Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2004, 00:13   #1
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Over de lichamelijke stank van de fransen wordt regelmatig geschreven in het buitenland. Het is, om goede redenen, een bekend en aanvaard feit, hoewel de vuilheid van de fransen niet besproken wordt in Belgie ...

Neem bvb. de respectabele reisgids GOFRANCE: France for visitors, die bezoekers voorbereid op hun 1e reis naar frankrijk en de toeristen waarschuwt dat ze zullen geconfronteerd worden met de vuilheid, en bijgevolg de ongewassen lichaamsstank, van de Fransen:

"That SMELL
My first impression of France was not the best. We had arrived at Charles de Gaulle, and hopped onto the shuttle bus into the city. And it hit me like a sledgehammer. That smell of body odor. Whoa! I don't know who sat in the seat before me (or when he or she last discovered the marvels of soap and water), but it almost made my eyes water. Fortunately, this situation seems to have improved. After all, the French have some of the best soap in the world. I guess they are starting to use it. But you will still run into some unpleasant smells. "

http://gofrance.about.com/cs/culture/a/badside.htm

Waarom zijn de fransen zo vuil, en willen wij Belgen nog wel geassocieerd worden met de ratten van Europa?
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 01:10   #2
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

De mens is toch een eigenaardig beest geworden.
Al sinds een paar honderden jaren is het zijn eigen leefmilieu aan het vernietigen en vergiftigen.
Dingen die natuurlijk zijn worden vervangen door kunstmatige spullen.
En sinds kort kan de mens blijkbaar niet eens meer een aantal natuurlijke geuren verdragen, zelfs dat van zijn soortgenoten niet.
Neen, we stinken liever naar iets anders, iets kunstmatig, en noemen dat parfum.
Oud 23 juni 2004, 05:41   #3
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

ik heb hier ne franse erasmusstudent op kot en die ruikt best ok. ik zie hem toch ook regelmatig nen douche nemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 09:36   #4
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
De mens is toch een eigenaardig beest geworden.
Dingen die natuurlijk zijn worden vervangen door kunstmatige spullen.
En sinds kort kan de mens blijkbaar niet eens meer een aantal natuurlijke geuren verdragen, zelfs dat van zijn soortgenoten niet.
Neen, we stinken liever naar iets anders, iets kunstmatig, en noemen dat parfum.
3 keer per dag deodorant spuiten en dan verbaasd zijn als ze borstkanker krijgen.
2 keer per dag onder de douche en dan verbaasd zijn dat ze allergisch zijn voor zowat alles en hun imuno-systeem vergelijkbaar is met dat van een ziek vogeltje.
1 keer per dag oude stereotypes herhalen en dan verbaasd zijn dat mensen hun oppervlakkig vinden.

Alle negers kunnen goed dansen, alle joden zij diamantairs en een katholiek gaat nooit vreemd. Right...
Oud 23 juni 2004, 15:11   #5
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ik heb hier ne franse erasmusstudent op kot en die ruikt best ok. ik zie hem toch ook regelmatig nen douche nemen.
Ge kunt niet alles afdoen als veralgemeningen ...

According to the French newspaper Le Figaro, only 47% of French people shower or bathe every day compared with 70% of Britons and 80% of Dutch, Germans and Scandinavians. But the French are Europe's biggest consumers of perfume and deodorants.

http://www.embarrassingproblems.com/...sweating_a.htm
Oud 23 juni 2004, 20:32   #6
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Zeer eigenaardig dat ditmaal niet wordt opgetreden wegens dat modewoordje van de GedaPo, zijnde "racisme". Europeanen mag men naar hartelust beschimpen, zolang men maar niet aan de bruine of haakneuzige lieverdjes van het regime raakt.
Afijn, we kunnen misschien eens de proef op de som nemen door Fransen te vervangen door joden of Marokkanen?
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 20:44   #7
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Zeer eigenaardig dat ditmaal niet wordt opgetreden wegens dat modewoordje van de GedaPo, zijnde "racisme". Europeanen mag men naar hartelust beschimpen, zolang men maar niet aan de bruine of haakneuzige lieverdjes van het regime raakt.
Afijn, we kunnen misschien eens de proef op de som nemen door Fransen te vervangen door joden of Marokkanen?
Als je een stuk stront op straat tegen komt, Guddie, begin je er dan ook een discussie mee?
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 21:09   #8
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

stuk stront? Ayn Rand zal toch geen frans vriendje hebben ... kijk, als gij met de geur om kunt dan heb ik daar geen enkel probleem mee ... sommige mensen hunnen hond stinkt en als ge bij hen thuis gaat dan weet ge dat ook direct ...

het gaat hier toch niet over beledigen, de Fransen zeggen het zelf ("According to the French newspaper Le Figaro, only 47% of French people shower or bathe every day compared with 70% of Britons and 80% of Dutch, Germans and Scandinavians") ... Zoals hiervoor gezegd, ga eens in de zomer in de parijse metro en ge weet direct dat zelfs den helft van alle mensen in meer dan 24 uur zich niet heeft gewassen ...
zoals ik hiervoor al zei, 't is gewoon algemeen geweten buiten Europa. En er wordt inderdaad soms ook wel eens over gelachen maar dat maakt het nog niet onwaar natuurlijk ...
Oud 23 juni 2004, 21:12   #9
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
stuk stront? Ayn Rand zal toch geen frans vriendje hebben ... kijk, als gij met de geur om kunt dan heb ik daar geen enkel probleem mee ... sommige mensen hunnen hond stinkt en als ge bij hen thuis gaat dan weet ge dat ook ...

het gaat hier toch niet over beledigen, de Fransen zeggen het zelf ("According to the French newspaper Le Figaro, only 47% of French people shower or bathe every day compared with 70% of Britons and 80% of Dutch, Germans and Scandinavians") ... Zoals hiervoor gezegd, ga eens in de zomer in de parijse metro en ge weet direct dat zelfs den helft van alle mensen in meer dan 24 uur zich niet heeft gewassen ...
zoals ik hiervoor al zei, 't is gewoon algemeen geweten buiten Europa. En er wordt inderdaad soms ook wel eens over gelachen maar dat maakt het nog niet onwaar natuurlijk ...
Ik heb massas franse vrienden, ik geef zelf werk aan fransen, ook in Frankrijk heb ik een bedrijf ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2004, 21:15   #10
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

efface
Oud 23 juni 2004, 21:33   #11
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Wie verder wil lezen over de rottende lijfsgeur van de Fransen, kan dat doen op de site Expatica, onder het gesprek over 'Personal Hygiene in France'

Een bijdrage aldaar:

"==Do French people bathe?== Some do, many don't. Your observation is understandable. For whatever reason, many do stink. It is one of my biggest objections in the Summer in France to riding trains or busses, or even queuing in line at the supermarche. "

en verder:
"I have lived in Paris for almost 20 years and in a sense you are right.
Americans and French have different cultural habits pertaining to bathing. This is not true for all French, but rare is the American who doesn't shower at least once a day, rare is the French man or woman who does."

Dit is geen racisme, dit is gebrek aan hygiene, de fransen zijn gewoon heel vuile mensen.

http://www.expatica.com/source/forum...thread_id=7042
Oud 24 juni 2004, 17:16   #12
Outs
Vreemdeling

Standaard

Een fransman is er met uw vriendin/vrouw vandoor en als dat het geval niet is, zou ik in uw geval een afspraak maken met uw psycholoog. Want zo'n gezever heb ik in lange tijd niet gelezen.
Outs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 18:37   #13
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Outs
Een fransman is er met uw vriendin/vrouw vandoor en als dat het geval niet is, zou ik in uw geval een afspraak maken met uw psycholoog. Want zo'n gezever heb ik in lange tijd niet gelezen.
Nee, u vergist zich. Ik ben bovendien echt niet de enige die dat denkt, zie bvb. de artikels hierboven of ga eens een tijdje buiten Europa wonen. Psychologische hulp ook niet nodig. Het enige noodzakelijke is dat de Franse bevolking vaker in de douche springt, of op zijn minst effectievere parfums/deos ontwikkelt.
Oud 24 juni 2004, 19:07   #14
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Sommige Franse steden hebben eindelijk besloten toch actie te ondernemen tegen de vuilheid van de fransen... In Marseille bijvoorbeeld zijn er 176 geur-inspecteurs aangesteld. Zie het artikel in Salon.com
----
Hired sniffers patrol Marseille for odor

If you live in Marseille, France, and you stink, you'd better do something about it -- the "odor police" are on the prowl.

http://archive.salon.com/travel/planet/2000/04/06/odor/
Oud 24 juni 2004, 19:20   #15
Elmer
Vreemdeling

Elmer's schermafbeelding

Standaard

De Fransen stinken en de Hollanders en Schotten zijn gierig , Belgen zijn bourgondisch en eten veel Friet , Duitsers eten worst mit kartoffel salade en oostenrijkers dragen een lederhose , alle zwitsers hebben een precisie horloge en een koekkoeks klok en alle Italiaanse mannen zijn Matcho's Vietnamezen eten hond en chinezen kunnen karate....
so what ?
Oud 24 juni 2004, 19:24   #16
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elmer
De Fransen stinken en de Hollanders en Schotten zijn gierig , Belgen zijn bourgondisch en eten veel Friet , Duitsers eten worst mit kartoffel salade en oostenrijkers dragen een lederhose , alle zwitsers hebben een precisie horloge en een koekkoeks klok en alle Italiaanse mannen zijn Matcho's Vietnamezen eten hond en chinezen kunnen karate....
so what ?
Als u dat niet stoort, dan is dat goed voor u, maar een groot deel van dat volk heeft gewoon een bedorven lijfgeur door het zelden wassen en dat mag dan ook gezegd worden. Persoonlijk wil ik er niet met geassocieerd worden en het stoort mij ook dat me in het buitenland gevraagd wordt door mensen met wie ik een dichte vertrouwensband heb waarom de fransen zich zelden wassen en zo stinken.
Oud 24 juni 2004, 19:47   #17
Elmer
Vreemdeling

Elmer's schermafbeelding

Standaard

Raar , ik kom al meer dan 30jaar in Frankrijk , vakanties en wijn degustaties . Nog nooit heb ik last gehad van de Fransen hun lijfgeur .
Er is echt niets fout met mijn neus , als dat zo was dan had ik het al lang geweten want ik neem mijn hobby , wijn verzamelen en degusteren , heel serieus .
Raar dat mensen aan jouw komen vragen waarom Fransen zo stinken , denken ze dat jij Frans bent (waarmee ik overigens niks me wil sugeren)? Als het mensen zijn die jij goed kent , moeten die toch weten dat je een Belg bent ?
Oud 24 juni 2004, 20:10   #18
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Raar , ik kom al meer dan 30jaar in Frankrijk , vakanties en wijn degustaties . Nog nooit heb ik last gehad van de Fransen hun lijfgeur .
Er is echt niets fout met mijn neus , als dat zo was dan had ik het al lang geweten want ik neem mijn hobby , wijn verzamelen en degusteren , heel serieus .
Raar dat mensen aan jouw komen vragen waarom Fransen zo stinken , denken ze dat jij Frans bent (waarmee ik overigens niks me wil sugeren)? Als het mensen zijn die jij goed kent , moeten die toch weten dat je een Belg bent ?
Grappig, maar nee, ze denken niet dat ik frans ben ... Waarschijnlijk is het bij u gewenning, men raakt gelukkig aan zo goed als alles gewoon. Maar u moet wel begrijpen dat wie niet regelmatig met die sterke lijfreuk in contact komt, zich er wel sterk aan stoort.
Oud 24 juni 2004, 20:33   #19
Elmer
Vreemdeling

Elmer's schermafbeelding

Standaard

Het is in ieder geval zo dat praten of zelfs nog maar in de buurt komen van iemand die stinkt vreselijk irritant is .
Zou het echt komen omdat ze zich zo weinig wassen ? of komt het door wat ze eten ? Ik weet dat veel Indiers een soort olijfoliegeur hebben en mensen die veel knoflook eten hebben niet alleen een knoflook adem , ze wasemen die geur ook uit .
Maar als je bevoorbeeld een vergadering hebt over punt x en die stinkende Fransoos deelt jouw mening , dan gaat die geur mij er toch niet van weerhouden om er samen voor te gaan en samen te proberen punt x te verdedigen .
Oud 24 juni 2004, 21:02   #20
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zou het echt komen omdat ze zich zo weinig wassen ? of komt het door wat ze eten ?
Volgens Le Figaro komt het omdat de fransen zich niet wassen (zie reacties op vorige pagina) ... Verder is er weinig onderzoek gedaan naar de vuilheid van de Fransen. Niet echt een populaire topic in Vlaanderen, en waarschijnlijk al helemaal niet in Wallonie ... 'ge weet maar nooit, misschien komt de stank met de taal' denken de walen
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be