![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Wenst u nog meer multiculturele ghetto's? | |||
Nee, mijn cultuur dient geen vreemde invloed te ondergaan |
![]() ![]() ![]() |
27 | 56,25% |
Ja, multicul is een verrijking |
![]() ![]() ![]() |
17 | 35,42% |
Ja, zolang het maar niet in mijn buurt is |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,08% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,25% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De overheid draagt ons op om tolerant te zijn tegenover nieuwkomers, die zich het bepaalde wijken al zo eigen hebben gemaakt, dat ze hun waarden en normen opdringen.
Met andere woorden: bepaalde delen van België zijn gekoloniseerd. Moeten wij onze waarden en normen opgeven voor de anderen of hebben we het recht om een eigen samenleving volgens onze eigen tradities te behouden, zoals onze voorouders die gekend hebben. Persoonlijk ben ik tegen de multiculturele samenleving. Ik zie er dagdagelijks de problemen van en stel gewoon vast dat bepaalde culturen gewoon onverenigbaar zijn. Hier hebben anderen nu eens de kans om hun argumenten te laten horen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() tot voor een jaar of twintig had ik niet veel tegen een multikulturele samenleving eigenlijk.Ik heb jaren lang in buurten gewoond met hoge concentraties vreemdelingen van arabische , of zwart afrikaanse afkomst, en dit in meerdere steden van Europa.Zonder speciaal last te hebben van die mensen.Integendeel, ge kon daar goedkoop gaan eten , vanalles kopen op de markt aan goede prijzen...Van fundamentalisme hoorde men toen echter niet spreken, van boerkas en traditionele kleding evenmin.Dat kwam je heel zelden wel eens tegen, en in zo een enkeling kon ik onmogelijk een bedreiging zien.In feite was ik er van overtuigd dat met de jaren de verschillen tussen autochtonen en allochtonen meer en meer zouden verdwijnen, en de jeugd zich inburgeren, zoals we dat al meegemaakt hebben met de Spanjaarden, Italianen, Grieken en nog vele anderen.De religie heeft roet in het eten komen gooien, vandaag de dag dient deze om een anti-blank racisme te ondersteunen, en buitenlanders van allerlei slag te federeren tegen de oorspronkelijke inwoners van hun opvangland...de mooie multikulturele droom is in duizend stukken uitéén gevallen, en nu moeten we de scherven bijéénvegen...liefst zonder zich eraan te snijden.Dus met werkhandschoenen aan, en een grove borstel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Goed, maar welke culturen wonen daar dan, als ik het vragen mag? bv. Nederlanders en Spanjaarden zijn nog steeds Europeanen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 30 april 2006 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou eens graag te weten komen welke problemen er zijn met de doorsnee
niet-autochtoon. Een paar jaar geleden stond ik eens op een tram waar een jonge dame naast een donker gepigmenteerd medemens ging zitten. dit was aanleiding voor een "autochtoon" om een scheldtirade tegen zijn "blanke" medemens te beginnen. We hebben (inclusief de dame in kwestie) de man genegeerd, hij zweeg vlug & stapte een paar haltes verder af.. Welk probleem had die man eigenlijk ? Van de week deed ik "huis aan huis" met een petitie over een gemeentelijke kwestie.. sommige dames die me te woord stonden dragen een hoofddoek, ik mag dus veronderstellen dat ze moslima's zijn, sommige mannen hadden een erder café crème kleurtje en waren dus volgens de gangbare definities "niet autochtoon".. Op geen enkel ogenblik had ik echter de indruk van "bij een andere dan mijn eigen sub-multiculturele gemeenschap" te zijn. Ik ervaar al deze mensen als volwaardige leden van mijn eigen gemeenschap. Nu had ik best ook volslagen "nieuwelingen" kunnen ontmoeten, mensen die een beetje "verloren" lopen.. Maar ik dacht eigenlijk dat het een beetje onze plicht van "inboordelingen" is om wat geduld met die mensen te hebben, hen wegwijs te maken.. Men kan "last" hebben van buren .. in de eerste plaats van mensen "an sich" en dan misschien van "hun cultuur" .. meestal bedoelt men hier wel degelijk "hun kleur" maar dat zou natuurlijk racistisch zijn vandaar het eufemisme "cultuur" en mutlcultureel ipv multiraciaal.. Men gaat nl; altijd eerst en vooral op het uiterlijk af, wat zeer beledigend is voor de personen in kwestie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoewel ik 'multicul' eigenlijk onnodig beledigend vind, heb ik toch maar gestemd.
Ik ben ergens wel blij dat de cultuur van 'de Lage Landen bij de Zee' al eeuwenlang allerlei 'vreemde invloeden' heeft ondergaan, en ik ga er van uit dat de hoogtechnologische maatschappij waarin ik leef alleen maar nog 'multicultureler' zal worden. Dat is een proces dat niet altijd probleemloos verloopt, maar het is volgens mij wèl onontkoombaar. Ik kan mij daar dus maar beter op voorbereiden door toch minstens een béétje open te staan voor �*ndere culturen en zovéél mogelijk bij te leren, op �*lle vlakken. Vandaar dat ik zo blij ben met 'Internet', dat mij mogelijkheden z�*t biedt mijn 'vrije tijd' te vullen met de exploratie van de wereld waarin ik terecht kwam. En naast dat 'Internet' zijn er ook de vele culturele centra waar ik andere mensen kan ontmoeten die al net zo veel plezier beleven aan het gebruiken van de hersenen waarvoor ze eigenlijk dienen : informatie verzamelen en uitwisselen, overlevingsstrategieën bedenken, de wereld m.b.v. creatieve ideeën minder 'onmenselijk' proberen te maken, ... Angst, haat, oorlog, ... reken ik niet tot de creatieve ideeën. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
[/SIZE]
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Of je nu de multicul wenst of niet. Het is er al, en zal niet meer verdwijnen. Een nodeloze topic dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
dus .. ? ![]() Citaat:
ik zie geen enkel islamitische wet dat hier in belgïë ingevoerd wordt ; bijvoorbeeld in straffen enz.. als je iemand voor niets vermoord, dan moet je ook vermoord worden .. waar heb jij het over?? ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet zo nodeloos als je misschien denkt... Tegen de meeste ziektes zal men wel een remedie vinden, soms duurt het iets langer, maar erin berusten, neen... Het is niet normaal voor een persoon dat hij zelfmoordneigingen heeft en erin berust, voor een land ook niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Over de mohammedanisering van onze maatschappij leze men:
Oriana FALLACI, De Kracht van de Rede, Uitgeverij Bert Bakker, Amsterdam, 2002, ISBN 90 351 2753 6 Een vraag die ik me stellen blijf: waarom zijn er geen problemen met de Russen, Polen, Italianen, Spanjaarden die hier decennia geleden toekwamen als gastarbeider en hier bleven, en hun afstammelingen, en wel met de mensen uit de mohammedaanse landen die hier eveneesn decennia geleden toekwamen, en hun afstammelingen? Na drie generaties moet men toch weten wat belangrijk is in zijn nieuwe leefomgeving? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ik andere culturen wil ontdekken dan ga ik wel op reis naar dat land waar die cultuur te ontdekken is, dan ben ik zeker dat ik het originele heb en geen ( vervalst ) kopij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burger
|
![]() Lang leve de multiculturele worsten en pruimen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben onvoorwaardelijk voor...
in de tijd dat ik nog in Genk woonde ben ik jarenlang ondervoorzitter van de lokale raad van de beide KTA's geweest... ik heb daar leren omgaan met de meeste allochtonen waarvan uiteindelijk een groot aantal hun getuigschrift beroeps- en technisch secundair gehaald hebben en het goed doen... vroeger waren de RITO'svoor veel autochtonene niet waard om aandacht aan te besteden... wij hebben veel kunnen doen en resultaten halen... en wat het extremistisch gepeupel hier ook moge zeggen... in een wereld waar communicatie en reizen makkelijk wordt en steeds uitbreid, hou je de andere mensen die niet het geluk hadden hier in een bevoorrechte regio ter wereld te komen, hou je die niet weg... dus, men zou beter zijn met in ieder mens het goede te zoeken en te helpen ontwikkelen en dan lossen de problemen zich grotendeels op... vreemde mensen van alles uitsluiten en dan zeveren over dat ze zich moeten aanpassen... geef toe, dat rijmt niet... dus geef mij een multiculturele omgeveing waar zij en ik uiteindelijk zullen geestelijk verrijkt uitkomen.... temeer dat onze verre voorouders ook van uit het verre en nabije oosten kwamen... wel duizenden jaren geleden... onze talen komen van de Indo-Europese migraties en hun talen... wij hedden hier het voorrecht in een streek te wonen waar alles groeit en gedijt, zij ginder niet... hier heeft de religeie ook excessen gedaan... en nu niet meer... later integreert alles na weliswaar wat strubbelingen... maar alle racisme en nazisme ten spijt... Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 1 mei 2006 om 10:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
By Amil Imani Many people in America think "Islamic Terrorism" started with the attack on the World Trade Center in New York City, September 11, 2001. But Islamic Terrorism started 1400 years ago on the hot sands of Arabia. The modern world was simply in a coma. “Islam” means submission. A Muslim submits not to the god “Allah,” but to Islamic zealots, who are intolerant of opinions contrary to their own. The zealots idolize the Qu’ran. According to the words of Mohammad, Prophet of Allah, Allah is the author of the book called the Qu’ran. Muslims believe every word in the Qur’an is the word of Allah. A Muslim must do what the book says to do. If he does not, he is not a Muslim. Islamic scholars proudly state that the Qur’an has remained perfectly unaltered over the past fourteen hundred years. And no one is allowed to question any part of it, on penalty of death. Islam means “peace,” the apologists say. They even had President Bush saying it. In reality, Islam means war. Islam was established through war. The “peaceful” religion of Islam has not been hijacked by violent Muslims, like the apologists say. The cult of Islam has violently hijacked humanity for 14 centuries. It is still through fear and intimidation that Islam coerces innocent people to adhere to the ideology of hate. It is through killing innocent people that Islam has lasted so long. With the sword Islam makes Muslims. There are no “good” Muslims. Good Muslims are not Muslims at all. They profess peace and non-violence, but they have never read the Qu’ran. They were merely born into a Muslim family. They are social Muslims. Those who think Islam has been hijacked by bad Muslims are not true Muslims. Bad Muslims are those who execute the words of Allah. Bad Muslims are the true believers, following the path of the Prophet. The terrorists are the true children of Allah. The true, obedient Muslim looks forward to his reward of paradise, immediately after death. In other words, those Muslims who commit crimes against humanity, murder infidels, rape little girls, burn the cities of non-believers, hijack airplanes, fly them into buildings, bring down towers, and cast terror in the lives of people, will spend their eternal rest in heaven. To top it all off, 72 virgin women will greet them at the gate, with a bottle of French whine. Those who do not obey the words of Allah will burn in an eternal blazing Fire (Hell). In other words, every good person, every kind, giving, and innocent person on earth will taste eternal fire. Muslims insist that “Allah” is the “Eternal God, Creator of the Universe, Lord of all lords, King of all kings, Most Compassionate, Most Merciful”, yet Allah needs blood like a vampire. For 1400 years Islam has attacked the people of this planet. Millions have been butchered with the Islamic sword. Other religions may have committed crimes against humanity, but none of the existing world religions is based on shedding the blood of innocent human beings. Islam thrives on blood. Without blood, Islam will vanish immediately and completely. Islam cannot survive in the hearts and minds of its believers without the blood of infidels. Islam preys on the world. Islam seeks world domination. That’s what it means to be Muslim. Islam is worse than AIDS. Islam is worse than any plague, worse than leprosy, worse than famine. Islam kills the human spirit. Islam stops the brain from thinking, and evaporates all love and kindness for others. Islam turns people into killing machines. Medical scientists may be able to cure the plague, but no one can heal the Muslim. True Muslims are walking missiles. There is no reasoning with people blinded by Islamic hate. And Islam hates people. Islam hates freedom. Islam hates women. Islam hates progress. Islam hates the pre-Islamic heritage of other nations. Islam hates truth, free will, democracy, liberty and justice for all. Americans are slowly waking up, but there are still millions who are extremely naïve about the dangers of Islam. Americans are good people, sympathetic and charitable. They like to see the goodness in human beings, and for that, they unconsciously refuse to believe that a religion can make wild animals out of humans. The greatest threat facing America is Americans’ ignorance about Islam. Until Americans understand the threat of Islam, Americans will continue to die. Until Americans understand that true Muslims wish to kill all Americans, Americans will continue to die. Amil Imani, the well-known Iranian-American patriot has been banned from MSN Hotmail. Why? Mr. Imani is a well known writer, who receives hundreds of emails, daily. Mr. Imani has promoted nothing but American patriotism, and has encouraged nothing but democracy for Iran. His writings speak for themselves. (He was just published in the Baltimore Chronicle--an article about promoting democracy in Iran.) MSN serving the cause of Islam
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 1 mei 2006 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |