Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2006, 11:50   #1
Janhaagskens
Banneling

Standaard Dief zijn loont!

Van je werkgever pikken loont!
Dat zegt die oude dame die gedurende jaren 87 miljoen € van haar werkgever heeft gepikt om de dikeknek uit te hangen.
Het is volgens haar trouwens de werkgever die de volledige schuld treft, zij kan er ocharme niks aan doen.

Nu heeft ze op zich inderdaad niet veel last van sancties. Maximaal 5 jaar cel (waarvan ze minder dan de helft zal overhouden en de rest hoogswaarschijnlijk niet eens moet uitzitten) en een peulenschilboete van 100.000 € als ik me niet vergis (das peanuts in vergelijking wat ze allemaal hebben opgesoupeerd).

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...le/index.shtml

Dus ik raad iedereen aan om zoveel mogelijk te pikken van uwen baas, uiteindelijk is uwe baas toch verantwoordelijk voor wat gij mispeutert!
Janhaagskens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2006, 11:54   #2
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Zoals met alles in België is dit ook weer eens de omgekeerde wereld. De dief/crimineel wordt beloond, het slachtoffer gestraft. Weet je nog vorige week toen een dame (ben haar naam kwijt) geen advokaat kon betalen en dit terwijl de "dader" er gratis eentje kreeg... Het zou verdomme omgekeerd moeten zijn... Maar ja,... Vive la Belgique zeker...
Bitweiser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2006, 11:57   #3
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Ik zou zeggen, probeer het zelf eens.

Als gij 87 miljoen € (ik denk dat het zelfs het dubbele was) van onder uw baas zijn neus kunt halen, dan vraag ik mij af hoe die zelfs baas geworden is.
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2006, 12:03   #4
Janhaagskens
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht

Als gij 87 miljoen € (ik denk dat het zelfs het dubbele was) van onder uw baas zijn neus kunt halen, dan vraag ik mij af hoe die zelfs baas geworden is.
Dat het gene al te beste baas was ben ik mee eens, maar die baas heef zelf dat geld niet gepikt.
Dat oud wijf is nog altijd de dader, dat kan ze niet met zo'n scheve redenering trachten te verdoezelen.
Janhaagskens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2006, 12:05   #5
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat kun je je inderdaad afvragen.
Maar het feit dat iemand niet door heeft dat je steelt, wil toch niet zeggen dat je het zomaar mag doen.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2006, 12:07   #6
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

En tanken kan je ook al gratis! Misdaad loont...in belgziek.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2006, 12:19   #7
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Ze moet uiteraard ook nog 90 mio € schadevergoeding betalen aan de Deutsche Bank. Dat wil zeggen dat die bank overal waar ze maar een vestiging heeft gaat uitspitten of de madam in kwestie (of haar ex) nog ergens wat geld achterhoudt of een chateauke heeft staan en dan gaat proberen te recupereren waar mogelijk. Grootbanken schop je liefst niet te hard tegen de schenen, want zij kennen natuurlijk de "truken van de foor" van binnen en van buiten. Madam zal heel creatief moeten zijn om nog van "de buit" te kunnen genieten. Het is niet onmogelijk, maar wel bijzonder moeilijk.

5 jaar... Tsjah, ge moet dat natuurlijk ook zo bekijken: hoeveel risico houdt zij nog in voor de samenleving? Wie gaat dat mens nog betrouwen? Binnen of buiten de gevangenis zal voor haar niet zoveel uitmaken. Paria is ze al.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2006, 12:41   #8
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
5 jaar... Tsjah, ge moet dat natuurlijk ook zo bekijken: hoeveel risico houdt zij nog in voor de samenleving? Wie gaat dat mens nog betrouwen? Binnen of buiten de gevangenis zal voor haar niet zoveel uitmaken. Paria is ze al.
Maar de overheid moet ook een signaal geven naar de rest van de bevolking dat een dergelijke oplichting gestraft wordt. Zonder een dergelijk signaal, kunnen er meer mensen zijn die haar "voorbeeld" zullen volgen.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2006, 12:45   #9
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Maar de overheid moet ook een signaal geven naar de rest van de bevolking dat een dergelijke oplichting gestraft wordt. Zonder een dergelijk signaal, kunnen er meer mensen zijn die haar "voorbeeld" zullen volgen.
En hoeveel gaan daar ook daadwerkelijk in slagen? Hoe groot is dat risico?
Ze is toch gestraft? Het belangrijkste signaal dat dit soort van zaken uitstuurt is dat je als werkgever (maar ook als consument/belegger/...) goed op je zaken moet letten en nooit de kat bij de melk mag zetten. Vertrouwen is een schone deugd, maar grenzeloze (slordige) naïviteit wordt altijd afgestraft.

Oud 1 maart 2006, 12:48   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janhaagskens Bekijk bericht
Dat het gene al te beste baas was ben ik mee eens, maar die baas heef zelf dat geld niet gepikt.
Dat oud wijf is nog altijd de dader, dat kan ze niet met zo'n scheve redenering trachten te verdoezelen.

Dat vind ik ook , trouwens moest ik haar baas zijn, dan zou ze een bijzonder ongelukkige oude dag tegemoet gaan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2006, 14:03   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze moet uiteraard ook nog 90 mio € schadevergoeding betalen aan de Deutsche Bank. Dat wil zeggen dat die bank overal waar ze maar een vestiging heeft gaat uitspitten of de madam in kwestie (of haar ex) nog ergens wat geld achterhoudt of een chateauke heeft staan en dan gaat proberen te recupereren waar mogelijk. Grootbanken schop je liefst niet te hard tegen de schenen, want zij kennen natuurlijk de "truken van de foor" van binnen en van buiten. Madam zal heel creatief moeten zijn om nog van "de buit" te kunnen genieten. Het is niet onmogelijk, maar wel bijzonder moeilijk.

Dat is inderdaad waar en ik denk dat de tengels van de Deutsche Bank heel ver rijken...

Nu ja, als ge zoveel miljoen kunt pieken, zulde ook wel de brains hebben om het wit te wassen en het in een of andere NV te stoppen op de Kaaimaneilanden die een aandeelhouder winsten uitkeert en waarvan gij nu wel toevallig, kunt meesnoepen, zeker....

Natuurlijk allemaal via ofshore bedrijfjes, rekeneningen, en landen die het niet zo nauw nemen.

Maar om de gieren, van de bank af te schudden gaat ze inderdaad, heel straf moeten zijn.
Oud 1 maart 2006, 14:13   #12
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Die madam heeft gelijk: ze moesten da geld maar beter beheersen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2006, 14:22   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoeveel gaan daar ook daadwerkelijk in slagen? Hoe groot is dat risico?
Ze is toch gestraft? Het belangrijkste signaal dat dit soort van zaken uitstuurt is dat je als werkgever (maar ook als consument/belegger/...) goed op je zaken moet letten en nooit de kat bij de melk mag zetten. Vertrouwen is een schone deugd, maar grenzeloze (slordige) naïviteit wordt altijd afgestraft.
Ik denk dat in de meeste banken de controle mechanismes momenteel overigens van die aard zijn, dat het echt wel moeilijk wordt ook, zeker om zo'n bedragen achterover te drukken.
Oud 1 maart 2006, 14:50   #14
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik denk dat in de meeste banken de controle mechanismes momenteel overigens van die aard zijn, dat het echt wel moeilijk wordt ook, zeker om zo'n bedragen achterover te drukken.
Maar het is toch wel grappig dat deze vrouw een bank [SIZE=5]15 jaar[/SIZE] geld heeft kunnen aftroggelen. Ze heeft haar systeem met tussenrekeningen 15 jaar lang kunnen toepassen. Gewoon geld van de ene rekening naar de andere parkeren. Een systeem zo eenvoudig blijkbaar dat niemand het nog zag.

Zelfs Nick Leeson van de Baringsbank heeft het zo lang niet kunnen volhouden. En dat was pas vernuftig, die vervalste een godganse boekhouding.

Wat Daisy Ragole naar boven heeft gebracht, wordt niet echt op ingegaan heb ik de indruk. Maar 't zal ondertussen toch opgelost zijn .

Trouwens: wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten. De zwaarste straf zal ze tijdens de rest van haar leven moeten uitzitten, gevangenis of niet.

Laatst gewijzigd door Morduk : 1 maart 2006 om 14:50.
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2006, 16:19   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het is toch wel grappig dat deze vrouw een bank [SIZE=5]15 jaar[/SIZE] geld heeft kunnen aftroggelen. Ze heeft haar systeem met tussenrekeningen 15 jaar lang kunnen toepassen. Gewoon geld van de ene rekening naar de andere parkeren. Een systeem zo eenvoudig blijkbaar dat niemand het nog zag.

Zelfs Nick Leeson van de Baringsbank heeft het zo lang niet kunnen volhouden. En dat was pas vernuftig, die vervalste een godganse boekhouding.

Wat Daisy Ragole naar boven heeft gebracht, wordt niet echt op ingegaan heb ik de indruk. Maar 't zal ondertussen toch opgelost zijn .

Trouwens: wie zijn gat brandt, moet op de blaren zitten. De zwaarste straf zal ze tijdens de rest van haar leven moeten uitzitten, gevangenis of niet.

Yep,

Maar ondertussen zullen ze er wel uit geleerd hebben, en zulde weer met een ander systeem moeten afkomen, ...

Wat die gasten daar in Engeland geflikt hebben bv, maar ze hadden da ook anders moeten doen, want wa zijt ge nu met bankbriefjes die quasi zeker genumerd zijn.

De ultieme slag zou zijn, Online een bepaald bedrag overscrhijven naar een bepaald land, waar je je op dat moment bevind en daar de Cash direct opnemen,

Maar dan gaan ze uwe smoel weer zien op bewakingskamera's natuurlijk,
alhoewel ze zullen toch gauw genoeg weten wie je bent en waar je zit. trouwens het opnemen van X miljoen euro ligt ook nogal gevoeilig, dus zou je weer moeten gaan doorstorten, maar dan blijft er een electronisch spoor, je zou dus naar verschillende banken, moeten gaan storten of het hele zaakje direct omzetten in aandelenpaketten bij andere banken, Nu er zullen nog wel trucjes zijn natuurlijk.

Maar het electronisch spoor blijft, en als je zoveel cash piekt, maak je jezelf een niet te vergeten en te missen doelwit.

Te weinig stelen, loont dan weer de moeite niet...

Feit is dat je het bedrag zo snel mogelijk moet doen verdwijnen ofwel in cash, ofwel in iets dat makkelijk verhandelbaar is en min of meer zijn waarde houd.

Als ge dan 5 jaar moet zitten is het achteraf gewoon de cash ophalen en zorgen dat je in Copacabana een ligstoel abonnement hebt.
Oud 1 maart 2006, 22:44   #16
Desiderius
Minister-President

Standaard

@ Herr Flick

Er bestaan dergelijke systemen. Zonder in detail te gaan (want dat is héél link), kan je misschien eens googlen op de term (digital) bearer bonds. Een vijftiental jaar geleden heb ik een transactie meegemaakt in de vliegtuigfinanciering waarbij de koper betaalde met één stukje papier: een bearer bond ter waarde van (omgerekend) 100 mio €. Eén velletje zo groot als een A4-blaadje met daaraan een aantal couponnetjes gehecht. Overal ter wereld inwisselbaar aan de bezitter zonder enige discussie. Digital bearer bonds zijn brandnieuw; er bestaat niet veel informatie over, maar ze circuleren wel.
Oud 1 maart 2006, 23:46   #17
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Die madam heeft gelijk: ze moesten da geld maar beter beheersen.
Ja, en om zoiets klaar te spelen zal ze ook wel goed geleerd moeten hebben op school.Ze zal wel haar middelbaar afgemaakt hebben , en nog wat extra opleiding hebben.Niet zoals Bhairav
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2006, 09:02   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@ Herr Flick

Er bestaan dergelijke systemen. Zonder in detail te gaan (want dat is héél link), kan je misschien eens googlen op de term (digital) bearer bonds. Een vijftiental jaar geleden heb ik een transactie meegemaakt in de vliegtuigfinanciering waarbij de koper betaalde met één stukje papier: een bearer bond ter waarde van (omgerekend) 100 mio €. Eén velletje zo groot als een A4-blaadje met daaraan een aantal couponnetjes gehecht. Overal ter wereld inwisselbaar aan de bezitter zonder enige discussie. Digital bearer bonds zijn brandnieuw; er bestaat niet veel informatie over, maar ze circuleren wel.

Dacht ik het niet, ... Dat vind ik nu zo geinig aan die financieële wereld, van zodra ze een systeem op poten hebben waar het makkelijk traceren van geld mogelijk wordt enz...

Vind er wel een slimmerik iets uit om toch met zwarte jiejiepen te kunnen blijven sjacheren, ...
Oud 2 maart 2006, 09:05   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat is iets wat mij trouwens altijd al geintereseerd heeft, hoe laat ik een kapitaal verdwijnen, en versluizen zonder dat daar iemand anders voor nodig is en zonder dat iemand anders op het einde van de rit doorheeft, wat er gebeurd is en waar het naartoe is.

Nee ik werk niet op een bank en heb ook geen ligstoelabonnement in Copacabana...
Oud 2 maart 2006, 12:02   #20
Desiderius
Minister-President

Standaard

@ Herr Flick

De "nobele kunst" van het geldversassen, verstoppen en witwassen is bijzonder lucratief. Er lopen niet zoveel mensen rond met die know-how; vaak zijn ze afkomstig uit de banksector of zijn het ex-financial lawyers uit de grote law firms. Het feit dat ze met hun "adviezen" (ahem...) een veelvoud verdienen van hun reeds meer dan royale gages in de City van Londen zegt genoeg. Er is bijzonder veel vraag naar hun diensten en voor transacties van minder dan 10 mio € zullen de meer gevestigde namen zelfs niet eens hun telefoon opnemen.

Bearer bonds zijn niet enkel belangrijk om met zwart geld te kunnen spelen; ze hebben -o.m. bij zeer grote transacties zoals vliegtuigfinanciering- zeker hun nut. Ik dacht zelfs dat in de maritieme sector wel al eens met dergelijke bonds werd gewerkt, maar zeker ben ik daar niet van.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be