![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wat zijn jullie voorstellen om dit probleem aan te pakken?
Ik ga van start met: - de invoering van een maximuminkomen. (minder inkomensverschillen) - een verbod op leegstand van panden. (straf = onteigening - om de woningnood op te vangen, meer sociale huisvesting) - invoering kapitaalbelasting en belasting op winst en speculatie - (effectief) gratis onderwijs en geneeskunde |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Kapitaalsvlucht, extralegale voordelen, brain drain effect etc. Dit heeft enkel negatieve gevolgen. ![]() Ik zal er wel in gaan wonen voor een tijdje, althans, op papier. Anders verhuur ik het aan 1 van mijn werknemers. maw: U treft hiermee bijna niemand. ![]() Belasting op winst hebben we al. Kapitaalsbelasting heeft tot gevolg dat het kapitaal verhuist. Belasting op speculatie fine with me, maar dan ook belastingsaftrek als het slecht gaat op de beurs. Gevolg: Uw staatsinkomen wordt nog veel conjunctuurgevoeliger. Er is nu reeds belasting op speculatie als je de winst ervan realiseert. ![]() Hebben we nu al. Uiteindelijk komen volgens mij veel van uw maatregelen, hoewel no doubt goed bedoeld, als zeer naief over.
![]() |
![]() |
#4 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
PS: Het kapitalisme is corrupt want het past in economisch opzicht dezelfde denkwijze toe als het Vlaams Blok op het culturele vlak (de wet van de sterkste, kwantiteit boven kwaliteit). Bovendien baart het een bepaalde "lifestyle" die iedereen wordt opgedrongen (de ijverige kleinburger - oh wee als je een "wereldvreemde en luie" intellectueel bent) en die de instellingen (onderwijs, politiek,...) uitholt. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Vooral het onderwijs is alles behalve gratis. Het is goedkoop. Spotgoedkoop in vergelijking met de kwaliteit, maar het is niet gratis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Die wet van vraag en aanbod kan bijgesteld worden door mensen zich daarmee te laten bezighouden waar werkelijk behoefte aan is. Mensen dienen dus kritischer te staan tegenover de winst- en consumptiemaatschappij. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
2. Er is nog iets anders nodig dan het louter "gratis" maken: de economisering stoppen (die samenhangt met verkleutering en dus het onmondig maken van mensen) en daadwerkelijke gelijke kansen afdwingen (nog al te vaak zien we achterstanden bij bepaalde groepen). 3. Ik pleit ook voor een DRASTISCHE verhoging van het kindergeld voor armere gezinnen. Iedereen evenveel is in deze geen basis voor herverdeling. 4. Ook zou het contact van kinderen uit "armere" gezinnen met het Internet verbeterd moeten worden (cf. kennismaatschappij). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Betere alternatieven... 1. Radicale sociale hervormingen. 2. Op (zéér) lange termijn: postkapitalistisch anarchisme. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
PS: Niet gaan moraliseren, hé. Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
=> MEER INSPANNING VOOR DE ECHTE BEHOEFTEN => GROTER AANBOD, gecombineerd met WINSTMAXIMA => LAGERE PRIJZEN |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met die verhoging van het kindergeld kan ik in principe ook wel akkoord gaan alhoewel ik de huidige situatie helemaal niet goed ken. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat klinkt allemaal zeer spectaculair maar hoe wil je dat in de praktij bewerkstelligen? Citaat:
2. een anarchie leidt volgens mij steeds tot een maatschappij waar de wet van de sterkste geldt, dit is ongeveer evenredig aan puur kapitalisme. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Cf. affirmative action Citaat:
Gratis internet thuis. |
||||||