![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 29 juni 2006 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, mooi initiatief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Eigenlijk zou men daarvoor niet moeten betalen. Ik dacht dat elke belg drie -of minstens twee- talig moest zijn.
Veel Vlamingen zijn tweetalig, maar krijgen zij geld? Neen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idem als vercetti: ik hoop dat de vlamingen dezelfde bonus krijgen.
helaas wordt het dan een dure bedoening, want op een paar uitzonderingen na zijn alle vlamingen tweetalig. Misschien dan eerder die 400 en zoveel euro aftrekken van het loon van de niet-tweetaligen. Ze hebben tenslotte minder capaciteiten om hun job tot een goed einde te brengen. Laatst gewijzigd door Nynorsk : 29 juni 2006 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was ook mijn eerste gedacht. Als ik een ambulance bel, kan het me niet verdommen of ze een bonus krijgen of niet, maar ze moeten mij verstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik weet wel niet of het een éénmalige of jaarlijkse premie is. Het is wel positief dat Wallonië daar nu op volgt. Het loon verminderen met 400€ voor wie niet-tweetalig is is mijn inziens geen oplossing. De ambtenaren zijn weldegelijk in staat goed werk te leveren. Door te kiezen voor tweetaligheid engageren ze zich om beter werk te leveren, waarvoor ze beloont worden met een premie. Net zoals de Vlaamse ambtenaren.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat zal u wel weer ontgaan zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En bovendien biedt dit mogelijkheden om weer een transfer op poten te zetten ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Burgemeester
|
![]() ALS u de volgende verkiezingen wint en ALS u dan uw tweetaligheidsprogramma invoert dan is er TEN VROEGSTE binnen 18 �* 25 jaar enig resultaat te merken.
“België heeft geen nationaliteit en, gezien het karakter van zijn inwoners, kan het er ook nooit een hebben. In feite heeft België geen politieke reden van bestaan.” Leopold I van Saksen-Coburg, Koning der Belgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Beter laat dan nooit.
Maar ik ben het daar niet mee eens. De eerste resultaten zullen er veel sneller komen. Na hooguit één of twee jaar. Laatst gewijzigd door Hans1 : 29 juni 2006 om 19:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik ben viertalig, als je Afrikaans erbij rekent zelfs vijftalig. Ik wil een dubbele premie!
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In plaats van maatregelen te nemen om de ambtenaren van het Waals Gewest tot tweetaligheid aan te moedigen, zouden ze beter eerst Brussel aanpakken. In Brussel moet elke ambtenaar (van de federale overheid, van het Brussels Gewest, en van de gemeentes) (administratie, medische sector, politie, enz...) tweetalig zijn. Dit is verre van het geval. Eerst Brussel. Daarna zien we wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() ja kim, als je maar leest wat je wil lezen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Er is SZ in Vlaanderen en Wallonië en toch een transfer. Elk systeem van een premie biedt in België gewoon een mogelijkheid tot een transfer. Face it...