![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Gouverneur
|
(van De Standaard)
Het koninkrijk Saudi-Arabië herziet gezien de huidige spanningen in het Midden-Oosten zijn veiligheidsstrategie en overweegt daarbij ook de aanschaf van kernwapens. Dat meldde het Britse dagblad The Guardian donderdag zonder bronnen te noemen. Volgens de krant circuleert ,,in de hoogste Saudische kringen'' een strategisch document waarin drie opties zijn opgenomen. Het verwerven van een nucleair wapen ter afschrikking, een alliantie met een kernmacht ter bescherming of proberen het Midden-Oosten kernwapenvrij te maken. Onbekend is of Riyad al een keuze heeft gemaakt. Tot nu toe ging Washington er volgens The Guardian vanuit dat Saudi-Arabië onder Amerika's nucleaire paraplu zou willen blijven. De relatie tussen beide landen is verslechterd na de aanslagen van 11 september. Veel kapers kwamen uit Saudi-Arabië. In het Midden-Oosten bezit alleen Israël nucleaire wapens. Volgens de VS probeert Iran ook een kernwapen te ontwikkelen. De islamitische republiek ontkent dit. De regering in Teheran zegt alleen voor vreedzame doeleinden nucleaire technologie te ontwikkelen. ------------------------------- Dit is ongetwijfeld een klap in het gezicht van de Amerikanen. Zware tactische zet van de Saoedische overheid. Alle Arabische landen zijn nu overtuigd dat Sadam GEEN kernwapens had en dat ze in het zak zijn gezet door de Amerikanen. Altijd die schrik erin wrijven dat Sadam elk moment kan toeslaan. De rest van de wereld begint ook stilletjes aan overtuigd te geraken. Buiten de diehards natuurlijk Bush en hond Blair. Israel komt in nauwe schoentjes te staan. Als enigste "land" nog met kernwapens. Tijd voor de Amerikanen om open kaart te spelen. Ofwel IEDEREEN ontwapenen ofwel IEDEREEEN nucleaire wapens. Ik zie de Amerikanen nog voor optie2 kiezen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De VS doen wat zelfs Pakistan niet doet, Extremistische Moslims een atoombom toespelen.
Mustapha, ik vermoed nu toch dat je een tekort aan zand hebt. mijn advies, zoek je een zonovergoten zandbak ter grote van een Europees land. Wat ik zou doen als ik de VS was, Onze zandbakstuivers "atoombommetjes" verkopen, die afgaan als er mee geknoeit word, en via een draadloos signaal hetzelfde kunnen doen.Maar niet exploderen als ze door de "nieuwe" eigenaars ingezet willen worden.Ook een zender inbouwen, dat ze goed kunnen volgen waar ze overal naar toe gaan is een leuke optie.Dan kan er een preventief ongeval gebeuren. Ik weet het, het is gemeen,en de klanten bedriegen, maar beter dan mijn eigen koopwaar op mijn voorgevel krijgen
|
|
|
#3 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ze hebben het nog altijd niet door. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#5 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#6 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#7 | ||||
|
Schepen
|
Citaat:
Ik heb dit al enkele keren gevraagd maar er komt nooit antwoord... |
||||
|
|
|
|
|
#8 | |||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#9 |
|
Schepen
|
Dit is geen vooroordeel ik stel enkel vast dat mensen zoals jij en andere die bush steunen ook altijd pro-israel zijn en geen kritiek op hen dulden en blijkbaar denken dat israels en amerika's belangen steeds dezelfde zijn.
En zo heb ik nog steeds geen antwoord. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Schepen
|
Seba, ik ben zeker niet anti-amerikaans, integendeel. Ik vind dat de USA gelijk hebben als ze hun eigen belangen voorop stellen.
Wat ik wel graag wil weten maar waar niemand op antwoord is waarom er vanuit die hoek het blijkbaar taboe is iets negatiefs over Israel te zeggen. |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De moslimwereld en met hen de nuttige anti's in het Westen zijn razend jaloers op het succes van het Westen tegenover het totaal falen van hun wereld. Meestal door eigen schuld, maar meestal de schuld gevende aan het Westen. Amerika zijnde numéro uno in het Westen en dus ook in de wereld, het is logisch dat de jaloersheid nog meer gericht is tegen haar. Nu is Israel een Westerse democratie dat zich midden in een zee van minder ontwikkelde moslimdictaturen bevindt, en ondanks een omgeving van vijfhonderd miljoen arabieren vanaf de Sahara tot aan de grens tussen Irak en Iran , houdt dat landje op 20000 vierkante kilometer met haar vijf miljoen inwoners een topplaats op het gebied van economie, wetenschap, technologie, defentie, bekendheid, relaties, etc... Als closest friend van de V.S. wordt ze door die omringende landen dus ook gezien als het symbool van hun achterstand en hun falen. Daarom wordt dat land veel zwaarder aangepakt dan alle andere Westerse democratieën, getuige de talloze veroordelingen door de Arabische liga, maar ook door de UN, waar ook andere landen meehelpen. Israel slaat soms hard terug, maar met haar leger had ze niet alleen de 3.5 miljoen Palestijnen in een maand tijd kunnen uitmoorden, ze had ook nog vijf keer zoveel gebied kunnen veroveren en iedereen er verdrijven. Maar dat doet ze niet, en ze wordt behandeld alsof ze dat wel deed. Voor mijn part staat Israel aan onze kant, alsook de V.S., en heeft Europa alleen nog geen wekker gehoord. Maar dat komt. Je kunt zeker kritiek hebben op Israel en op de V.S., en de andere partijen hebben ook problemen waar wij moeten rekening mee houden. Maar ik kan niet aanvaarden dat Amerika en Israel constant en onvoorwaardelijk door het slijk worden gehaald, terwijl de zware moslimdictaturen en hun gruwelijke terroristische groeperingen constant 'begrijpelijke motieven' worden toegeschreven. Zeker wanneer dat van Europeanen komt, laat staan de onverbeterlijke extreem-linkse nuttigen. Dat is de reden waarom ik geloof in Bush en zijn regering, in de grootheid van de Verenigde Staten, en ook in haar klein maar zeer trouwe bondgenoot Israel. En dit is ook waarom ik hoop dat de mensen in Europa meer nuance zouden geven in hun anti-amerikanisme en hun anti-israel houdingen. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#14 | |
|
|
Citaat:
Kwa Israel kies ik geen partij in dat conflict en mijn mening beperkt zich tot: Je moet met twee zijn om te vechten en je moet ook met twee zijn om te stoppen met vechten. Mensen hebben graag een zondebok en weet je wat: Zowel Israel met Sharon als Palestina met Arafat hebben de verkeerde leiders als je tot vrede wil komen, beiden zijn te aggressief en laten teveel toe. Als er dan al eens een leider boven komt drijven wordt hij brutaalweg vermoord. Het is pas als Joden zowel als Palestijnen gaan kijken naar de huidige situatie en hoe die te verbeteren valt, dat er ginder een oplossing kan komen. Dat is helemaal niet pro-Israel zoals jij beweert. En als je zelf niet inziet dat de uitspraak: "Alle pro-amerikanen zijn pro-Israel en kunnen er geen kritiek op verdragen" een vooroordeel is in dezelfde trend als: "Alle Turken zijn dieven", dan ben je nog heel ver weg om tot een state of mind te komen van waaruit constructief kan gepraat worden.
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja, ik ben niet pro USA, dit is zoals de meeste landen niet meer dan een melkkoe voor de politici.
Maar om een stel religieuze fanatici toegang te geven tot kernwapens, zonder enige vorm van contole of beheersing, dat noem ik pas achterlijk. ook de vraag vanuit Saoudi Arabië naar kernwapens is vrij idioot. want wie kan en wil leveren? Simpel: De USSR, die een voorraad liggen hebben van verouderd tuig,en zowiezo een acuut geldtekort hebben. De VS die beter weten(hoop ik). De leiders van Noord Korea, die liever hun mogelijkheden stoppen in het maken van wapens dan het voeden van hun volk. China, goeie mogelijkheid, wegens toch genoeg volk, en geen angst van 10 kernbommen op eigen land. Indië.. ja hoor alsof die niet genoeg last hebben met Moslims in eigen land ,met conventionele bewapening, en een totaal lak aan menselijkheid. Langs de andere kant, hetzelfde voordeel als China, genoeg volk, en het land dat daar een atoombom op gooit kan repressailes verwachten.Wat westerse landen niet kunnen maken, want "Humanitair niet aanvaardbaar." Pakistan.Ze hebben de technologie, de kennis ,en de bommen, maar toch delen deze "broeders in geloof" dit niet met de rest van de islamietjes.... Frankrijk... why not, die hebben al raardere dingen verkocht, zoals de Clemanceau classe carriers. De UK, alsof die iets zouden doen zonder de toestemming van grotere broer VS. Zuid Afrika zou in theorie ook een potentiele fabrikant zijn. maar die hebben officieel de spullen al lang weggewerkt. België... onze luchtmacht is al een complete F16 kwijtgeraakt, zonder enig spoor, waarom geen atoombommetje uit een VS bewaakte bunker?Kleine Brogel iemand?Welke politicus steekt zijn hals uit voor die megabucks lange termijn oliebetaalde deal?
|
|
|
#16 | ||
|
Burgemeester
|
Citaat:
http://www.whitehouse.org/initiatives/posters/rummy.asp Redelijk hilarisch naar mijn gevoelen. |
||
|
|
|
|
|
#17 | ||
|
Schepen
|
Citaat:
Maar blijkbaar is regering van de VS (ook onder vorige presidenten)steeds Israels loyale partner en dit blijkbaar onder het mom dat Israel de verdediger van het westen zou zijn in een omgeving van ondemocratische en islamitische landen. De hoofdreden is echter dat de joodse lobby in de VS oppermachtig is- kijk maar hoeveel belangrijke posten ze in Bush zijn omgeving hebben- en ik blijf erbij dat dit eigen volk eerst-principe van de amerikaanse joden (wat ik de joden zelf niet kan verwijten) de hoofdreden is. En aangezien de overgrote meerderheid van de amerikaanse bevolking toch niet joods is is het toch wel opzienbarend hoe dit land de belangen van zo'n kleine gemeenschap in zijn land steunt. Etische overwegingen om Israel te steunen, daar lach ik mee; wat met de rechtmatige eisen van de Palestijnen of geloof je ook werkelijk dat de VS Irak binnenvielen om het Irakese volk te bevrijden. Wat geeft Amerika om die volkeren? Geen Sikkepit. Zoals een bekend amerikaans-joods- staatsman (Kissinger) zei: een land heeft geen idealen of principes enkel belangen. En blijkbaar zijn die in de VS vaak joods. |
||
|
|
|
|
|
#18 | |||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#19 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Europees Commissaris
|
De lijst van landen die zich kernwapens kunnen veroorloven wordt steeds langer. Er is geen enkel land dat zich kan veroorloven met kernwapens bestookt te worden. Wees gerust : met pakistan is er reeds een moslim-bom. Misschien ziet de huidige machthebber het zo niet maar de volgende ? Als er een Bush in een demokratie aan de macht kan komen-
wat kunnen we dan in de rest van de wereld verwachten ? Israël/Palestina : Ja aan de muur van Sharon op voorwaarde dat ze naar a nalogie van de duitse muur zelf ook binnenblijven. Voorwaar een prachtige keuze : in het Heilig land wonen achter een muur met het toenemend risiko door een terroristische oorlog al dan niet nucleair om zeep geholpen te worden of in de multiculturele diaspora blijven. Indien god bestaat heeft hij een fraaie grap met zijn uitverkoren volk uitgehaald of zou hij ze willen opvoeden ? Om het evenwicht in stand te houden : volgens een moslim-meisje in Humo is de reden waarom de moslimmeisjes in grote getale hoofddoeken beginnen dragen een smeekbede aan het adres van de mannelijke moslims : verkracht mij aub niet. Religie is een wonderbare zaak nietwaar Mustapha ? |
|
|
|