Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2004, 19:08   #1
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Zesde anti-joods incident in Antwerpen

10:33:39

ANTWERPEN - Een 40-jarige jood is gisteravond belaagd door een groepje allochtone jongeren toen hij aan het fietsen was in de Uitbreidingstraat in Berchem. Het is al het zesde incident met joden in Antwerpen in enkele dagen tijd. Nog gisteravond was een 43-jarige joodse man het slachtoffer van agressie in de Brialmontlei in Antwerpen.

Het zesde incident gebeurde omstreeks 22.40 uur, meldt Dominique Reyniers van het parket van Antwerpen. Een groepje van een tien- �* vijftiental allochtone jongeren begon te schelden en te roepen op de joodse man en bekogelde hem vervolgens met stenen en flessen. De fietser raakte evenwel niet gewond. Er zijn geen getuigen van het incident. Van de daders ontbreekt elk spoor.

Even voor 20.00 uur was een 43-jarige joodse man nog het slachtoffer van agressie in de Brialmontlei. De jood werd er langs achteren aangevallen door een man van het Oost-Europese type. De dader verkocht zijn slachtoffer een flink pak rammel. De jood werd naar het Sint-Vincentiusziekenhuis gebracht.Wellicht mag hij in de loop van de dag nog naar huis.

De dader kon ontkomen. Er werd nog een speractie opgezet, maar die leverde niets op.

http://www.standaard.be/nieuws/binne...013&Snel=1
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 19:11   #2
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Open misschien eens voor elk anti-Vlaams incident met vreemdelingen ook een topic?!? Of bent u een jood?!?
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 19:27   #3
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Open misschien eens voor elk anti-Vlaams incident met vreemdelingen ook een topic?!? Of bent u een jood?!?
Dat toontje seg hahahaha ... ja, ik ben joods zei hij met bibber in de stem, heb medelijden oh germaanse opperloser
Oud 2 juli 2004, 19:31   #4
Black Girlke
Banneling

Black Girlke's schermafbeelding

Standaard

*KNIP*

Geen racistische postings met aansporing tot geweld of deportatie.

Black Girlke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 19:52   #5
Peter Johan
Parlementslid

Peter Johan's schermafbeelding

Standaard

@Black Girlke

Geachte,

Het is niet mijn gewoonte om kritiek te uiten op wat mensen hier posten.
De inhoud laat me koud, de stijl zo mogelijk nog meer.
In uw geval wil ik echter een uitzondering maken.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om te vermijden dat ik (ter verantwoording van een ban waar u kort tegen staat), publiekelijk mijn evaluatie van uw 'artikels' moet posten?

Dank bij voorbaat.
Peter Johan
Peter Johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 19:54   #6
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

Ja seg, mijn bomma werd gisteren bestolen... Klein, vrij onbelangrijk detail: t waren blanken... (wa voor mij persoonlijk weinig verschil maakt, ma voor sommigen blijkbaar wel)
tigerpants is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 20:04   #7
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Als de media hier zo op in bleeft spelen en zwicht voor de Joodse lobby, dan kan ik er bijna in komen da meer en meer mensen op het Blok stemmen.
Stel u voor: Ge woont opt Kiel, in een laten we zeggen zogoed als Marokaanse wijk. Uw moeder is al tweemaal overvalle en uw drie zonen zijn al verscheidene keren me ne platte band thuisgekomen. Iedereen weet dat de Marokanen de daders zijn. Uw man zegt er iets op en hij wordt in zenne rug gestoke door een Marokaans heethoofd(je). Komt da int nieuws? Ja mss. Maar als ge dan de volgende keer ne 'knal' in uw buurt hoort, komt da int nieuws? Nee, zekerst ni. Een paar dagen later komde op de Bist in Wilrijk (een rustige winkelomgeving zonder Marokanen) en ge wordt het slachtoffer van een roofoverval. Ge zijt in uw rug neergelsagen, dader onbekend. Komt er dan int nieuws dat er weer rascistisch (voor het geval van de Joden: antisemmitisch) geweld is gepleegd door Marokanen? Nee, zekerst ni. Wa moete der dan van denken???
STOP het antisemmitisch geweld MAAR vooral STOP de overdreven berichtgeving hierover!!!
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 20:08   #8
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Als de media hier zo op in bleeft spelen en zwicht voor de Joodse lobby, dan kan ik er bijna in komen da meer en meer mensen op het Blok stemmen.
Stel u voor: Ge woont opt Kiel, in een laten we zeggen zogoed als Marokaanse wijk. Uw moeder is al tweemaal overvalle en uw drie zonen zijn al verscheidene keren me ne platte band thuisgekomen. Iedereen weet dat de Marokanen de daders zijn. Uw man zegt er iets op en hij wordt in zenne rug gestoke door een Marokaans heethoofd(je). Komt da int nieuws? Ja mss. Maar als ge dan de volgende keer ne 'knal' in uw buurt hoort, komt da int nieuws? Nee, zekerst ni. Een paar dagen later komde op de Bist in Wilrijk (een rustige winkelomgeving zonder Marokanen) en ge wordt het slachtoffer van een roofoverval. Ge zijt in uw rug neergelsagen, dader onbekend. Komt er dan int nieuws dat er weer rascistisch (voor het geval van de Joden: antisemmitisch) geweld is gepleegd door Marokanen? Nee, zekerst ni. Wa moete der dan van denken???
STOP het antisemmitisch geweld MAAR vooral STOP de overdreven berichtgeving hierover!!!
Joodse lobby ??? Vind gij 't dan zo verkeerd dat als Joden geviseerd worden enkel en alleen omdat ze joods zijn dat ze hun klep openzetten en aandringen dat de criminelen gestraft worden ???
Oud 2 juli 2004, 20:17   #9
StevenNr1

Standaard

Nee, maar er wordt nu toch wel overdreven veel aandacht aan besteed. Ik ken mensen die ook al Marokaans geweld hebben mogen ervaren maar da komt bijna nooit int nieuws.
Natuurlijk is het erg dat ze enkel omwille van het Jood-zijn op geweld worden getrakteerd maar ik ben van mening dat die overdreven berichtgeving dit geweld nog aanwakkert. Nu ist bij de Moslims zo een houding van: "mijn broeders doen da ook, en die zijn ook ni gepakt. Het wordt ook mooi getoond int nieuws, leuk toch zo'n extra aandacht...". Dit is natuurlijk niet te tolereren. Ik zei toch: "STOP het antisemmitisch geweld". Hoe? Zorg ervoor dat de moslims (of wie dan ook) voelen dat het niet door de beugel kan en probeer hen in de scholen, via internet en TV, duidelijk te maken dat de Joden niets misdoen. Daarom zou het natuurlijk voor de Joden wel beter zijn dat ze zich openlijk distansiëren van het zionistische beleid in Israël.
Oud 2 juli 2004, 21:29   #10
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Nee, maar er wordt nu toch wel overdreven veel aandacht aan besteed. Ik ken mensen die ook al Marokaans geweld hebben mogen ervaren maar da komt bijna nooit int nieuws.
Natuurlijk is het erg dat ze enkel omwille van het Jood-zijn op geweld worden getrakteerd maar ik ben van mening dat die overdreven berichtgeving dit geweld nog aanwakkert. Nu ist bij de Moslims zo een houding van: "mijn broeders doen da ook, en die zijn ook ni gepakt. Het wordt ook mooi getoond int nieuws, leuk toch zo'n extra aandacht...". Dit is natuurlijk niet te tolereren. Ik zei toch: "STOP het antisemmitisch geweld". Hoe? Zorg ervoor dat de moslims (of wie dan ook) voelen dat het niet door de beugel kan en probeer hen in de scholen, via internet en TV, duidelijk te maken dat de Joden niets misdoen. Daarom zou het natuurlijk voor de Joden wel beter zijn dat ze zich openlijk distansiëren van het zionistische beleid in Israël.
Ik zie niet in waarvoor? Het is daar een lokaal probleem! Heeft ooit iemand hier een arabier aangevallen omdat hij zich van de ECHTE genocide in Soedan niet distantieerd?

Zoiets is een goedkeuring geven voor jodenjacht door problemen die op andere plaatsen gebeuren. Hitler is ook zo begonnen: hij had het eerst over alle joden die, natuurlijk niet waar, de communisten en de kapitalisten waren en het dan ging aanpakken op die in eigen land.

Hetzelfde met de arabische landen. In 1947 begonnen ze hun eigen joden, dier er voor de Islam leefden, al te dreigen met at er in Israel zou kunnen gebeuren. resultaat +/- 900.000-1.000.000 werden daarna verdreven. en nu zijn alle arabische landen (buiten marokko) "judenrein".
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 22:26   #11
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Nu begin ik mij wel vragen te stellen bij het volgende; Verhofstadt wil bij de onderwijsministers erop aandringen dat de 'tweede wereldoorlog' in de geschiedenislessen moet worden opgenomen om zo het racisme en het anti-semitisme tegen te gaan. Nu weet ik niet als Verhofstadt op Mars woont, maar het anti-semitisme vandaag de dag gebeurt NIET door die vermeende neo-nazi's waar Verhofstadt zo graag komaf mee wil maken, maar door de Marokkaanse gemeenschap. M.a.w. oftewel wil hij op de kap van de Joodse belagingen tegenwoordig het Vlaams Blok gaan terugdringen (alweer eens) door kinderen geschiedenisles te geven over nazi's oftwel heeft hij het weer eens helemaal niet begrepen. Zelfs ene advocaat Rosenberg (of Rosenbaum?, gisteren in HLN), zelf een jood vond dat de neo-nazi's nog geen indruk meer maakten op de joden. "De Joden hebben immers geen last van skinheads in Antwerpen, maar wel van die gemeenschap, waar de regering de naam niet van durft noemen".
Oud 2 juli 2004, 22:29   #12
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Nu begin ik mij wel vragen te stellen bij het volgende; Verhofstadt wil bij de onderwijsministers erop aandringen dat de 'tweede wereldoorlog' in de geschiedenislessen moet worden opgenomen om zo het racisme en het anti-semitisme tegen te gaan. Nu weet ik niet als Verhofstadt op Mars woont, maar het anti-semitisme vandaag de dag gebeurt NIET door die vermeende neo-nazi's waar Verhofstadt zo graag komaf mee wil maken, maar door de Marokkaanse gemeenschap. M.a.w. oftewel wil hij op de kap van de Joodse belagingen tegenwoordig het Vlaams Blok gaan terugdringen (alweer eens) door kinderen geschiedenisles te geven over nazi's oftwel heeft hij het weer eens helemaal niet begrepen. Zelfs ene advocaat Rosenberg (of Rosenbaum?, gisteren in HLN), zelf een jood vond dat de neo-nazi's nog geen indruk meer maakten op de joden. "De Joden hebben immers geen last van skinheads in Antwerpen, maar wel van die gemeenschap, waar de regering de naam niet van durft noemen".
Wist je wie het meest tegen die lessen is, de dag van vandaag?
Oud 2 juli 2004, 22:29   #13
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
Citaat:
Ik zie niet in waarvoor? Het is daar een lokaal probleem! Heeft ooit iemand hier een arabier aangevallen omdat hij zich van de ECHTE genocide in Soedan niet distantieerd?

Zoiets is een goedkeuring geven voor jodenjacht door problemen die op andere plaatsen gebeuren. Hitler is ook zo begonnen: hij had het eerst over alle joden die, natuurlijk niet waar, de communisten en de kapitalisten waren en het dan ging aanpakken op die in eigen land.

Hetzelfde met de arabische landen. In 1947 begonnen ze hun eigen joden, dier er voor de Islam leefden, al te dreigen met at er in Israel zou kunnen gebeuren. resultaat +/- 900.000-1.000.000 werden daarna verdreven. en nu zijn alle arabische landen (buiten marokko) "judenrein".
Ik vind persoonlijk dat normaal gezien mensen van een bepaalde groep of die gezien worden als lid van een bepaalde groep, zich niet hoeven te excuseren of verantwoorden voor de daden van andere leden van die groep.
Maar in dit geval lijkt me het oppurtuun om dat wel te doen. De antisemieten hier zullen dan hopelijk zien dat hun strijd tegen de Joden niets met de strijd tegen Israël te maken heeft en ze die eerste strijd beter opgeven. Door dat distansiëren ontnemen de Joden dus de antisemmieten een rede om hen te terroriseren.

Over het laatste gedeelte van je reply zwijg ik want ik ben niet zo op de hoogte van de voorgeschiedenis van het Arabisch-Israëlisch conflict.
Oud 2 juli 2004, 22:32   #14
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Neen? Tell me
Oud 2 juli 2004, 22:32   #15
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al bij al, kan het nooit kwaad, die WOII , eens vanonder het stof te halen, om historisch aan te tonen, tot wat racisme en onverdraagzaamheid kan leiden. Waarom twijfelde Roeland Raes trouwens aan de Holocaust ?????. Ook dat mag aan de jongeren verteld worden. 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 22:36   #16
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik vind persoonlijk dat normaal gezien mensen van een bepaalde groep of die gezien worden als lid van een bepaalde groep, zich niet hoeven te excuseren of verantwoorden voor de daden van andere leden van die groep.
Maar in dit geval lijkt me het oppurtuun om dat wel te doen. De antisemieten hier zullen dan hopelijk zien dat hun strijd tegen de Joden niets met de strijd tegen Israël te maken heeft en ze die eerste strijd beter opgeven. Door dat distansiëren ontnemen de Joden dus de antisemmieten een rede om hen te terroriseren.

Over het laatste gedeelte van je reply zwijg ik want ik ben niet zo op de hoogte van de voorgeschiedenis van het Arabisch-Israëlisch conflict.
Misschien toch wat dieper moeten ingaan. Israel is een democratie en als er joden zich moeten distancieren van de huidige politiek door Israel gevoerd dan moeten ze daar wonen. Er er zijn er daar al "voldoende" die in de oppositie zitten, zowel tegen Sharon omdat hij te hard of of te zacht is. Wat wil je dat de joden hier zich dan nog met die politiek moeien. Ze leven in België en als ze politiek willen actief zijn is het voor België. Nun opinie over Israel gaat je zo min aan als mijn opinie over Bush of Kerry. Al de rest zijn excuses zoals ook Al Qaida nu probeert te vinden om meer aanslagen te plegen.
Oud 2 juli 2004, 22:37   #17
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Al bij al, kan het nooit kwaad, die WOII , eens vanonder het stof te halen, om historisch aan te tonen, tot wat racisme en onverdraagzaamheid kan leiden. Waarom twijfelde Roeland Raes trouwens aan de Holocaust ?????. Ook dat mag aan de jongeren verteld worden. 8)
So? iedereen mag zijn mening hebben eh; ik heb ook een heleboel "politiek incorrecte" vragen omtrent die oorlog, maar ik ga absoluut de holocaust nie ontkennen.
Oud 2 juli 2004, 22:39   #18
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Neen? Tell me
In Frankrijk en Nederland zijn dat de allochtone jongeren! Die maken onmiddellijk kabaal als er daar over gesproken wordt. Het zal hier at minder zijn om dat er niet zo veel meer over verteld wordt in de scholen.
Oud 2 juli 2004, 22:40   #19
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
So? iedereen mag zijn mening hebben eh; ik heb ook een heleboel "politiek incorrecte" vragen omtrent die oorlog, maar ik ga absoluut de holocaust nie ontkennen.
8) Maar de heer Raes deed dat dus wel. Het grootste drama uit die oorlog, ontkent hij. 6000.000 doden, die hij niet herkent .
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 22:41   #20
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
een van de belangrijkste holocaust ontkenners in Frankrijk is trouwens een ex-communist tot de islam bekeerd (als ik me niet vergis? als ik tijd vind trek ik het eens na)
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be