscale systeem belangrijk zijn. De staat moet in mijn ogen enkel instaan voor een vorm van zorgverzekering (met ook zorg voor mindervaliden in alle vormen en bijv. ook drugsverslaafden e.d.), het uitkeren van een basisinkomen, het instaan voor de orde handhaving (politie / gerecht) en het voeren van een eenvoudige fiscale politiek om deze doelen te verwezenlijken. Waarbij het staatsapparaat wel zal moeten inkrimpen. Belangrijk is hierbij dat de beslissingen vanuit een basisdemocratisch systeem genomen moeten worden en dat vriendjespolitiek en corruptie onder druk van de (hopelijk minder onderdanige) burgers/individuen ook verdwijnt. Dream on dus. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 21 januari 2006 om 15:25. |
![]() |
![]() |