![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Hier heb ik een leuk liedje gevonden voor de systeemhoeren, soixante-huitards e.d.m. onder ons:
[SIZE=2]Le cœur bien au chaud Les yeux dans la bière Chez la grosse Adrienne de Montalant Avec l'ami Jojo Et avec l'ami Pierre On allait boire nos vingt ans Jojo se prenait pour Voltaire Et Pierre pour Casanova Et moi, moi qui étais le plus fier Moi, moi je me prenais pour moi Et quand vers minuit passaient les notaires Qui sortaient de l'hôtel des "Trois Faisans" On leur montrait notre cul et nos bonnes manières En leur chantant [/SIZE][SIZE=2]Les bourgeois c'est comme les cochons Plus ça devient vieux plus ça devient bête Les bourgeois c'est comme les cochons Plus ça devient vieux plus ça devient c... Le cœur bien au chaud Les yeux dans la bière Chez la grosse Adrienne de Montalant Avec l'ami Jojo Et avec l'ami Pierre On allait brûler nos vingt ans Voltaire dansait comme un vicaire Et Casanova n'osait pas Et moi, moi qui restait le plus fier Moi j'étais presque aussi saoul que moi Et quand vers minuit passaient les notaires Qui sortaient de l'hôtel des "Trois Faisans" On leur montrait notre cul et nos bonnes manières En leur chantant Les bourgeois c'est comme les cochons Plus ça devient vieux plus ça devient bête Les bourgeois c'est comme les cochons Plus ça devient vieux plus ça devient c... Le cœur au repos Les yeux bien sur terre Au bar de l'hôtel des "Trois Faisans" Avec maître Jojo Et avec maître Pierre Entre notaires on passe le temps Jojo parle de Voltaire Et Pierre de Casanova Et moi, moi qui suis resté le plus fier Moi, moi je parle encore de moi Et c'est en sortant vers minuit Monsieur le Commissaire Que tous les soirs de chez la Montalant De jeunes "peigne-culs" nous montrent leur derrière En nous chantant Les bourgeois c'est comme les cochons Plus ça devient vieux plus ça devient bête Les bourgeois c'est comme les cochons Plus ça devient vieux plus ça devient c... [/SIZE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Kan je 't zingen ook?
Ik doe dat af en toe eens voor een rijke connard die armen durft te koeionneren of beledigen. Op straat... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Brel ontdekt, dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kan geen frans.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() De Burgerij / Les Bourgeois
* Dronken, dol en dwaas * Beet ik in mijn bier * Bij de dikke Siaam uit Monverland * Ik dronk een glas met Klaas * Ik dronk een glas met Peer * En sprong er aardig uit de band * Die klaas hij voelde zich een Dante * Die Peer wou Casanova zijn * En ik de superarrogante * Ik dacht dat ik mezelf kon zijn * En om twaalf uur als de burgertroep * Huisging uit hotel de Goudfazant * Dan scholden wij ze poep * En zongen vol vuur * pet in de hand * * Burgerij, mannen van het jaar nul * Vette burgerklik * Vette vieze varkens * Burgerij tamme zwijnenspul * Al die burger is, is een ouwe ... * * Dronken, dol en dwaas * Beet ik in mijn bier * Bij de dikke Siaam uit Monverland * Ik dronk een vat met Klaas * Ik dronk een fust met Peer * En sprong er heftig uit de band * Klaas Dante danste als mijn tante * En Casanova was te bang * Maar ik de superarrogante * Was zelfs voor mezelf niet bang * * En om twaalf uur als de burgertroep * Huisging uit hotel de Goudfazant * Dan scholden wij ze poep * En zongen vol vuur * pet in de hand * * Burgerij, mannen van het jaar nul * Vette burgerklik * Vette vieze varkens * Burgerij tamme zwijnenspul * Al die burger is, is een ouwe ... * * Elk instinct dwaas * Zoek ik mijn vertier * ’s Avonds in hotel de Goudfazant * Met meester-facteur Klaas * En met notaris Peer bespreek ik daar de avondkrant * * En Klaas citeert eens wat uit Dante * Of Peer haalt Casanova aan * En ik ik bleef de superarrogante * Ik haal nog steeds mijn eigen woorden aan * * Maar gaan wij naar huis * Meneer de brigadier * Dan staat daar bij die Siaam uit Monverland * Een hele troep gespuis * Dronken van al het bier * Dat zingt dan van * * Burgerij, mannen van het jaar nul * Vette burgerklik * Vette vieze varkens * Ja meneer de brigadier * Ja dat zijn ze * Burgerij tamme zwijnenspul * Al die burger is, is een ouwe ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Partijlid
|
![]() Nog altijd iets minder tragisch dan van jongs af aan schreeuwen en tieren :"orde moet er zijn!". Kritiekloze, van verbeeldingskracht gespeende, angsthazen...
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat: