Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2006, 20:30   #1
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard Allochtone kinderen slaan redster in elkaar

Na een zoveelste geval van agressie tegen personeel van het stedelijk zwembad hanteert Mechelen er sinds deze week een nultolerantie.

Zwemmers die een waarschuwing van een redder naast zich neerleggen, worden bestraft met 250 euro overlasttaks en een toegangsverbod van zes maanden. Het Mechelse stadsbestuur ziet zich genoodzaakt tot het nemen van draconische veiligheidsmaatregelen, nadat een redster eind vorige week was afgetuigd door drie allochtone kinderen van ongeveer twaalf jaar en daardoor nog tot minstens einde volgende week werkonbekwaam is.

Het was het zwaarste incident in een lange rij opstootjes met zwembadbezoekers deze zomer, waaraan Mechelen nu paal en perk wil stellen. Redders kunnen voortaan op de hulp van agenten rekenen om zwemmers die een eerste verwittiging negeren, aan de deur te zetten, met een retributie van 250 euro in de hand. Op bepaalde tijdstippen zullen zelfs agenten in burger worden ingezet om heibel in of rond het zwembad in de kiem te smoren.

“Wie zich niet aan de regels houdt, moet er ook niet aan denken de eerstvolgende zes maanden nog een stap in het zwembad te zetten”, waarschuwt sportschepen Koen Anciaux (VLD).

http://www.gva.be/nieuws/Antwerpen/d...4-65273761BF4A}

Een zoveelste geval van geslaagde 'integratie'. Die redster zal waarschijnlijk een 'raciste' zijn geweest.

Laatst gewijzigd door smiley : 12 augustus 2006 om 20:30.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 20:58   #2
Spanks
Vreemdeling

Spanks's schermafbeelding

Standaard

Allochtone kinderen, ben je daar wel zeker van? Ze hebben het toch niet op het nieuws gezegd... (sarcasme).
Spanks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 22:31   #3
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

In het Belang van Limburg staat "3 kinderen van 10 tot 12 jaar, alledrie van allochtone afkomst, maakten het echt te bont.
Oud 12 augustus 2006, 23:00   #4
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Dat zijn dan nog maar snotapen van 10-12 jaar, wat gaat dat zijn als die 18-20 zijn

Anyway, 250EUR boete en toegangsverbod zijn mooie maatregelen. Als die lui zich normaal gedragen hebben ze niets te vrezen.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 23:11   #5
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

als een redster nog geen kinderen van 10-12 jaar aankan moet men zich mss de vraag stellen of ze wel geschikt is voor de job.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 23:13   #6
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Maar de moeder kwam haar arme dutskes ter hulp en hield de raciste staande en spoorde haar kroost aan om de redster te slaan en te stampen.

Wie niet horen wil moet voelen!
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 23:25   #7
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Dat zijn dan nog maar snotapen van 10-12 jaar, wat gaat dat zijn als die 18-20 zijn

.
Dat worden dan de zoveelste bajesklanten in de reeds door allochtonen overvolle gevangenissen. Een echte verrijking.
Dat is natuurlijk allemaal de schuld van de racisten.

Laatst gewijzigd door smiley : 12 augustus 2006 om 23:31.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 00:26   #8
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dat worden dan de zoveelste bajesklanten in de reeds door allochtonen overvolle gevangenissen. Een echte verrijking.
Dat is natuurlijk allemaal de schuld van de racisten.
Als die moeder haar gasten al gaat aansporen om zo'n dingen te doen, dan moesten ze haar kinderen gewoon afpakken en heropvoeden in een gezin dat hun nog de nodige waarden kan bijbrengen.

T'gaat van kwaad naar erger....
Oud 13 augustus 2006, 00:37   #9
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
als een redster nog geen kinderen van 10-12 jaar aankan moet men zich mss de vraag stellen of ze wel geschikt is voor de job.
Nooit bij stilgestaan dat redsters cursussen volgen om mensen uit het water te redden. Moeten ze binnenkort naast diverse zwemdisciplines ook nog technieken zelfverdediging beheersen?

De vraag is eerder of die kinderen wel geschikt waren voor het zwembad.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 13 augustus 2006 om 00:38.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 01:07   #10
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

[quote=Boadicea;1867677]Nooit bij stilgestaan dat redsters cursussen volgen om mensen uit het water te redden. Moeten ze binnenkort naast diverse zwemdisciplines ook nog technieken zelfverdediging beheersen?

De vraag is eerder of die kinderen wel geschikt waren voor het zwembad.[/quote]mischien zouden ze beter in de Schelde gaan zwemmen met hun moeder...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 09:37   #11
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Nooit bij stilgestaan dat redsters cursussen volgen om mensen uit het water te redden. Moeten ze binnenkort naast diverse zwemdisciplines ook nog technieken zelfverdediging beheersen?

De vraag is eerder of die kinderen wel geschikt waren voor het zwembad.
Zonder die moedige moslimmoeder die de raciste in bedwang hield zouden haar kleine jihadistjes wellicht niet veel hebben kunnen aanrichten.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 13:45   #12
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Zonder die moedige moslimmoeder die de raciste in bedwang hield zouden haar kleine jihadistjes wellicht niet veel hebben kunnen aanrichten.
Just idd, en wat moete we doen we met jihadistjes en terroristjes? Buitezwieren

Laatst gewijzigd door stropkeuh : 13 augustus 2006 om 13:46.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 14:32   #13
Hans..
Burger

Standaard

Wat maakt het uit of het allochtonen zijn, feit is dat dit erover is. Wat een moeder. Kan je je kinderen niet beter opvoeden misschien ?
Welke straf helpt zo'n ouders en bijgevolg hun kinderen, terug op het goede pad ?
Hans.. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 15:34   #14
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans.. Bekijk bericht
Wat maakt het uit of het allochtonen zijn, feit is dat dit erover is. Wat een moeder. Kan je je kinderen niet beter opvoeden misschien ?
Welke straf helpt zo'n ouders en bijgevolg hun kinderen, terug op het goede pad ?
-Het bewijst weeral da't PC'ers naïef zijn wat betreft allochtoon geweld.

-Het bewijst dat 't misschien godsdienst of cultuur gebonden is.(want zó jong en al zo agressief)

-Het bewijst dat sommige allochtone ouders het geweldadige gedrag van hun kinderen goedkeuren ( en in dit geval zelf aansporen tot... )

-Het bewijst dat de media vele geweldsvoorvallen in zwembaden en derg. liever verzwijgt! .....want "Het was het zwaarste incident in een lange rij opstootjes met zwembadbezoekers deze zomer..." (wsl kon de media d�*t niet meer onder de tafel vegen omdat er sprake is van arbeidongeschiktheid en/of vele getuigen)

-Het bewijst dat de meeste media weigeren om de afkomst te benoemen en alzo de bevolking beliegen.

-Het bewijst dat de slappe aanpak van dit (cultuurgebonden)geweld niet werkt. Maw. politiek is mede-verantwoordelijk.

-Het bewijst.....

Laatst gewijzigd door zorlac : 13 augustus 2006 om 15:35.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 17:22   #15
Hans..
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
-Het bewijst weeral da't PC'ers naïef zijn wat betreft allochtoon geweld.

-Het bewijst dat 't misschien godsdienst of cultuur gebonden is.(want zó jong en al zo agressief)

-Het bewijst dat sommige allochtone ouders het geweldadige gedrag van hun kinderen goedkeuren ( en in dit geval zelf aansporen tot... )

-Het bewijst dat de media vele geweldsvoorvallen in zwembaden en derg. liever verzwijgt! .....want "Het was het zwaarste incident in een lange rij opstootjes met zwembadbezoekers deze zomer..." (wsl kon de media d�*t niet meer onder de tafel vegen omdat er sprake is van arbeidongeschiktheid en/of vele getuigen)

-Het bewijst dat de meeste media weigeren om de afkomst te benoemen en alzo de bevolking beliegen.

-Het bewijst dat de slappe aanpak van dit (cultuurgebonden)geweld niet werkt. Maw. politiek is mede-verantwoordelijk.

-Het bewijst.....
Marginaaltjes van de maatschappij begint meestal onderaan de sociale ladder. Stel dat er geen mensen waren van buitenlandse origine, dan waren het evenzeer mensen geweest die sociaal nul de botte betekenen. Of : geweld en criminaliteit is niet gebonden aan een cultuur/afkomst/religie.... maar is persoonsgebonden door een sociale situatie.
Hoe gaat men dit beperken ? Een degelijke opleiding en opvoeding !
Dat het een probleem is onder de allochtonen, is niet te wijten aan het feit dat ze allochtoon zijn... maar aan een opvoeding en onderricht !
Waar ligt de fout ? Eerst en vooral bij de ouders.

- Het bewijst dat pc'ers naïef zijn wat betreft geweld, niet allochtoon geweld. Je kan enkel maar oplossingen bieden als je de andere(n) waarmee je de oplossing moet bereiken als evenknie en evenwaardig ziet. Dus al diegene die het woord allochtoon gebruiken (yes yes, ook die debiele partij Groen!) kunnen nooit een oplossing bieden voor dit probleem. Beschouw alle inwoners van de staat België (of eventueel Vlaanderen) als Belg (of eventueel Vlaming). Daarna zal er geen discriminatie (God weet of die er hier is) zijn en kunen de mensen nu éénmaal zich ook niet achter het excuus verstoppen, als oorzaak van geweld en marginaliteit !

- Het bewijst dat 't misschien godsdienst of cultuur gebonden is.(want zó jong en al zo agressief) ????? Yeah, like hell... dus eigenlijk wil dat zeggen dat ook hooligans (en die zijn wellicht wel gedoopt... de Vlaamse cultuur in gedachte) ook representatief zijn. Ook jong en agressief. Beter argument graag !!!!

-Het bewijst dat sommige allochtone ouders het geweldadige gedrag van hun kinderen goedkeuren ( en in dit geval zelf aansporen tot... ) ???? Ok, sommige allochtone ouders keuren hun gedrag goed.... zoals eerst beschreven zijn volgens mij ouders van zulke kinderen de grootste schuldigen!
Maar net zoals het argument hierboven kan je voorbeelden aanhalen, waarbij dit met "echte Vlaamse" ouders ook zo is. En als je dit ontkent........

Media, media, media .... dit vind ik persoonlijk wederom een zwak excuus. Richt dan zelf een krant, tv station op,...... dat wel de waarheid vertelt. Als je toch geboeid bent door de waarheid. Persoonlijk gezien klasseer ik dit onder gezaag en gekanker (maar wat is mijn persoonlijke visie nu eenmaal... hiermee wil ik niet bedoelen dat je zaagt). De media brengt dit zelfs m.i. echt wel genoeg aan bod.

-Het bewijst dat de meeste media weigeren om de afkomst te benoemen en alzo de bevolking beliegen. ? Antwoord ik niet op... ik ben echt niet geïnteresseerd wie, welke naam en van waar iemand komt, als hij een misdrijf pleegt. Het zal alleszins een idioot zijn geweest !

Daar ben ik mee eens :de politiek heeft dit volledig verkeerd aangepakt en is verantwoordelijk. Een pamperpolitiek werkt niet.... net zomin het onderscheid allochtoon-Vlaming/Belg ooit zal lukken ! En cultuurgebonden ? Nee, maar dat staat hier al ergens waarom van niet.

Laatst gewijzigd door Hans.. : 13 augustus 2006 om 17:25.
Oud 13 augustus 2006, 17:26   #16
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Dit gebeurt jaar na jaar na jaar, telkens weer met allochtonen. De oplossing is nochtans eenvoudig : je zet aan de ingang een duidelijke boodschap waarin staat dat diegene die aggreesief gedrag toont of die niet naar een redder luistert er gewoon uitvliegt voor heel het jaar.

Desnoods plak je er ook een Arabische vertaling naast. Zo is er geen discussie over "ikke niet kan lezen vlaams".
Oud 13 augustus 2006, 17:32   #17
Hans..
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dit gebeurt jaar na jaar na jaar, telkens weer met allochtonen. De oplossing is nochtans eenvoudig : je zet aan de ingang een duidelijke boodschap waarin staat dat diegene die aggreesief gedrag toont of die niet naar een redder luistert er gewoon uitvliegt voor heel het jaar.

Desnoods plak je er ook een Arabische vertaling naast. Zo is er geen discussie over "ikke niet kan lezen vlaams".
Ik heb zelf meer problemen met "echte Belgen/Vlamingen" dan met allochtonen in mijn vrije tijd (bevoorbeeld als ik op cafe gaan)... hoeveel agressievelingen ik daar al ben tegengekomen, is ook niet te schatten.

Maar ik kan mij wel vinden in de algemene lijn van uw post. Hangt er desnoods nen arabische tekst uit (dan gaan ze het excuus gebruiken, dat ze een ander dialect spreken).
Oud 13 augustus 2006, 17:46   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb zelf meer problemen met "echte Belgen/Vlamingen" dan met allochtonen in mijn vrije tijd (bevoorbeeld als ik op cafe gaan)... hoeveel agressievelingen ik daar al ben tegengekomen, is ook niet te schatten.

Dan werd jouw stamcafé nog niet ontdekt...

Komen er ongeluierde hoeren?
Wordt er sterke drank geschonken?
Is er drugshandel mogelijk zonder problemen te krijgen?
8)
Oud 13 augustus 2006, 17:48   #19
Hans..
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dan werd jouw stamcafé nog niet ontdekt...

Komen er ongeluierde hoeren?
Wordt er sterke drank geschonken?
Is er drugshandel mogelijk zonder problemen te krijgen?
8)
Dat is overal.
Oud 13 augustus 2006, 18:16   #20
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar ik kan mij wel vinden in de algemene lijn van uw post. Hangt er desnoods nen arabische tekst uit (dan gaan ze het excuus gebruiken, dat ze een ander dialect spreken).
Niets te Arabische tekst. Zich niet voegen = buiten + C130 one way ticket zandbak.
250 Euro !! pfff dat is weer zo'n halfzachte losermaatregel.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be