![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() iedereen weet dat het verboden is aan moslims varkenvlees te eten en alkohol te drinken, en voor vrouwen, om hun lichaam te tonen aan andere mannen als de echtgenoot.Maar ik hoorde ook dat het verboden is om mensen of dieren te tekenen en/of te schilderen, te dansen, te zingen en muziek te maken...Blijkbaar zijn er énorm veel dingen verboden door deze godsdienst.Wie weet er meer over, Wat is er allemaal verboden door de islam?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Beste, De bijbel doet de Koran wel degelijk concurrentie aan, lees maar eens het boek: Leviticus, maar niet na het eten liefst. Het enigste dat wel mag: dat de vader zijn dochter verkracht, dat staat niet bij de verboden. Daarna zijn er nog andere teksten, ook in het Nieuwe Testament, om maar meteen de redenering tegen te gaan dat "ons" geloof alleen steunt op het Nieuwe Testament. Een lijstje op aanvraag, maar dan moet je geduld hebben. De vrouwen hebben het nog steeds te verduren, de homo's moet je maar meteen dood doen! Groetjes, ![]() ![]() ![]() Gerard Golsteyn. ![]()
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar daar gaat het hier dus niet om: ik wil de verboden kennen, zoals die door islamietische fanatici door de eeuwen heen vastgelegd zijn.Over de christelijke fundamentalisten kan je beter een andere draad openen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er is een verschil tussen wat er verboden is in de Koran (gemaakt door God en dus onfeilbaar) en de verboden in de Shariawetten (gemaakt door mensen en dus niet onfeilbaar maw veranderbaar). wil je daar eens een verschil in maken aub?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vrouwen mogen niet verder dan 75km alleen reizen (gebaseerd op de afstand van drie dagreizen per kameel) zonder dat er een mahram bij is (= een mannelijk persoon waar ze niet mee mag huwen: broer, vader, oom).
Men mag zich niet ontlasten met de rug richting Mekka: in Nederland heeft men op een bepaald ogenblik de toiletten van sociale woningen moeten aanpassen omdat die in de verkeerde richting stonden. Enkel halal geslacht vlees eten. Niet staand eten met uw schoenen aan. Indien je toch in een situatie bent waar je staand moet eten aan een tafeltje en met uw schoenen aan, dan moeten ze - om de kuffar niet na te apen - samen uit één bord eten. http://islam.tc/ask-imam/view.php?q=18444 Hier vind je nog veel meer: http://islam.tc/ask-imam/index.php Laatst gewijzigd door circe : 21 november 2006 om 09:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Zelfs muziek is slecht.
Zie hieronder een lang lijstje. "Haram" = slecht, "halal" = goed. http://www.faithfreedom.org/Articles...Ahmed20729.htm ISLAMIC HARAM AND HALAL By: Ayesha Ahmad It is haram to marry an adult pagan woman but halal to marry an underage Muslim child. It is haram to steal an egg from a Muslim, punishable by cutting hands and feet, but halal to rob non Muslim's commercial caravans, rewarded by share of the booty. It is haram to slaughter an animal in a name other than God but halal to slaughter a human being in the name of God. It is haram to befriend a Jew or a Christian but halal to kill them and sleep with their wives and daughters. It is haram to watch television but halal to watch beheadings and stoning. It is haram for a woman even to show her face to a namahram man but halal for a man to disrobe and inspect a namahram woman before buying her in a slave market. It is haram to buy mortgage to acquire a house for your family but halal to buy a woman from a slave market to sleep with her. It is haram to trade alcohol but halal to trade human beings. It is haram to listen to music but halal to listen to wailing of innocent women and children of the beheaded critics and apostates. It is haram to see a movie but halal to kill an infidel. It is haram to bet on a horse for entertainment but halal to steal a horse from an infidel for a living. It is haram for a woman to have more than one husband but halal for a husband to have more than one wife. It is haram for a husband to hurt his wife by treating other wives better, but halal for him to hurt them all by acquiring and sleeping with unlimited slaves and captive women. It is haram for a wife to refuse her husband even on a camels back but halal for a husband to beat her up with a lash and green stick if she refuses him. It is haram to even break the heart of a single innocent person if he is Muslim, but halal to behead all the innocent men of a community and sell their innocent women and children in slavery if they are non Muslims. It is haram to attack and and injure enemy women but halal to enslave and rape them. It is halal to stone a woman by burying her in a hole dug to her shoulders to maintain her "hijab" but haram to stone her on a flat ground and risk her "hijab". It is halal to let young grils burn in fire but haram to rescue them if they do not have hijab.
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een moslima mag haar lichaam niet laten zien aan een andere man dan de hare, bij een moslimman gaat het enkel over het gedeelte boven zijn knieën tot zijn middel. Een moslima mag niet huwen met iemand van een ander geloof. Een moslim met christenen en joden en een moslima uiteraard. Dat drinken van alcohol gaat verder hoor... ze mogen het ook niet dragen, opnemen dus of bekijken met 'zin erin' . Het is ook verboden sex te hebben wanneer de vrouw ongesteld is. Dansen, zingen en muziek maken is voor zover ik weet niet verboden, tijdens ramadan wordt het vermeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Islam is een "sick joke" die al 1500 j. voor miserie zorgt.
En door onze klote ministers zitten die moslimratten hier ook al. Belgen,Spanjaarden,Chinezen,Nigerianen,soudanezen, ..... niemand lust die seckte die dagdagelijks overal in heel de wereld voor ellende zorgt. En die bijbel is leuk leesvoer, verder moet een mens zelf z'n leven leiden en niet een "handleiding volgen". T'is niet omdat je de handleiding van je wagen en de verkeerswet perfect kent dat je daarom een goed chauffeur bent. Al kan dit wel een beetje helpen. Maar er komt nog veel bij kijken,inzicht,anticiperen op andere weggebruikers,ervaring,natuurlijke aanleg,feeling,................... Laatst gewijzigd door colargo : 21 november 2006 om 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast bestaat er natuurlijk DE regel die men systematisch naar voren brengt, "O gij die gelooft, wijn en het hazardspel en afgoden en toverpijlen zijn niet anders dan gruwelen, door Satan gewrocht. Vermijdt ze dus, opdat gij voorspoedig moogt zijn." (de Tafel, 90). En wie zei weer dat men de Koran blindelings moet lezen en niet kan interpreteren?
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2. De Bijbel werd duizenden jaren geleden geschreven. Tuurlijk is hij niet up-to-date. 3. Stenigt of verhangt de katholieke Kerk de 'overtreders'? Post misschien is genuanceerd. ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Schepen
|
![]() Colarco: wie denk je wel dat je bent dat jij jezelf beter vindt dan moslims?
Denk jij dat jij "koning" bent en wij "ratten"?? De enige rat die in de hel zal rotten ben jij Ongelovig stuk uitwerpsel, dat ben jij - zelf mijn uitwerpsels zijn beter als jij. Mijn excuses voor alle andere die hier ook op de forum zitten maar mij gaan ze hier geen moslimrat noemen zenne! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 21 november 2006 om 20:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Schepen
|
![]() Van Maerlandt, nu ben jij mij aan het uitdagen hé..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Nee, gij. Ik geef u enkel een heel goede raad. Als u hier op het forum niet voor 'rat' versleten wil worden, moet u idiote of beledigende posts negeren of weglachen.
Let wel, ik veroordeel u niet. Indien u zo wilt reageren, is dat uw keuze. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Schepen
|
![]() Jij vergeleek mij met een knaagdier.. Daar was jij mij dus aan het uitdagen..
Ik ben begonnen op dit forum heel vriendelijk maar hoe meer ik die belachlijke en beledigende posts lees, hoe harder ik word, soms zelf zo hard dat ik er zelf van verschiet.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Schepen
|
![]() Ik zei: je hebt me "vergeleken" met een knaagdier, je hebt me zo niet genoemd..
Je zei laat je niet... ALS een .. knaagdier.. Daar is die vergelijking dus Negeren wordt het of vriendelijk antwoorden |
![]() |
![]() |