![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Een ludiek, naief en onmogelijk idee: Ik vraag mij af wat de maatschappelijk gevolgen zouden zijn als men in de zomervakantie televisie afsluit; pakweg voor de maand augustus.
Ik zie echt enorm veel veranderen, uiteindelijk vooral positief. Ik zal later wel zeggen wat ik denk dat er gebeurt, maar ik wil eerst van jullie horen wat er zou kunnen veranderen. Zoals ik al zei: een onmogelijk idee, dus spaar uw preken over de realiteitswaarde ervan. Ik wil de fantasie horen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Ik heb geen tv... aan fantasie heb ik genoeg.
![]()
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() tegen; in de vakantie zenden ze op de BBC altijd ouwe westerns of films met Ingrid Bergman uit - yummy
anyways, vakantie is tijd om rond te hangen. veel mensen snappen dat niet goed: ze zijn nog drukker bezig dan in het jaar. en waar kun je beter hangen dan in de zetel voor de tv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Ge kunt ook op straat rondhangen, zo kan je je allochtone buur eens leren kennen, ingrijpen als er in je straat wordt ingebroken, te weten komen dat dieje van nummer 27 eigenlijk schrijnwerker is en die deurpost wilt komen maken voor de helft van de prijs van een professional. Je komt ook te weten dat heel de straat eigenlijk wel een 'speelstraat' wil instellen in de vakantie, zodat je een petitie kan laten rondgaan om zo'n nadar te kunnen zetten en om een beurtrol af te spreken wie er op de kinderen let. Dan kan jij nog altijd naar die film op BBC kijkt, terwijl buurman uw kinderen in het oog houdt. Maar je voelt je dan niet genoodzaakt om voor en na de film te zitten zappen uit verveling, want je kan nog gerust een klapke gaan doen met die buurman, die ook geen TV heeft.
Als je 1 maand erna uw haag aan het snoeien bent, komt uw buurman af met een electrische haagschaar (jij hebt zo'n handmatige schaar), en helpt je mee de takken opruimen. Daarna nog een fleske wijn in buurman zijn hof terwijl de zomeravond valt. Toch stukken toffer dan heel de avond TV hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Schitterend alternatief: BBQ met veel palmkes, sfeer, muziek en zuiderse, zwoele dans...
![]()
![]() |
#6 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Moet ik dit interpreteren als 'ingrijpen als er in je straat wordt ingebroken,zo kan je je allochtone buur eens leren kennen'? Het Vlaams Blok in elk van ons? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Mieke,
Ik beloof dat ik met jou een zuiders dankse zal placeren 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik zal voor het buikdansen instaan Mieke. Tijd dat ik dat dansen eens oppoets....heb nog zo van die sjaaltjes met munten aan, maakt zalig geluid als ge uw heupen beweegt. Ambiance!
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Verdorie, ik woon in een straat zonder allochtonen ?? HOe kan ik hem dan beter leren kennen ?
![]() Maar langs de ene kant heb je gelijk dejohan. Wij hebben vele jaren geen TV in huis gehad en dat was een leuke tijd. We hebben terug een TV in huis gehaald toen bleek dat onze oudste twee kinderen in school bekeken werden als van een andere planeet. Zij hadden nog nooit van Samson gehoord..... Nu nog is de TV er vooral voor de kinderen, behalve als het voetbal is. Dan is het mijne TV. ![]() Nu ik er over nadenk. Zou het toeval zijn dat we een redelijk groot gezin hebben en lang geen TV hebben gehad ? ![]()
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Een nadeel van mijn voorstel: Je zou mijn ouders, fervent tv kijkers en ook zowat de hardste anti-drugs mensen ooit, eens moeten zien als hun TV kapot is. Ik heb in mijn leven al genoeg mensen gezien die zenuwachtig zijn omdat ze hun portie weed niet kunnen vinden. Als je wil weten hoe het eruit ziet/voelt: doe de TV eens kapot. Idem dito. Afkickverschijnselen door een tekort aan gemakkelijk entertainement. Plots moet men actief iets gaan doen om zich te amuseren. Nogal een shock hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Eh, gewoon leven zekers? 't is dat ik zoveel TV kijk.
Leuke alternatieven : gaan jongleren met de vrienden, partijtje frisbee, een zwemstonde, fietstocht, de tent in het bos, een trekking, kaartavond, je zegt het maar. O ja, veel cannabis consumeren ![]() ![]()
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn alternatief voor TV is lezen. De TV is er bij ons natuurlijk, maar staat slecht op gekozen momenten aan.
Niets is heerlijker in de zomer met mooi weer om in mijn tuin te liggen met een goed boek. En ook in de winter, in de luie zetel met boeken. De buren ken ik bijna allemaal, noch TV noch boeken hoeven dat in de weg te staan. De kinderen leren bij ons om boekjes te lezen en andere spelletjes te spelen in plaats van constant voor de TV te zitten. TV kijken is voor hen geen dagelijkse sleur, wel een snoepje bovenop het lezen en het spelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() TV, wat is dat ? Oh ja, dat is die bak die ik wel eens aanzet om naar het nieuws of een goede documentaire te kijken (en Robot Wars !!!).
Wij lezen liever een boek, ge geraakt ons huis bijna niet binnen vanwege de boeken die overal rondslingeren, en we lezen graag dingen op het internet. Maddox heeft wel last van internetforumverslaving. Mijn buren ? Als die van de ene kant zich eens kunnen losrukken van hun sattelietTV of niet in de Moskee zitten, dan zal ik ze wel eens zien zeker ? De anderen hebben een restaurantje dus die zie je niet, die komen pas rond 3 uur 's nachts thuis ofzo. De rest in de straat ? Zelfde probleem: Moskee, "Eigen Volk Café" of familiebezoek.
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() Wat is er mis met tv? De meerderheid van de bevolking wil trash,dus krijgen ze trash.Democratischer kan toch niet?Als de netten zien dat 1.200.000 Vlamingen liever naar een diepgravende documentairereeks kijken op zondagavond in plaats van de zoveelste show,zullen ze dat uitzenden.
De meerderheid van de mensen kijkt nu eenmaal naar TV juist omdat het de gedachten lekker verdooft. |
![]() |
![]() |