Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 24 juni 2006, 20:44   #1
PAJOT
Banneling

Standaard apart themaforum racistische aanslag in Antwerpen

Er is weer een stortvloed van berichten over de recente agressie met dodelijke afloop in Antwerpen

Kan er een apart subforum gemaakt worden gelijk met JVH en HVT ?
PAJOT is offline  
Oud 24 juni 2006, 20:58   #2
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Over dergelijke dagelijkse voorvallen?
Riksken is offline  
Oud 24 juni 2006, 21:00   #3
PAJOT
Banneling

Standaard

ja. Nu er eens aandacht wordt aan geschonken in de media moeten we onze kans grijpen .

Sommige mensen zijn zich nog altijd niet bewust van de alledaagsheid van zulke feiten.
PAJOT is offline  
Oud 24 juni 2006, 21:06   #4
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Als je voor elke gebeurtenis een subforum gaat vragen.... dan mogen de mod's hier weldra verkeerslichten plaatsen.
Oud 25 juni 2006, 12:41   #5
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
SPA/CD&V/VLD moreel medeverantwoordelijk aan dood 54 -jarige man? ( 1 2 3)

Rechter veroordeelt voor het eerst racistische site ( 1 2 3 ... Laatste pagina)

Nodigt Patrick Janssens iedereen uit te stemmen voor het Vlaams Belang? ( 1 2 3 ... Laatste pagina)

Man doodgeslagen op lijnbus ( 1 2 3 ... Laatste pagina)

de lijn moord ( 1 2)

Een minuut stilte
allemaal gepost in politiek binnenland ...
PAJOT is offline  
Oud 25 juni 2006, 12:47   #6
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

ik sluit me aan
Oud 25 juni 2006, 14:30   #7
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de indruk dat er steeds meer draden bijkomen over de busmoord in Antwerpen.
Om te vermijden dat er straks te veel sprokkelwerk door de meiskes en jongens v politics.be moet verricht worden, is het mss geen slecht idee om nu al idd een apart subforum te voorzien.
stab is offline  
Oud 25 juni 2006, 14:48   #8
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

De 6 doodslagers worden gepakt en het blijkt dat het & vlaming, & turk, 1armenïër, 2 voetballers van FC Beveren en 1 waalse vrijmetselaar was.
Dan is het niet meer nodig zeker ? Sedert de laatste spraygunner in het centrum van Antwerpen losliep zijn er diverse zeer ruchtmakende assisenprocessen gevoerd zonder dat we hier een apart subforum voor moesten openen. Waarom niet eigenlijk ?

Ik heb een zwak hart, ben gepensioneerde en mankeer waarschijnlijk nog vanalles : en regelmatig neem ik aan het Astridplein trams en bussen
ik heb geen auto en met de fiets geraak ik er gewoon niet.. Ik moet daar bovendien regelmatig zijn om bij de chinezen te kunnen winkelen. Bovendien heb ik in 1992 's nachts met een taxi rondgereden, waarbij ik 1 keer aan het Astridplein iemand met een messteek in de taxi vervoerde naar het Stuivenberg - die man vertelde me zelf (!) dat hij zonder te betalen van een prostituee gebruik wilde maken en dat haar pooier hem op de vlucht die steek gegeven had (en hij daarom geen ambulantie of politie wilde zien).

Ik vind hetgeen gebeurde zeer erg & zoiets mag niet gebeuren. Maar als ik zie dat het aantal "zware incidenten" op de lijn op jaarbasis 90 is (tendens dalend) - denk ik dat we de zaak binnen de normale proporties moeten houden..

Jongeren die met elkaar op de vuist willen gaan, doen het beter ergens anders dan op een bus. Nog niet zo lang geleden was er hier op dit forum een discussie op gang waarbij 2 vechtersbaasjes elkaar aan het opjutten waren om hun gevechtssport eens op een "vuile" manier in de praktijk te brengen.

Diegenen die nu weer eens een subforum willen - zijn dat niet toevallig ook die mensen die graag wat geweld willen uitlokken ? Laat ons hopen dat de dader(s) zo spoedig mogelijk achter te tralies zitten - een eerlijk proces en een faire straf krijgen. Meer relevants valt er over deze zaak niet te zeggen.. Behalve misschien dat elke misdaad niet per sé racistisch is en geweld altijd afkeurenswaardig of het nu binnen een gezin is of tussen personen met een diverse achtergrond.
Oud 25 juni 2006, 19:36   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat ga jij er nog allemaal bij sleuren om deze zoveelste lafhartige moord op een onschuldige autochtoon te minimaliseren als het alle zes 'jongeren' van rasechte, allochtone afkomst betreft?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 juni 2006 om 19:37.
Knuppel is offline  
Oud 25 juni 2006, 21:16   #10
tronca
Staatssecretaris

tronca's schermafbeelding

Standaard

Voorlopig wordt er nog geen subforum geopend. Indien we het in de komende dagen toch nodig achten zullen we een subforum aanmaken.

Ik wil er echter wel op wijzen dat het al of niet aanmaken van subfora niet afhangt van politieke motieven, zoals jullie er in deze thread van maken.

Verder wil ik er nogmaals op wijzen dat S&M niet dient voor inhoudelijke discussies, daar hebben jullie alle andere subfora voor.
tronca is offline  
Discussie gesloten

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be