Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2006, 17:05   #1
ilfalco
Minister-President

Standaard Open brief van Marcel Cools aan Burgemeester Janssens"

Open brief van Marcel Cools aan Burgemeester Janssens - 07/07/06 Antwerpen

Antwerpen, 6 juli 2006.

Open brief aan de heer Patrick Janssens,
Burgemeester van Antwerpen

Geachte Heer Burgemeester,

Onze Grote Markt ligt er tegenwoordig mooi bij. U komt daar dagelijks en kan dat dus zelf beoordelen. Ik zou u echter willen uitnodigen ook eens naar een ander Antwerps Plein te willen komen kijken, nl. het Astridplein. Het Astridplein aan het centraal station is eveneens een uithangbord van onze stad. In werkelijkheid is dit plein echter een echte schande voor de stad.

Inhammen zoals de ingang van de Delhaize en van het nieuwe hotel zijn de geliefkoosde hoeken voor drugverslaafden en buitenslapers. Het is er vuil en het stinkt er naar urine. Glascontainers of vuilmanden zijn er nergens te bekennen. Met een broodjes- en een hamburgerzaak vlakbij wil dat zeggen : alle afval, papieren, servetten, hamburgerdozen en drinkbekers, zomaar op de grond en voor onze deur. Er is geen poetsen aan.

Onlangs werden wij gedwongen de pergola (overdekt terras) van onze zaak, Café Jozef op de hoek van het Astridplein en de Gemeentestraat, af te breken. De ware reden is ons nog altijd niet duidelijk. Plaatsgebrek kan men bij de heraanleg van een zo groot plein toch moeilijk aanvoeren. Mijn echtgenote en ik baten Café Jozef intussen al meer dan dertig jaar uit, het is een oude, alom gekende zaak. Op enig begrip van de overheidsdiensten hebben we op geen enkel moment mogen rekenen. Vandaag vrezen wij dat als dit hier zo doorgaat wij onze deuren zullen moeten sluiten. Onze omzet is reeds met bijna 50 % gedaald. De vergelijkbare situatie van onze collega’s van de “Valk” haalde ook al de kranten.

De werken aan het Astridplein duren onbehoorlijk lang. Al die jaren proberen de vele middenstanders zonder enige hulp van het stadsbestuur het hoofd boven water te houden. De voorbije weken namen de verkeersproblemen alleen maar toe. De stationsbuurt is zo goed als onbereikbaar, parking is er niet en van enige alternatieve verkeersignalisatie is nauwelijks sprake.

Toch zijn de werken die vandaag voor onze deur plaatsvinden slechts een deel van het probleem. Daar hebben wij nog begrip voor, men kan nu eenmaal geen eieren bakken zonder de schaal te breken. Maar de voornaamste oorzaken van de verloedering en de teloorgang hebben niet echt met deze werken te maken. De onveiligheid, het rondhanggedrag, van drugverslaafden en jeugdbendes, het sluikstorten en het zwerfvuil, de verkeersmiserie en het gebrek aan parkeerplaatsen maken deze buurt ook zonder werken onleefbaar.

Mijnheer de burgemeester,
De middenstanders van het Antwerps stationskwartier hebben de voorbije jaren heel veel
geduld gehad. Ons geduld is nu op. Wij zijn de beloften beu en geloven niet langer dat wij van U en Uw bestuursploeg veel goeds moeten verwachten. Daarom heb ik besloten bij de volgende verkiezingen een duidelijk signaal geven: ik zal op 8 oktober kandidaat zijn op de kartellijst Vlaams Belang-Vlott.

Hoogachtend,

Marcel Cools
Uitbater Café Jozef, Astridplein 45, Antwerpen

Ook bij ons is het totale waanzin... net voor de verkeizngen breekt men alles op en ligt men zelfs ronde punten die er nog maar 3 tal jaar staan weg te nemen . Alles invalswegen worden opgebroken. Wie in het mechelse woont weet wel waarover ik praat.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 19:59   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

De stad gaat er nochtans op vooruit sinds Janssens burgemeester is geworden .. naar men zegt....
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 07:28   #3
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Daarom heb ik (Marcel Cools) besloten bij de volgende verkiezingen een duidelijk signaal geven: ik zal op 8 oktober kandidaat zijn op de kartellijst Vlaams Belang-Vlott.

Hoe idioot kan men zijn? Heeft Dewinter beloofd om zelf een schop in zijn handen te nemen teneinde de werkzaamheden wat te bespoedigen...? Het Blok, nu ook de partij van kundige en vlugwerkende stratenmakers...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Ook bij ons is het totale waanzin... net voor de verkeizngen breekt men alles op...

Ik geef je in deze volkomen gelijk. Er zou dringend een wet moeten komen die wegenwerken tijdens verkiezingen verbiedt. Het is een complot om blokkers te pesten, zeg ik je!!

Quelle horreur...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 8 juli 2006 om 07:28.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 07:35   #4
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht

Hoe idioot kan men zijn? Heeft Dewinter beloofd om zelf een schop in zijn handen te nemen teneinde de werkzaamheden wat te bespoedigen...?
Neen, dat heeft Jansens gedaan.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be