![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Open brief Van den Eynde aan ,,ex-VNJ’er'' Helmut Lotti
(Intimidatie vanwege Vlaams belang houdt niet op.) BRUSSEL - In een open brief trekt Vlaams Belangkamerlid Francis Van den Eynde vrijdag van leer tegen de Gentse zanger Helmut Lotti. Van den Eynde vindt de deelname van Lotti aan het festival voor verdraagzaamheid en tegen racisme op 1 oktober een provocatie van een miljoen Vlamingen. Hij is verbaasd dat net Helmut Lotti met zijn Vlaams-nationaal verleden aan het concert deelneemt. ,,Dat precies u ook bij de zaak betrokken bent, verbaast mij des te meer omdat uw vader jarenlang een ijverige propagandist van het voormalige Vlaams Blok in Gent geweest is'', stelt Francis Van den Eynde in zijn open brief aan Helmut Lotti. In de brief verwijst Van den Eynde naar het lidmaatschap van Helmut Lotti tijdens zijn jeugd van het Vlaams Nationaal Jeugdverbond (VNJ). Als ex-lid moet hij weten dat de Vlaams-nationalisten geen kannibalen en koppensnellers zijn waarvoor sommigen ze willen doen doorgaan, aldus Van den Eynde. De deelname aan het festival zou niet alleen een provocatie zijn van een miljoen Vlamingen maar ook van meer dan 20 procent Gentenaars, aldus de Gentse voorman van het Vlaams Belang. Van den Eynde raadt Lotti dan ook aan zich gereserveerd op te stellen tegenover de politiek en besluit dat hij daarvoor nog wat bedenktijd heeft. Helmut Lotti keert momenteel uit het buitenland terug en was vrijdagnamiddag niet bereikbaar voor commentaar. Afgelopen woensdag al stuurde Vlaams Belang-voorman Filip Dewinter naar alle deelnemende artiesten een open brief. Daarin stelt hij dat de kiezers van het Vlaams Belang geen opgestoken vingertje verwachten van artiesten wat betreft hun stemgedrag. Hij zegt verwonderd te zijn dat artiesten zich laten manipuleren en misbruiken om zoals Tom Barman het zegt ’Een teken tegen het Vlaams Belang te geven’. Lotti betreurt polarisering Gents zanger Helmut Lotti betreurt de toenemende polarisering rond het festival voor verdraagzaamheid en tegen racisme op 1 oktober. Hij wil met zijn deelname aan het concert de mensvriendelijkheid in de verf zetten, zegt hij in een reactie op de open brief van Vlaams Belangkamerlid Francis Van den Eynde. ,,Lief en verdraagzaam zijn voor iedereen, is mijn uitgangspunt in het leven'', zo begint de reactie van Helmut Lotti op de aantijgingen van Francis Van den Eynde. Lotti betreurt de polarisering rond het evenement 01.10. Hij stelt zijn steun toe te zeggen aan goede doelen met de bedoeling dat iedereen er beter van wordt. Goede bedoelingen mogen echter niet in hun tegendeel gekeerd worden, aldus Lotti. Hij vindt het ongepast dat ,,links, midden en rechts gebruik, ja zelfs misbruik maken van dergelijke polarisering op een moment waarop niet anders dan universeel menselijke waarden verdedigd worden.'' Lotti benadrukt hij zich noch in het verleden heeft ingelaten met politiek, noch in de toekomst dat zal doen omdat hij simpelweg niet geïnteresseerd is in partijpolitiek. ,,Dus, in zoverre 01.10 over de partijgrenzen heen voor een verdraagzame wereld pleit, blijf ik bij mijn goede bedoelingen'', besluit Helmut Lotti. Gastenboeken en fora Tanguy Veys, provincieraadslid voor Vlaams Belang in Oost-Vlaanderen, roept via zijn site op om de open brief die Filip Dewinter schreef massaal naar vrienden en kennissen door te sturen. Daarnaast heeft Veys de links naar fora en gastenboeken van de deelnemende artiesten verzameld zodat surfers ,,ook zelf in de pen kunnen kruipen door die Vlaamse artiesten te wijzen op de politieke agenda van 0110.'' Het gastenboek op de website van Laura Lynn is ondertussen afgesloten. Er staat wel nog een mededeling waarin de zangeres benadrukt de gedachte voor verdraagzaamheid ten volle te ondersteunen. Kris Wauters van Clouseau zegt in een uitgebreide bijdrage op de website van Clouseau nog altijd achter 0110 te staan. ht (belga)07/07/2006 --------------------------------------------------------------- het vlaams belang sist, briest en weert zich als een duivel in een wijwatervat van verdraagzaamheid. helmut lotti krijgt zowaar nog wat 'bedenktijd'... qua intimidatie kan dat tellen. het oproepen van hun achterban tot haatspam op de gastenboeken en fora, ondertussen een bekende tactiek van het VB om de 'stem van het volk' kunstmatig rechtser te kleuren. waar is het grote pleidooi voor de vrije meningsuiting gebleven? mogen artiesten zich nog vrij scharen achter een positieve boodschap? het VB valt stilaan door de mand. laat ze maar doen, wie weet tot wat voor stunten ze nog in staat zijn in hun razernij... Laatst gewijzigd door Mitgard : 7 juli 2006 om 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
kusje Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 juli 2006 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
--------------------------------------------------------------- Citaat:
Citaat:
Citaat:
mogen artiesten zich nog vrij scharen achter een positieve boodschap? Postieve boodschappen kent het VB niet. Verrassen doen ze mij allang niet meer.
Laatst gewijzigd door Pietje : 7 juli 2006 om 20:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() amai nogal een intimidatie... je zou nog gaan denken dat ze voor een beropesverbod gaan pleiten...
ik denk eerder dat dit aantoont dat het VB van de dialoog houdt ipv links dat enkel straatgeweld en echte intimidatie kent. Zowat elke zaalverhuurder of fotograaf of wahtever die weet wat hetw oord intimidatie inhoudt. Want wie ook maar op welke manier samenwerkt met het Vb krijgt te maken met intimidatie. En nee ze krijgen geen open brief... Vraag eens aan de strangers wat intimidatie en broodroof inhoudt. Misschien is het daar wel voor dat lotti bang is... Laatst gewijzigd door ilfalco : 7 juli 2006 om 21:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Intimidatie en nauwelijks verholen dreigingen zijn de meest aangewezen manieren om de arrogantie van het zwart blok te verbergen. Een arrogantie dat zichtbaar wordt door te stellen dat al die artiesten geen flauw benul hebben waarmee ze bezig zijn en dat het zwart blok hen wel eventjes zal zeggen wat ze al dan niet mogen doen.
"Want al die artiesten zijn toch zo dom, mijnheer". "Zij laten zich manipuleren door het linkse kamp, mijnheer". "Wij zijn de enige die weten waar de klepel hangt en al de rest is veel te dom om het te snappen, mijnheer". "Artiesten hebben het recht niet om hun afkeer tegen het blok te uiten, mijnheer". "Dat is een daad van vrije meningsuiting die niet in ons kraam te pas komt, mijnheer". "Enkel wij alleen hebben daartoe het recht, mijnheer". Ik geef die artiesten groot gelijk wat betreft hun deelname. Er kan niet genoeg tegen het blok worden geageerd. Vlaanderen is al zwart genoeg.
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 7 juli 2006 om 22:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En dat is de dreiging die boven alle Vlaamse artiesten hangt die weigeren mee te werken aan de 0110-concerten. Elke aanval op de artiesten vind ik daarom onverantwoord. Je verwijt een slachtoffer van terreur niet dat hij bang is. Ik begrijp de reactie van Francis Van den Eynde, maar ik betreur ze. mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is de reactie van vlaams Belang intimidatie? Helemaal niet ! Dit is intimidatie...
http://www.youtube.com/watch?v=8E4rM...&search=muslim http://www.youtube.com/watch?v=0-IIU-Ekd3w
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 7 juli 2006 om 22:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mooie poging om er een loopje mee te nemen, maar pakt bij mij niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Slapend rijk wordt het VB door zo'n initiatieven... Of denkt U dat U één belanger gaat kunnen overhalen? Beter was dat links ageerde tegen de mistoestanden, begaan door de linkse leiders, de zogenaamde verdedigers van de kleine man... en dan denk ik aan o.a. Charleroi, de zelfbenoeming tot provinciegouverneur door SS, de schande van De Batselier... Dat zijn zaken, waar men iets aan kan verantanderen en die de verzuring (kunnen) tegengaan... Het is opvallend dat o.a. de pietjes en de mietjes daar nooit problemen mee hebben... Laatst gewijzigd door Chipie : 7 juli 2006 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Nazi-praktijken, meer denk ik daar niet over.
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Wellicht inspireerde F. Van den Eynde zich op de nazipraktijken die schering en inslag zijn bij de 'verdraagzame' vakbonden. Die schamen zich al lang niet meer om nazipraktijken als intimidatie en broodroof in de praktijk te brengen tgo mensen met VB-sympathieën.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit stopt die intimidatie.
Ik ken er hier op 't forum die ermee ophielden de Islam en hun aanhangers te intimideren.......... ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 8 juli 2006 om 07:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maakt dat het er minder wreed door? Ik dacht het niet...Typische VB-argumentatie....
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Typische progressieve vluchtpoging... Confronteer de progressief met de nazipraktijken uit de zelfverklaarde progressieve middens, en hup de oogkleppen gaan op, de zuurtegraad stijgt nog wat en de vlucht wordt ingezet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Typische progressieve vluchtpoging" is nog zo'n VB-dooddoenertje: "Ik kan het niet goedpraten dus ga ik zo'n algemeen statement doen dan kom ik op de één of andere manier geloofwaardig over". Het ding is, vriend, dat een onethische handelswijze niet wordt goedgepraat door het feit dat een andere het ook deed. Mij kan het niet schelen welke die andere ook is.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 8 juli 2006 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Zouden we dan toch mogen concluderen dat het VB TEGEN verdraagzaamheid is wegens hun héél grote verzet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk verzet dan ook van het VB levert iets op behalve het tegenovergestelde en negatieve publiciteit.
![]() |
#20 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien u voor vrije meningsuiting bent, kan het u niet schelen dat ik parallel trek met de nazi-praktijken binnen de vakbonden. Citaat:
Citaat:
Nee, uiteraard kan het u niet schelen, zeker als die ander uit progressieve middens komt. Dan dient de onethische handelswijze doodgezwegen te worden. Dat was mijn punt, die typische hypocrisie even aan te kaarten. Vwalla, I made my point. Please feel free om er nog een karrevracht VB-dooddoeners bij te slepen indien die uw frustraties kunnen tempereren omwille van wat u in de spiegel zag. ![]() |
|||
![]() |
![]() |