Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2003, 12:37   #1
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Op bladzijde 38 van de standaard van 20 en 21 december 2003 stelt de journalist :
"Met rancune kon de partijtop nog wel om, maar niet met uw cynisme."

Waarop Coveliers antwoordt :
"maar cynisme is een vorm van beschaving. Van in de oudheid is cynisme een middel om kritiek te uiten. Zo leren we de dingen relativeren. Geneesheren maken de meest cynische grappen over de dood, geestelijken de meest cynische grappen over het hiernamaals. Cynisme doet je erin slagen om de aanwezigheid van de anderen als minder drukkend te ervaren".
"Met cynisme kun je makkelijker ideeën overbrengen. Toen ik De Gucht met een Albanese maffialeider vergeleek, had ik natuurlijk geen bewijs van eventuele bezoeken aan de Albanese koning van het schipperskwartier, Victor Hoxha, in de gevangenis om wat zaakjes te regelen. Ik wilde alleen de autoritaire aanpak van De Gucht aan de kaak stellen. Maar het gevaar is dat men deze zaken loskoppelt."
"Het is toch straf dat De Gucht mij zomaar naar een onbewoond eiland kan verwensen, waarbij ik de vallende kokosnoten moet ontwijken. Maar als ik ocharme een vergelijking maak, word ik gestraft. Ach, ik vergeef het hem. Hij is net geopereerd. Hij heeft andere zaken aan zijn hoofd."
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2003, 12:40   #2
Spelev
Minister

Spelev's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spelev
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Op bladzijde 38 van de standaard van 20 en 21 december 2003 stelt de journalist :
"Het is toch straf dat De Gucht mij zomaar naar een onbewoond eiland kan verwensen, waarbij ik de vallende kokosnoten moet ontwijken. Maar als ik ocharme een vergelijking maak, word ik gestraft. Ach, ik vergeef het hem. Hij is net geopereerd. Hij heeft andere zaken aan zijn hoofd."
Oud 21 december 2003, 13:17   #3
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

de VLD weet niet meer hoe ze zich moet gedragen ! Links of rechts

Coveliers en Dedecker hadden gelijk zich zo te weren net als Leduc... maar ze hebben Coveliers wel laten vallen... de laffe collega's
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2003, 13:50   #4
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa

Coveliers en Dedecker hadden gelijk zich zo te weren net als Leduc... maar ze hebben Coveliers wel laten vallen... de laffe collega's
Moet ik u eens een lijstje geven van alle oudgedienden van het Vlaams Blok die na een 'verkeerde' uitspraak door het Blok zijn gedumpt. 8)
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2003, 13:58   #5
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

allez doe eens een poging... verras mij eens

ajl... stuur ze een kerstkartje... dat kost amper 10 euro !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 21 december 2003, 15:30   #6
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mja, héél laf natuurlijk binnenin de fractie van de VLD op hun leider zo af te zetten, bewijst totaal van geen respect. Ma bon, het VLaams BLok zal wel z'n vruchten ervan plukken. 'Watch and see !'

btw; dat stond ook in het artikel van De Standaard dat ze allemaal een mail naar Coveliers hebben gestuurd, wetend dat ze het héél spijtig vinden dat hij afgezet is maar dat ze voortaan op het VLaams BLok zullen stemmen!
Oud 21 december 2003, 15:40   #7
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

Koveliers bewijst met al zijn gezeik maar één ding: een liberaal blijft een inhoudsloze politieker.
Oud 21 december 2003, 16:01   #8
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Koveliers bewijst met al zijn gezeik maar één ding: een liberaal blijft een inhoudsloze politieker.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2003, 18:01   #9
herr fritz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oud 21 december 2003, 20:34   #10
Seba
Europees Commissaris

Standaard

die smileys waren nogal ironisch bedoelt, aangezien een Blokker ons komt vertellen dat Coveliers een inhoudloze politieker is
Oud 21 december 2003, 20:42   #11
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die smileys waren nogal ironisch bedoelt, aangezien een Blokker ons komt vertellen dat Coveliers een inhoudloze politieker is
tiens, Edegem en CVP... Tindemans is gereïncarneerd

Net als Eyskens spuw jij graag gal uit op het Vlaams Blok... is dat besmettelijk in de groep of zo
Oud 21 december 2003, 22:20   #12
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
tiens, Edegem en CVP... Tindemans is gereïncarneerd

Net als Eyskens spuw jij graag gal uit op het Vlaams Blok... is dat besmettelijk in de groep of zo
Seba behoort waarschijnlijk tot de pro-migrantenvleugel van Fatima Woef.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2003, 22:41   #13
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Seba behoort waarschijnlijk tot de pro-migrantenvleugel van Fatima Woef.

je moest eens weten Cynicus, lees mijn posts er maar eens op na, dan zul je merken dat ik fel anti-PC'er ben

Citaat:
wij spuwen niet "graag" gal op het VB, als er iets is aan het VB dat ons stoort,d an zeggen wij dat gewoon, en neutrale mensen zullen zien dat die commentaar dikwijls heel erg terecht is en zeker niet overdreven, net zoals wij kritiek hebben op ons eigen, ons verleden, de VLD, etc.
Oud 22 december 2003, 13:36   #14
herr fritz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
In mijn opinie heeft die kovveliers zich belachelijk gedragen. Hij was op een punt gekomen om de eer aan zichzelf te houden.
Wat doet die kerel dan? Hij houdt zijn kak in en beklaagt zich dat hij op een ondemocratische manier opzij is gestemd.
Tja, in mijn ogen is die juist wel op een democratische manier weggestemd.
Eens te meer toont dit aan hoe ruggegraatloos een liberaal is.
Oud 22 december 2003, 13:45   #15
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
"Met rancune kon de partijtop nog wel om, maar niet met uw cynisme."

Waarop Coveliers antwoordt :
"maar cynisme is een vorm van beschaving. Van in de oudheid is cynisme een middel om kritiek te uiten. Zo leren we de dingen relativeren. Geneesheren maken de meest cynische grappen over de dood, geestelijken de meest cynische grappen over het hiernamaals. Cynisme doet je erin slagen om de aanwezigheid van de anderen als minder drukkend te ervaren".
"Met cynisme kun je makkelijker ideeën overbrengen. Toen ik De Gucht met een Albanese maffialeider vergeleek, had ik natuurlijk geen bewijs van eventuele bezoeken aan de Albanese koning van het schipperskwartier, Victor Hoxha, in de gevangenis om wat zaakjes te regelen. Ik wilde alleen de autoritaire aanpak van De Gucht aan de kaak stellen. Maar het gevaar is dat men deze zaken loskoppelt."

Hier een andere passage uit DS van 20/12/2003 (pagina 38) overgetypt uit het interview van Hugo Coveliers (over zijn politieke toekomst):

“Tegen vijf januari wil ik duidelijkheid over mijn politieke toekomst. Als het Antwerpen niets kon schelen, dan was ik weg. Maar ze steunen me. De voorbeelden van Ward Beysen of Leo Goovaerts zijn ook niet bemoedigend. Ik hou daar rekening mee.”
“Ik kan me echt niet voorstellen ooit actief te worden bij het Vlaams Blok. Het BLOK is een autoritaire partij, met hun programma is van alles mis. Zo’n overstap sluit ik echt uit. (vrolijk) Nochtans ben ik daar welkom.”
Dat heb je er wel uitgeknipt, nietwaar Cynicus ?
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2003, 13:49   #16
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Coveliers is de rechtse excuustruus van de VLD.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be