![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hallo,
een mondje Frans kan in elk geval geen kwaad, je kan bijvoorbeeld eens kijken naar wat men schrijft over de taalgrens. http://perspectivesfrancophones.be/ Kennen jullie deze site? Ie is in elk geval sterk verbonden aan het "Front démocratique des francophones" Daar las ik een bijzonder interessant artikel : http://perspectivesfrancophones.be/a...3?id_article=6 Het is in het Frans (dat zou je niet mogen verbazen), sta me toe wat te citeren : Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik vind het interessant om te weten wat men in Wallonië eigenlijk zelf denkt hiervan? Hoe leggen zij de huidige toestanden uit? Is dit representatief? Wat hebben jullie hierop te zeggen? Laatst gewijzigd door evilbu : 28 september 2006 om 14:08. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Perspectives Francophones" is een publicatie van het FDF zelf. Daarom ook de toon van de inhoud.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Lijkt wel een tekst van de BUB.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Extremisten zoals de NVA en het VB...
Laatst gewijzigd door Hans1 : 28 september 2006 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laatst gewijzigd door Zeno! : 28 september 2006 om 18:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Partijlid
|
![]() Hoewel het een stuk van het FDF blijkt te zijn reageer ik toch graag op de bewering alsof "vlaanderen niet egoïstisch zou zijn.
Kijk, het VB is b�*jna de grootste partij in Vlaanderen, en intolerant (+egoïstisch) zijn die eigenlijk wel. écht op los zand staat de vaststelling dus niet hé...e Ik kan me inbeelden dat het voor een Waal zonder veel kennis van de Vlaming wel moeilijk is die argumentatie te doorprikken. (Maar, laten we hopen dat oa. 0110 daar iets aan veranderen!)
Opgepast: under construction: mijn Belgisch-nationalistische website Laatst gewijzigd door amydal : 28 september 2006 om 18:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() En dan vinden ze het spijtig dat de Vlaamse Leeuw zo met extremisme wordt verbonden
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is zoals uw partij: zagen en klagen over het gebrek aan Nederlandse kennis van de Franstaligen in België, maar er zelf niets aan willen doen. Laatst gewijzigd door Hans1 : 28 september 2006 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Als u zich geroepen voelt ... Al denk ik dat u te laat bent om daarna de Belgische eenheid te kunnen uitroepen.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat die Walen maar Frans, Waals, enz... spreken. De Walen beslissen toch zelf welke taal zij willen spreken onder elkaar! Wij klagen over de kennis van het Nederlands aan de Brusselse openbare instellingen (die bewijzen dat tweetaligheid er pas zal komen als België afgeschaft wordt) en over het feit dat Vlaamse instellingen worden verplicht om hautaine Franskiljons extra privilleges te geven.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tiens, ik zou echt gezworen hebben dat dit een BUB-tekst is. helemaal de zelfde stijl, het is allemaal de fout van het fascistische Vlaanderen...
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() ah ja.. liever het 'rechtser dan rechtse' (en linkser dan linkse, centralere dan centrale) BUB dat de legerdienst opnieuw wil invoeren, burgerdienst bestaande uit bejaardenhulp en blindenbegeleiding, zware criminelen naar een gevangenis in siberië verbannen en ouderen hun 'derde jeugd laten beleven in Marokko'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dat is mijn opvatting van de feiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dit is bijvoorbeeld wat Didier Reynders, federaal vice-premier en minister van Financiën, schrijft in een (ééntalig Frans) verkiezingspamflet dat in grote delen van Vlaams-Brabant werd verdeeld: Citaat:
En da's dan het soort mensen dat Leterme gretig demoniseert omdat hij de euvele moed had luidop vast te stellen dat vele Franstaligen in de Vlaamse rand rond Brussel het vertikken een woord Nederlands te leren..
![]() |